PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Gjorde själv också på det sättet, bad typ alla jag kunde från olika hushåll och kom upp i 8 anmälningar, av alla så var det endast jag själv och en till som fick ett tyvärr-mail (fick ingen bekräftelse då jag var medlem sedan tidigare). Kan det vara så dumt att det endast är de som varit elgiganten-medlemmar sedan tidigare som fått tyvärr-mailen?

Jag och min bror är båda kundklubbsmedlemmar sedan tidigare och ingen av oss fick mail igår 🤷🏻‍♂️
Undrar om formuläret fungerade en stund sen bara gav upp.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Gjorde själv också på det sättet, bad typ alla jag kunde från olika hushåll och kom upp i 8 anmälningar, av alla så var det endast jag själv och en till som fick ett tyvärr-mail (fick ingen bekräftelse då jag var medlem sedan tidigare). Kan det vara så dumt att det endast är de som varit elgiganten-medlemmar sedan tidigare som fått tyvärr-mailen?

Nej, jag var redan medlem sedan förra utlottningen. Den gången fick jag först ett välkommen-mail och sen ett tyvärr-mail, men fortfarande inget mail alls denna gång. Min kollega hade samma förutsättningar, och han fick ett tyvärr-mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Jag och min bror är båda kundklubbsmedlemmar sedan tidigare och ingen av oss fick mail igår 🤷🏻‍♂️
Undrar om formuläret fungerade en stund sen bara gav upp.

Hmm.. Själv signade jag upp så fort som formuläret kom ut och min kompis som också fick ett mail signade upp sig först vid 13.20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Jag är medlem sen förut och fick inget mejl alls, och jag anmälde mig ganska snabbt efter att det gick att göra det...

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk

Jag lyckades få en kod denna gång, och då hade jag reggat 14 anmälningar varav typ hälften var olika hushåll.

Utlottningen innan var jag duktig ponke och reggade bara en gång på ett hushåll, men varför skulle jag göra samma naiva misstag igen. Inget av uppgifterna till utlottning verifieras. Deras uppmaningar är bara luft om de inte kan säkerställa något, tyvärr. De fiskar ju bara klubbmedlemmar.

Med det sagt kan de inte haft alls många exemplar. Har det ens varit mer än jag på detta forum som fått? Ingen på FZ-forumet heller? Bara typ 3-4st i en av fb-grupperna för PS5 lyckades få kod. Och typ ingen i kommentarfältet på Elgigantens insta. Att det stod "100+ webblager" måste ju varit placeholder.

Vi som vann fick säkert PS5or som skickats in på garanti/reparation eller returnerats av någon anledning sedan release. Det är ju rätt udda att det bara var Elgiganten i hela Norden (och EU?) som fick restock nu, speciellt i denna låga kvantitet.

Permalänk
Skrivet av moonrocket:

Vi som vann fick säkert PS5or som skickats in på garanti/reparation eller returnerats av någon anledning sedan release. Det är ju rätt udda att det bara var Elgiganten i hela Norden (och EU?) som fick restock nu, speciellt i denna låga kvantitet.

Mediamarkt har ju skickat ut en del nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Jag lyckades få en kod denna gång, och då hade jag reggat 14 anmälningar varav typ hälften var olika hushåll.

Utlottningen innan var jag duktig ponke och reggade bara en gång på ett hushåll, men varför skulle jag göra samma naiva misstag igen. Inget av uppgifterna till utlottning verifieras. Deras uppmaningar är bara luft om de inte kan säkerställa något, tyvärr. De fiskar ju bara klubbmedlemmar.

Med det sagt kan de inte haft alls många exemplar. Har det ens varit mer än jag på detta forum som fått? Ingen på FZ-forumet heller? Bara typ 3-4st i en av fb-grupperna för PS5 lyckades få kod. Och typ ingen i kommentarfältet på Elgigantens insta. Att det stod "100+ webblager" måste ju varit placeholder.

Grattis till vinsten!

