PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Vet. Fick veta en notis från pricerunner. Fattar ingenting. Tänker inte betala det. Bugg?

Ok, hittade nu såväl. Märkligt, men spännande. Kanske förbereder för att öppna köp!

Permalänk

Wtf? Vill ju helst inte tro att proshop själva scalpar dom, men står ju att de finns i lager för det priset 🤔

Permalänk
Skrivet av Jaggenite:

Wtf? Vill ju helst inte tro att proshop själva scalpar dom, men står ju att de finns i lager för det priset 🤔

Vet. Va fasen! Vågar ju inte gå vidare samtidigt som jag inte vill släppa den!

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Vet. Va fasen! Väger ju inte gå vidare samtidigt som jag inte vill släppa den!

Det ändras inte när du kommer till kassan heller?

Permalänk
Skrivet av Jaggenite:

Det ändras inte när du kommer till kassan heller?

Näe. Ser ut som om jag betalar så betalar jag över 12000kr.

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Näe. Ser ut som om jag betalar så betalar jag över 12000kr.

Hmm jag hade definitivt hört av mig till dom och frågat även om de skulle vara slut när väl fick svar på frågan. Just bara för att få en förklaring till prissättningen ifall man ska skippa proshop helt

Permalänk
Medlem

Nu ändrades leveranstiden på den sidan. Ska man köpa på faktura och returnera om priset behåller sig?

Permalänk

Förutsätt att de har skrivit fel kan det kanske vara värt att bara köpa det med faktura.

Å andra sidan vill man inte bli skyldig Proshop 13000:- om priset är seriöst.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Nu ändrades leveranstiden på den sidan. Ska man köpa på faktura och returnera om priset behåller sig?

Testa. Vet inte om jag vågar. Skumt...man hittar ju 2st ps5. En för ord. och den andra snordyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

Det gjorde jag med, fick tag i en PS5 någon vecka efter. Sålde den för inköp till en kompis. Men nu när NoN släppte så köpte jag även en PS5. Så här långt måste jag säga att PS5 är ett steg upp. Framför allt så är kontrollen i stort sätt i sig själv värt pengarna Kort sagt så rekommenderar jag varmt att köpa båda

Ja jag ska köpa ett också men inte för en nästa år som tidigast.

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Testa. Vet inte om jag vågar. Skumt...man hittar ju 2st ps5. En för ord. och den andra snordyrt.

Precis, och varför finns den för 13k i lager men inte den "ordinarie"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buckethead35:

Förutsätt att de har skrivit fel kan det kanske vara värt att bara köpa det med faktura.

Å andra sidan vill man inte bli skyldig Proshop 13000:- om priset är seriöst.

Det är just det. Det är verkligen dubbelt pris på denna, men är så fundersam över att leveranstiden gick från 2-3 till 3-4 dagar. Någonting är det ju på gång iallafall. Är det ens lagligt att sälja så dyrt?

Permalänk

Och nu försvann det. Ligger dock kvar i min kassa.

Permalänk
Medlem

Spännande, nu finns den inte kvar, men har en i kundkorgen. Och där försvann den från kundkorgen såväl. Håll ögonen på Proshop nu!!

Permalänk

ProShop grejen var konstig.
Ny sida och dubbelt pris.
Jag funderar på att det kanske faktiskt var på riktigt men det där var deras anti-scalper/bot metod.
Jag vågade inte prova ändå...

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Spännande, nu finns den inte kvar, men har en i kundkorgen. Och där försvann den från kundkorgen såväl. Håll ögonen på Proshop nu!!

Yes...weird..

Permalänk

Måste ju ha varit ett fel att den låg uppe överhuvudtaget för om jag inte har fel så hade väl proshop en väldans lång kö för bar sett par dagar sen?

Permalänk
Medlem

Min distill fick Selection Error konstant på ordinarie ps5-sidan på Proshop. Någonting händer.

Permalänk

...och självklart så är telefonsupporten stängd. :-/

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Vaf.. jobbar ingen, inte en chans för mig att hinna med här 😅

Jodå, haft jobb i 15 år :-).
Oftast natt, men jobbat ständig helg det senaste året så det passar bra i PS5 jakt tider.

Permalänk
Skrivet av Alberto-SWE:

Jodå, haft jobb i 15 år :-).
Oftast natt, men jobbat ständig helg det senaste året så det passar bra i PS5 jakt tider.

