Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Att få kasta eller fånga en granat i Alyx med Index kontroller är helt magiskt, eller att stå och klämma på en diskmedelsflaska
Sedan har du riktigt bra ljud i Index som jag skulle säga ger en grym upplevelse eftersom de svävar en bit från örat vilket gör ljudet väldigt "riktigt".
Om man kan och har råd så borde i alla fall Alyx upplevas med Index.

Jag, som har spelat igenom Alyx utan att kunna klämma på diskflaskor. Jag har dock kunnat spela hela spelet helt trådlöst. Ytterligare en anekdot, men jag skulle vilja påstå att min upplevelse har varit bättre överlag, för att klämma diskflaskor påverkar inte spelet överhuvudtaget.

Med det sagt så vill jag även nämna att jag körde Alyx med MamutVR Grip3, så jag håller inte kontrollen i höger hand om jag inte håller något i spelet (t.ex. pistol). Vänster går man med, så då håller jag i kontrollen för att trycka stickan framåt (går att trycka framåt utan att hålla i kontrollen också om jag inte minns fel).

Helt klart är det en helt annan känsla att kunna lägga handen på med-station precis som man bör, och det löser man med ett extra grepp på Quest-kontrollerna.

Men att påstå att känslan av att klämma på diskflaskor är värd flera tusen kronor är väl att ta i? Det kan nog kännas så för många i och för sig, och så är det nog för många också.

Har man verkligen råd att betala flera tusen extra för kontrollerna så finns det egentligen inget att diskutera. Om man inte vill slippa kabeln förstås.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Vill inte förstöra första playthrough av HL:Alyx genom att använda Vive Wands eller Oculus Touch kontroller eller liknande.

Härmed kan vi dra slutsatsen att tråden har varit förgäves. Skaparen hade redan bestämt sig och väntade bara på rätt typ av bekräftelse i form av svar på forumet.

Du har alldeles för höga förhoppningar om Alyx om du tror att spelet på något som helst sätt skulle "bli förstört" pga. Wands eller, framför allt, Touch-kontroller.

Nåväl, du har bestämt dig och du kommer helt klart få en väldigt bra upplevelse med ett begagnat Index! Du har, trots för höga förhoppningar, något att se fram emot!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Touch kontroller med grip gör mycket för känslan jämfört med att köra utan och måste hålla i kontrollen.
Skillnaden med index kontrollerna är att dom känner av varenda finger + hur hårt man klämmer åt.
Tex för att knövla en burk i half life alyx så måste man trycka på grepp plus teigger tror jag.
Med index klämmer man handen lite hårdare bara.
I boneworks och Blade & sorcery så kan man låta vapnen glida i handen genom att hålla lösare.

Men som sagt DecaGear ska ha liknande och även nästa VR kontroller från Sony.
Tror Oculus kommer komma med nå liknande säkert i framtiden.

Jag ber om ursäkt för offtopic jag inser jag är bidragande orsak. Men det är alltid kul att snacka VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Härmed kan vi dra slutsatsen att tråden har varit förgäves. Skaparen hade redan bestämt sig och väntade bara på rätt typ av bekräftelse i form av svar på forumet.

Du har alldeles för höga förhoppningar om Alyx om du tror att spelet på något som helst sätt skulle "bli förstört" pga. Wands eller, framför allt, Touch-kontroller.

Nåväl, du har bestämt dig och du kommer helt klart få en väldigt bra upplevelse med ett begagnat Index! Du har, trots för höga förhoppningar, något att se fram emot!

Jag har fortfarande inte bestämt mig? Allt jag sade är att jag vill ha ett par riktigt bra kontroller innan jag spelar igenom det ett av de väldigt få bra AAA VR spelen. Och då jag inte har spelat igenom Alyx kan jag inte säga om jag har för höga förhoppningar och att spelet skulle "bli förstört" pga dåliga kontroller, det återstår att se. Men det jag dock kan säga är att jag hade en mycket bättre upplevelse med Cyberpunk efter att jag köpte en ny 1440p skärm och 3070 grafikkort, och det är tack vare att jag väntade och inte spelade igenom det innan jag fick najs grejor. Kan även säga att det jag hade innan inte direkt var onajs grejor, utan RX 5700 XT och en annan 1440p skärm. Men små saker kan göra stor skillnad. Och därför tänker jag att detta borde gälla ännu mer i VR då upplevelsen kommer att vara helt annorlunda i 1024x1280 med wands med en oprecis trackpad och tröga grepp knappar, än om jag spelar det i 1440x1600 med joystick och att man faktiskt greppar med handen. Men vad vet jag, kanske blir lika kul att lira det med google cardboard och mobilen som kontroll?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Inaktiv