Ett stort tack till att du berättar detta för oss alla. Jag gick faktiskt i samma banor, men hade 2st på samma hushåll förstå gången så var "duktig ponke" nu i förhoppningen att det var orsaken till att jag inte valdes första gången. Misstänkte att de helt enkelt bara fiskar medlemmar den första rundan.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har svarat i kommentarerna på sin insta att de fått en leverans, men att hela den täcks upp av förbokningar som de har och som bekräftats i tråden så har de ju börjat skicka ut ordrar. Webhallen har ju uppdaterat lagerstatusen till 50+ som på väg, skulle inte tro att de gör det om de inte hade enheter bekräftat på ingång.

Gällande elgiganten så är det ju ändå så att de säkert fått uppåt 10 000 anmälningar i lotteriet och om de fått in typ 150 enheter så är det ju endast 1,5/100 som lyckats få en. Tycker inte det är orimligt att det endast är typ 2-3 st här som fått en

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Lyckades få en från elgiganten idag!

Grattis! Då kan jag få köpa den för samma pris du gav för den? 9999kr låter inte så värst lovande!

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Hmm.. Själv signade jag upp så fort som formuläret kom ut och min kompis som också fick ett mail signade upp sig först vid 13.20.

Ja men då är det säkert som vi spekulerar att formuläret funkade ett tag men gav upp en stund senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Jag fick en kod igår så nej, du är inte ensam. Däremot läser jag mest på forumet här numera så känner inte direkt behov av att behöva skriva att jag fått en. Men eftersom du nu frågar så återkopplar jag med ett svar. Jag kommer dock byta mitt exemplar mot ett digitalt genom en vän som fick sin digitala för ett tag sedan då jag hellre vill ha den och han vill hellre ha standard. Ska tillägga om det är av intresse att detta var den första utlottningen jag var med på från EG. Jag var heller inte klubbmedlem tidigare. Jag har heller inte bokat någon PS5 tidigare då jag inte kände att jag hade bråttom men det kliar i fingrarna efter Demon's Souls så tänkte jag chansar. Känns lite orättvist så klart emot er som köat väldigt länge men hoppas er väntan snart tar slut.

Önskar er andra lycka till i fortsättningen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Grattis! Då kan jag få köpa den för samma pris du gav för den? 9999kr låter inte så värst lovande!

Ska se ifall nån vill byta mot ett 3080 först, annars får en kollega köpa den för inköpspris

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Ska se ifall nån vill byta mot ett 3080 först, annars får en kollega köpa den för inköpspris

Skit i kollegan. Jag ger dig sextusen femhundra nittionio. Mer än ”kollegan”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Skit i kollegan. Jag ger dig sextusen femhundra nittionio. Mer än ”kollegan”

Det var han som tipsade mig om tävlingen så vore lite taskigt att sälja till någon annan haha

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk

Long-time lurker här. Jag fick också en kod från EG igår. Reggade mig vid 13-tiden men fick inget mail eftersom att jag redan var klubbmedlem (och med i det förra lotteriet). Lycka till alla andra <3

Permalänk
Medlem

Reggade vid 15, brorsan vid 21. Ingen av oss var medlemmar sedan tidigare, ingen fick mail vid registreringen och ingen fick mail om att vi fått kod eller inte. Är övertygad om att vi aldrig blivit registrerade öht. Väldigt meningsfullt och bra PR för EG...

Istället för en kul chans att kanske få köpa en PS5 (istället för att vänta ytterligare massor av månader på att Webhallen ska få ordning på sin skit) blir man ju bara irriterad över att grundläggande saker som ett d-la formulär är för svårt för dem.

Permalänk
Medlem

Beställde via Dustinhome, mejlade idag och fick svaret att de inte kan se vilken plats i kön jag har eller ungefär när jag får min konsol, enda jag fick var innan sommaren. Finns där något annat sätt, som kan tänkas vara snabbare för att få tag i konsol (som inte innebär att lägga massa extra tusenlappar på tradera)???

Permalänk
Medlem
Skrivet av akyrilla:

Beställde via Dustinhome, mejlade idag och fick svaret att de inte kan se vilken plats i kön jag har eller ungefär när jag får min konsol, enda jag fick var innan sommaren. Finns där något annat sätt, som kan tänkas vara snabbare för att få tag i konsol (som inte innebär att lägga massa extra tusenlappar på tradera)???

Tveksamt, lika bra ha is i magen på din dustin beställning. Alla har köer och inget lär släppas till dessa är avbockade. Vi som har amazon beställning från 20/11 har inte fått nån information öht heller. Det enda jag ser är värt är att ha ett öga på elgiganten.

