RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Nja, enklare är ju de definitivt, även om de är avsevärt bättre än tidigare generationer. Jag har haft nöjet att testa tre olika 6800 XT (referens, Nitro+, MSI Trio X) och det är stor skillnad mellan dem allihopa i samma chassi, Trio X var 20-30 grader svalare än referens både på core och junction, Nitro+ låg strax bakom.

...och prestandaskillnaden och ljudvolymen? Det är de intressanta parametrarna.

Sen ska man ju få in GPU i chassit också och dessa gigantiska kort går ju bara in i gigantiska chassin. Skulle jättegärna se 3dje partskort som är tystare än referens men som fortfarande håller sig till 2-slots design.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

...och prestandaskillnaden och ljudvolymen? Det är de intressanta parametrarna.

Sen ska man ju få in GPU i chassit också och dessa gigantiska kort går ju bara in i gigantiska chassin. Skulle jättegärna se 3dje partskort som är tystare än referens men som fortfarande håller sig till 2-slots design.

Det var en väsentlig prestandaskillnad mellan de tre korten där MSI kortet var stabilt med toppfrekvens om 2735 MHz på kärnan medans referenskortet låg på 2542 MHz, Nitro placerade sig mellan dem båda på ca 2560-2650 MHz. Bättre kylning betyder också en högre genomsnittlig frekvens vilket gav jämnare och generellt högre fps.

När det gäller ljudnivå var samtliga kort tysta (i mitt tycke), så inget att anmärka på där för någon modell.

Dock var ett starkt skäl till varför jag började snegla på partnermodeller garantierna, 3 år istället för 2 år som är standard på de flesta referenskort.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tror inte en sekund på att det bara är AMD och dess partnertillverkare som driver upp priserna. ÅF ser en chans att tjäna mer pengar och självklart tar de den. Vore jag själv ÅF skulle jag inte tveka att ta mer betalt när jag kan. Kapitalism 101.

Lär väl inte vara samma med alla ÅF men vissa drar ju definitivt upp priserna, computersalg är ett bra exempel.

Det har ja varit en del snacka (overifierade källor tyvärr) om att AIB's hade näst intill omöjlig uppgift att hålla MSRP för kort denna generation. Sådant flyttas ju oftast vidare till att de klämmer ut varje droppa marginal när de säljer till distributör, så går det vidare osv. Lägg till där att Ampere serien för nvidia faktiskt för en gång skull sålde första minuterna för priserna som följde MSRP så kan man bara föreställa sig hur mycket den lanseringen måste ha sugit för ÅF och AIB, och det verkade som att de bara inte var villiga att hålla på med sådan skit när det var dags för lanseringen av 6800/6800XT.

Så gissningsvis gav nvidia något slags incentiv att hålla priserna som AMD inte gav, vad det var kanske kommer ut någon gång men vem vet.

Det sol är verkliga frågan

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Lär väl inte vara samma med alla ÅF men vissa drar ju definitivt upp priserna, computersalg är ett bra exempel.

Det har ja varit en del snacka (overifierade källor tyvärr) om att AIB's hade näst intill omöjlig uppgift att hålla MSRP för kort denna generation. Sådant flyttas ju oftast vidare till att de klämmer ut varje droppa marginal när de säljer till distributör, så går det vidare osv. Lägg till där att Ampere serien för nvidia faktiskt för en gång skull sålde första minuterna för priserna som följde MSRP så kan man bara föreställa sig hur mycket den lanseringen måste ha sugit för ÅF och AIB, och det verkade som att de bara inte var villiga att hålla på med sådan skit när det var dags för lanseringen av 6800/6800XT.

Så gissningsvis gav nvidia något slags incentiv att hålla priserna som AMD inte gav, vad det var kanske kommer ut någon gång men vem vet.

Ja, Computersalg är skräckexemplet i sammanhanget men uppenbarligen verkar folk köpa ändå trots deras sinnessjuka priser. Finns dock andra som verkar dra till en hel del om än inte så extremt som Computersalg gör.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Märkligt ändå att just Inet verkar få in så mycket kort medan andra inte verkar få något alls.

Håller man någorlunda koll på Inet, webhallen och komplett så borde man haft möjlighet att köpa ett AIB-kort av diverse märke och modell. Upplever starkt att många mest klagar på att de inte hittar kort till runt MSRP-priser.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shiprat:

Så här ligger det till.