Skulle personligen aldrig köpa en trådad VR-lösning för de summor som Valve tar exempelvis. Har man kört trådlöst så går man ogärna tillbaks.

Sedan finns ju även exempelvis https://www.protubevr.com/en/upgrade/210-15335-prostraps.html... för olika fabrikat om man vill ha något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag, som har spelat igenom Alyx utan att kunna klämma på diskflaskor. Jag har dock kunnat spela hela spelet helt trådlöst. Ytterligare en anekdot, men jag skulle vilja påstå att min upplevelse har varit bättre överlag, för att klämma diskflaskor påverkar inte spelet överhuvudtaget.

Nu tog du väl ett ord ur sitt sammanhang, jag skrev väl precis tvärtom att allt sammantaget blir värt att lägga lite mer pengar på inte ”bara” att klämma en diskflaska men helt klart en del utav upplevelsen som ju ska indikera någon form av verklighet.

Jag förstår att det finns två läger om detta och jag skrev även att jag inte provat något trådlöst.
Därför skrev jag mina egna åsikter om det headset jag visste något om.
Jag valde även Index för att det var skapat för alyx och borde tämligen ge den bästa upplevelsen.

Är sladden en dealbreaker kan man alltid hänga upp den i taket eller på något stativ så stöter den inte kroppen. Men jag hade absolut inga problem med någon sladd, men de klart står man och snurrar 15-20 varv åt samma håll så klart att det blir problem till slut helt klart.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

en dealbreaker kan man alltid hänga upp den i taket eller på något stativ så stöter den inte kroppen. Men jag hade absolut inga problem med någon sladd, men de klart står man och snurrar 15-20 varv åt samma håll så klart att det blir problem till slut helt klart.

Sladden är inget problem i sig, jag hade sladd med Rift (CV1) och det var "inga problem" och man kan alltid anpassa sig till och vänja sig med kabeln. Att hänga upp sladdarna taket är inte alls samma sak som att spela trådlöst, hur mycket man än försöker övertala sig själv att det är det. Det är, precis som VR i sig, något man behöver uppleva och inte bara något man "antar" är ungefär samma sak.

Många som aldrig har använt VR "antar" att det är ungefär likadant. Du antar att trådlös VR är ungefär likadant som trådad VR.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att köpa ett begagnat index för 7k nu. Köra med den tills DecaGear 1 släpps. Om Deca fungerar perfekt. Sälja Index för 6-7k igen. Om endast Deca HMD fungerar bra. Byta ut den mot Index HMD och använda typ OpenVR för att köra med Index kontroller och basstationer och Deca HMD både trådlöst och trådat. Och om Deca suger på alla plan bara fortsätta med Index, då det ändå inte finns något bättre att uppgradera till. Och sedan bara uppgradera och sälja indexet för max nån tusing back när något faktiskt roligt kommer ut?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Vad tror ni om att köpa ett begagnat index för 7k nu. Köra med den tills DecaGear 1 släpps. Om Deca fungerar perfekt. Sälja Index för 6-7k igen. Om endast Deca HMD fungerar bra. Byta ut den mot Index HMD och använda typ OpenVR för att köra med Index kontroller och basstationer och Deca HMD både trådlöst och trådat. Och om Deca suger på alla plan bara fortsätta med Index, då det ändå inte finns något bättre att uppgradera till. Och sedan bara uppgradera och sälja indexet för max nån tusing back när något faktiskt roligt kommer ut?

Det låter som en plan
Du kommer njuta av VR med en Index helt klart, go for it 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt säga ja har bara testat en kväll med index, men var otroligt bra kör skälv vive pro pga trådlöst men skulle säga att indexen nog är snäppet bättre. g2 fick ganska usla recensioner hjälper föga med högre upplösning då, sen skulle jag definitivt passa mig för vad allt in-out tracking lösningar lägg pengarna på index istället.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det låter som en plan
Du kommer njuta av VR med en Index helt klart, go for it 👍

Skrivet av Ase:

Skulle definitivt säga ja har bara testat en kväll med index, men var otroligt bra kör skälv vive pro pga trådlöst men skulle säga att indexen nog är snäppet bättre. g2 fick ganska usla recensioner hjälper föga med högre upplösning då, sen skulle jag definitivt passa mig för vad allt in-out tracking lösningar lägg pengarna på index istället.

Aa får nog köra på det. Blir nog rätt svårt att få tag på ett Index för 7k dock. Iallafall när folk lägger ut dem för dessa hutlösa priser... https://www.blocket.se/annons/goteborg/valve_index_vr_kit__oo...

Men jag får har tålamod. Så det är väl bara att hålla utkik här på Sweclockers och hoppas att någon lägger ut ett till ett bra pris. Fanns en i Växjö för 8k vilket är lite mer än vad jag skulle vilja betala, men hade funkat. Dock så blir det ju också frakt på det + att man inte får med HL:Alyx och då är man helt plötsligt uppe i 8800 kr. Aka, 2000 kr under nypris ):

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Ser att det ligger 2 kit på blocket men svårt att se de får de som begärs, ett tag var folk galna och betalade vad som helst eftersom de inte gick att köpa nya. Men du får kontakta dem och bjuda det du är beredd att ge 7 kanske är svårt men 8-9 för ett nästan eller helt nytt borde vara ok. Eller så har du is i magen och väntar.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Skrivet av jiimpan:

Ser att det ligger 2 kit på blocket men svårt att se de får de som begärs, ett tag var folk galna och betalade vad som helst eftersom de inte gick att köpa nya. Men du får kontakta dem och bjuda det du är beredd att ge 7 kanske är svårt men 8-9 för ett nästan eller helt nytt borde vara ok. Eller så har du is i magen och väntar.

Ja 12.000:- för ett kit är väl lite saftigt när ett nytt inkl Alyx kostar 10800:- på valve.. (om nu inte billigt vid snabb affär betyder att hen släpper det för 6 lax)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Ser att det ligger 2 kit på blocket men svårt att se de får de som begärs, ett tag var folk galna och betalade vad som helst eftersom de inte gick att köpa nya. Men du får kontakta dem och bjuda det du är beredd att ge 7 kanske är svårt men 8-9 för ett nästan eller helt nytt borde vara ok. Eller så har du is i magen och väntar.

Skrivet av adfactory:

Ja 12.000:- för ett kit är väl lite saftigt när ett nytt inkl Alyx kostar 10800:- på valve.. (om nu inte billigt vid snabb affär betyder att hen släpper det för 6 lax)

Jo usch fan. 12 lax är ju sinness. Har ju en här på swec som vill sälja sitt knappt använda för 8k+frakt. Men vad tycker ni jag borde lägga för bud?

Index oöpppnat - begär 12 lax

Index knappt använd - begär 10 lax

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Jo usch fan. 12 lax är ju sinness. Har ju en här på swec som vill sälja sitt knappt använda för 8k+frakt. Men vad tycker ni jag borde lägga för bud?

Index oöpppnat - begär 12 lax

Index knappt använd - begär 10 lax

7500-8000:- folk måste förstå att det är begagnat så fort det lämnar återförsäljaren. Trist om man köpt en dyr grej som man inte använt men men livet är hårt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Vissa sålde för 12 i somras när det inte gick att köpa nya, men nu kan man ju beställa ett nytt.
Men börja med att fråga om säljaren accepterar bud, vissa kan sätta sig på tvären om man skambudar och då har man mist sin chans:(
Men det verkar vara många som behåller sina index eftersom det finns så få till salu, det borde ju va ett tecken på att folk är nöjda.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Slulle aldrig skaffa Oculus då det finns Index och Vive. Som att jämföra mobil med PC/konsol spel.

Sen är man påtvingad Facebook övervakning - Big No No.

