Permalänk
Medlem

Några trevliga spel för någon som har en Pimax 4K utan kontroller? Har en PS4-kontroll samt mus+tangentbord

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQueQue:

Några trevliga spel för någon som har en Pimax 4K utan kontroller? Har en PS4-kontroll samt mus+tangentbord

Star wars squadrons kanske?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQueQue:

Några trevliga spel för någon som har en Pimax 4K utan kontroller? Har en PS4-kontroll samt mus+tangentbord

GTA V ska vara väldigt bra i VR.
Köra med handkontroll

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Squadrons är grymt i vr. Funkar kanon med handkontroll

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Det är oerhört bra. Det är synd hur lågt replay value är på det dock. Jag tror att jag har spelat igenom det fyra gånger nu. Tre gånger normalt och en gång med kommentarspåret på. Det är så förhållandevis få fiender och scener att man fullständigt lär sig dem. Fienderna är dynamiska när de väl interageras med, men fram till dess är de helt förutbestämbara. Om jag går in i ett rum så vet jag vilka kroppar som kommer börja röra på sig och jag skulle i princip kunna hålla pistolen runt hörnet och skjuta fienden utan att se dem.

Det är ju inte konstigt för ett spel som lyckat göra nästan varje moment perfekt, det är som att köra om Portal eller Super Mario och förvänta sig något annat. Men när det är det bästa VR-spelet så är avsaknaden av omspelsvärde extra irriterande. Jag rekommenderar att köra någon gång med kommentarspåret, det är riktigt intressant.

Jag håller med men glöm inte steam workshop!
Några riktiga roliga custom kampanjer, goldeneye till exempel

Moddare kommer även att göra fler och bättre kampanjer i framtiden

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Guldfiskminne jag har ju glömt jag har squadrons!

Har premiärtestat mitt 3080 med Half Life Alyx och lite boneworks. Alyx är långt ifrån det bästa spelet jag kört i VR men som tech demo är det otroligt välputsat. Kul att faktiskt få se vad min rift S kan fixa. Hade gärna haft G2 också men efter allt 4k lirande var det totalt smärtfritt gå till Rift S. Testade lite asgard wrath och min chock säger det var 2 år sen jag lirade det sist. Var hyfsat vr snyggt då men inte alls som Alyx

Boneworks begriper inte kör story läget och känns som tutorialläget aldrig tar slut och bara ska demonstrera kontrollerna. Känns som spelet är 5 år efter sin tid skulle släppts samtidigt som job simulator. Hoppas jag har fel och upptäcker nya sidor framöver.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Guldfiskminne jag har ju glömt jag har squadrons!

Har premiärtestat mitt 3080 med Half Life Alyx och lite boneworks. Alyx är långt ifrån det bästa spelet jag kört i VR men som tech demo är det otroligt välputsat. Kul att faktiskt få se vad min rift S kan fixa. Hade gärna haft G2 också men efter allt 4k lirande var det totalt smärtfritt gå till Rift S. Testade lite asgard wrath och min chock säger det var 2 år sen jag lirade det sist. Var hyfsat vr snyggt då men inte alls som Alyx

Boneworks begriper inte kör story läget och känns som tutorialläget aldrig tar slut och bara ska demonstrera kontrollerna. Känns som spelet är 5 år efter sin tid skulle släppts samtidigt som job simulator. Hoppas jag har fel och upptäcker nya sidor framöver.

Svårflörtad?
HL A och Boneworks tillhör mina favoritspel.
Vad gillar du för spel annars?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kan köpa att kalla Boneworks för tech demo, men Half-Life: Alyx som har en 10-15 timmar lång kampanj med en riktig story osv. begriper jag inte. Finns det något VR-spel som inte är ett tech demo om man tycker att Alyx är det?

Permalänk
Medlem

Syftade mest på att det har grym grafik gällande tech demo. Bra lir att visa upp gällande grafik. Kampanjen tror jag skulle va runt 5h med mus och tangentbord om ens det. Det är otroligt söligt tempo. Använder kontinuerlig och inte teleport. Teleport är nog lite snabbare förvisso men då det är så lite skjutande och problemlösande så är det ju mest bara insupa miljöerna man håller på med.

Alyx har klara kvaliteter dock. Boneworks har en del kvar att bevisa men det är bara tidiga intryck där

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Syftade mest på att det har grym grafik gällande tech demo. Bra lir att visa upp gällande grafik. Kampanjen tror jag skulle va runt 5h med mus och tangentbord om ens det. Det är otroligt söligt tempo. Använder kontinuerlig och inte teleport. Teleport är nog lite snabbare förvisso men då det är så lite skjutande och problemlösande så är det ju mest bara insupa miljöerna man håller på med.

