3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 TUF OC beställt från Webhallen 15-okt 15:03

Såg idag att jag fått 8039kr insatt på mitt konto från webhallen.
Med dödsångest ringer jag supporten för att kolla vad som hänt.
Tydligen betalar Klarna automatisk tillbaka pengarna om ordern har legat ute olevererat för länge. Man förlorar inte köplatsen utan man kommer få ett mail om att betala så fort varan kommer in.
Ingen fara på taket alltså.

Permalänk

Bokade ett MSI RTX 3080 Suprim X 17/1, fick hem det igår. Bokade det när det kostade 9999 kr, ökat i pris till 12499 nu men behövde inte betala mer än vid bokningstillfället. Har jag haft galet mycket tur eller? Blev helt paff när jag fick mejl att det skickades förra veckan!

Edit. Köpt från Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syster alex:

Bokade ett MSI RTX 3080 Suprim X 17/1, fick hem det igår. Bokade det när det kostade 9999 kr, ökat i pris till 12499 nu men behövde inte betala mer än vid bokningstillfället. Har jag haft galet mycket tur eller? Blev helt paff när jag fick mejl att det skickades förra veckan!

Edit. Köpt från Inet.se

Ja du har haft rätt så tur. Bokade mitt Suprim X från Elgiganten flr 11 500 kr den 25:e, när de fanns i lager. Men var typ en minut sen och missade att få en i lager så nu väntar jag på nästa leverans.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av didit:

Har ett 3080 TUF OC beställt från Webhallen 15-okt 15:03

Såg idag att jag fått 8039kr insatt på mitt konto från webhallen.
Med dödsångest ringer jag supporten för att kolla vad som hänt.
Tydligen betalar Klarna automatisk tillbaka pengarna om ordern har legat ute olevererat för länge. Man förlorar inte köplatsen utan man kommer få ett mail om att betala så fort varan kommer in.
Ingen fara på taket alltså.

Bra när det är på det viset.
Jag fick följande av Computersalg:

"Din Klarnabetalning har tyvärr löpt ut och kan inte förnyas, och vi har därför annullerat din beställning.

Om du fortfarande vill ha varan måste du lägga en ny beställning.

Vi är ledsna för besväret."

Jahopp. Tack för inget då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Bra när det är på det viset.
Jag fick följande av Computersalg:

"Din Klarnabetalning har tyvärr löpt ut och kan inte förnyas, och vi har därför annullerat din beställning.

Om du fortfarande vill ha varan måste du lägga en ny beställning.

Vi är ledsna för besväret."

Jahopp. Tack för inget då?

Bland det sjukaste jag hört. Så sinnessjukt dåligt.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*TRÅD RENSAD*

Tråden handlar om lagerstatus på 3090 och 3080, vill man snacka powerdraw eller undervolt skapa en tråd för just det!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Bra när det är på det viset.
Jag fick följande av Computersalg:

"Din Klarnabetalning har tyvärr löpt ut och kan inte förnyas, och vi har därför annullerat din beställning.

Om du fortfarande vill ha varan måste du lägga en ny beställning.

Vi är ledsna för besväret."

Jahopp. Tack för inget då?

Fyfan bland det sjukaste jag hört... Konstigt att vissa företag går runt alltså.

Min kompis beställde sitt 3080 Eagle OC i december och fick kortet endast en vecka senare, trots att ingen info fanns om leverans vid den tidpunkten. (Inet)
Det kallar jag tur asså....

Permalänk

Ett tips: Såg just att Elgiganten hade EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra att köpa, förväntas komma in i lager 4/3. Priset var väl inte det bästa (10999:-).
Bokade ett och håller tummarna!

Permalänk
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Ett tips: Såg just att Elgiganten hade EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra att köpa, förväntas komma in i lager 4/3. Priset var väl inte det bästa (10999:-).
Bokade ett och håller tummarna!

Finns det någon länk till kortet. Hittar inget på sidan.

Permalänk
Skrivet av Koolaiden1233:

Finns det någon länk till kortet. Hittar inget på sidan.

Gick in igen för att kopiera länken och den är borta från listan nu, det gick fort...

Permalänk
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Gick in igen för att kopiera länken och den är borta från listan nu, det gick fort...

Tack för tipset ändå. Får vara lite snabbare nästa gång.
Inte ett 3080/3090 men 6800 XT med beräknat leverans 23/2.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/g...

Permalänk
Medlem

Fick följande meddelande från Inet idag:

Citat:

Hej,

Vi kontaktar dig gällande din beställning på: https://www.inet.se/produkt/5411697/asus-geforce-rtx-3080-10g...

Tyvärr har vi fortfarande inget bekräftat leveransdatum vi kan meddela. Vi får in löpande leveranser i mindre stötar av grafikkortet och skickar ut enligt turordning så fort vi kan. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.

Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Vänligen,

Carl Lind
Kundservice

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Fick precis följande mail från inet angående en 3080 TUF OC beställd 25/12: ”Tyvärr har vi fortfarande inget bekräftat leveransdatum vi kan meddela. Vi får in löpande leveranser i mindre stötar av grafikkortet och skickar ut enligt turordning så fort vi kan. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.

Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Fint med uppdatering på deras initiativ. Var på plats 500+ i börja av februari så räknar med (hoppas?) att det här blir en julklapp till mig själv.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk

EVGA GeForce RTX 3090 24GB XC3 ULTRA
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Beräknat till 2021-03-04 , 21690 kr.

Permalänk
Medlem

Slut

Permalänk
Medlem

Nu är detta en Geforce RTX tråd... så.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Tack vare tips ifrån Sweclockers så hann jag beställa ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA HYBRID (enormt tacksam). Har pressat kortet maximalt men kommer inte över 55 grader - EXTREMT nöjd.

Visa signatur

Gigabyte X570 AORUS ELITE, AMD Ryzen 9 3900X, Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB, EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA HYBRID

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Fick precis följande mail från inet angående en 3080 TUF OC beställd 25/12: ”Tyvärr har vi fortfarande inget bekräftat leveransdatum vi kan meddela. Vi får in löpande leveranser i mindre stötar av grafikkortet och skickar ut enligt turordning så fort vi kan. Vi kommer göra vårt bästa med att informera dig så snart vi fått information om när just ditt grafikkort kan beräknas anlända till vårt lager.

Våra inköpare sitter i daglig kontakt med de olika tillverkarna för att få in grafikkorten så snabbt som möjligt, så vi gör vårt yttersta för att göra väntan så kort som möjlig.

Fint med uppdatering på deras initiativ. Var på plats 500+ i börja av februari så räknar med (hoppas?) att det här blir en julklapp till mig själv.

Fick samma från inte fast med mitt evga 3080.. inet får typ in ett kort i veckan på sin höjd så lär väll få mitt till jul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Nu är detta en Geforce RTX tråd... så.

Så... Är vi på ett hårdvaruforum i en hårdvarukris och responsen på tips på RX kort i denna tråd har varit väldigt positivt. Här hjälper vi varandra.

§1 /mod
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Nu är detta en Geforce RTX tråd... så.

Tänk längre, om någon som väntar på ett RTX-kort som aldrig kommer men istället väljer ett RX-kort så har du en mindre före dig i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så... Är vi på ett hårdvaruforum i en hårdvarukris och responsen på tips på RX kort i denna tråd har varit väldigt positivt. Här hjälper vi varandra.

Att det är ok att diskutera det i forumet är väl dock inte samma sak som att denna tråd är rätt ställe för att diskutera just det. Men jämfört med en del andra diskussioner som varit i denna tråd så är det väl ändå närmare ämnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

De två gånger jag ställt frågan gällande aktuell köplats och status till Dustin så svarar de bara "Nvidia har svårt att leverera, så vi kan inte säga något. Vi går inte ut med information om köplats"

Tack för info, då slipper jag ställa samma fråga till dem!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så... Är vi på ett hårdvaruforum i en hårdvarukris och responsen på tips på RX kort i denna tråd har varit väldigt positivt. Här hjälper vi varandra.

Visst men man blev lite snopen när det var ett AMD kort i länken om man inte kollade så noga innan man klickade.

Skrivet av improwise:

Att det är ok att diskutera det i forumet är väl dock inte samma sak som att denna tråd är rätt ställe för att diskutera just det. Men jämfört med en del andra diskussioner som varit i denna tråd så är det väl ändå närmare ämnet

Ja, vill man göra det så, eller så behåller man sin plats kön och köper ett AMD kort tills man får Nvidia kortet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Fick idag preliminärt datum på Gaming x trio 3080 från inet 3/3. Jag beställde 28/11 och trodde då inte att det
skulle ta så här lång tid. Är extra taggad då jag inte bara köpt kortet utan en helt ny dator med datorbyggaren.
Får hoppas leveransen inte blir försenad.

Permalänk
Medlem

Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC
Skickades idag efter att ha fått ett Zotac 3080 utbytt igår. Komplett.

Permalänk
Medlem

Det känns ändå tungt att jag inte beställde ett 3080 tidigare bara för att jag trodde att 3080 Ti skulle kosta mer åt 3080-hållet och inte åt 3090-hållet. Beställde ganska omgående när jag läste att det inte var så (26/12).

Beräknat leveransdatum är 15/4. Nån annan som är i liknande sits?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Det känns ändå tungt att jag inte beställde ett 3080 tidigare bara för att jag trodde att 3080 Ti skulle kosta mer åt 3080-hållet och inte åt 3090-hållet. Beställde ganska omgående när jag läste att det inte var så (26/12).

Beräknat leveransdatum är 15/4. Nån annan som är i liknande sits?

Jag beställde ett 3080 Ventus så fort det gick att beställa vid launch, beställde inte på en massa ställen och en massa modeller. Tyvärr. Är det någon som har fått ett sånt? Tror inte det. Alla exemplar verkar ha gått till pre-builds. Hursomhelst, jag tröttnade tidigt på att vänta och köpte ett 3070 när dom tillfälligtvis gick att få tag på. Har haft mycket nöje av det, hade haft mindre nöje av att fortfarande vänta.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag beställde ett 3080 Ventus så fort det gick att beställa vid launch, beställde inte på en massa ställen och en massa modeller. Tyvärr. Är det någon som har fått ett sånt? Tror inte det. Alla exemplar verkar ha gått till pre-builds. Hursomhelst, jag tröttnade tidigt på att vänta och köpte ett 3070 när dom tillfälligtvis gick att få tag på. Har haft mycket nöje av det, hade haft mindre nöje av att fortfarande vänta.

Så pass? Det är helt sjukt. Jag förstår, jag hade gjort likadant om jag hade något sämre än nuvarande 1080 Ti.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Bra när det är på det viset.
Jag fick följande av Computersalg:

"Din Klarnabetalning har tyvärr löpt ut och kan inte förnyas, och vi har därför annullerat din beställning.

Om du fortfarande vill ha varan måste du lägga en ny beställning.

Vi är ledsna för besväret."

Jahopp. Tack för inget då?

Computersalg är sämst och kan dra åt helvete. Inte alls påverkad av att de har gjort mig besviken förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ni som säger att pengarna redan dragits trots att det inte blivit någon leverans, det är inte så att dom bara reserverats på kontot men faktiskt inte skickats till återförsäljaren? Går inte skicka fråga till Webhallens kundtjänst då varken ordernummer eller artikelnummer finns.

Här från Webbhallen och nej jag har inget kort som väntar på mig. Råkade ut för den där klarnabuggen och det stod och tuggade. Lång reservation på det där kortet som aldrig kommer skickas

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]