PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Precis fått mail från MM om att mitt paket har skickats idag:

Beställt SE 08/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

Installera tillägget Distill till Chrome. Lägg en bevakning på Bevaka/Slut i lager på de olika siterna. Ha den på 30-45 sekunders refresh och notifiering i webbläsaren / mail och lämna pcn igång så refreshar den själv. Fick ett mail igår när jag var på toa bara för datorn stog på

Toppen tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Jag la en bokning på Cyberphoto nyss. Det är enda stället som jag ens lyckat boka en på. Sen har man ju inte en aning om hur lång tid det kommer ta. MEN, jag har iaf en bokad.

Någon annan som bokat där eller har hört om dom ens skickat ut några konsoler alls?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag la en bokning på Cyberphoto nyss. Det är enda stället som jag ens lyckat boka en på. Sen har man ju inte en aning om hur lång tid det kommer ta. MEN, jag har iaf en bokad.

Någon annan som bokat där eller har hört om dom ens skickat ut några konsoler alls?

Mailade dem förra veckan och fick svaret:

"Det är en enormt lång kö då, eftersom det råder stor brist på produkten men du är förstås välkommen att ställa dig i kö om du vill det. :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarwii:

Mailade dem förra veckan och fick svaret:

"Det är en enormt lång kö då, eftersom det råder stor brist på produkten men du är förstås välkommen att ställa dig i kö om du vill det. :)"

Det låter ju lovande. haha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av Schlemo:

Jävlar! Det gick fort, grattis! Körde du expressbeställning och den kom redan dagen efter?

Jajamen, den kom typ exakt ett dygn efter jag köpt den

Permalänk

Åter igen. Har någon beställt från Amazon i nov. och fått något besked än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Åter igen. Har någon beställt från Amazon i nov. och fått något besked än?

Bläddra bak lite så kan du se vissa fått från 20/11 standard editions.

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Bläddra bak lite så kan du se vissa fått från 20/11 standard editions.

Ok. Tack. Ska kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag la en bokning på Cyberphoto nyss. Det är enda stället som jag ens lyckat boka en på. Sen har man ju inte en aning om hur lång tid det kommer ta. MEN, jag har iaf en bokad.

Någon annan som bokat där eller har hört om dom ens skickat ut några konsoler alls?

Jag bokade en SE där i november som jag kommer avboka då jag hade flyt och fick en på netonnet.se igår förmiddag, så kön minskar ju i en del butiker!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gidis:

Jag bokade en SE där i november som jag kommer avboka då jag hade flyt och fick en på netonnet.se igår förmiddag, så kön minskar ju i en del butiker!?

Risken är att många ligger kvar för att sen kunna sälja någon tusenlapp dyrare på blocket fast den möjligheten är nog också snart över då det börjar röra på sig med leveranser.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaharax:

Cyberphoto verkar ta ordrar, dock osäkert hur lång leveranstid det kan vara.

Jag avbokade min order som jag gjorde den 29:e januari och frågade om de kunde säga vart jag låg i kön och de svarade att jag skulle få en tidigast i maj, men som tur var lyckades jag norpa en vi NoN.

Permalänk

Verkar som att alla får sina före Webhallen, eller så har webhallen vansinnigt många bokningar.

Bokade 8e Juli. SE. Ingen respons från dom än.

Permalänk

Cyberphoto har fått in en laddning senaste dagarna och levererar ut efter bokningslistan. Som för alla andra återförsäljare vet de inte när nästa leverans sker men man kan se att det börjar röra på sig åt rätt håll iaf. Mtp att de är enda(?) butik man fortf kan boka hos gissar jag att deras kö kan vara "imponerande"

(beställd 29/1 med en ev leverans i maj låter nästan lite för optmistiskt i dagens läge, iofs 3 månader kvar..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Verkar som att alla får sina före Webhallen, eller så har webhallen vansinnigt många bokningar.

