Duger bluetoothlurar som man har till mobilen till gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morannon:

Vägrar köpa kringutrustning med sladd numera.

Jag har börjat gå åt andra hållet istället. Tröttnat på all skit som behöver laddas, om det verkligen inte behöver va trådlöst.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag kör med moderkortets BT och mina Sony 1000xm3 och har verkligen ingen fördröjning. Kanonljud!
Huvudsaken är att båda stödjer nyare Codec. På xm3an finns Aptx, det gör det INTE på xm4an som är nyaste modellen så den kan jag inte svara på om den fungerar lika bra. Sonys lurar har även Ldac codec som val, men jag är osäker på om detta används på moderkortets BT anslutning, jag gissar att det är AptX som används.
Står lite om det här https://helgeklein.com/blog/2019/01/bluetooth-audio-quality-a...

Jag använder exakt samma kombination. Funkar utmärkt för mig i allt jag spelar. Men jag kör inget som är på något sätt tävlings- eller PvP-inriktat, så kan inte svara på hur det funkar ur den aspekten.
"Nackdelen" är att de är väldigt bra på att plocka bort externa ljud. Händer regelbundet att jag hoppar ur skinnet när något av barnen vaknar och smyger sig på mig 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlofqvist:

Jag använder exakt samma kombination. Funkar utmärkt för mig i allt jag spelar. Men jag kör inget som är på något sätt tävlings- eller PvP-inriktat, så kan inte svara på hur det funkar ur den aspekten.
"Nackdelen" är att de är väldigt bra på att plocka bort externa ljud. Händer regelbundet att jag hoppar ur skinnet när något av barnen vaknar och smyger sig på mig 😁

Haha ja jag känner igen det Man kan ju stänga av den funktionen, men den är alltid på när man sätter på lurarna och ibland är det såå nice att vara helt i "bubblan".

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Haha ja jag känner igen det Man kan ju stänga av den funktionen, men den är alltid på när man sätter på lurarna och ibland är det såå nice att vara helt i "bubblan".

kör med mina XM3 överallt, jämt!
Dock kör jag dem med sladd de gånger jag kör Ranked i overwatch/Apex mm. Snabba skjutare tycker jag att det finns något, Såklart kan detta vara placebo. Frun tycker man mest är konstig som vill ha hörlurar på när man ska laga mat, när dammsugaren är igång, köra bil.. you name it.. Jag känner bara "Ahhhhhh.... Lugnet!"

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag kör med moderkortets BT och mina Sony 1000xm3 och har verkligen ingen fördröjning. Kanonljud!
Huvudsaken är att båda stödjer nyare Codec. På xm3an finns Aptx, det gör det INTE på xm4an som är nyaste modellen så den kan jag inte svara på om den fungerar lika bra. Sonys lurar har även Ldac codec som val, men jag är osäker på om detta används på moderkortets BT anslutning, jag gissar att det är AptX som används.
Står lite om det här https://helgeklein.com/blog/2019/01/bluetooth-audio-quality-a...

Har också 1000xm3 och en dongel ibland när jag spelar och ljudet är väldigt bra och utan lag. Med brusreduceringen tycker jag nästan det blir för stor skillnad mot mina andra lurar att det blir jobbigt. Ljudet och explosionerna blir väldigt levande och nära.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Har också 1000xm3 och en dongel ibland när jag spelar och ljudet är väldigt bra och utan lag. Med brusreduceringen tycker jag nästan det blir för stor skillnad mot mina andra lurar att det blir jobbigt. Ljudet och explosionerna blir väldigt levande och nära.

Det spelet där jag tycker effekten av brusreduceringen och dämpningen av omkringliggande ljud har mest effekt är Battlefield 5 faktiskt. Alltså ärligt talat! Man är verkligen mitt i kriget. Hör allt runt omkring så exakt och kusligt "på riktigt" att man ibland bara sitter och lyssnar. Jag har inte testat 360 grader funktionen i lurarna när du spelar, har du det? Inte för att jag kan tro att det ens skulle behövas.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kör själv med ett par Bose QC35 och en usb BT dongel https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/tradlosove... typ den. Har inte haft problem med delay.

Kanske inte skulle vara bra nog för proffs i snabba fps men funkar gott för mig. Har dock en extern mic, men inbyggda skulle nog funka också!

Permalänk
Medlem

Spelar någon med "business-headset" typ Jabra Evolve 65 / 75 / Evolve2 65?
De kommer med en egen dongel och man installerar mjukvaran Jabra Direct för inställningar samt firmware updates.

De funkar ju ypperligt på jobbet för telefoni kopplat mot mobil och dator.
Kanske fungerar de bra för spelande också? Tycker att ett lätt headset är tilltalande, och öronmuffar i plast/fake läder är inte så sköna i längden. Verkar vara den typen som dominerar på trådlösa gaming headset.

Jag tänker mest på Discord då. Jag brukar inte ha just någon volym på från spelen ändå.
Vill såklart inte ha delay som stör, men ljudkvalitén är inte av största vikt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Gällande just bose QC35 II så hade jag issue med att mikrofonljudet spelades upp i hörlurarna (inte inställningen i windows man kan justera) så fort jag använde dem som bluetooth headset även om jag inte för stunden använde mikrofonen. Hördes väldigt högt när jag t.ex. skrev på tangentbordet - betydligt högre än när jag tog av dem. Så jag kan inte använda dem med windows 10. Funkar hur bra som helst till telefonen dock så jag använder dem primärt när jag flyger (inte så mycket numera ).
Hade dock inga problem med fördröjning.

de kan man ändra i bose appen på mobilen.. heter egen röst Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det spelet där jag tycker effekten av brusreduceringen och dämpningen av omkringliggande ljud har mest effekt är Battlefield 5 faktiskt. Alltså ärligt talat! Man är verkligen mitt i kriget. Hör allt runt omkring så exakt och kusligt "på riktigt" att man ibland bara sitter och lyssnar. Jag har inte testat 360 grader funktionen i lurarna när du spelar, har du det? Inte för att jag kan tro att det ens skulle behövas.

Går denna att aktivera? skulle vilja testa.. bara för att -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Går denna att aktivera? skulle vilja testa.. bara för att -_-

Den går att aktivera med Sonys app. Har som sagt inte testat den eftersom jag mest lyssnar på ljudböcker och musik med lurarna, men det kanske är trevligt i spel?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Bättre att köpa en BT Adapter som stödjer AptX LL väldigt få datorers BT chipp stödjer AptX, AptX LL och AptX HD out of the box.

Avantree DG60 och Creative BT-W3 stödjer både AptX HD och AptX LL

Fast det är inte de det handlar om, det spelar ingen roll vilket codec som stöds av hårdvaran, då codecs är ren mjukvara. Bluetooth version spelar däremot en viss roll, men inte riktigt i Windows. då Windows inte alls stödjer några mera än Apt-X.

Vill man ha bra ljud via bluetooth på en PC måste man tyvärr göra någon form av Unix där det finns bra support för att bluetooth codec som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Den går att aktivera med Sonys app. Har som sagt inte testat den eftersom jag mest lyssnar på ljudböcker och musik med lurarna, men det kanske är trevligt i spel?

Ah, okey. verkar som den bara kopplar upp per app basis.
så har Tidal, Nugs, deezer, Artist connection man måste ansluta till =/
alltså ej av/på läge för min del. Ska se om jag hittar något sätt att aktivera på windows

Ok, så länge spel/appar/musiken har 3d läge så skall detta fungera. antar jag då de jag hittar låter olika. känns dock som detta fungerar till alla hörlurar? kanske fungerar bättre på vissa helt enkelt.

Permalänk
Testpilot

Det korta svaret är nej. Med en kaviat om "ja".

Windows och BT går inte bra hand i hand när det kommer till att använda mikrofonen i BT lurarna.

Du får antingen välja; Du kommer låta som någon på radio alá 50 tal för alla andra, eller så kommer du ljudet som kommer ut ur dina lurar låta så. Testade detta en massa för något år sedan (Windows 10), och det har något med hur Windows hanterar BT-källor, codecs och bitrate att göra som resulterar i katastrofala resultat.

Du kan använda BT-lurar till fullo för ditt egna ljud, men det rekommenderas isåfall att du skaffar en extern mic för alla andras skull.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har också 1000xm3 men får de inte att fungera i Windows, vad gör jag för fel för med telefonen fungerar de perfekt?
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Det korta svaret är nej. Med en kaviat om "ja".

Windows och BT går inte bra hand i hand när det kommer till att använda mikrofonen i BT lurarna.

Du får antingen välja; Du kommer låta som någon på radio alá 50 tal för alla andra, eller så kommer du ljudet som kommer ut ur dina lurar låta så. Testade detta en massa för något år sedan (Windows 10), och det har något med hur Windows hanterar BT-källor, codecs och bitrate att göra som resulterar i katastrofala resultat.

Du kan använda BT-lurar till fullo för ditt egna ljud, men det rekommenderas isåfall att du skaffar en extern mic för alla andras skull.

