Diablo II: Resurrected

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fulci:
Skrivet av trickeh2k:

Det där är definitivt en man med smink.

Skrivet av SleeZy:

Ja, exakt min tanke.

Gissar på att det är en tolkning av Palaephatus teori av amazonerna, dvs att fienden misstog dem som kvinnor då man rakade av sig skägget och hade uppsatt hår (han var en skeptiker minst sagt )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Stolt idiot här

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Undrar om det blir samma fiasko som WC3 Reforged. Jag kommer aldrig bry mig om Blizzard igen efter deras vidriga behandling utav ett av historiens bästa RTS-spel.

Vilken tur för dig att det inte är Blizzard som utvecklar denna remaster då!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Jag har aldrig förköpt ett spel förr, då jag är mer en S.k patient gamer. Jag har mina 2-3 spel jag konstant spelar åren om. Alltid.
Så när väl andra spel dyker upp på en bra rea, eller via humblebundle så lirar jag dom då.

Min spelcykel är väl som så; PoE 2-3 månader, PoD (d2) 3-4 månader, WoW classic (förr private servrar men nu på officiella) Några månader.
När jag tröttnat på ena går jag till andra osv.
Men tiden som finns över när jag tröttnat, är alla andra spel som man samlat på sig. oftast via HB eller andra fina reor.

Men detta blev mitt undantag. d2 är och förblir mitt favoritspel. Så även om det skulle D2r skulle floppa totalt så gör det inte mig så mycket.
Som jag även sa i ett tidigare inlägg, om detta kan få blizzard att ge oss d2 fast utan bottar, MH & liknande skit. Så är jag mer än nöjd. Som de även säger så kan vi ju spela med old school grafik om vi så vill.
Så min förhoppning är ett fungerande battle.net utan botar samt en ekonomi som fungerar.

I dagens läge har vi det i form av PoD.

Men en officiell b.net blir oftast bäst, se t.ex wow classic. Vi frågade länge efter det tills vi äntligen fick det.

Permalänk
Medlem

Lätt förköp!
Ska drömma mig tillbaka till när pappa installerade ISDN och jag och brorsan hängde på battle.net efter kl 18.

Permalänk
Medlem

Detta kan jag nog tänka mig att lira! Ser fram emot det! Försökte mig på vanliga D2 för några år sedan men näe, stod inte ut tyvärr. Har inte åldrats väl alls så jag gav upp det efter några timmar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

"Lanseringen äger rum någon gång under 2021. Den som vill få ett tidigt smakprov har möjlighet att ansöka om att delta i spelets Alpha-test."

Undrar om dem kommer släppa siffrorna för hur många som ansökte till alpha-test..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Någon som vet skillnaderna på pre order? Fattar noll alltså vad dom inkluderar

Skrivet av Svensktiger:

Kände samma sak.
Luddigt som attan.
Struntar ju fullständigt i D3 saker.

D3 får man med i de andra paket.
Jag får tom möjlighet att välja en "upgrade" fast jag har redan necromancer och crusader.
Så har man inte D3 kan det väl vara värt att köpa stora paketet.

Men är man enbart intresserad av D2. Då räcker det med paketet som heter Diablo 2 Res 39.99

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Detta skall köpas, hoppas det kommer till sommaren. Nice att det kommer till PS5.
https://media3.giphy.com/media/xUKrrEnN9I5lnrcSMv/giphy.gif

Har man något att göra tills Diablo IV kommer. Börjar bli lite mätt på Diablo III nu med mina 2200 timmar.

Själv har jag bara 4800 timmar på munken i Diablo 3

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Forumet får tycka att jag är en dålig medmänniska och förebild. Förköp gjort, I already regret nothing!

Jag vill inte vara negativ, men kan du förklara syftet med ett digitalt förköp? Känns som det bara lägger upp för att spelbolagen ska blåsa oss, vilket de också vanligtvis gör. Kolla bara på wc3 reforged, Blizzard är inga änglar direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Själv har jag bara 4800 timmar på munken i Diablo 3

Nice!

