3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Om man sitter redo under veckan, går det kanske att knipa ett 3070 för 8000-8500? Troligen inte antar jag men ska försöka!

Säkert. Dyker ju upp kort titt som tätt i lager. Fanns ju exempelvis Gigabyte 3070 Gaming OC mer eller mindre i lager hos NetonNet för 7500 kr för 3 dagar sedan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsu:

Säkert att detta stämmer?

Citerar i rätt tråd.

Det fanns ca 15 i lager som tickade neråt väldigt snabbt, så nu är texten där efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsu:

Säkert att detta stämmer?

Verkar inte som det. Jag la en beställning nästan direkt, och min är restnoterad. Måste vara bottar, så jävla tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Verkar inte som det. Jag la en beställning nästan direkt, och min är restnoterad. Måste vara bottar, så jävla tråkigt.

16:01 när jag la min order var det 7st kvar tror jag, efter att jag lagt min order och gick in igen var det 4st kvar. Sen var det slut. Stod först som restnoterad (1st), men så snart orderbekräftelsen kom så ändrades det till bekräftat.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Jag han nypa ett kort med bekräftad beställning
tack CarlOscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Citerar i rätt tråd.

Det fanns ca 15 i lager som tickade neråt väldigt snabbt, så nu är texten där efteråt.

Yes, beklagar att jag startade diskussionen där, även fast ett tydligt modmeddelande fanns där, tillika en beskrivande titel. Hoppas du fick tag i ett!

Permalänk
Medlem

Fick ett 3060ti gigabyte vision skickat från inet idag, jag beställde 2021-02-08 när det fanns 6-7 i lager, missade det med nån minut efter tipset men höll kvar ifall nån skulle avboka. Så de fick väl en leverans nu i veckan.

Permalänk
Medlem

Om någon bryr sig... Fick mail från Dustin idag om min order lagd 2021-01-16 på 3060Ti.

Hej!

Vi kontaktar dig om din beställning av 5011209311 - EVGA GEFORCE RTX 3060 TI FTW3 ULTRA på order XXXXXXXXXX.

Just nu är det en stor efterfrågan på grafikkort i hela världen samtidigt som tillgången är låg. Det gör att vi just nu tyvärr inte kan säga när du förväntas få din beställning. Så snart vi får information om förväntad leveransstatus så uppdaterar vi dig via mail.

Du kan alltid hitta aktuell status för din order under ”mitt konto” på https://www.dustin.se/orders

Vi rekommenderar att du behåller din order, vi skickar ut grafikkort i den takt vi får in dem till vårt lager och i de ordning de har beställts. Om du vill ändra något i din order kan du svara på det här mailet.

Vi beklagar att det är lång väntetid och hoppas på förståelse för situationen.

Vänliga hälsningar,
Dustin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvuld:

Om någon bryr sig... Fick mail från Dustin idag om min order lagd 2021-01-16 på 3060Ti.

Hej!

Vi kontaktar dig om din beställning av 5011209311 - EVGA GEFORCE RTX 3060 TI FTW3 ULTRA på order XXXXXXXXXX.

Just nu är det en stor efterfrågan på grafikkort i hela världen samtidigt som tillgången är låg. Det gör att vi just nu tyvärr inte kan säga när du förväntas få din beställning. Så snart vi får information om förväntad leveransstatus så uppdaterar vi dig via mail.

Du kan alltid hitta aktuell status för din order under ”mitt konto” på https://www.dustin.se/orders

Vi rekommenderar att du behåller din order, vi skickar ut grafikkort i den takt vi får in dem till vårt lager och i de ordning de har beställts. Om du vill ändra något i din order kan du svara på det här mailet.

Vi beklagar att det är lång väntetid och hoppas på förståelse för situationen.

Vänliga hälsningar,
Dustin

fick likadant mejl

Permalänk
Medlem

Platsar ju inte här enligt rubriken, men för dom som behöver nåt medan dom väntar...
Halva priset-ish, halva prestandan-ish.

41 kvar just nu när jag skriver detta:
Edit 20:13 - 34 kvar nu.
Edit 20:42 - 26 kvar nu.
https://www.inet.se/produkt/5410766/evga-geforce-gtx-1660-sup...

.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larran100:

fick likadant mejl

Jag med, jag blev överlycklig då jag trodde att det var dags, men icke!😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rusk:

Jag med, jag blev överlycklig då jag trodde att det var dags, men icke!😅

Undra när ni får korten då xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Froghunt:

När 5060ti har kommit ut (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Tusen tack för tipset nyss!!!!! 😁😁😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Froghunt:

Min magkänsla säger runt maj, hoppas innerligt att den har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

För mig står det leveranstid ej bekräftad? Kom jag försent?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vasbydaniel:

För mig står det leveranstid ej bekräftad? Kom jag försent?

Ja, tyvärr. Låg ändå uppe ett ganska bra tag för att vara ett 3070, tror det var uppe i cirka en halvtimme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Ja, tyvärr. Låg ändå uppe ett ganska bra tag för att vara ett 3070, tror det var uppe i cirka en halvtimme.

Fattar, grattis till de som hann.

Permalänk
Medlem

Får man fråga till vilket pris?? Hann inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Får man fråga till vilket pris?? Hann inte.

6990:-, så tusenlappen över vad jag egentligen ville ge men i dessa tider kan man inte vara så kinkig.

Permalänk
Medlem

9500 för ett 3070, helt sjukt. ALDRIG! Det är vad ett 3080 borde kosta

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv

Tack, tror jag, för tipset. Klickade hem en 3070 Ventus 3X i bara farten. Egentligen på jakt efter ett 3080 men kan nog få duga så länge. Nämner i tråden ifall jag avbokar. Ca 50% bättre prestanda mot 1080Ti är inte helt fel, men nästan 100% bättre med ett 3080 är ju det man egentligen vill ha.

Permalänk
Medlem

16st msi gaming x 3070 i lager hos webhallen just nu lite dyrt dock
https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

6990:-, så tusenlappen över vad jag egentligen ville ge men i dessa tider kan man inte vara så kinkig.

Sett flera 3070 gå för 7500-8000kr i veckan så snackar man de summorna så hade jag personligen sett till att få ett 3070

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Sett flera 3070 gå för 7500-8000kr i veckan så snackar man de summorna så hade jag personligen sett till att få ett 3070

Komplet har ju et par 3070 i lager men de kostar ju 9500kr så de knappst värt det längre.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har ju inte gett upp än, och kommer fortfarande försöka få tag på något under 6000 men nu har jag i alla fall ett kort på gång. Skulle jag lägga en avbeställning så kommer jag att skriva i denna tråden, så kan nästa man försöka hugga det.

Permalänk
Medlem

Blev ett "MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8GB" för 8500. Ändå helt "okej pris" för att vara en av den "bästa" AIB 3070
Vi får se hur är det prestanda och coil whine nivån.
Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Blev ett "MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8GB" för 8500. Ändå helt "okej pris" för att vara en av den "bästa" AIB 3070
Tack för tipset.

Grymt kort.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Tack för tipset.

Var nästan på väg att klicka hem ett sånt (det var 9 kvar i lager när jag var inne), men hejdade mig. Har inte de pengarna just nu helt enkelt. Var tvungen att ge mig själv en realitycheck. Jag kan liksom inte börja klicka hem saker bara för att de helt plötsligt finns i lager. Med priserna så som de är i dag är det max 3060 som gäller för mig, men prestandamässigt så skulle jag nog behöva ett 3070. Sweetspot är 3060Ti men även de är lite i dyraste laget, samt kommer aldrig i lager.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Mitt 3070 Ventus är på väg nu så för sent att avboka. Ni andra som lyckas få tag i en på morgonen borde nog höra telefonen plinga snart med, om den inte redan gjort det.