Konstigt, jag använder micen i mina BT lurar både på arbetslaptopen och när jag lirar på min stationära. Alla brukar berömma min Mic för att den är så bra.
Den kan ju bero på hårdvaran till BT på dessa två datorer, jag vet inte. Mic-ljudet när jag använder dem trådlöst till mina datorer är iaf väldigt bra enligt de som lyssnar på möten/spel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Har också 1000xm3 men får de inte att fungera i Windows, vad gör jag för fel för med telefonen fungerar de perfekt?
Mvh Paul

Du sätter väl lurarna i pairing mode innan du försöker få dem att funka i windows? Finns de som val i BT inställningarna i windows?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Zippeer:

Jag skulle säga nej men det kanske beror på vad man har för BT anslutning ifrån datorn.
Jag testade mina bose QC35 emot en ASUS bt dongle och fick några sekunder delay

Skrivet av anon168673:

Jag kör med QC35 dock ver 2 med en ASUS bt dongle och har ingen delay, så det ska fungera.

Jag får väl komma med min input också då vad gäller Bose QC35 då detta är ett par väldigt populära lurar och många har dem ute i stugorna.

Jag har version 1, men det enda som skilljer v1 och v2 såvitt jag förstår är implementeringen utav Google Assistent i v2. Annars är de exakt likadana både till form och specs.

Jag kör med mina QC35’or till mer eller mindre allting, 90% trådlöst och någon gång trådat för att slippa delay’en som defakto finns där.

Men det är en väldigt liten delay, vi pratar inte sekunder utan millisekunder.
Jag har inte gjort några mätningar, man jag har försökt uppskatta vad det kan röra sig om, och det är helt klart under 1 sekund, till och med strax under 0,5 sekunder skulle jag säga.

När man Google’ar på det är uppgifterna lite spridda om exakt hur många millisekunder vi pratar om, men siffrorna verkar vara runt 250-320ms fördröjning pga BT protokollet.

Jag har spelat igenom flertalet spel och kört med bluetooth anslutning på lurarna, både på konsol och dator. Jag spelar endast kampanjer/single player och mestadels ganska slowpaced/äventyr/pussel etc vilket nog är en fördel iom fördröjningen.

Ett utav mina favoritspel är Far Cry 5 och det har jag nött mängder utav både på PC och konsol, och här skulle jag säga att man märker störst skillnad på kabelanslutet .vs. Bluetooth.
Effekten blir klart märkbar när man avfyrar skott från pistoler eller automatkarbiner, och detta kan upplevas störande.

Sedan ser jag även en hel del på film & serier och här skulle jag säga att man knappt tänker på det...

Sedan beror det helt klart på hur mycket man stör sig på en sådan här sak, för ett litet, litet släp finns där ju. Detta är ju väldigt personligt och kommer variera från brukare till brukare.

Vi som växte upp med 56k modem i pojkrummen kanske har mer tolerans med en sådan här sak, vad vet jag 😂

Anledningen kan ju vara...

Allra helst skulle jag vilja ha samma lurar, noll delay och helt trådlöst, men såvitt jag vet har inte Bose några lurar med AptX Low Latency dessvärre.
Deras nya Bose Noise Cancelling Headphones 700 stödjer dessvärre inte heller detta låglatens -kodek.

Jag har kikat på att kanske plocka upp ett par Platronics BlackBeat 2 då dessa liknar QC35’orna väldigt mycket i form, storlek och funktioner - OCH har AptX LL - men känns lite onödigt att köpa ytterligare ett par lurar bara för det... risken är att jag kommer använda Bose lurarna mindre då, och jag vet att jag kommer bli kluven för jag verkligen älskar mina Bose.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Någon som testat gejma med Sennheiser RS 175,RS 185 eller RS 195?

Dr kör ju inte BT utan har egen basstation som kanske fungerar bättre?

Kör i dagsläget med ett par Astro A50 och de tycker jag är helt okej men är ingen audiofil.

Om någon testat både A50 och någon av Sennheiser, vilka ger bäst ljudupplevelse i avsände delat och ljudkvalitet på lurarna?

Mvh Dunderil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd81:

Spelar någon med "business-headset" typ Jabra Evolve 65 / 75 / Evolve2 65?
De kommer med en egen dongel och man installerar mjukvaran Jabra Direct för inställningar samt firmware updates.

De funkar ju ypperligt på jobbet för telefoni kopplat mot mobil och dator.
Kanske fungerar de bra för spelande också? Tycker att ett lätt headset är tilltalande, och öronmuffar i plast/fake läder är inte så sköna i längden. Verkar vara den typen som dominerar på trådlösa gaming headset.

