Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag har för mig att de som köpt nytt har slutat på runt 12k men vet ej om det är så längre det ska jag låta vara osagt.
Men ett nästan nytt för 8k här på clockers känns väl ok om man fortfarande kan få runt 8-9k enligt den du kontaktade?
När du startar upp alyx så har du glömt de där tusenlapparna:)
Jag köpte htc vive nytt för 9500 och fick 6000 när jag sålde det, men då hade det kommit bättre grejer:)

Den är prissatt i euro (1079) så det beror på kursen. Idag motsvarar det 10866kr, köpte du i mars 2020 blev det 11977kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Den är prissatt i euro (1079) så det beror på kursen. Idag motsvarar det 10866kr, köpte du i mars 2020 blev det 11977kr.

Ja så kan det varit såklart, har ju hänt lite saker sista året.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag har för mig att de som köpt nytt har slutat på runt 12k men vet ej om det är så längre det ska jag låta vara osagt.
Men ett nästan nytt för 8k här på clockers känns väl ok om man fortfarande kan få runt 8-9k enligt den du kontaktade?
När du startar upp alyx så har du glömt de där tusenlapparna:)
Jag köpte htc vive nytt för 9500 och fick 6000 när jag sålde det, men då hade det kommit bättre grejer:)

Aa jo antar att 8k inte är så dumt. Ska nog höra med snubben och se om han fortfarande har kvar den. Menar, kommer ju inte komma undan lägre än 7k, och det är bara en tusing extra liksom.

Och nypris ska vara 1079 euro, som blir till 10,865 kr. Och då får man med HF:Alyx till ett värd av 500 kr. Och om man inte får med det med indexet så är det ju ett måste köp ändå så nypris skulle jag vilja påstå är 10,365 kr.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Alyx säljs runt 350kr när de kör steam rea, men om jag hade köpt ett index skulle jag inte orka vänta på 150kr rabatt haha. Jag köpte dock spelet innan index.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Asgard Wrath är ett mycket bättre lir än Alyx och det har väl släppts gratis tom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Köpte mitt Index begagnat för 7000kr, i princip oanvänt och det tycker jag det definitvt är värt. Nypris tveksamt, då hade jag nog baserat på att jag kör mycket simulatorer kört en Reverb G2.

Tips: HL:Alyx får du gratis från steam så fort du kopplar in en index, oavsett om det är begagnat eller nytt :)! Blev glatt överraskad när jag kopplade in mitt nämligen :)!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Köpte mitt Index begagnat för 7000kr, i princip oanvänt och det tycker jag det definitvt är värt. Nypris tveksamt, då hade jag nog baserat på att jag kör mycket simulatorer kört en Reverb G2.

Tips: HL:Alyx får du gratis från steam så fort du kopplar in en index, oavsett om det är begagnat eller nytt :)! Blev glatt överraskad när jag kopplade in mitt nämligen :)!

Aa, 7k är egentligen det som jag helst vill köpa för, såklart. Men verkar bli 8k. Och det där med HL:Alyx hade jag ingen aning om. Fyfan va najs, då är det ju som att jag får den för 7500 kr istället

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Asgard Wrath är ett mycket bättre lir än Alyx och det har väl släppts gratis tom

Det är gratis för dom som köper Quest 2 eller var iaf.
Har det i biblioteket men inte tagit mig tid att börja spela.
Så det är så pass bra ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Köpte mitt Index begagnat för 7000kr, i princip oanvänt och det tycker jag det definitvt är värt. Nypris tveksamt, då hade jag nog baserat på att jag kör mycket simulatorer kört en Reverb G2.

Tips: HL:Alyx får du gratis från steam så fort du kopplar in en index, oavsett om det är begagnat eller nytt :)! Blev glatt överraskad när jag kopplade in mitt nämligen :)!

Är du helt 100 på detta? Inte hört detta från någon innan, kan det vara så att den du köpte av inte hade laddat hem alyx?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Aa, 7k är egentligen det som jag helst vill köpa för, såklart. Men verkar bli 8k. Och det där med HL:Alyx hade jag ingen aning om. Fyfan va najs, då är det ju som att jag får den för 7500 kr istället

Dags att slå till innan jag blir sugen på igen haha

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Jag har både Quest 2 (trådlöst) och Index. Vi väljer i princip alltid Index framför Quest 2 av flera anledningar men det jag tror främsta anledningen är komfort.

