PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Har följt tradera de senaste månaderna bara för att se vad tillgången/efterfrågan är på andrahandsmarknaden.
Har alltid legat 35-40st PS5:or till salu och priset har vart 8500-9000kr för DE

Tydligt trendbrott de senaste två veckorna. först gick det upp till va 60st till salu och nu är det uppe på rekordhöga 84st till salu.
priset är ca 7600-8100kr för DE. Jag tror snittet den närmsta veckan kommer gå ner till 7100-7600kr.

Finns nog dom som är smartare än mig som kan göra djuplodande analyser av den infon.. Men jag tänker att det borde bli mindre och mindre intressant att scalpa? Vinstmarginalen har ju minskat en hel del

Permalänk
Skrivet av MrSvenberg:

Har följt tradera de senaste månaderna bara för att se vad tillgången/efterfrågan är på andrahandsmarknaden.
Har alltid legat 35-40st PS5:or till salu och priset har vart 8500-9000kr för DE

Tydligt trendbrott de senaste två veckorna. först gick det upp till va 60st till salu och nu är det uppe på rekordhöga 84st till salu.
priset är ca 7600-8100kr för DE. Jag tror snittet den närmsta veckan kommer gå ner till 7100-7600kr.

Finns nog dom som är smartare än mig som kan göra djuplodande analyser av den infon.. Men jag tänker att det borde bli mindre och mindre intressant att scalpa? Vinstmarginalen har ju minskat en hel del

Ja, det handlar väl dels om att folk inte är lika desperata och dels om att tillgången ökar kanske?

Permalänk
Medlem

Nu försvann PS5 helt från CDON

Permalänk
Medlem

Nu skickades min SE från mediamarkt. Beställd 13/10

Permalänk
Medlem

Funderar på att använda Distill på den här tråden istället för butikerna. Verkar säkrare och snabbare. 😄

Permalänk

Jag fick allt fatt på en jag med. Ska bli kul och se om de levereras i mars. Annars sitter jag på tre bokningar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Funderar på att använda Distill på den här tråden istället för butikerna. Verkar säkrare och snabbare. 😄

Så verkar som att en del får leveranser idag? Spännande dag att sitta på distill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoskildeKille:

Jag fick allt fatt på en jag med. Ska bli kul och se om de levereras i mars. Annars sitter jag på tre bokningar nu

Varför köper du fler än 1??

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla skämt detta är. Jag satte bevakning på en ps5 hos netonnet och hos cdon. Netonnet har haft 2 släpp och jag har inte fått nått mail om det. Sen fick jag ett mail ifrån dom att deras system inte hinner med vid släpp, utan man får hålla koll själv (inte lita att man får nått mail). Cdon fick jag mail ifrån idag att det nu skulle gå att boka igen...vilket inte går såklart. Hittar inte ens ps5 på deras sida och sökfunktionen är helt värdelös. Hittar spelen och tillbehören, men konsolen har dom lyckats trolla bort!

Och elgigantens rättvisa lotteri, där vet ju alla hur det är. Antagligen lättare att vinna på lotto..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Skrivet av pretora:

Varför köper du fler än 1??

Har inte köpt någon ännu. När den första leverantören skickar konsolen till mig kommer jag att avbeställa mina andra två och de köerna rör sig framåt.

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Vilket jäkla skämt detta är. Jag satte bevakning på en ps5 hos netonnet och hos cdon. Netonnet har haft 2 släpp och jag har inte fått nått mail om det. Sen fick jag ett mail ifrån dom att deras system inte hinner med vid släpp, utan man får hålla koll själv (inte lita att man får nått mail). Cdon fick jag mail ifrån idag att det nu skulle gå att boka igen...vilket inte går såklart. Hittar inte ens ps5 på deras sida och sökfunktionen är helt värdelös. Hittar spelen och tillbehören, men konsolen har dom lyckats trolla bort!

Och elgigantens rättvisa lotteri, där vet ju alla hur det är. Antagligen lättare att vinna på lotto..

Ja dom på CDON gick på en minut. Vissa här hann. Inte jag. Sånt är livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Ja dom på CDON gick på en minut. Vissa här hann. Inte jag. Sånt är livet.

Jag la order 13.05 och tyckte mig se de finnas kvar en stund till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Jag la order 13.05 och tyckte mig se de finnas kvar en stund till.

Ja samma här, tyckte de låg kvar en stund

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Jag la order 13.05 och tyckte mig se de finnas kvar en stund till.

Ja ok. Det kanske var några minuter. När jag la in försvann den från kassan hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Och elgigantens rättvisa lotteri, där vet ju alla hur det är. Antagligen lättare att vinna på lotto..

Vill bara säga att det faktiskt går att vinna på Elgigantens lotteri. Många här har ju vunnit. Däribland jag.

Permalänk
Skrivet av Bergand:

Ja samma här, tyckte de låg kvar en stund

13.11 fick jag mailet. Förklarar ju en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Ja ok. Det kanske var några minuter. När jag la in försvann den från kassan hela tiden.

Samma här! Dock var det kanske 13:06 men så surt!

Permalänk
Medlem

Fick mailet 13:05

Permalänk
Medlem

Fick mail 13.07 och hann beställa. Verkar ha haft tur!
Men vågar inte hoppas för mycket än.

Permalänk

Vaf.. jobbar ingen, inte en chans för mig att hinna med här 😅

Permalänk

Fick mail från cdon 13.09 och då var det försent..

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Vaf.. jobbar ingen, inte en chans för mig att hinna med här 😅

😂 Precis. Dock ligger jag hemma med brutet ben. Hinner ändå inte 😅.

Permalänk
Medlem

Fick mail nu från Mediamarkt Sundsvall att min beställning på ett playstation 5 finns att hämta i butiken. Köpte ett series x i stället innan jul så tänker inte hämta det. Fritt fram i morgon för nån annan lycklig lottad..

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Vaf.. jobbar ingen, inte en chans för mig att hinna med här 😅

Vi jobbar hemma pga det där viruset alla snackar om

Har beställt en DE ifrån Dustin men fick tag i en SE nu ifrån CDON.
Verkade ej finnas någon DE i deras drop vad jag kunde se.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) You know who this is...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Fick mail nu från Mediamarkt Sundsvall att min beställning på ett playstation 5 finns att hämta i butiken. Köpte ett series x i stället innan jul så tänker inte hämta det. Fritt fram i morgon för nån annan lycklig lottad..

Det gjorde jag med, fick tag i en PS5 någon vecka efter. Sålde den för inköp till en kompis. Men nu när NoN släppte så köpte jag även en PS5. Så här långt måste jag säga att PS5 är ett steg upp. Framför allt så är kontrollen i stort sätt i sig själv värt pengarna Kort sagt så rekommenderar jag varmt att köpa båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Vill bara säga att det faktiskt går att vinna på Elgigantens lotteri. Många här har ju vunnit. Däribland jag.

Fast nästan omöjligt haha.
Min mor, far, bror, frus kusin och 2 grannar har anmält sig varje gång för min skull haha. Helt omöjligt ändå. + 3 kompisar anmält sig för sin egen skull.. Ingen av oss har vunnit. 😂

Permalänk

Hmmm...kolla proshop! Högt pris!

Permalänk

Har en i kassan! Men 12000 spänn? What?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Har en i kassan! Men 12000 spänn? What?

Va? Ser bara att de är obokbara på ordinarie priser.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Va? Ser bara att de är obokbara på ordinarie priser.

Vet. Fick veta en notis från pricerunner. Fattar ingenting. Tänker inte betala det. Bugg?