Jag tänker mest på Discord då. Jag brukar inte ha just någon volym på från spelen ändå.
Vill såklart inte ha delay som stör, men ljudkvalitén är inte av största vikt för mig.

Jag kör med Evolve65 (MK1) och det funkar helt OK över blåtand. Både med inbyggd dell-bt och med macen. Jag kör dock USB-kvm mellan jobbdator, privat, och speldator och då blev det lättare att bara köra med USB. Iofs kanske jag skulle kunna köra dongeln kopplat till kvm dock, kan testa ikväll om du vill, i Apex. Sammantaget är jag OK nöjd med Evolve65 som spellurar, men då jag har dem på mig hela dagen på jobbet skulle jag egentligen vilja ha ett par over ear till speldatorn för att öronen behöver variation.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Skrivet av anon168673:

Jag kör med QC35 dock ver 2 med en ASUS bt dongle och har ingen delay, så det ska fungera.

Är du säker på det?

Jag har samma lurar och enligt rtings.com så har de ca 220 ms latens.

Källa: https://www.rtings.com/headphones/reviews/bose/quietcomfort-3...

Jag noterar att mina Apple-enheter kompenserar för fördröjningen när jag tittar på video, t ex med Apple TV 4K. Det fungerar dock inte i spelsammanhang.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dunderil:

Någon som testat gejma med Sennheiser RS 175,RS 185 eller RS 195?

Dr kör ju inte BT utan har egen basstation som kanske fungerar bättre?

Kör i dagsläget med ett par Astro A50 och de tycker jag är helt okej men är ingen audiofil.

Om någon testat både A50 och någon av Sennheiser, vilka ger bäst ljudupplevelse i avsände delat och ljudkvalitet på lurarna?

Mvh Dunderil

Kör själv ett par RS 175 i vardagsrummet när det börjar bli lite sent för att spela upp ljud från högtalarna, och jag tycker det fungerar utan problem faktiskt. Tycker inte det är någon delay när jag kollar på film eller spelar singleplayer spel, och räckvidden är bra (sitter kanske 4m från basstationen, men räcker hela vägen ut i köket).

Vad gäller ljudkvalité så är det typisk Sennheiser-profil i mångt och mycket, relativt välbalanserade med en liten kurva för basen möjligen. Hur det ställer sig gentemot Astro A50 kan jag inte svara på då jag inte testat en produkt från Astro förutom A40'na senaste åren.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kingbaldr:

Är du säker på det?

Jag har samma lurar och enligt rtings.com så har de ca 220 ms latens.

Källa: https://www.rtings.com/headphones/reviews/bose/quietcomfort-3...

Jag noterar att mina Apple-enheter kompenserar för fördröjningen när jag tittar på video, t ex med Apple TV 4K. Det fungerar dock inte i spelsammanhang.

Blev lite osäker på exakt delay nu, gjorde ett litet test här och kollade reaktionsförmågan på ljud. Har i snitt runt 80ms sämre med hörlurarna än högtalarna 😮

Lite osäker på hur stor skillnad det gör i spel men jag tycker då det går bra, kanske är annars om man är proffs 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Fast det är inte de det handlar om, det spelar ingen roll vilket codec som stöds av hårdvaran, då codecs är ren mjukvara. Bluetooth version spelar däremot en viss roll, men inte riktigt i Windows. då Windows inte alls stödjer några mera än Apt-X.

Vill man ha bra ljud via bluetooth på en PC måste man tyvärr göra någon form av Unix där det finns bra support för att bluetooth codec som finns.

Va?! Använder man Creative BT-W3 som nämndes så spelar det ingen roll vad Windows stödjer. Man väljer precis vilken codec som används och man kan se vilken som används precis hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Hej!

Jag har ett litet dilemma. Har inte hoppat på den här blåtandsvågen som varit när det gäller hörlurar.
Använder ett par Bowers & Wilkins P7 just nu både i telefon och dator. Dessa hörlurar har varit fantastiska tycker jag men de är rätt slitna vid det här laget och sladden glappar(startar google assistenten hela tiden).

Tidigare när jag spelat mycket så har jag haft ett gamingheadset, men ambitionsnivån är lägre nuförtiden. Spelar mest med kompisar några timmar i veckan och då duger mina P7 rätt bra, även fast mikrofonen är lite sisådär.