Alyx har klara kvaliteter dock. Boneworks har en del kvar att bevisa men det är bara tidiga intryck där

Ja half life alyx är ingen shooter i den bemärkelsen att man springer genom banan och pangar ner allt. Går som inte att jämföra med ett mus och tangentbord FPS (en genre som jag för övrigt tröttnat helt på sen jag började spela VR mer regelbundet).
Boneworks är också "problemlösning" men mer med fysiken och sen kanske göra "coola kills" och flumma med fysiken, men jag tycker också det spelet har en stämning som jag innan HL:a släpptes jämförde med just half life och portal

Tillägger att Boneworks har ett roliga andra spellägen som man kan köra efter man klara ut det.
Det gäller bara att hitta dom under singleplayer kampanjen. Hittar man inte alla sandbox och arena modulen kan man kolla youtube

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag kollade på denna sammanställningen över VR-spel.
https://www.youtube.com/watch?v=dwUjvGKzQbE
Gubben visar upp en väldig massa kul grejer, och kanske är bra inspiration om ni vill hitta något nytt. Jag hade själv lagt till Windlands 2, Accounting och Skyrim också.

Det saknas verkligen inte innehåll till VR längre, även om jag ser fram emot mer på Alyx nivå.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Dammade av mitt Rift S. Borderlands 2 vr fungerar okay om man är okay med att man spelar sjukt mycket sämre än med mus. Kan hända jag testar köra med gamepad framöver även om man även där är sjukt mycket sämre på sikta men parkouren lär ju bli bättre. Rörelsekontroller är ju kul med pistoler men jag stör mig alltid så mycket på att de inte väger något.

Hursom inga problem med grafik eller bildflyt på 3080t i höga inställningar. Grafiken är lämpligt simpel för lågupplöst VR.

Ultrawings 2 avhandlades lite snabbt. Jobbigt att man verkar va låst till högerhandspilot. Förvisso realistiskt men har tokdålig precision med den handen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Apropå ultrawings 2 så har jag nästan fått det att fungera med joystick. Allt fungerar klockrent kan starta planen och allt men när jag klarar uppdragen kan jag inte trycka på homeknappen utan är helt låst. Såna märkliga early accessbuggar man blir mörkrädd. Men fram till det så fungerar min T1600 thrustmaster joystick utmärkt allt färdigmappat och klart.

Borderlands 2 vr fick jag efter mycket om och men igång med gamepad. Får inte ha någon annan enhet än gamepad installerad. Siktet var till min förvåning minst lika spretigt så det är tydligen vapnen i sig eller headtrackingsiktet som spökar oculus touch är nog att föredra ändå.

squadrons och project wingman där får jag det att fungera med joystick. Squadron har jag haft någon bugg där jag helt tappat all respons och måste starta om ett uppdrag dock. Men fascinerande vad svårt det ska va att fixa joystickstöd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Galaxy Forces VR

Detta är mitt egenutvecklade spel, som jag gärna ser fler spelare i.

Tanken är att det ska fungera på alla SteamVR-enheter, men har bara haft möjlighet att testa på Rift/Quest/Quest2/Vive/Index. Vore kul om någon som har Reverb G2, Cosmos eller Pimax provade och berättade.

Spelet finns också på Oculus PC och AppLab för Quest. Gratis överallt.

Sänder med en utmaning att knäcka något av rekorden som visas som replay på hemsidan och i spelet.

https://www.galaxy-forces-vr.com/

Permalänk
Medlem

Har någon testat black mesa i vr. Ska finnas en mod men vad man läst använder man andra vapen och ai än i black mesa? Stämmer detta. Något man märker av?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har någon testat black mesa i vr. Ska finnas en mod men vad man läst använder man andra vapen och ai än i black mesa? Stämmer detta. Något man märker av?

Ja modden använder sig av HL2 VR mod vad jag hört så det lånas saker från den.
Därför blir det lite "fel".

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja modden använder sig av HL2 VR mod vad jag hört så det lånas saker från den.
Därför blir det lite "fel".

Hur störande blir det?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur störande blir det?

Vet inte, har inte spelat black mesa varken vanligt eller med vr mod

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Garden of the Sea

Jag har nog plöjt flest timmar i VR i svenskutvecklade Garden of the Sea. Väldigt avslappnande spel som man lätt kan lägga för mycket tid på. Både jag och min flickvän gillar det, även som åskådare är det kul att sitta med och bestämma vad man skall hitta på, plantera eller bygga upp sin trädgård.

Gillar man spel som Slime Rancher och Stardew Valley så gillar man nog detta!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Måste också passa på att tipsa om spelet Ghosts of Tabor
Spelet finns till Steam (early access) och Meta Quest 2 (Applab)

Spelet är som utvecklarna beskriver en millitary survival shooter med inspiration från bla Escape from Tarkow, DayZ, Arma.
Trots att spelet fortfarande är tidigt i utvecklingsstadiet så är det imo bland det bästa spelet idag.

Spelet försöker vara väldigt realistisk i hanteringen med vapen osv och det finns en hel del vapen i spelet
Man har en personlig bunker där man samlar all sin loot och vapen som man antingen sparar, säljer eller lämnar in till uppdragsgivarna i spelet.
Uppdragsgivarna är dom som även säljer saker till en så när man säljer och gör uppdrag så ökar man i lvl och kan köpa mer prylar från dom

Just nu finns 2 kartor. en mindre cqc karta som utspelar sig i en missil silo och en större karta som utspelar sig utomhus på "island of tabor".
utomhus banan har med jämna mellanrum i olika uppdateringar öppnats upp mer och mer.

När man går i en raid som det kallas när man går in på nån av kartorna så väljer man vilken utrustning (eller ingen alls) man vill ha från sitt förråd i bunkern.
Inne i en raid så gäller det att ta sig till en extraction och samtidigt hoppas på att man lyckas loota och ev döda (om det ingår i ens uppdrag eller endast för nöjes skull) så mycket som möjligt.
När man är inne i en raid så är det tillsammans med vissa andra spelare och en del NPCer.
Baksidan?
dör man så är det tillbaka till bunkern och man förlorade allt man hade på sig, även det man tog med sig från bunken innan raiden.

Riktigt bra spel och väldigt nervpirrande när man är inne, man vill synas och höras så lite som möjligt för att inte andra spelare eller NPCer vet var man är och smyger sig på en.
Det roliga är också alla random situationer som kan uppstå i raiderna i mötet med andra spelare
Rekommenderar detta spel verkligen. Men tänk på att spelet är tidigt fortfarande. Buggar förekommer och även Wipes vid större uppdateringar (alla ens prylar försvinner)

https://youtube.com/shorts/8Ski48QqhNk?feature=share

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Uppdatering om mitt för nävarande absoluta favorit-spel alla kategorier
Ghosts of Tabor

Snart är det läge för alla som inte spelat än att hoppa in.
Det ska bli en så kallad Wipe när som helst nu under Juli månad. Wipe i sådana här sk "Extraction shooters" innebär att allt nollställs för alla.

Den nya uppdateringen som kommer i samband med Wipen kommer (förutom allmänt patchande av spelet) lägga till nytt innehåll som bla Player progression. Exempel denna bild på hur det ser ut när man extractar från en raid

Ny bunker som fungerar som ens hem där man förvarar allt man samlat på sig och även ska kunna pyssla med odlingar och crypto mining mm.
en liten förhandstitt som utvecklarna bjöd på för nån månad sen.

"Ny karta" kommer också i form av en natt-version av "Island of Tabor".
Jag tror även vi kommer få välja vilken faction vi vill tillhöra. Ghosts eller Volg
Ska även komma en stadsbana senare i Augusti baserat på Tjeckiens huvudstad Prag.

Så, gillar man VR-Shooters så är Ghosts of Tabor verkligen ett spel jag rekommenderar
Spelet finns än så länge till PCVR (Steam / Oculus) och Quest 2. Köper man spelet till Quest får man Oculus PCVR på köpet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Måste säga det är sjukt förvånande frustrerande att börja med steam vr spel igen. De har slutat stödja vive kontrollers. Men de enda som finns till steamvr är ju vive och knuckles??? Hur kan de komma på iden att skeppa spel på plattformen som inte stödjer vive wanden. Jag har saints and sinners som är ospelbart. Ska gå att konfigurera manuellt med sisådär 60 lines i json så det kanske går komma runt. Nu försöker man med forevr pool men liknande problem där. De verkar tro man ska ha oculus touch kontroller av ikonen att döma. ingen av kontrollerna på vive kontrollern fungerar så det är nog samma grej som saints and sinners.

Köpte även vertigo masters och inledningsvis fungerade det okay. Men efter man tänt brasan och kommit till nästa steg så blir bilden helt kajko och återigen inga knappar fungerar. Även sjukt jobbigt hur bilden ballar ur mellan laddningar av nya miljöer.

Har inga som helst problem med kontrollerna i steamvr eller i diverse andra spel men det är ju otroligt hög failure rate...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Måste säga det är sjukt förvånande frustrerande att börja med steam vr spel igen. De har slutat stödja vive kontrollers. Men de enda som finns till steamvr är ju vive och knuckles??? Hur kan de komma på iden att skeppa spel på plattformen som inte stödjer vive wanden. Jag har saints and sinners som är ospelbart. Ska gå att konfigurera manuellt med sisådär 60 lines i json så det kanske går komma runt. Nu försöker man med forevr pool men liknande problem där. De verkar tro man ska ha oculus touch kontroller av ikonen att döma. ingen av kontrollerna på vive kontrollern fungerar så det är nog samma grej som saints and sinners.

Köpte även vertigo masters och inledningsvis fungerade det okay. Men efter man tänt brasan och kommit till nästa steg så blir bilden helt kajko och återigen inga knappar fungerar. Även sjukt jobbigt hur bilden ballar ur mellan laddningar av nya miljöer.

Har inga som helst problem med kontrollerna i steamvr eller i diverse andra spel men det är ju otroligt hög failure rate...

Du bör byta till index knuckle kontroller ist.
Vive wands är inte standard nå mer. Ja spel måste enkom stödja dom. (Ska gå göra custom configs men kansle inte fungerar tillfredsställande? )

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Uppdatering om mitt för nävarande absoluta favorit-spel alla kategorier
Ghosts of Tabor

Snart är det läge för alla som inte spelat än att hoppa in.
Det ska bli en så kallad Wipe när som helst nu under Juli månad. Wipe i sådana här sk "Extraction shooters" innebär att allt nollställs för alla.

Den nya uppdateringen som kommer i samband med Wipen kommer (förutom allmänt patchande av spelet) lägga till nytt innehåll som bla Player progression. Exempel denna bild på hur det ser ut när man extractar från en raid
https://cdn.fz.se/forum/bild/2091?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvZm9ydW1cL2JpbGRcLzIwOTEiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9dGh1bWIiXSwicGFyYW1zIjp7ImtleSI6IkYwOUQzOEIyLUM0RjItNEJFNy1CQkI5LThBOTU5QTgxRjY3NyJ9LCJrZXkiOiJjNGUxN2Q2NTM4MTdkYWMyMDdiNjBmOTc3M2U5Mzc5MCJ9

Ny bunker som fungerar som ens hem där man förvarar allt man samlat på sig och även ska kunna pyssla med odlingar och crypto mining mm.
en liten förhandstitt som utvecklarna bjöd på för nån månad sen.
https://youtu.be/Y0OGe2T3Vi0

"Ny karta" kommer också i form av en natt-version av "Island of Tabor".
Jag tror även vi kommer få välja vilken faction vi vill tillhöra. Ghosts eller Volg
Ska även komma en stadsbana senare i Augusti baserat på Tjeckiens huvudstad Prag.

Så, gillar man VR-Shooters så är Ghosts of Tabor verkligen ett spel jag rekommenderar
Spelet finns än så länge till PCVR (Steam / Oculus) och Quest 2. Köper man spelet till Quest får man Oculus PCVR på köpet.
https://youtu.be/OdSJ3CIoJVU

Men du spelar med kontroll och får ej locomotion sickness va?

Hade gärna spelat mer vr men blir spyfärdig efter 5 min om jag kör movement via sticks istället för teleporta.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Men du spelar med kontroll och får ej locomotion sickness va?

Hade gärna spelat mer vr men blir spyfärdig efter 5 min om jag kör movement via sticks istället för teleporta.

Nej jag får ingen motionsickness nå mer men har spelat sen 2018 tror jag det var
Dom flesta vänjer bort motion sickness om man har problem med det om man kör lite åt gången och vila mellan. 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Såg inte att någon tipsat om Red matter 2 ännu. Tycker det var roligare än Alyx, bra inlevelse och miljöer. Favorit i VR all time just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rh_galaxy:

Detta är mitt egenutvecklade spel, som jag gärna ser fler spelare i.

Tanken är att det ska fungera på alla SteamVR-enheter, men har bara haft möjlighet att testa på Rift/Quest/Quest2/Vive/Index. Vore kul om någon som har Reverb G2, Cosmos eller Pimax provade och berättade.

Spelet finns också på Oculus PC och AppLab för Quest. Gratis överallt.

https://www.galaxy-forces-vr.com/temp/swinging_cargo_screenshot2.jpg

Sänder med en utmaning att knäcka något av rekorden som visas som replay på hemsidan och i spelet.

https://www.galaxy-forces-vr.com/

Vet inte om det fortfarande är aktuellt men provade med Reverb G2 och det fungerade bra. Oj, vad minnen ifrån Amiga-tiden.

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat fåtal spel. Men half life alyx var suveränt.
Gillar du konst så rekomenderar jag Art Plunge. Mysigt och häftig take på konst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Såg inte att någon tipsat om Red matter 2 ännu. Tycker det var roligare än Alyx, bra inlevelse och miljöer. Favorit i VR all time just nu.

Ja riktigt bra spel och riktigt snygg grafik på samtliga plattformar.
Man bör spela Red Matter 1 före om man inte kört det

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Vilka Half life Alyx moddar är värt och kika på när man klarat ut det?