Bokade 8e Juli. SE. Ingen respons från dom än.

Jag bokade SE på WH 2 juli och hoppas att vi är med i nästa leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Verkar som att alla får sina före Webhallen, eller så har webhallen vansinnigt många bokningar.

Bokade 8e Juli. SE. Ingen respons från dom än.

Du får hålla utkik där de släpper först-till-kvarn-konsoler mån-fre.
Jag bestämde mig för två veckor sen att jag skulle köpa mig en PS5, nu får jag en i veckan.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aGGe!:

Du får hålla utkik där de släpper först-till-kvarn-konsoler mån-fre.
Jag bestämde mig för två veckor sen att jag skulle köpa mig en PS5, nu får jag en i veckan.

Haha fy fan vilket jävla flytt 😂
Men grattis

En annan kämpar vidare.

Permalänk

Jag beställde min DE från Webhallen 16 september och fick den nu 10nde februari. Tycker inte det är värt att stressa för er som inte fått, det är få spel än så länge som motiverar köpet "just nu". Dock är Last of Us remastered en riktigt härlig upplevelse, speciellt på 4K Oled med 120Hz.

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Jag beställde min DE från Webhallen 16 september och fick den nu 10nde februari. Tycker inte det är värt att stressa för er som inte fått, det är få spel än så länge som motiverar köpet "just nu". Dock är Last of Us remastered en riktigt härlig upplevelse, speciellt på 4K Oled med 120Hz.

Jag stressar efter ett ps5 för att mitt ps4 har gått sönder så har inte kunnat spela på 2-3 månader.

Permalänk

Har egentligen ingen panik, man vill ju mest veta var i kön man befinner sig. Det är som att sitta i telefonkö med flera tusen andra utan att veta sin plats i kön.

Permalänk
Skrivet av ViktorRogestam:

Jag stressar efter ett ps5 för att mitt ps4 har gått sönder så har inte kunnat spela på 2-3 månader.

Du kan få köpa mitt PS4

Permalänk
Medlem

Nu fick jag hem min SE som jag köpte på Netonnet igår, valde express frakt. Hade tänkt köpa en konsol när dom började komma in på lager överallt men det händer ju aldrig och för några veckor sedan blev jag sugen på att försöka få tag på en. Har haft lite koll hos återförsäljarna och varit med på Elgigantens lotteri 3 gånger utan resultat, igår gick jag in på NoN hemsida av en slump och då fanns de i lager. Det gäller att ha tur ibland!
Lycka till till er som fortfarande väntar!

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från mediamakt igår om att leverans beräknas ske någon gång under v8 eller v9. Någon mer som fått mail som också fått ett PS5?

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Du kan få köpa mitt PS4

Haha väntar på mitt ps5 ist😊

Permalänk
Medlem

Så det går att få tag i även om man inte förbokat om man har tur? Vilka ÅF ska man ha koll på då isf?

Permalänk
Skrivet av Shepard:

Fick ett mail från mediamakt igår om att leverans beräknas ske någon gång under v8 eller v9. Någon mer som fått mail som också fått ett PS5?

Fått lika mail från MM, men inte fått något PS5. Det var någon här i tråden som beställt 8/10 och fått sitt ps5 skickat antingen igår eller idag. Jag beställde mitt 10/10.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen idag att PS 5 - Digital Edition fanns att hämtas.

Webhallen
2020-09-17 09:53
Order mottagen.

Webhallen Sisjön
2021-02-23 14:12
Din order är tillgänglig för upphämtning

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Så det går att få tag i även om man inte förbokat om man har tur? Vilka ÅF ska man ha koll på då isf?

Elgiganten, Netonnet och Cdon har släpp

Permalänk
Medlem

Fått mail från MM om SE leverans v10-11 beställt 20/10

Permalänk
Medlem

MM verkar få in en stor batch inom det kommande veckorna. Någon mer som hört något från dem utan mailet?

Har en beställning på SE den 10/10.