Jag har "oturen" att sitta i möte i princip 24/7. Funkar dåligt när man måste vara på tårna, går inte att vara halvengagerad på jobb. Får passa på under de korta bensträckarna och hoppas tajmingen spelar en i händerna.

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Jag har "oturen" att sitta i möte i princip 24/7. Funkar dåligt när man måste vara på tårna, går inte att vara halvengagerad på jobb. Får passa på under de korta bensträckarna och hoppas tajmingen spelar en i händerna.

Samma här..

Permalänk

På tal om Proshop och det där lustiga priset som kom upp. Det var ju bara konstigt. Detta däremot är ocker:
https://compu-mail.se/sv/p/sony-playstation-5-825gb-996559026
😂

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

På tal om Proshop och det där lustiga priset som kom upp. Det var ju bara konstigt. Detta däremot är ocker:
https://compu-mail.se/sv/p/sony-playstation-5-825gb-996559026
😂

Och nu försvann dom tre som fanns inne. Var det någon här på riktigt som köpte för över 10.000kr? 😂

Permalänk
Medlem

Lite info från MM

Fick ett kryptiskt meddelande om mitt ps5 DE jag beställde 5/10 på MM igår...

”Hej Kära kund,
Vi kontaktar dig med anledning av din förhandsbokning av Playstation 5 med ordernummer: xxxxxx

Senaste gången vi informerade dig gällande leveransen av din konsol så hade vi inget specifikt leveransdatum att meddela dig.

Vi har nu fått informationen om att den preliminära leveransen är under andra kvartalet (Q2) 2021. Vi uppdaterar dig med ytterligare information så fort vi vet mer om din leverans.

Vi vill även passa på att informera dig om att vi kommer få in Playstation 5 konsoler av den något dyrare varianten med skivläsare, som vi kommer släppa till försäljning i mars. Vi kommer att ge alla som har förhandsbokat en PS5 digital där förväntad leverans är under nästa kvartal, en headsup om när vi kommer släppa dessa till försäljning.

På grund av systemmässiga skäl kan vi inte göra några ändringar i din befintliga order om du som kund skulle vilja byta till denna modell.”

...någon gång under Q2 känns ju bra, kan ju för fasiken bli i juni om allt skiter sig. Går riktigt segt med de digitala... konstigt med tanke på att det innebär att jag endast shoppar spel från sony.

Permalänk
Skrivet av Sovnu:

Fick ett kryptiskt meddelande om mitt ps5 DE jag beställde 5/10 på MM igår...

”Hej Kära kund,
Vi kontaktar dig med anledning av din förhandsbokning av Playstation 5 med ordernummer: xxxxxx

Senaste gången vi informerade dig gällande leveransen av din konsol så hade vi inget specifikt leveransdatum att meddela dig.

Vi har nu fått informationen om att den preliminära leveransen är under andra kvartalet (Q2) 2021. Vi uppdaterar dig med ytterligare information så fort vi vet mer om din leverans.

Vi vill även passa på att informera dig om att vi kommer få in Playstation 5 konsoler av den något dyrare varianten med skivläsare, som vi kommer släppa till försäljning i mars. Vi kommer att ge alla som har förhandsbokat en PS5 digital där förväntad leverans är under nästa kvartal, en headsup om när vi kommer släppa dessa till försäljning.

På grund av systemmässiga skäl kan vi inte göra några ändringar i din befintliga order om du som kund skulle vilja byta till denna modell.”

...någon gång under Q2 känns ju bra, kan ju för fasiken bli i juni om allt skiter sig. Går riktigt segt med de digitala... konstigt med tanke på att det innebär att jag endast shoppar spel från sony.

Andra kvartalet!? Jesus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Andra kvartalet!? Jesus...

Det går riktigt bra detta! Jag har också gått bet på varje EG utlottning.. och givetvis har jag patienter hela dagarna när det är släpp, så att hinna med där är ju bara att glömma!

Nåväl, den som väntar på något gott...

Permalänk

Då är mitt PS5 se på plats! Väntan är över, lycka till nu alla andra som väntar/letar!

Hur: Online
Var: MediaMarkt
När: 10/10/2020
Modell: Disc
Status: levererades 25/2

Permalänk
Medlem

Det är svårt att släppa den här tråden, visade det sig. Man har ju läst en del om att DualSense är fantastisk på alla sätt och vis MEN kontrollens undersida är ju nästan obehaglig att hålla i. Jag själv ryser när jag tar i den. 😂