Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Helt dött state of play för min del.

Ja jag vet inte varför jag hype'ar upp mig varje state of play som att det vore fetaste E3 konferensen. Blir alltid platt fall då. Oavsett så är jag riktigt sugen på Kena, synd att det fick release i augusti när det en gång i tiden skulle vara till release. Nu kan jag även få tummen ur och köpa FF7:Remake också, men även där var det synd att man måste vänta till juni, kändes som något de borde ha kunnat släppa vid det här laget.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CusmaR:

Ja jag vet inte varför jag hype'ar upp mig varje state of play som att det vore fetaste E3 konferensen. Blir alltid platt fall då. Oavsett så är jag riktigt sugen på Kena, synd att det fick release i augusti när det en gång i tiden skulle vara till release. Nu kan jag även få tummen ur och köpa FF7:Remake också, men även där var det synd att man måste vänta till juni, kändes som något de borde ha kunnat släppa vid det här laget.

Kan hålla med om FF7, förväntade mig att uppdateringen skulle släppas i närtid. Eller att de iallafall gav någon info på nästa del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samma här. Deathloop blir till PC, fortfarande sugen på Returnal och Kena. I övrigt, inget intressant.

Jag är försiktigt pepp på Returnal, jag vill gilla det men det vi fått se är så ojämnt att jag inte vet vad.
Men de kan ju alltid överraska och släppa ett riktigt grymt sci-fi-äventyr som blir en klassiker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Fem minuter kvar nu!

Hade tänkt se när jag hörde talas om detta för några dagar sedan, men när det väl blev torsdag kunde jag fan inte komma ihåg varför jag gått och väntat på att det skulle bli torsdag, så jag missade ju sändningen! lol

Någon som sett en länk till hela sändningen? Finns inte på playstation blog - ännu iallafall... Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hade tänkt se när jag hörde talas om detta för några dagar sedan, men när det väl blev torsdag kunde jag fan inte komma ihåg varför jag gått och väntat på att det skulle bli torsdag, så jag missade ju sändningen! lol

Någon som sett en länk till hela sändningen? Finns inte på playstation blog - ännu iallafall... Tackar på förhand!

Du missade egentligen inte så mycket men här är den i alla fall!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Jag är försiktigt pepp på Returnal, jag vill gilla det men det vi fått se är så ojämnt att jag inte vet vad.
Men de kan ju alltid överraska och släppa ett riktigt grymt sci-fi-äventyr som blir en klassiker.

Jo samma här, ser lovande ut men vill se mer av det för att få någon riktig uppfattning om titeln.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Lol, oväntat generöst att ge bort FF7R faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Denna hoppas jag släpps på andra plattformar än just mobil. Ser riktigt bra ut, mer i stil av vad jag hoppades på med FF7R

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dom ger väl bara bort grafikuppdateringarna, om du vill ha Yuffie DLC måste du köpa till det, eller köpa spelet igen när det släpps den 10 juni till PS5.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av muSashi:

Dom ger väl bara bort grafikuppdateringarna, om du vill ha Yuffie DLC måste du köpa till det, eller köpa spelet igen när det släpps den 10 juni till PS5.

Skrivet av anon5930:

"Please note the PS4 version of Final Fantasy VII Remake available to PlayStation Plus members is not eligible for the PS5 digital version upgrade."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Uppdateringarna ska du inte behöva PSN+ för. Så måste vara "hela" spelet. Men något Squenix och Sony gärna får precisera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

"Please note the PS4 version of Final Fantasy VII Remake available to PlayStation Plus members is not eligible for the PS5 digital version upgrade."

Hahaha, WTF! Vilken röra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Verkligen! Mest oväntade titeln må jag säga. Farpoint var också något oväntat, det är bara för PSVR väl?

Permalänk
Medlem

Hm undra vad man får pröjsa för att uppgradera PS+ FF7R till PS5 versionen :/?

Permalänk
Medlem

Varför ska det behöva ta Sony till sommaren innan som aktiverar utökad lagring? Kan omöjligt vara svårt att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Varför ska det behöva ta Sony till sommaren innan som aktiverar utökad lagring? Kan omöjligt vara svårt att lösa.

