Permalänk
Medlem

Deriveh's Path of Exile - Ghostflame

För ca 1 år sedan började jag och min vän, streamern GhazzyTV prata om att han behövde uppgradera sin dator. Då föddes idéen till Ghostflame bygget i Path of Exile tema.

Då jag hade många andra projekt igång så bestämde vi oss för att se till att ha det klart i slutet på augusti... Vi hade inte en susning om förseningarna som COVID skulle ställa till med, såsom CPUer fast på kontor under lockdown etc.

Moddningen består huvudsakligen i att ha strippat ut en stor del av innandömmet av chassit för att få plats med vattenkylningen, samt modifiering av cablemods vertikala GPU-montering för att få plats där. Som ersättning för den strippade PSU-shrouden är en sandad akrylskiva installerad för att visa RGBn och pumpen i nederdelen.
Frontglaset är utlyft 15mm med distanser för ökat luftflöde samt för att medge en utanpåliggande installation av radiatorn. Glaset är etsat i syra med GhazzyTVs logo.

Vi tappade även lösningen för vattenkylningen på vägen vilket slutade med användandet av den vattenkylningen som jag hade hemma, delvis oanvänd, delvis från andra byggen.

Men nu är det klart!

Så en shoutout till MSI, Kolink och Superflower som hjälpt till med chassi, PSU, GPU, moderkort, CPU och RAM! Stort tack!

Specs:
Moderkort: MSI MEG Z490 Unify
CPU: Intel i7 10700k
RAM: Corsair Vengeance Pro 3600Mhz Cl 16 4x8Gb
GPU: MSI RX5600 XT Gaming X
Chassi: Kolink Observatory
PSU: Superflower Leadex III 850W Platinum ARGB
Radiator: Alphacool X-Flow 360mm
Fläktar: TT Riing Trio 12 x4 samt TT Riing Trio 14 x2
CPU-block: EK Velocity Acetal D-RGB
Pump: EK DDC 3.2
Fittings: TT (En jäkla massa blandat!)
LED: 5x TT Lumi Plus 30cm
Kontroller: TT kontrollers x2 för fläktar och LED

Både jag och GhazzyTV är nöjda med resultat, så vad tycker ni?

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow