Permalänk
Medlem

GF Ti4200

Någon av er som har problem med att skärmen rullar efter ett tag spelande ?

Det började med att flänsen hoppade av och fick då ett nytt kort av butiken , så nu sitter flänsen som den ska . Kortet bli inte så varmt.

Kan det vara agget som ger för lite volt ?

Hoppas ni är med på vad jag menar

/Niklas

Visa signatur

Quad 2.4@3.5

Permalänk
Medlem

volt = spänning

Är det 8X AGP på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Hej

Det är ett 4x .

Läste i ett inlägg om "rullande" skärm och där fixade det sig när han byte ram minne. Hans minne klarade inte av att köra i 133mhz utan han fick klocka ner till 100mhz och då blev det bra.

Allså var det hans gammal minne som inte funkade i 133mhz även om det va ett 133 minne

Ska prova att byta minne eller att klocka ner till normal fsb (Kör 158 just nu ). Mitt ena minne är ett 266 o det andra är 333 så det kan vara det som gör det kanske.

Vi får se ...

Visa signatur

Quad 2.4@3.5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esko
Hej

Det är ett 4x .

Läste i ett inlägg om "rullande" skärm och där fixade det sig när han byte ram minne. Hans minne klarade inte av att köra i 133mhz utan han fick klocka ner till 100mhz och då blev det bra.

Allså var det hans gammal minne som inte funkade i 133mhz även om det va ett 133 minne

Ska prova att byta minne eller att klocka ner till normal fsb (Kör 158 just nu ). Mitt ena minne är ett 266 o det andra är 333 så det kan vara det som gör det kanske.

Vi får se ...

Aj aj kör aldrig med olika hastigheter!