Nej, att de inte löste det tills release känns ganska märkligt faktiskt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Du missade egentligen inte så mycket men här är den i alla fall!

Tja... Tjo, inte så mycket kanske, men visst var det ett par spel som såg trevliga ut.

Tyvärr har allting så jäkla snabbt tempo nuförtiden, som gamling blir man ju trött bara av att titta på grafiken... Inte första gången man önskade att man var ung och alert igen.

Final Fantasy 7 remake - hurpass väl följer den handlingen från originalspelet? Tycker det verkar vara betydligt mer än bara en remake. Typ en total ombearbetning av spelet helt från grunden... Lämnar man ens Midgard här, eller? Allt jag sett från Remake har utspelats i själva staden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS5 updaten ingår inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Final Fantasy 7 remake - hurpass väl följer den handlingen från originalspelet? Tycker det verkar vara betydligt mer än bara en remake. Typ en total ombearbetning av spelet helt från grunden... Lämnar man ens Midgard här, eller? Allt jag sett från Remake har utspelats i själva staden.

Vad jag förstått är det mer än grafisk uppdatering, men du får också tänka på att detta är första delen av kanske fyra-fem.
Förhoppningsvis har de jobbat på nästkommande del så den kan släppas "snart" och inte bara PS5-uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man får tag på så billigt ps plus 1år som möjligt som funkar med ett svenskt psn konto?

Och fungerar alla från EU eller måste man ha just ett svenskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är det någon som vet hur man får tag på så billigt ps plus 1år som möjligt som funkar med ett svenskt psn konto?

Och fungerar alla från EU eller måste man ha just ett svenskt?

Vad jag känner till är detta det billigaste.
https://partner.getgifted.com/se/

Vid black friday var det 30%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Spoileralert

Remaken som den är just nu är bara Midgard delen, det är som del 1 helt enkelt. Det börjar när man infiltrerar Mako reactorn (precis som originalet) och slutar när man flyr från Midgard på motorcykel, där orginalet blir open world.

Midgard delen i orginalet är ju inte särkskilt lång då, så vad de gjort här i remaken är att de har expanderat och fyllt på saker som händer emellan. Det följer orginalets handling i stora drag, men fyllt på med lite mycket nytt emellan.

Så tex i orginalet, efter du sprängt Mako reactorn och går till Tifas bar är det bara lite dialog och sedan är du på tåget igen påväg till nästa Mako reactor... Det tar kanske en kvart att klicka igenom dialogen. Du kanske springer runt och kollar de olika byggnaderna och köper nåt vapen... säg högst 30-45 min spenderar du på denna sektion i orginalet.

I Remaken så är denna sektion expanderad till några chapters. Du ska vara med Tifa ett tag, och sedan Jessie, och hjälpa dem med lite grejer. Detta tar 4-5 timmar. Och sedan är ni påväg till nästa reactor.

Så om jag ska höfta lite är Remaken, som den är nu, lika lång som hela orginalet (ca 30 timmar fick jag på bägge när jag spelade dem igenom första gången). Om du kollar på howlongtobeat.com stämmer detta ganska bra:

Jag rekommenderar Remaken starkt iaf, oavsett om du spelat orginalet eller inte.

I mitt fall hade jag faktiskt inte spelat genom hela FF7 original när jag spelade Remaken (hade bara spelat ca 1/5 av orginalet för några år sedan), men jag gillade Remaken så mycket att jag gick sedan tillbaka och spelade igenom orginalet, och jag tyckte faktiskt det kan ha varit en bättre upplevelse för mig då jag tycker orginalet inte åldrat särskilt bra när det gäller vissa menysystem och grafiken. Men när jag spelat Remaken kunde jag se förbi det och tyckte det var coolt att se orginal scenerna och tänka på hur de var i Remaken.

Dold text
Lagt till spoilers /mod
Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

FF7:Remake var ju trevligt, har ju dock väntat på en 60fps patch innan jag köper det. Så... nu hamna man lite i kläm, gratis eller köpa så man får ta del av ps5 upgrade.