Permalänk
Medlem

Nå fan det gick inget vidare. Ena snubben ville inte skicka och den andra hade folk som var intresserad för 9k... Fattar inte vem som betalar 9k när nypris är 10200 kr (om man räknar bort kostnaden för HL:A, som är ett måste köp om man köper ett index ändå)

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig upplevt screendoor effect med Index om jag inte verkligen försökt hitta det under rätt förhållanden så det är inget argument mot Index. Om det är något problem med upplösningen så är det snarare med text som inte är anpassad och blir svårläst. Så i flygsimulator som DCS så är det inte lätt att läsa allt i cockpiten men ett spel som Alyx är inga som helst problem. Upplever headsetet som väldigt bekvämt också, högtalarna som sagt nuddar inte öronen, går att justera passningen till huvud och ögon enkelt. Förutom sladden som märks av som sagt skulle jag säga att jag inte tänker på headsetet. Det märks bara om jag försöker hålla något väldigt nära ansiktet och tar i som jag påminns om jag har det på mig, så i övrigt är inlevelsen väldigt bra med det. Kontrollerna är ju väldigt härliga också som sagt. De sitter bekvämt och med finger tracking samt tryckkänsliga så hjälper det inlevelsen mycket. Händerna kan slappna av och man får faktiskt klämma åt ibland, speciellt i Pavlov måste man hålla i sitt vapen, slappnar man av för mycket så kommer man tappa det.

Det största problemet jag har är avsaknaden av spel i klass med Alyx. Index är jag väldigt nöjd med och hade glatt köpt för 7-8k idag om jag kunde.

Quest 2 är säkert jättebra men personligen kan jag inte stödja facebook, speciellt när man tvingas ha konto. Den måste väl också kopplas med kabel för vissa spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Slulle aldrig skaffa Oculus då det finns Index och Vive. Som att jämföra mobil med PC/konsol spel.

Sen är man påtvingad Facebook övervakning - Big No No.

Jämförelsen haltar då Quest kan köra PC-spel, du är inte förpassad till att köra i standaloneläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Quest 2 är säkert jättebra men personligen kan jag inte stödja facebook, speciellt när man tvingas ha konto. Den måste väl också kopplas med kabel för vissa spel?

Det stämmer att Virtual Desktop inte hanterar alla spel trådlöst, Mages Tale är ett sånt exempel. Dock är det undantag, det mesta fungerar och om det kommer något nytt populärt spel så brukar VD uppdateras med stöd (exempelvis Squadrons).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Halldin:

Det stämmer att Virtual Desktop inte hanterar alla spel trådlöst, Mages Tale är ett sånt exempel. Dock är det undantag, det mesta fungerar och om det kommer något nytt populärt spel så brukar VD uppdateras med stöd (exempelvis Squadrons).

Hur är det med grafikinställningar och trådlöst. Fungerar det att köra trådlöst oavsett inställningar?

Permalänk
Medlem

Väntar på 4080 eller motsvarande Amd kort. Då går det förhoppningsvis pusha för högre upplösningar och vr blir andvändbart som hygglig projektorlösning samtidigt. Waiting game är ju på modet så bara haka på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Hur är det med grafikinställningar och trådlöst. Fungerar det att köra trådlöst oavsett inställningar?

Ja, spelens grafikinställningar kan du ändra som du vill. Det är dock en komprimerad videoström som strömmas till headsetet, beroende på vilken upplösning du strömmar så introduceras mer latens.

Permalänk
Medlem

Funderar själv på en Oculus q2 och hade planer på att köra trådlöst från PC via Virtual desktop då det verkar både bra och smidigt. Men så såg jag någon youtube-snubbe (minns inte vilken) som påstod att link via kabel numera var överlägset det trådlösa alternativet i bildkvalitet, och att gå tillbaka till trådlöst var inte längre något alternativ. Dvs om man körde någon PC-baserad simulator/spel.

Håller ni mer rutinerade med om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Har aldrig upplevt screendoor effect med Index om jag inte verkligen försökt hitta det under rätt förhållanden så det är inget argument mot Index. Om det är något problem med upplösningen så är det snarare med text som inte är anpassad och blir svårläst. Så i flygsimulator som DCS så är det inte lätt att läsa allt i cockpiten men ett spel som Alyx är inga som helst problem.