Quest 2 fungerar dock bättre till små enkla men snabba actionspel. It just works.

Men vi kör nog 90% Index, 10% Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Asgard Wrath är ett mycket bättre lir än Alyx och det har väl släppts gratis tom

Testade Asgard Wrath i kanske 10-15 minuter. Lyckades aldrig komma in i spelet. Kändes som ett mobilspel och svärd m.m. var inte "fysiska" - Nej, det var inget spel som är anpassat för 2021. Alyx och Asgard går inte ens jämföra enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Är du helt 100 på detta? Inte hört detta från någon innan, kan det vara så att den du köpte av inte hade laddat hem alyx?

Läste lite kring det och verkar som att många som köpt ett begagnat fått spelet gratis. En teori är att då Alyx följer med vid köp av både kontroller och HMD så får den första ägaren Alyx från HMD medans den andra ägaren får Alyx från kontrollerna! Och tredje ägaren bör därav inte få något!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Dags att slå till innan jag blir sugen på igen haha

Yes redan skickat PM till snubben så förhoppningsvis blir det Index lir under Sportlovet!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Svårläst text och SDE är två separata symptom av för låg upplösning. Så den svårlästa texten beror inte på SDE.

Hmm jag håller nog ändå inte med där. Jag skulle nog snarare säga att svårläst text kan bero på både låg upplösning, såväl som SDE.
https://www.youtube.com/watch?v=ny_OPsxHQmU
https://www.youtube.com/watch?v=5qxAk3QQQDQ&feature=emb_title

@Mattias10
Hoppas du får Indexet för det priset, känns som det är rätt kit för dig.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Exydia:

Hmm jag håller nog ändå inte med där. Jag skulle nog snarare säga att svårläst text kan bero på både låg upplösning, såväl som SDE.
https://www.youtube.com/watch?v=ny_OPsxHQmU
https://www.youtube.com/watch?v=5qxAk3QQQDQ&feature=emb_title
https://atomicsupermen.files.wordpress.com/2016/05/dk2cv1004.jpg

@Mattias10
Hoppas du får Indexet för det priset, känns som det är rätt kit för dig.

Vill du faktiskt komma med något argument. Jag kan också posta länkar och bilder utan något påstående. Vad vill du dra för slutsats från det du postar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Yes redan skickat PM till snubben så förhoppningsvis blir det Index lir under Sportlovet!

Om det blir så, får du slänga in ett inlägg här när du gett spelet några timmar och berätta vad du tycker om index och alyx.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

@Mattias10
Hoppas du får Indexet för det priset, känns som det är rätt kit för dig.

Skrivet av jiimpan:

Om det blir så, får du slänga in ett inlägg här när du gett spelet några timmar och berätta vad du tycker om index och alyx.

Det blev ett köp! 8 lök landade det på, vilket jag är helt ok med. Inte det billigaste de sålts för begagnat men långt ifrån det dyraste. Och om HL:Alyx även följer med så blir det också bara 7,5k!
Uppdaterar i helgen när jag förhoppningsvis fått den och också hunnit lira lite. Nu är det bara att lira lite med Vivet så att displayn känns som en upgrade snarare än en downgrade från det Quest 2 jag nyss lirade med.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Testade Asgard Wrath i kanske 10-15 minuter. Lyckades aldrig komma in i spelet. Kändes som ett mobilspel och svärd m.m. var inte "fysiska" - Nej, det var inget spel som är anpassat för 2021. Alyx och Asgard går inte ens jämföra enligt mig.

Du måste ju ge det en chans. Olika genrer gör det ju en del vad man vill ha Grafiskt är det inte lika finputsat som Alyx även om det var snyggt när det kom men mycket mer genomarbetat spelmässigt och massor mer innehåll, bättre action och roligare problemlösning.

Pappersbiten där är ju störande men en genomspelning av asgard wrath tar drygt 40h inte 5 ala alyx och det är inte jättesnällt mot kroppen av allt svingande. Då körde jag ändå på mortal så jag inte skulle behöva svinga ihjäl mig men man glömmer ju av sig och svingar yxor och svärd som en tok som om man får mer damage för att man tar i. Jag har hoppat arenorna än Har massor kvar andra svängen då det är metroid upplägg på banorna så backtracking är kul för allt man missar.

Men smaken är som baken jag har iof flera fps jag rankar högre än Alyx sätt till spelglädje. Det toppar grafiskt sett

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag klarade Alyx igår och körde det trådlöst med Quest 2. Otroligt nöjd med upplevelsen och just Alyx märkte jag inte av någon skillnad i kvalitet trådlöst jämfört med kabel - möjligtvis om man tittade väldigt noga på specifika texturer, men inget jag hade möjlighet att titta på och se skillnad på under tiden jag spelade.

Riktigt bra spel och jag har aldrig varit förtjust i Half-Life-serien annars, spelat kanske en tredjedel av ettan och introt på tvåan.

Snyggt som bara den och bra snyggare än t.ex. Asgard's Wrath, men det kan nog dras till både mer utvecklingstid, kunskap och att man mestadels spelar inomhus i trånga gångar, jämfört med Asgard's Wrath där det är mer blandat (iaf av det jag har spelat).

Måste dock hålla med om att HL:A känns bättre att spela - det är galet hur skönt det är att händer och vapen har vikt, och att bara kunna "flytta undan" kartonger och flaskor när man letar igenom hyllor känns ju himla bra.

Asgard's Wrath har ju "viktlösa" vapen och det känns rätt larvigt att svinga svärd och yxor mot tunnor och annat, och det känns helt klart sämre än Alyx när man inte riktigt får någon respons när man slår och svingar med sina vapen.

Om (förhoppningsvis "när") man lyckas se förbi att vapen är viktlösa så blir både spelet och upplevelsen mycket bättre. Känns helt klart lite B när man växlar mellan det och Alyx, men det är värt det. Och ska man vara petig så finns det inga andra spel "som Alyx" och om allt är dåligt i jämförelse så kommer man ha himla tråkigt med sitt VR-headset.

Alyx är ju ett kort, men väldigt bra spel. Väldigt linjärt, men det är inget negativt i sammanhanget. Asgard's Wrath är ju ett fullfjädrat RPG, om än något begränsat. Helt olika spel och båda är bra på olika saker.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag klarade Alyx igår och körde det trådlöst med Quest 2. Otroligt nöjd med upplevelsen och just Alyx märkte jag inte av någon skillnad i kvalitet trådlöst jämfört med kabel - möjligtvis om man tittade väldigt noga på specifika texturer, men inget jag hade möjlighet att titta på och se skillnad på under tiden jag spelade.

Riktigt bra spel och jag har aldrig varit förtjust i Half-Life-serien annars, spelat kanske en tredjedel av ettan och introt på tvåan.

Alyx är ju ett kort, men väldigt bra spel. Väldigt linjärt, men det är inget negativt i sammanhanget. Asgard's Wrath är ju ett fullfjädrat RPG, om än något begränsat. Helt olika spel och båda är bra på olika saker.

Vet inte vad du menar med ett kort spel eller vad du jämför med, men absolut ett av de längre VR spelen som jag spelat och som inte är upprepande. Jag kollade precis och det hade gett mig ca 23timmar speltid, visserligen hade jag laddat ner fler banor och uppdrag utöver original. Men original alyx gav mig nog 16-18timmars speltid vilket får anses som väl godkänt även i plattskärms världen.
Sen kan man såklart klara det mycket snabbare än min tid om man vill, men spelet bör inte "springas igenom" enligt min mening bara för att få det gjort. Det blir lite som att sitta med mobilen på Bio, man missar detaljerna.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Vet inte vad du menar med ett kort spel eller vad du jämför med, men absolut ett av de längre VR spelen som jag spelat och som inte är upprepande. Jag kollade precis och det hade gett mig ca 23timmar speltid, visserligen hade jag laddat ner fler banor och uppdrag utöver original. Men original alyx gav mig nog 16-18timmars speltid vilket får anses som väl godkänt även i plattskärms världen.
Sen kan man såklart klara det mycket snabbare än min tid om man vill, men spelet bör inte "springas igenom" enligt min mening bara för att få det gjort. Det blir lite som att sitta med mobilen på Bio, man missar detaljerna.

