Permalänk

Valheim server

Har försökt få igång en valheim server men stöter på problem. Har öppnat portar i routern och i brandväggen. Mina kompisar får upp servern i Steam när de söker på IP och kan trycka in på den och slå in lösen så att Valheim startas upp men kommer sedan inte vidare. Använder Google Wi-Fi och har i appen öppnat portar men börjar fundera på om det är detta som är problemet. Använder alltså bara puckarna och inte Routern som Telia skickade med

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fungerar det om du (dator i ditt egna nätverk) försöker ansluta till servern?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fungerar det om du (dator i ditt egna nätverk) försöker ansluta till servern?

Ja när jag kör localhost så är det inget problem, kompisarna får dessutom upp i Steams server hanterar att det då är 1 som spelar på servern men kommer inte in själva

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gogoplexz:

Ja när jag kör localhost så är det inget problem, kompisarna får dessutom upp i Steams server hanterar att det då är 1 som spelar på servern men kommer inte in själva

Har du öppnat portar för rätt protokoll (UDP/TCP)? korrekt intern IP:port?
uPnP påslaget?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Har du öppnat portar för rätt protokoll (UDP/TCP)? korrekt intern IP:port?
uPnP påslaget?

Har öppnat portar för både UDP och TCP och uPnP är påslaget. Dock är jag ny på det här så vet inte riktigt vad skillnaden på intern och extern port är

Permalänk
Medlem

Att de får upp den men inte kan gå med tyder på att alla portar inte är öppna enligt mig. Säker på att 2456-2458 är öppna i både udp/tcp?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gogoplexz:

Har öppnat portar för både UDP och TCP och uPnP är påslaget. Dock är jag ny på det här så vet inte riktigt vad skillnaden på intern och extern port är

Intern port är den port du valt internt, i servern medans extern är utåt mot WAN.
Slå av upnp och pröva igen, jag hade problem med det och Plex för ett tag, eller du har kanske redan prövat?
Oavsett låter det som att allt inte är öppnat iaf.