PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Är så jävla nära att köpa en PS5 för 9000 på blocket. Har kollat här varje dag i månader, varit med i flera utlottningar utan resultat.. Blir nog fan att bara pröjsa mer för att få den direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Jag beställde på Webhallen 23/4, hämta i butik och har inte sett någon förändring Antingen så är 22:e brytdatumet för de som får denna gång, eller så får man info först när det kommit till butiken.

Beställde 11/3 för avhämtning i butik, och min står som på väg till butik och beräknas framme 30/1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladion97:

Är så jävla nära att köpa en PS5 för 9000 på blocket. Har kollat här varje dag i månader, varit med i flera utlottningar utan resultat.. Blir nog fan att bara pröjsa mer för att få den direkt.

Gör inte det. Det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Nu kan du bara hålla tummarna att den inte brummar som en båtmotor :). Skämt åsido, Grattis!

Ja, förhoppningsvis sitter de Delta fläktar i de nyare batcherna och inte Nidec. Sålde min nyligen p.g.a jag inte stod ut med surrandet. Kommer gå in igen så fort de fått ordning det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladion97:

Snälla köp inte.
Det kommer när det kommer.
Det enda spel exklusiva är en remake demons souls och en dlc mile morales.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Snälla köp inte.
Det kommer när det kommer.
Det enda spel exklusiva är en remake demons souls och en dlc mile morales.

I know men vill liksom ha uppdateringen. Massor av nya spel som har kommit/kommer nu som jag kommer behöva spela på min ps4. Min (dag 1) ps4 som kraschar hela tiden och tar 1 minut att ens öppna youtube. Så jävla orättvist.

Såg precis någon på blocket som hade köpt en ps5 där för 8k, och säljer den nu för 9k. Galen marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Beställde 11/3 för avhämtning i butik, och min står som på väg till butik och beräknas framme 30/1.

Mm, misstänker att jag är fuckad även denna gång. Har fortfarande "300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Eller så kanske de läser här och tappar bort min beställning

Permalänk
Medlem

Jag bokade på Webhallen den 19:e februari 2020 och enligt ordersidan på deras hemsida så står det att den transporteras till min butik där jag ska hämta den och beräknat leveransdatum på lördag. Jag har inte fått något mail ännu eller någon grön bock men det antar jag att jag får när enheten är redo att hämtas.

Permalänk
Skrivet av Gladion97:

Har också tänkt i den rutten, har också ett dag 1 ps4 som låter värre än ett flygplan. Men tänker bara att man nästan kan köpa ett två ps5 för dem pengarna (om man köper 2st PS5 DE), hur mycket jag än vill ha det så måste jag hålla mig. För att de jäkla scalperserna ska få lida och sitta där med sina dåliga investeringar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Samma här. Kul!

Samma för mig! Fast till Malmö Emporia butiken. Wohoo!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Avstängd

Fick äntligen tag i ett PS5 idag via NoN Följt tråden sen i November och stort tack till dig som Posta här att NON har i lager tidigare under dagen

Ni som beställt, har ni också fortfarande orderstatusen "Mottagen" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozer87:

Fick äntligen tag i ett PS5 idag via NoN Följt tråden sen i November och stort tack till dig som Posta här att NON har i lager tidigare under dagen

Ja fort. Mottagen. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozer87:

Fick precis en notis från postnords app om ett paket från NON. Stått mottagen fram till nu!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Och där trillade Netonnet in på postnordappen.
Orderbekräftelse 11.05 för en SE.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Och där trillade Netonnet in på postnordappen.
Orderbekräftelse 11.05 för en SE.

Express eller fri frakt? Fort. Mottagen. 🤦🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Express eller fri frakt? Fort. Mottagen. 🤦🏻‍♂️

Tog express tydligen. Minns fan inte vad jag kryssade då jag ville komma igenom beställningen snarast

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Fick precis en notis från postnords app om ett paket från NON. Stått mottagen fram till nu!

Fick du något mejl från NoN att din order skickats också?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Nu står det att den beräknas vara i butiken 30/1!

Beställde 17/4 av webhallen

Skumt, beställde 2020-04-08, Hämta i butik, står fortfarande:

Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Jag bokade på Webhallen den 19:e februari 2020 och enligt ordersidan på deras hemsida så står det att den transporteras till min butik där jag ska hämta den och beräknat leveransdatum på lördag. Jag har inte fått något mail ännu eller någon grön bock men det antar jag att jag får när enheten är redo att hämtas.

Hej! Jag hade samma fast på söndag. Nu har det ändras igen till saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
What??

Permalänk
Skrivet av hultron:

Skumt, beställde 2020-04-08, Hämta i butik, står fortfarande:

Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Imorse stod på min att den var framme på söndag för att hämta i butik. Nu står det igen : saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum....
Fattar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Fick du något mejl från NoN att din order skickats också?

Ja jag fick mail samtidigt som notisen i postnords app om att de skickat min order.

Hur går det för dig?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Köpt från CDON 20201222, bor i söderort men jobbar i Älvsjö.

Har skickat privat pm till dig. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Ja jag fick mail samtidigt som notisen i postnords app om att de skickat min order.

Hur går det för dig?

Ok tack då vet jag. Inget mejl efter orderbekräftelse än men det kommer kanske senare, får se imorgon då den förhoppningsvis leverera hem, hoppas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Ok tack då vet jag. Inget mejl efter orderbekräftelse än men det kommer kanske senare, får se imorgon då den förhoppningsvis leverera hem, hoppas

Du är ikke ensam, jag har fortfarande inte heller fått min order skickad. Valde du leverans via postombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Du är ikke ensam, jag har fortfarande inte heller fått min order skickad. Valde du leverans via postombud?

Ok, leverans via hemkörning valde jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Imorse stod på min att den var framme på söndag för att hämta i butik. Nu står det igen : saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum....
Fattar inget

Samma här. De har ändrat tillbaka texten. Inga spår i historiken. Så de hoppades väl att ingen skulle märka. Blir lite sned nu, kan inte förneka

Permalänk
Skrivet av joca2513:

Samma här. De har ändrat tillbaka texten. Inga spår i historiken. Så de hoppades väl att ingen skulle märka. Blir lite sned nu, kan inte förneka

Japp stod samma sak för mig!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Påminnelse*

Annonsering är förbjudet i forumet, använd marknaden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Såg ett par PS5-lådor på tradera. Inte nog med att scalpers äger plattformen med sina 8k+ priser, utan nu börjar folk sälja lådan konsollen kommer i till scammers som då kan visa i bild att de har en konsoll att sälja. Sjukt att Tradera tillåter skiten.