Vill nog också minnas att det tog för mig ca 15 timmar att köra kampanjen, jag stressade inte.
Men sen har jag precis som du kört lite custombanor osv som jag verkligen kan rekomendera alla att testa som har HL alyx.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Vet inte vad du menar med ett kort spel eller vad du jämför med, men absolut ett av de längre VR spelen som jag spelat och som inte är upprepande. Jag kollade precis och det hade gett mig ca 23timmar speltid, visserligen hade jag laddat ner fler banor och uppdrag utöver original. Men original alyx gav mig nog 16-18timmars speltid vilket får anses som väl godkänt även i plattskärms världen.
Sen kan man såklart klara det mycket snabbare än min tid om man vill, men spelet bör inte "springas igenom" enligt min mening bara för att få det gjort. Det blir lite som att sitta med mobilen på Bio, man missar detaljerna.

Jag menade inte att fler antal timmar innebär bättre spel. Tvärtom, jag föredrar oftast kortare spel, framför allt om dom är som Alyx där det inte blir tjatigt gameplay. Jag kan inte kolla min speltid just nu, men jag gissar på att jag spelade igenom storyn på under 10 timmar och det känns som att 10 timmar är långt för mycket. Jag spelade nog på easy, för att slippa oroa mig för att behöva gå ner på knä pga. rygg och knäproblem. Det resulterade i att jag inte dog så mycket och behövde börja om. Däremot vill jag nog säga att jag var himla noga när jag gick runt och undersökte alla rum och hyllor, flyttade kartonger och flaskor.

Det finns gott om extra speltid i form av Steam Workshop t.ex., men det varierar från person till person hur mycket man vill använda sånt. Personligen spelar jag klart ett spel och går vidare till ett annat, håller extremt sällan på med mods överhuvudtaget. Oftast spelar jag spel vid release och går vidare, men det gör inte alla.

Asgard's Wrath har inget som helst stöd för moddar, utan man får det man får. Alyx kommer få nytt innehåll i nästan all evighet.

Båda har för- och nackdelar. Jag är stormförtjust i Alyx, och älskade dess fysik på alla föremål. Det går inte att jämföra Asgard's Wrath viktlösa föremål med Alyx sätt att kunna stänga köksluckor med händerna utan att "hålla" i dom, eller att kunna trycka in knappar med pistolen, eller att "peta" på lik med shotgun för att kolla om dom lever.

Men kommer man förbi "viktlösheten" (och det borde man, för annars har man väldigt få spel att välja mellan) så är Asgard's Wrath ett väldigt bra spel på andra fronter. Det ligger, trots allt, i topp strax efter Alyx när det gäller betyg från kritiker. Alyx ligger helt klart före med sina 92/100 enligt OpenCritic, men Asgard's Wrath är inte långt efter med sina 89/100.

Fel ordning på ord, vilket skapade helt annan innebörd.
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag menade inte att fler antal timmar innebär bättre spel. Tvärtom, jag föredrar oftast kortare spel, framför allt om dom är som Alyx där det inte blir tjatigt gameplay. Jag kan inte kolla min speltid just nu, men jag gissar på att jag spelade igenom storyn på under 10 timmar och det känns som att 10 timmar är långt för mycket. Jag spelade nog på easy, för att slippa oroa mig för att behöva gå ner på knä pga. rygg och knäproblem. Det resulterade i att jag inte dog så mycket och behövde börja om. Däremot vill jag nog säga att jag var himla noga när jag gick runt och undersökte alla rum och hyllor, flyttade kartonger och flaskor.

Men kommer man förbi "viktlösheten" (och det borde man, för annars har man väldigt få spel att välja mellan) så är Asgard's Wrath ett väldigt bra spel på andra fronter. Det ligger, trots allt, i topp strax efter Alyx när det gäller betyg från kritiker. Alyx ligger helt klart före med sina 92/100 enligt OpenCritic, men Asgard's Wrath är inte långt efter med sina 89/100.