Asus var den enda av dessa som hedrade alla bokningar oavsett volym, MSI gav endast stöd på det som fanns i lager och Gigabyte hade en fast volym som fick säljas. Efter 3080 launchen så fick endast Asus köra vidare med intro-priser (hos oss) då de hedrar som sagt backlog oavsett volym så länge bokningen sker inom tidsperioden som är satt. Att försöka stänga kranen efter 10 sålda kort när 300 pers sitter vid släpp och spammar f5 och ska in i varukorg är en mardröm och genererar endast arga kunder som känner sig snuvade på intropriset när det försvinner.

Vid AMD referenssläppet var vissa inpriser på kort så sjukt off från varandra. Märke B var betydligt dyrare än märke C trots att märke B i detta fallet är ett jämstort märke. I detta fall fick till och med märke B skjuta in pengar för att normalisera sitt pris.

Lite av detta har jag nämnt innan, lite stod på våran landningssida inför Nvidia-launcherna då vi ville vara tydliga med vad som gällde ur intro-pris perspektiv.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Webhallen:

Har lite kort lediga, väldigt få och vill ej sitta med minussaldo så fyll i nedan så återkommer jag på PM om du hinner knipa det du är intresserad av!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdGhHfXcbohMbVUfoAMw...

Scalper-kommentarer undanbedes, hade lika gärna kunnat släppa ut dessa fritt för vem som helst att boka.

/Patrik

Har uppdaterat tillgängliga kort på svarsalternativen, betar av allt löpande, vill du köpa -> fyll i och vänta på PM

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Så här ligger det till.

Asus var den enda av dessa som hedrade alla bokningar oavsett volym, MSI gav endast stöd på det som fanns i lager och Gigabyte hade en fast volym som fick säljas. Efter 3080 launchen så fick endast Asus köra vidare med intro-priser (hos oss) då de hedrar som sagt backlog oavsett volym så länge bokningen sker inom tidsperioden som är satt. Att försöka stänga kranen efter 10 sålda kort när 300 pers sitter vid släpp och spammar f5 och ska in i varukorg är en mardröm och genererar endast arga kunder som känner sig snuvade på intropriset när det försvinner.

Vid AMD referenssläppet var vissa inpriser på kort så sjukt off från varandra. Märke B var betydligt dyrare än märke C trots att märke B i detta fallet är ett jämstort märke. I detta fall fick till och med märke B skjuta in pengar för att normalisera sitt pris.

Lite av detta har jag nämnt innan, lite stod på våran landningssida inför Nvidia-launcherna då vi ville vara tydliga med vad som gällde ur intro-pris perspektiv.

/Patrik

Okej. Skulle du säga att det nu är ganska meningslöst att använda saker som MSRP eller intropris för att jämföra produkters prisklasser nu då? Isåfall borde det dröja tills tillgång kan matcha efterfrågan innan vi vet vad riktigt priserna verkligen kommer vara framöver.

Och nästa fråga- det har sagts att det inte är tillgången som varit problemet utan efterfrågan, att det faktiskt levererats lika mycket eller fler kort som tidigare lanseringar men att problemet var att efterfrågan varit så hög.
Kan du säga något om det- är det en högre efterfrågan som orsakar bristen och inte en låg tillgång?

Prismässigt har AMD rört runt lite i grytan genom att på pappret sälja direkt via sin hemsida i sverige med dock, men det är referenskortet vilket i AMD's fall fortfarande inte når upp till mer de påkostade partnerkortens prestanda.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Prismässigt har AMD rört runt lite i grytan genom att på pappret sälja direkt via sin hemsida i sverige med dock, men det är referenskortet vilket i AMD's fall fortfarande inte når upp till mer de påkostade partnerkortens prestanda.

Nu vet jag inte om de priserna är före eller efter moms, gissar det är före och då hamnar priset en bit över 8000 så tycker väl inte det är särskilt mycket billigare. Är det med moms så ja, då är det ju avsevärt mycket billigare, även om det är ett referenskort.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Otydligt då man inte kan genomföra köp på produkterna om inte är i lager, men på https://www.amd.com/en/direct-buy/se ser det ut att vara rätt priser sålänge inte 3950X i sista steget skulle kosta 10000kr direkt från AMD vilket låter överdrivet.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shiprat:

Okej. Skulle du säga att det nu är ganska meningslöst att använda saker som MSRP eller intropris för att jämföra produkters prisklasser nu då? Isåfall borde det dröja tills tillgång kan matcha efterfrågan innan vi vet vad riktigt priserna verkligen kommer vara framöver.

Och nästa fråga- det har sagts att det inte är tillgången som varit problemet utan efterfrågan, att det faktiskt levererats lika mycket eller fler kort som tidigare lanseringar men att problemet var att efterfrågan varit så hög.
Kan du säga något om det- är det en högre efterfrågan som orsakar bristen och inte en låg tillgång?