Har väl några timmar på PC också, spelar sedan fyra år tillbaka exklusivt på Playstation.

Edit: Ca 1000 timmar på PC.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Skrivet av MyRus:

Stolt idiot här

Jag också! #Teamidiot

Skrivet av BertilBesvärjaren:

Jag vill inte vara negativ, men kan du förklara syftet med ett digitalt förköp? Känns som det bara lägger upp för att spelbolagen ska blåsa oss, vilket de också vanligtvis gör. Kolla bara på wc3 reforged, Blizzard är inga änglar direkt.

Som jag skrev tidigare i tråden är väl syftet inte mycket mer än att ha betalningen gjord. Just det här är ett spel jag kommer köpa oavsett vad recensionerna säger. Diablo, Warcraft och Starcraft är spelserier jag alltid följt slaviskt, och i synnerhet Diablo II har man lagt några timmar på från barndomen fram till idag. T.o.m. Diablo III (innan expansionen!) fick sin beskärda del timmar.

Annars är jag helt med på resonemanget om att vänta på recensioner innan köp och det gör jag också i regel.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Då är man väl en stolt idiot då antar jag...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av AxxT:

Jag får tom möjlighet att välja en "upgrade" fast jag har redan necromancer och crusader.

Du får en upgrade för att du ska kunna få cosmetics till Diablo 3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag också! #Teamidiot
Som jag skrev tidigare i tråden är väl syftet inte mycket mer än att ha betalningen gjord. Just det här är ett spel jag kommer köpa oavsett vad recensionerna säger. Diablo, Warcraft och Starcraft är spelserier jag alltid följt slaviskt, och i synnerhet Diablo II har man lagt några timmar på från barndomen fram till idag. T.o.m. Diablo III (innan expansionen!) fick sin beskärda del timmar.

Annars är jag helt med på resonemanget om att vänta på recensioner innan köp och det gör jag också i regel.

Jag älskade gamla Blizzard och har tusentals timmar sammanlagt i D1-D2 och Warcraft+Starcraft, men jag kommer vänta på recensioner. Om jag ska överdriva lite lämpligt så är det ju samma problematik med folk som köper preorders som med antivaxxers =D Ni sabbar ju även för andra som inte köper preorder. Jag tycker inte ni är idioter som en del av de andra som kommenterar men jag kan fortfarande inte förstå syftet, att betala nu gynnar ju ingen förutom Blizzard. Det har ju börjat bli så att man inte kan lita på några spelutvecklare längre, tycker det är väldigt tråkigt. Är övertygad om att enda sättet att få en positiv förändring är att vi slutar ge dem pengar de inte förtjänat. Att du kommer köpa det oavsett vad recensionerna säger tycker jag är okej men själva köpet kan lika gärna göras på releasen. Tillbaks till topic så är jag hoppfull för D2 remaster, den nya studion verkar duktig.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Jag håller med, jag förstår inte detta. En dag så är det gnäll på SweClockers om hur vi gamers blir blåsta om och om igen på förbokningar till spel med falska "gameplay" trailers och utlovade features som aldrig blivit av. No Mans Sky, nästan alla Ubisoft titlar, Warcraft 3 Remastered och Cyberpunk är bara några exempel. Nästa dag är trådarna fyllda med hyllningar och bekräftade förbokningar till en remake med 2 minuters trailer och inget release datum från samma utvecklare.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Fantastiskt, eller hur? Sen finns det idioter som anklagar andra för att vara idioter också

Permalänk

I Diablo 2 så kunde man ju ha typ 10 skills på tangentbordet men hur ska det funka på konsol, kommer de bli som Diablo 3 med bara 4 skills tro?

Permalänk
Medlem

20år senare.. jag har växt upp,skaffat barn och känner mig krokryggad pensionär! Diablo har fått ett par pixlar tätare grafik!
Vem riktar dena release åt. Vi som var med men inte orkar, eller de som inte var med och inte vet?

Samt att ordet "HELL" är bara lame.. Då vet man att spelet antagligen är riktigt kasst!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SleeZy:

Vad tusan har dom gjort med amazon?