Nu kommer vi till frågan, skulle det funka för mig att köpa ett par bluetoothlurar för att ersätta dessa lurar? Som funkar till telefon/ipad/dator utan en massa krångel och som funkar bra i spel/discord? Det jag tänker mest på är om det blir fördröjning eller att mikrofonerna är för dåliga eller vad det nu kan vara.

Jag har inte tänkt någon budget direkt, det är mer en generell frågeställning, men om någon har tips så mottages det gärna.

Eller är det bättre att jag köper ett headset till datorn och ett par hörlurar till annat?

Tack på förhand

Använder ett par Bang & Olufsen H9i. Fungerar utmärkt!

Visa signatur

AMD 3700X, ASUS ROG STRIX X570-Gaming, Aorus RX 6800XT, 16Gb Corsair Vengence 3600Mhz

Permalänk
Skrivet av anon168673:

Blev lite osäker på exakt delay nu, gjorde ett litet test här och kollade reaktionsförmågan på ljud. Har i snitt runt 80ms sämre med hörlurarna än högtalarna 😮

Lite osäker på hur stor skillnad det gör i spel men jag tycker då det går bra, kanske är annars om man är proffs 😅

Intressant! Jag spelar ibland med mina QC35 II men då kopplade med sladd till ljudkort. Ibland spelar jag med dem kopplade till min Xbox Elite Wireless 2, vilket ger lite mer trådlöshet. Testade med ditt test nu och handkontrollen ger ca 30 ms fördröjning utöver ljudkortet. Så det kan vara ett tips för de som inte vill ha den fördröjning som Bluetooth ger, men ändå viss trådlöshet.

Tillägg: Om man ändå spelar med handkontroll alltså.

Permalänk
Medlem

Kör med min Bluetooth dongle från amazon på mina Bose QCII på datorn, ingen fördröjning, fungerar utmärkt! Även mikrofonen. Kan till och med ha igång noise cancelation. Kan även ha Ps4 kontrollen trådlöst samtidigt. The future is now!

Permalänk
Avstängd

Jag kör trådat och barnet BT. Jag tycker bekvämlighet är slippa ladda och att det alltid fungerar. Hon vill slippa sladd.
Jag har nog lite högre krav på ljudkvalitet med vilket lite påverkar. BT fungerar BRA och använda BT med mikrofon är helt ok. Felet som blir är (både mobil och dator) att det i bland blir dubbla mikrofoner, det låter .. inte bra. Generellt ska ju en mick sitta så nära ljudet det går, på ett headset nära munnen alltså INTE på bordet en meter från den som talar. Men är bara en mick inkopplad, den sitter nära munnen, brukar BT fungera bra även som mick. Som lurar med en två meter till datorn helt ok. Att sitta nära sändare mottagare betyder MER för ljudkvalitén än codec. BT växlar ju ner hastigheten när signalen blir svag och ljudet blir sämre.
Med med en laptop man sitter nära eller en dongel på en usb sladd så det är max 150cm mellan lur och dongel brukar det fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

Jag kör med Evolve65 (MK1) och det funkar helt OK över blåtand. Både med inbyggd dell-bt och med macen. Jag kör dock USB-kvm mellan jobbdator, privat, och speldator och då blev det lättare att bara köra med USB. Iofs kanske jag skulle kunna köra dongeln kopplat till kvm dock, kan testa ikväll om du vill, i Apex. Sammantaget är jag OK nöjd med Evolve65 som spellurar, men då jag har dem på mig hela dagen på jobbet skulle jag egentligen vilja ha ett par over ear till speldatorn för att öronen behöver variation.

Ingen ansträngning behövs, men tackar som frågar. Jag kan ta hem jobblurarna och testa om det är så.
Tror att om jag skulle köra headset av den typen så skulle det bli Evolve2 65 stereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maereng:

Va?! Använder man Creative BT-W3 som nämndes så spelar det ingen roll vad Windows stödjer. Man väljer precis vilken codec som används och man kan se vilken som används precis hela tiden.

Fast det är väl för att Windows läser donglen som ett externt USB-ljudkort och sen gör donglen sin BT-magi separat från Windows crappiga BT-hantering? Utgår man från att OT menar gaming som i voicechatt och ljud på Windows via BT så är det ganska dåligt då Windows revertar till Headset-Profile eller Handsfree-profile vilket är burkljud-deluxe. Behöver man dedikerade USB-stickor för att frångå Windows BT-hantering så är det ju inte mycket skillnad från vilket RF-headset som helst med dedikerad dongle. Anledningen till att man vill ha BT är ju ofta för att alla enheter har det och just att man slipper en massa dongles.