Permalänk
Skrivet av akyrilla:

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

När beställde du?

Beställde 1/10... Tycker de åtminstone borde kunna se någon typ av info på hur jag ligger till i kön..

Permalänk
Skrivet av akyrilla:

Beställde 1/10... Tycker de åtminstone borde kunna se någon typ av info på hur jag ligger till i kön..

De vill inte avslöja hur kön ser ut eller vad de får in, enligt info från tidigare poster här.

Permalänk
Medlem

Fick en bekräftelse från MM Heron City precis om att jag kan hämta ut min SE. Lustigt att de skickar den 20min innan de stänger men får väl knacka på låset imorgon 😅

Beställde den 27/9 med betala i butik

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen 10/9, från en post på deras forum är de framme till Januari i förbokningar... Ser att personer som beställde från Media Markt i slutet av september börjat få sina så man drog ju en nitlott i att beställa från Webhallen tyvärr!

Permalänk
Medlem

Inget nytt från komplett? Har en beställning sedan 19/09/2020 och har inte hört något sedan 24/09/2020 då dem hintade att man antaligen inte får maskinen 2020. På själva ordern står det "förväntas i lager 3 maj 2021"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qeel:

Beställde från Webhallen 10/9, från en post på deras forum är de framme till Januari i förbokningar... Ser att personer som beställde från Media Markt i slutet av september börjat få sina så man drog ju en nitlott i att beställa från Webhallen tyvärr!

Problemet kommer väl av att tilldelningen av antal enheter sker i proportion till storlek, antal butiker etc. (Så brukar avtalen vara utformade) och webhallen är väl mindre än exempelvis mediamarkt och elgiganten så de får färre enheter att skicka ut.

Sen såvitt jag vet så öppnade inte mediamarkt förbokningen förrän i september, när priset på ps5 släpptes medan man på webhallen kunnat förboka den sedan 2019. Mediamarkt kunde ju stänga sin bokning så fort de fick indikationer på leveransbrister medan webhallen vid det laget måste ha fått så sjukt mycket förbokningar i förhållande till storlek och tilldelning att det lär ta ett tag för dem att få in nog med enheter..

Håller med om, som någon annan här skrev, att bokningen borde skett via Sony så att utskicken hade haft en gemensam turordning oavsett butikskanal..

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Sen såvitt jag vet så öppnade inte mediamarkt förbokningen förrän i september, när priset på ps5 släpptes medan man på webhallen kunnat förboka den sedan 2019. Mediamarkt kunde ju stänga sin bokning så fort de fick indikationer på leveransbrister medan webhallen vid det laget måste ha fått så sjukt mycket förbokningar i förhållande till storlek och tilldelning att det lär ta ett tag för dem att få in nog med enheter..

Mediamarkt öppnade bokningar strax efter webhallen, någonstans i krokarna av juni förra året (+/- en månad)[edit:2019 menar jag såklart].

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddusen:

Mediamarkt öppnade bokningar strax efter webhallen, någonstans i krokarna av juni förra året (+/- en månad).

Där ser man, då hade jag fel! Då bör det ju med största sannolkihet ha med tilldelning att göra, sen kanske färre förbokar via MM..

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Där ser man, då hade jag fel! Då bör det ju med största sannolkihet ha med tilldelning att göra, sen kanske färre förbokar via MM..

Skulle tro att webhallen har lite nördigare kundskara så de har säkert fått fler tidiga bokningar.
Så en kombination av fler bokningar tidigt och tilldelning är nog förklaringen till situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddusen:

Mediamarkt öppnade bokningar strax efter webhallen, någonstans i krokarna av juni förra året (+/- en månad).

Men Webhallen öppnade väl för förbokningar redan April 2019 väl? Bara att de delade upp det i standard och digital vid den tidpunkten.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Psgamer:

Men Webhallen öppnade väl för förbokningar redan April 2019 väl? Bara att de delade upp det i standard och digital vid den tidpunkten.

Sorry, vi är ju inne i 2021. Mediamarkt öppnade kring juni 2019 menar jag, dvs strax efter webhallen.
Digital la väl bägge upp direkt efter avtäckningen av modellerna.