Tror det är lönlöst just nu att jämföra kort på deras pris, kommer vara skevt där tills tillgång/efterfrågan normaliseras.

Jag kan inte påstå att de volymerna vi har fått på AMD-korten har varit i fas med någon lansering tidigare, problemet är absolut tillgången annars hade nog jag ihop med alla andra ÅF tillåtit bokning vid start.(efterfrågan har vart väldigt hög också såklart men i förhållande till inkommande lager så är tillgång det största problemet). Såpass liten att jag själv kan administrera bokningar manuellt för tillfället dock verkar "hetsen" ha lagt sig på RX 6800 och RX 6900 XT så jag tror dessa kommer vara de som proppen släpper för först.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det som är lite bittert med hela det här släppet är att dessa priser hade varit fullt acceptabla om AMD (och Nvidia) hade varit ärliga med det från början. De måste vetat att det skulle bli såhär.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja sikta på ett RX6800, men fan priserna behöver verkligen gå ner till korrekta priser först.
Fast innan det händer känns det som att vi nästan är i ankommande nästa generation rån båda lagen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Kan vara värt att nämna att AMD inte sålde till Sverige vid lansering av 6800 XT eller 6900 XT (Sweclockers Jonas bekräftade detta vid 6900 XT lanseringen om jag minns rätt.) Jag satt nämligen och hammrade sidan vid 6900 XT lanseringen och lyckades gå vidare till betalning etc. bara för att i sista steget få info om att det inte kan levereas till Sverige. Dagen efter hade de helt tagit bort samtliga produkter från sidan (inte bara 6900 Xt) om man gick in från Sverige. Med VPN kunde man se den gamla sidan där produkterna fanns.

Det var ett par dagar efter 6900 XT lanseringen som de släpptes för Sverige.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Kan vara värt att nämna att AMD inte sålde till Sverige vid lansering av 6800 XT eller 6900 XT (Sweclockers Jonas bekräftade detta vid 6900 XT lanseringen om jag minns rätt.) Jag satt nämligen och hammrade sidan vid 6900 XT lanseringen och lyckades gå vidare till betalning etc. bara för att i sista steget få info om att det inte kan levereas till Sverige. Dagen efter hade de helt tagit bort samtliga produkter från sidan (inte bara 6900 Xt) om man gick in från Sverige. Med VPN kunde man se den gamla sidan där produkterna fanns.

Det var ett par dagar efter 6900 XT lanseringen som de släpptes för Sverige.

Yep, det är en ny utveckling. Det jag menade med att de rört om i grytan- nvidia konkurrerade direkt med sina partners med sina låga FE-priser, I teorin iallafall. De slutade sedan sälja FE (såvitt jag förstår kommer det inge fler) och nu har priserna börjat krypa upp. AMD-korten hade höga priser vid launch och nu senare har AMD lovat att fortsätta släppa referens när de kan till baspris. Spelar ingen enorm roll sålänge de är permanent put of stock givetvis, men precis som folk har hållit fast vid drömmen om att knipa ett 3080 för <8000kr så kan nu argumentera att det är möjligt att få tag i 6800XT för lägre priser än vad ses hos återförsäljare. Var därför jag frågade om att jämföra baserat på pris- jag känner att prissättningen just nu är meningslös som jämförelse och tills kort finns i lager så är det enbart ett mindgame mellan nvidia och AMD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om det behöver poängteras: RX 6800 XT är ett mer prisvärt alternativ än RX 6800 i pengar /prestanda. Även utan "fantasipriserna" just nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

32st xfx rx 6800 i lager på komplett för 8,4k vilket är billigare än det Sapphire rx 6800 nitro som finns kvar i lager på Inet (9k) https://www.komplett.se/product/1175543/datorutrustning/dator...

Edit: slut i lager

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Fingret är väldigt nära köp, men jag håller ut och väntar in XFX!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Har ett 3080 Zotac som jag kört med i en månad ^^ det får räcka, hade gärna tagit ett Red Devil men väntetiden fick mig ta ett 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Har ett 3080 Zotac som jag kört med i en månad ^^ det får räcka, hade gärna tagit ett Red Devil men väntetiden fick mig ta ett 3080

Hehe förståeligt! Känner ingen panik, mitt 1070 har varit behjälpligt än så länge, så några veckor hit & dit gör inte så mycket. Då väntar jag hellre på det jag haft ögonen på hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

32st xfx rx 6800 i lager på komplett för 8,4k vilket är billigare än det Sapphire rx 6800 nitro som finns kvar i lager på Inet (9k) https://www.komplett.se/product/1175543/datorutrustning/dator...

