Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

TempelDrickers - Cola med lite smak av allt

Permalänk
Benchmaskin 🍞

TempelDrickers - Cola med lite smak av allt

Sist vi drack något från Tempel Brygghus blev det inga höga betyg (förutom från Cobben som är trasig). Nu blir det ett till försök med en Cola som har.... en smak?

Permalänk
Medlem

Håller med om att Cola med olika smaker/tillägg är generellt inget god.

Enda undantaget för mig var BlackOrange (Cola med Apelsin) från CocaCola, tyvärr så var det många år sedan den försvann...

Det är dock ett bryggeri (har för tillfället glömt bort vilket dock) som har den i sitt sortiment igen, men den är inte lika god som CocaCola's.

Edit.
Kom på vad bryggeriet hette.
Det är VASA Bryggeri och de kallar den SYD Black Orange

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzader:

Håller med om att Cola med olika smaker/tillägg är generellt inget god.

Enda undantaget för mig var BlackOrange (Cola med Apelsin) från CocaCola, tyvärr så var det många år sedan den försvann...

Det är dock ett bryggeri (har för tillfället glömt bort vilket dock) som har den i sitt sortiment igen, men den är inte lika god som CocaCola's.

Vanilla Coke Zero är ju livet

Permalänk
Medlem

Nu fick jag lov att beställa deras olika Colasorter på deras hemsida (eftersom de inte finns lokalt här).
Såg ju intressanta ut

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Håller med om att Cola med olika smaker/tillägg är generellt inget god.

Enda undantaget för mig var BlackOrange (Cola med Apelsin) från CocaCola, tyvärr så var det många år sedan den försvann...

Det är dock ett bryggeri (har för tillfället glömt bort vilket dock) som har den i sitt sortiment igen, men den är inte lika god som CocaCola's.

Den var faktiskt en Fanta, hette Fanta Black Orange

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Vanilla Coke Zero är ju livet

Smakar ju spolarvätska! Samma problem med all Light-läsk där det är så tydligt att den är sötad med aspartam (imo).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Den var faktiskt en Fanta, hette Fanta Black Orange

Fanta Mezzo? Köpte några för inte allt för länge sedan hos Coop.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Fanta Mezzo? Köpte några för inte allt för länge sedan hos Coop.

Va?!?! Tror inte jag sett den på 4-5 år. Det är ju precis som Spezi från Tyskland, riktigt gott.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Va?!?! Tror inte jag sett den på 4-5 år. Det är ju precis som Spezi från Tyskland, riktigt gott.

Jag bor i Schweiz, vid gränsen till Tyskland. Fanta Mezzo lever och frodas!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag bor i Schweiz, vid gränsen till Tyskland. Fanta Mezzo lever och frodas!

Åh, avundsjuk man blir...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Va?!?! Tror inte jag sett den på 4-5 år. Det är ju precis som Spezi från Tyskland, riktigt gott.

Den såldes senast på halloween, bland annat på hemköp!

Gillar sj de olika smakerna cola har, cola cherry och cola vanilj är ju favoriterna

Och saknar pepsi twist... cola lemon går inte att jämföra imo.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Den såldes senast på halloween, bland annat på hemköp!

Gillar sj de olika smakerna cola har, cola cherry och cola vanilj är ju favoriterna

Och saknar pepsi twist... cola lemon går inte att jämföra imo.

Håller helt med om colasmakerna, de är mycket trevligare än den vanliga (särskilt cherry) men det är grymt störande att vi svenskar missgynnas genom att det bara finns på burk här! Pepsi Twist har väl aldrig sålts i Sverige på det sättet? Har alltid hittat det på importhyllan och vet att det alltid finns i vissa affärer. Du har bra smak iallafall, Pepsi Twist är definitivt den bästa citroncolan.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Den var faktiskt en Fanta, hette Fanta Black Orange

Fullt möjligt att det var & den hette så, är ju många år sedan den försvann.
Men det är ju The Coca-Cola Company som äger varumärket Fanta, så hade inte helt fel när jag skrev Coca-Cola

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Håller helt med om colasmakerna, de är mycket trevligare än den vanliga (särskilt cherry) men det är grymt störande att vi svenskar missgynnas genom att det bara finns på burk här! Pepsi Twist har väl aldrig sålts i Sverige på det sättet? Har alltid hittat det på importhyllan och vet att det alltid finns i vissa affärer. Du har bra smak iallafall, Pepsi Twist är definitivt den bästa citroncolan.

Jag håller helt med, hade gärna köpt cherry eller vanilj på flaska! Förstår inte varför bara lemon säljs så? Och jodå de sålde den runt mitten av 2000-talet i Sverige, men sedan försvann den ju tyvärr De har ju pepsi max lime eller vad det är nu, dock så kan jag inte med lightprodukter.

Och detsamma!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Smakar ju spolarvätska! Samma problem med all Light-läsk där det är så tydligt att den är sötad med aspartam (imo).

Aldrig testat