Går inte det hand i hand? Det är ju ändå den låga upplösningen som gör texten pixlig och svårläst, vilket är en bieffekt av SDE.

Skrivet av Gimbal:

Håller ni mer rutinerade med om detta?

Nej. Jag har gjort otaliga jämförelser i olika spel mellan VD och Link och den grafiska skillnaden väger inte tillräckligt tungt för att släppa den frihet du får av att spela trådlöst.
Värt att nämna är att jag bara har ett 1080 Ti, går ju att pressa både upplösningen och bitraten högre med ett kraftfullare kort.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Funderar själv på en Oculus q2 och hade planer på att köra trådlöst från PC via Virtual desktop då det verkar både bra och smidigt. Men så såg jag någon youtube-snubbe (minns inte vilken) som påstod att link via kabel numera var överlägset det trådlösa alternativet i bildkvalitet, och att gå tillbaka till trådlöst var inte längre något alternativ. Dvs om man körde någon PC-baserad simulator/spel.

Håller ni mer rutinerade med om detta?

Jag skulle säga att för merparten spel så väger det tyngre att slippa sladden, speciellt om du har nätverk för att hamna nära 150 Mbps i bitrate. I en del spel ser man ingen skillnad alls, det är framförallt när det kommer till att kolla på små detaljer på avstånd som det märks. Typexempel är väl bilsim/flygsim, men där sitter du å andra sidan ner och kan då köra med sladd utan att det stör så mycket. Ett annat fall är gradienter som du kan få med ljus i volumetrisk dimma till exempel.

I slutändan är det personberoende, är du typen som vill att allting ska vara på Ultra och stör dig på små detaljer som de flesta har svårt att ens se, så är sladd troligen överlägset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Exydia:

Går inte det hand i hand? Det är ju ändå den låga upplösningen som gör texten pixlig och svårläst, vilket är en bieffekt av SDE.

Nej

Citat:

The Screen Door Effect (SDE) is a common complaint amongst users of Virtual Reality (VR) headsets. SDE is characterized by a mesh-like artifact, much like looking through a screen door, on an image due to the space between pixels having a large enough angular size to be resolved through the viewing optics.

Svårläst text och SDE är två separata symptom av för låg upplösning. Så den svårlästa texten beror inte på SDE. Slår jag i huvudet och får hjärnskakning så kan jag bli illamående och ha ont i huvudet men ont i huvudet är inte en bieffekt av att jag är illamående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Funderar själv på en Oculus q2 och hade planer på att köra trådlöst från PC via Virtual desktop då det verkar både bra och smidigt. Men så såg jag någon youtube-snubbe (minns inte vilken) som påstod att link via kabel numera var överlägset det trådlösa alternativet i bildkvalitet, och att gå tillbaka till trådlöst var inte längre något alternativ. Dvs om man körde någon PC-baserad simulator/spel.

Håller ni mer rutinerade med om detta?

Det är bättre bild ja.
Men personligen i spel som Boneworks, half life och liknande så värdesätter jag friheten mer och man tänker inte på små detaljer in action så att säga.
Cockpit style spel kan jag däremot tänka mig kabel då läsa av saker mm blir bättre då är detaljer mer noga.

Finns ju spel som är samma på PC och Quest där man inte tänker på dom grafiska skillnaderna och det är större skillnader än VD och Link

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Nå fan det gick inget vidare. Ena snubben ville inte skicka och den andra hade folk som var intresserad för 9k... Fattar inte vem som betalar 9k när nypris är 10200 kr (om man räknar bort kostnaden för HL:A, som är ett måste köp om man köper ett index ändå)

Jag har för mig att de som köpt nytt har slutat på runt 12k men vet ej om det är så längre det ska jag låta vara osagt.
Men ett nästan nytt för 8k här på clockers känns väl ok om man fortfarande kan få runt 8-9k enligt den du kontaktade?
När du startar upp alyx så har du glömt de där tusenlapparna:)
Jag köpte htc vive nytt för 9500 och fick 6000 när jag sålde det, men då hade det kommit bättre grejer:)

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW