Jag sitter med ett Ncase v6.1 med Asus 3080 Tuf OC i så har ni nån frågor om det så är det bara att fråga på.
Det var väldigt tight att få i det. Jag gav upp hoppet på det i nån timme men fick i det till sist. Jag fick skruva loss front panelen för att få i det och råkade tyvärr skrapa höljet på gpu:n lite. Efter att jag tagit av höljet var det mycket lättare att få i/ut men fortfarande klart jobbigare än 1070 eller 2060 som jag haft i förut. Med vanliga pci-e sladdar/kontakter så tar kablarna i sidopanelen och det går egentligen inte att stänga helt, panelen hänger i toppen med 2-3mm glapp nertill, två 180 graders 8pin pci-e adaptrar hade fixat det men jag har inte skaffat sånna än.
Jag har försökt köra med både full size noctua fläktar och slim noctua fläktar i botten men full size fick inte plats och dels så har inte tuf versionen "vanliga" kontakter så mina gpu fläkt till "vanlig" fläkt adaptrar funkade inte och dels så verkar tuf ha rätt så bra kylning själv så det blev faktiskt en försämring att köra med noctua slim fläktar än stock. Detta jämfört med mitt 2060 där det var en klar förbättring i ljud och temps med slim noctua.
I början av december så bestämde jag mig för att ta av alla paneler då det var lite väl högljutt för min smak även efter underklockning men jag har hyfsat höga krav på ljud/temps (vill helst undvika att det går över 75c och försöker hålla fläktarna under 60% helst under 45%) det hjälpte mycket så det har fått stå så sen dess men väldigt synd att inte ha panelerna på ett så snyggt och clean chassi, som tur är så står det ändå i hörnet bakom mina skärmar så det syns knappt.
Tack för din input.
Jag har köpt en B vinkel till PCI-E då jag läst att det gör så man slipper att kablarna ligger emot sidan på chassit.
När du säger att du tog bort höljet vad menar du då?
Jag har alltid hörlurar på mig så ljud är inga problem, men nyfiken på hur du har dina fläktar till processorn, om du nu inte kör med AIO kylning såklart.
Verkar som att det som kyler bäst är att dra in luft från "utsugs sidan" och rakt in i chassit.
Men kul att höra vad folk får för temperatur.
Själv så kör jag det man brukar köra och drar in luft framifrån och processorn ligger på ca 67-73 grader när jag lirar Horizon zero dawn.
Stationär: 8700k - Strix 1080ti - 16gb DDR4 3200mhz
Laptop: Alienware 17R2 - I7 4980HQ - 980m - 16GB DDR3