Är det bekräftat att man inte kan få ps5 update över huvud taget med ps+ spelet?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Vad jag känner till är detta det billigaste.
https://partner.getgifted.com/se/

Vid black friday var det 30%.

Tack det var billigare än vad jag hittat och fungerade utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

FF7:Remake var ju trevligt, har ju dock väntat på en 60fps patch innan jag köper det. Så... nu hamna man lite i kläm, gratis eller köpa så man får ta del av ps5 upgrade.

Är det bekräftat att man inte kan få ps5 update över huvud taget med ps+ spelet?

Jag tror inte det är bekräftat, skulle ju kanske kunna komma en upgrade för en kostnad? Men å andra sidan är ju spelet på ps4 ganska billigt på reor ändå.

Jag slutade spela spelet i väntan på 60fps patch så jag är nöjd iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag tror inte det är bekräftat, skulle ju kanske kunna komma en upgrade för en kostnad? Men å andra sidan är ju spelet på ps4 ganska billigt på reor ändå.

Jag slutade spela spelet i väntan på 60fps patch så jag är nöjd iaf.

Ja det vore ju trevligt om man kunde betala typ 100kr eller något för att få ta del av nya grafiken, DLC'n kan man ju köpa utöver det.
Känns ju lurigt o ta del av FF7:remake på ps+ för då antar jag att man inte kan köpa ps4 versionen sen när den är på rea. Och de lär väl hålla priset på PS5 versionen högt ganska länge framöver just av detta skäl.

Lite fult gjort ändå kan jag tycka, på ett sätt oväntat "generöst" (har ju varit nere på typ 300kr ändå), men å andra sidan känns det som att man kan bli lite lurad här. Verkar vara ganska livade diskussioner om just detta så förhoppningsvis går väl playstation ut och reder ut detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja det vore ju trevligt om man kunde betala typ 100kr eller något för att få ta del av nya grafiken, DLC'n kan man ju köpa utöver det.
Känns ju lurigt o ta del av FF7:remake på ps+ för då antar jag att man inte kan köpa ps4 versionen sen när den är på rea. Och de lär väl hålla priset på PS5 versionen högt ganska länge framöver just av detta skäl.

Lite fult gjort ändå kan jag tycka, på ett sätt oväntat "generöst" (har ju varit nere på typ 300kr ändå), men å andra sidan känns det som att man kan bli lite lurad här. Verkar vara ganska livade diskussioner om just detta så förhoppningsvis går väl playstation ut och reder ut detta.

Det känns så konstigt om en inte kan få ta del av grafikuppdateringen öht, om en mottager det genom PS+.
Inte får det gratis, visst, men att inte ens kunna betala för det? Mycket märkligt och konsumentfientligt.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur jag ska förklara detta men: Vad kallas fenomenet i grafiken där bilden uppdateras sent så skuggor, föremål etc, ”poppar” upp längre bort i horisonten när man ex spelar GTA? Säg att man åker med ett snabbt färdmedel och bilden uppdaterar saker så det blir så påtagligt att bilden gör en uppdatering så föremål poppar upp istället för att det ska se naturligt ut? Fattar någon va jag menar?
Upplevde detta som fult och smått störande grafikmässigt när jag körde GTA på min PS4. Är hårdvaran såpass stark på PS5 att den uppdaterar bilden ännu snabbare så detta ej blir märkbart? (Min ps5 kommer i veckan så om inte annat får jag väll upptäcka det själv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Vet inte hur jag ska förklara detta men: Vad kallas fenomenet i grafiken där bilden uppdateras sent så skuggor, föremål etc, ”poppar” upp längre bort i horisonten när man ex spelar GTA? Säg att man åker med ett snabbt färdmedel och bilden uppdaterar saker så det blir så påtagligt att bilden gör en uppdatering så föremål poppar upp istället för att det ska se naturligt ut? Fattar någon va jag menar?
Upplevde detta som fult och smått störande grafikmässigt när jag körde GTA på min PS4. Är hårdvaran såpass stark på PS5 att den uppdaterar bilden ännu snabbare så detta ej blir märkbart? (Min ps5 kommer i veckan så om inte annat får jag väll upptäcka det själv).

Det heter draw distance.