Satt och funderade på om man skulle överge 3070/3080 till förmån för den här med länken uppe, 31 kort kvar. Plötsligt borta med status meddela mig, tror ni 31 kort rök på fem minuter? 😑

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Satt och funderade på om man skulle överge 3070/3080 till förmån för den här med länken uppe, 31 kort kvar. Plötsligt borta med status meddela mig, tror ni 31 kort rök på fem minuter? 😑

Lagerstatusen var 32 kort från 14:00-15:30 när jag kollade så det var nog lite fördröjning på att ordrar registrerades.

Det dyker nog snart upp ett par av dessa kort på Tradera så du kan köpa ett där

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Konstigare saker har väl hänt, men känns lite märkligt..
Fortfarande 6 st Red Devil 6800 XT kvar dock https://www.inet.se/produkt/5411905/powercolor-radeon-rx-6800...

Edit: ändrat till ”meddela mig” på XFX 6800 XT på komplett nu också

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Lagerstatusen var 32 kort från 14:00-15:30 när jag kollade så det var nog lite fördröjning på att ordrar registrerades.

Det dyker nog snart upp ett par av dessa kort på Tradera så du kan köpa ett där

Troligtvis, tröttsamt med folk som försöker tjäna pengar på det hela. Kul med en prissättning som bara ser ut att stiga också, snart är vi väl på 2080 Ti-nivåer igen 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Det är nog vilket som, du går miste om RGB med XFX men deras kort är så jävla bra. Mitt har aldrig gått över 75 grader och hör det mindre än mina mekaniska diskar. Det är en riktig best som väger en hel del och är typ 34 cm långt men gillar designen starkt även om de gärna kunde hoppat över den vita texten på baksidan. Satt på plats 130-ish för 3080 TUF OC hos Inet tidigare och kan väl inte direkt påstå att jag känner att det var så farligt att betala 1200 kr mer för ett Radeonkort istället för att vara i kö på fortsatt obestämd tid sen September förra året. Tror för övrigt att det skulle kunna göras en reboot på X-Files där de reder ut vad som hände med Zotac Trinity 3080 Non-OC i skandinavien för vid det här laget är utomjordingar som ska minea cryptocurrency den enda rimliga förklaringen jag vill tro på.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Skrivet av brize:

Komplett håller på med något spännande nu, fler kort som det står "Meddela mig" på nu. Samt de kortet jag är intresserad av, XFX RX 6800 XT, har de nu höjt 2 gånger, från 9190 --> 9990 --> 10290 medan de sänkte XFX RX 6900 XT med ~300 kr. Intressant detta.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det är nog vilket som, du går miste om RGB med XFX men deras kort är så jävla bra. Mitt har aldrig gått över 75 grader och hör det mindre än mina mekaniska diskar. Det är en riktig best som väger en hel del och är typ 34 cm långt men gillar designen starkt även om de gärna kunde hoppat över den vita texten på baksidan. Satt på plats 130-ish för 3080 TUF OC hos Inet tidigare och kan väl inte direkt påstå att jag känner att det var så farligt att betala 1200 kr mer för ett Radeonkort istället för att vara i kö på fortsatt obestämd tid sen September förra året. Tror för övrigt att det skulle kunna göras en reboot på X-Files där de reder ut vad som hände med Zotac Trinity 3080 Non-OC i skandinavien för vid det här laget är utomjordingar som ska minea cryptocurrency den enda rimliga förklaringen jag vill tro på.

Kul att höra! RGB gör mig inte direkt mycket, så du gjorde mig bara säkrare på min sak, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Konstigare saker har väl hänt, men känns lite märkligt..
Fortfarande 6 st Red Devil 6800 XT kvar dock https://www.inet.se/produkt/5411905/powercolor-radeon-rx-6800...

Edit: ändrat till ”meddela mig” på XFX 6800 XT på komplett nu också

Ett kort mindre kvar, orkade inte leta mer. Kul med AMD igen även om det svider som f*n jämfört med msrp..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Ett kort mindre kvar, orkade inte leta mer. Kul med AMD igen även om det svider som f*n jämfört med msrp..

Jag har limited versionen, exakt samma egentligen utöver ett par siffror på bakplåten och en extra utgång.
Sjukt nöjd med kortet, har inte känt av ett så bra steg i prestanda över en generation sedan pascal. Förutom prestanda är nog bästa saken med kortet överlag egentligen AMD's overlay och mjukvara samt den precisa kontrollen över fläktarna- väldigt trevligt att det verkligen släpper draget på fläktarna nästan omedelbart när det inte är någon load längre. Det är i princip vad jag velat kunna köpa ända sedan 1080Ti men som aldrig fanns tillgängligt.

Visa signatur