Där är jag nog lite som dig allt som oftast att jag spelar klart och sen är jag klar, men med Alyx kände jag att jag ville ha mer och provade dessa helt okej alternativen då man är lite av en fanboy och har längtat efter ett HL3 sedan 2005-06?
Asgards wrath kan jag inte uttala mig om då jag knappt visste vad det var, har man inget VR så blir man automatiskt inte så intresserad av nya spel heller.
Jag körde nog på easy jag med och trodde inte jag skulle våga spela alyx efter alla youtube klipp med headcrabs som hoppar emot en i mörka rum men jag kämpade mig igenom

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vill nog också minnas att det tog för mig ca 15 timmar att köra kampanjen, jag stressade inte.
Men sen har jag precis som du kört lite custombanor osv som jag verkligen kan rekomendera alla att testa som har HL alyx.

Nej i Alyx ska man inte stressa utan snarare njuta
Ja verkligen, vissa är riktigt välgjorda och kommer fler och fler för dem som aldrig tröttnar

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Jag klarade Alyx igår och körde det trådlöst med Quest 2. Otroligt nöjd med upplevelsen och just Alyx märkte jag inte av någon skillnad i kvalitet trådlöst jämfört med kabel - möjligtvis om man tittade väldigt noga på specifika texturer, men inget jag hade möjlighet att titta på och se skillnad på under tiden jag spelade.

Riktigt bra spel och jag har aldrig varit förtjust i Half-Life-serien annars, spelat kanske en tredjedel av ettan och introt på tvåan.

Snyggt som bara den och bra snyggare än t.ex. Asgard's Wrath, men det kan nog dras till både mer utvecklingstid, kunskap och att man mestadels spelar inomhus i trånga gångar, jämfört med Asgard's Wrath där det är mer blandat (iaf av det jag har spelat).

Måste dock hålla med om att HL:A känns bättre att spela - det är galet hur skönt det är att händer och vapen har vikt, och att bara kunna "flytta undan" kartonger och flaskor när man letar igenom hyllor känns ju himla bra.

Asgard's Wrath har ju "viktlösa" vapen och det känns rätt larvigt att svinga svärd och yxor mot tunnor och annat, och det känns helt klart sämre än Alyx när man inte riktigt får någon respons när man slår och svingar med sina vapen.

Om (förhoppningsvis "när") man lyckas se förbi att vapen är viktlösa så blir både spelet och upplevelsen mycket bättre. Känns helt klart lite B när man växlar mellan det och Alyx, men det är värt det. Och ska man vara petig så finns det inga andra spel "som Alyx" och om allt är dåligt i jämförelse så kommer man ha himla tråkigt med sitt VR-headset.

Alyx är ju ett kort, men väldigt bra spel. Väldigt linjärt, men det är inget negativt i sammanhanget. Asgard's Wrath är ju ett fullfjädrat RPG, om än något begränsat. Helt olika spel och båda är bra på olika saker.

Ta en titt på Boneworks också om du inte redan gjort det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ta en titt på Boneworks också om du inte redan gjort det!

Jag har fått intrycket av att Boneworks har väldigt begränsad story och är mer ett sandbox-spel i VR. Jag tänker mig Gmod fast i VR och med riktigt bra fysik. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har fått intrycket av att Boneworks är just det - ett framework där spelare kan göra lite vad dom vill, kanske till och med skapa något som liknar egna spel eller expansioner.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har fått intrycket av att Boneworks har väldigt begränsad story och är mer ett sandbox-spel i VR. Jag tänker mig Gmod fast i VR och med riktigt bra fysik. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har fått intrycket av att Boneworks är just det - ett framework där spelare kan göra lite vad dom vill, kanske till och med skapa något som liknar egna spel eller expansioner.

Nej.
Boneworks har en singleplayer story kampanj.
Den har även olika sorters sandbox mode, men det är som sagt inte bara ett sandbox spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej.
Boneworks har en singleplayer story kampanj.
Den har även olika sorters sandbox mode, men det är som sagt inte bara ett sandbox spel

Jag skrev "väldigt begränsad story" och av vad man läser online så verkar så vara fallet. Fokus ligger väl, trots allt, på sandbox-mode eller något annat än just storyn. Men jag blir gärna överraskad och motbevisad, så jag ska ta en närmare titt på det när jag får ett nytt Quest 2 som skickades tillbaka idag pga. två döda pixlar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av jiimpan:

Är du helt 100 på detta? Inte hört detta från någon innan, kan det vara så att den du köpte av inte hade laddat hem alyx?

https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/fdr3f7/i_got_hal...

Inte bara jag

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8