Ser ju ut som en man.

Skrivet av Fulci:
Skrivet av trickeh2k:

Det där är definitivt en man med smink.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/lod96f/_/go6bzav

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som någon sa då blir det D3 igen och så ar hela genret fösört igen.
Hur kan man i sama trailer bisa att D2 var en stor del av genret och samtidigt visa D3 grafik? Nytänkande??? Nej. D1 och D2 var men denna video gör att jag inte ens vill se skiten.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite mycket salt. Men få säger va som skulle få dem nöjda, gamla D2 finns kvar i all dess ära så..

Jag tycker helt klart verkar respektera vad spelet är och var. Men visst, vi får se, de ligger i b.net o väntar på release!

Nu är inte jag nån hardcore Diablo lirare men varje gång ja kör D2 tar det ett tag för hjärnan att vänja sig vid den nuvarande ”bostongurka” grafiken och den låga upplösningen, när man väl ställt om sig är det lika kul varje gång

Det viktiga tkr jag är helt klart att de följer timeframes osv, shared stash e nice men jag kör alltid med Plugy med polarna så där är man lite extra bortskämd med oändlig stash m.m.

Blir det bra så är jag sugen att ge mig in på lite ladder igen, de va många år sen sist!
Dock har dom inte nämnt nått om LAN stöd väl?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Sluta förköpa! Pga alla som gör det, så slutar dom aldrig blåsa folk. Om alla slutar med det så blir det bättring.
Låt spelet komma ut, vänta några dagar tills folk har recenserat det, sen välj köp eller avstå. Enda sättet att få dom sluta luras. Det är ju inte så att spelen tar slut, till skillnad emot graffikkort. Ha 1-2dagars tålamod, det kan man väll få begära.

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Inaktiv

Med Activision Blizzard nuvarande styrning/ledning så väntar jag minst ett år, innan man hoppar på spelet. Fool me once, shame on you. Fool me twice.....

Kommer sluta med ett neddummat D2 som även förstöra originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Med Activision Blizzard nuvarande styrning/ledning så väntar jag minst ett år, innan man hoppar på spelet. Fool me once, shame on you. Fool me twice.....

Kommer sluta med ett neddummat D2 som även förstöra originalet.

Är väl bara och vänta och se om det får över 0.5 på metacritic eller inte. Så jäkla viktigt kan det inte vara att förköpa saker. När de släppte D3 dog väl deras servrar i ett par dagar så ingen kunde spela ändå om jag minns rätt.

Blizzard har dock inte direkt råd med ett WC3:Deforged till, speciellt med D4 och "Dont you have a phone" på gång ut under gissningsvis 2022. D2-remastern är tänkt att få potentiella köpare att minnas att PoE inte är enda spelet i genren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillvirus:

I Diablo 2 så kunde man ju ha typ 10 skills på tangentbordet men hur ska det funka på konsol, kommer de bli som Diablo 3 med bara 4 skills tro?

De fyra tumknappparna till höger ger 4 skills. Håll inne vänster eller höger pekfingertrigger samtidigt så kan du ha 4 skills till på dessa knappar. Exempelvis. Finns säkert fler alternativ.
Antal knappar tror jag är lugnt.

Hur långdistansskills som man behöver sikta med ska fungera är en bättre fråga.
curses, firewall och liknande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Så viktigt att vi inte redan glömt bort detta, ligger alldeles för nära i tiden!!

Så otroligt besviken man blev när spelhuset man avgudade under uppväxten la sig platt för en diktatur och pissade demokratin i ansiktet! Blizzard har inte fått krona av mig sen dess!

Sen är det dubbel idioti att ge förköpspengar till Blizzard efter debaklet med WC3:R. Det är ett faktum oavsett hur förblindad av nostalgi man är.

Vi får den värld, och i det här fallet företag, vi förtjänar...

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Skiter fullständigt i WC3 reforged hur de gick.
100% köp ändå.

Svaret på varför Activition-Blizzard kunde släppa spelet i det skicket det var.

Helt otroligt hur en trailer kan få folk att glömma.