De bästa bilspelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Ultim@te Race Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4ST3:

Ultim@te Race Pro

Underskattat spel!
Snygg arkadaktion för sin tid vill jag minnas.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Måste nog hålla med trådskaparen om Gran Turismo. Det är en bra blandning av realism och arkad som passar mig fint.
Gillar de spelens career mode, där man börjar med "vanliga" bilar och progressivt går upp i klasser vartefter man vinner events och tjänar pengar till trim och nya bilar.

Avskydde dock alltid att det inte gick att stänga av däckslitage i senare tävlingar.

GT spelen har dock blivit sämre med åren tycker jag. Tvåan var nog det bästa i retrospekt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Jag gillar san francisco banan i GRID 2019 till pc har lyckats komma ner på plats 17 online efter lite mer än veckas träning, några timmar då och då på den banan, mer beskrivning står i youtube vilken bil m.m. jag har.
Ser fram emot att få en utmaning om någon här äger spelet till pc och kanske kan slå min tid.

https://www.youtube.com/watch?v=jDdnsmPiE8E

Permalänk

Älskade Rallisport challenge 2. Bästa rallyspelet på den tiden då det kändes så otroligt snabbt.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

RSC 2 hade rallycross som faktiskt var kul minns jag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Senast jag var fäst vid ett bilspel var det Car&Driver i PC'n barndom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Need For Speed Porche

Jag vet inte om det är minnet och nostalgin som glorifierar spelet för min del, men det var, vad jag minns,
senast jag kände "wow, det här är ett riktigt bra bilspel". Det förutsatt att man tar bort Rocket League ur ekvationen, men det tycker jag inte man kan kalla ett bilspel i traditionell anda.

Undvik att försöka spela igen är mitt tips. Fysikmotorn är frustrerande orättvis, för att uttrycka sig diplomatiskt.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Motorhead!!!

1: Motorhead
2:Motorhead
3:Motorhead

DICEs futuristiska spel från 1998 har en känsla som inget bilspel är i närheten av. Grafiken spelar ingen roll när man flyger fram i närmare 400 km/h i detta svårkörda spel i "stadsmiljö". Att köra utan ratt är inte seriöst (Thrustmaster Ferrari Force). I dessa hastigheter måste man komma ihåg att andas och när jag i bana tre (?) passerar schikanen framför ett höghus står där en av AIns bilar mitt i banan och med ryggradsreflexer parerar jag och passerar bilen. Efter den efterföljande raksträckan på fyra hundra meter når nervsignalen min hjärna: det står en bil i vägen!
Jo, det här är inte ett lätt spel, typ vidriga NFS, det tar många timmar att ens gå vidare från första rundan: jag har spelat detta spel runt tusen gånger och har aldrig vunnit bana två i tävling! (bara i träning).
AIn är helt överlägsen: om du inte passar dig får du en törn av en passerande bil, som bara gör det för att hen kan.
Bana ett är lättast men du behöver träna på den i runt femtio varv utan att bli varvad av AIns bilar.
Då de flesta speltillverkare på denna tiden skickade ut patchar i tid och otid för ofärdig programmering, kände DICE att det var dags för en "patch" som innebar två nya banor, fler bilar, möjligheten att köra banorna baklänges (som om inte framlänges är svårt nog) och möjligheten att få glassbilen som biltuta!
Körkänsla/fysik: glöm inte att i bana ett bromsa i uppförsbacken innan raksträckan tar slut. Om du bromsar över krönet tar den perfekta fysiken i spelet över och du kommer att lätta och få sladd inför vänsterkurvan.
Musik: Säger bara det: min studentkamrat brukade parta till musiken men hade aldrig hört talas om något dataspel.

Svårighet 10/10
Körkänsla/fysik 10/10
AI 10/10
Koolhet 8/10
Musik 8/10
Beständighet 9/10
Futurism 8/10
Grafik 3/10

Efter detta spel förstod jag att DICE skulle överta världen...

Reagera gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av enanders666:

1: Motorhead
2:Motorhead
3:Motorhead

DICEs futuristiska spel från 1998 har en känsla som inget bilspel är i närheten av. Grafiken spelar ingen roll när man flyger fram i närmare 400 km/h i detta svårkörda spel i "stadsmiljö". Att köra utan ratt är inte seriöst (Thrustmaster Ferrari Force). I dessa hastigheter måste man komma ihåg att andas och när jag i bana tre (?) passerar schikanen framför ett höghus står där en av AIns bilar mitt i banan och med ryggradsreflexer parerar jag och passerar bilen. Efter den efterföljande raksträckan på fyra hundra meter når nervsignalen min hjärna: det står en bil i vägen!
Jo, det här är inte ett lätt spel, typ vidriga NFS, det tar många timmar att ens gå vidare från första rundan: jag har spelat detta spel runt tusen gånger och har aldrig vunnit bana två i tävling! (bara i träning).
AIn är helt överlägsen: om du inte passar dig får du en törn av en passerande bil, som bara gör det för att hen kan.
Bana ett är lättast men du behöver träna på den i runt femtio varv utan att bli varvad av AIns bilar.
Då de flesta speltillverkare på denna tiden skickade ut patchar i tid och otid för ofärdig programmering, kände DICE att det var dags för en "patch" som innebar två nya banor, fler bilar, möjligheten att köra banorna baklänges (som om inte framlänges är svårt nog) och möjligheten att få glassbilen som biltuta!
Körkänsla/fysik: glöm inte att i bana ett bromsa i uppförsbacken innan raksträckan tar slut. Om du bromsar över krönet tar den perfekta fysiken i spelet över och du kommer att lätta och få sladd inför vänsterkurvan.
Musik: Säger bara det: min studentkamrat brukade parta till musiken men hade aldrig hört talas om något dataspel.

Svårighet 10/10
Körkänsla/fysik 10/10
AI 10/10
Koolhet 8/10
Musik 8/10
Beständighet 9/10
Futurism 8/10
Grafik 3/10

Efter detta spel förstod jag att DICE skulle överta världen...

Reagera gärna

Kollade en snabb video på youtube med gameplay och det verkar ha en extremt fin fartkänsla

Permalänk
Medlem

Dice var sjukt bra i unga år. Började gå utför iom battlefield

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tycker personligen också att Gran Turismo är ett av dem 3 bästa bilspelen som någonsin gjorts, det är en äkta simulator, spelat serien sen det kom till PS1 tills idag på mitt PS4 pro, kommer inte skaffa det nyaste, kan inte rättfärdiga ett PS5 enbart för ett spel.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Spel som innehåller bilar.. Death Rally hands down. Timmarna som jag lagt på det spelet..

Utöver detta är Need for Speed mitt självklara svar. Speciellt Hot Pursuit och Underground har jag kära minnen av.

Jag måste också slänga in min stora sorg och det enda spel jag verkligen känner att jag missat.. Motor City Online! Jag spelade beta/trial men var lite för ung för att ha en prenumeration rullandes och när jag väl hade möjlighet så plockades det ner.. är det något spel jag skulle önska att få uppleva igen är det detta..

För mer fokus på simulering gillade jag Colin Mcrae Rally och Nascar Heat. Sportscar GT fick också mycket speltid. Listan kan göras lång.

På tal om bilspel: Något mer än jag som var frälst av Interstate 76?

Permalänk
Medlem

Som andra varit inne på finns det inte ”one to rule them all”, i alla fall inte om man frågar mig.

iRacing när man vill ha det seriöst. Det är utan tvekan det bilspel jag spelar mest.

Assetto Corsa när man vill ha lite större frihet att bara hoppa in i en bil man inte känner så bra och köra ett par race här och där.

Gran Turismo när man vill lira arkadracing och/eller när man vill ha ett mer ordentligt karriärläge.

NFS underground 2 när man vill få nostalgikickar samt modda bilarna tills ögonen blöder.

Dirt rally för rallysimulator som samtidigt är modern. Richard burns är enligt vissa bättre men den har ju några år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrangle:

Spel som innehåller bilar.. Death Rally hands down. Timmarna som jag lagt på det spelet..

Utöver detta är Need for Speed mitt självklara svar. Speciellt Hot Pursuit och Underground har jag kära minnen av.

Jag måste också slänga in min stora sorg och det enda spel jag verkligen känner att jag missat.. Motor City Online! Jag spelade beta/trial men var lite för ung för att ha en prenumeration rullandes och när jag väl hade möjlighet så plockades det ner.. är det något spel jag skulle önska att få uppleva igen är det detta..

För mer fokus på simulering gillade jag Colin Mcrae Rally och Nascar Heat. Sportscar GT fick också mycket speltid. Listan kan göras lång.

På tal om bilspel: Något mer än jag som var frälst av Interstate 76?

Jag klantade mig med i76. Testade ett par timmar vart frälst men sen blev man distraherad av något annat och hittade inte tillbaks

Gjorde ett halvhjärtat försök med i86? Men då var magin borta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Nån som kommer ihåg Project Gotham Racing 2? Med Stockholm som spelbar bana! Skitcoolt var det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Nån som kommer ihåg Project Gotham Racing 2? Med Stockholm som spelbar bana! Skitcoolt var det!

Det spelet kommer gå varmt på Insignia en vacker dag!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Project Cars 2 ( från 2017 ), mängder med racerbanor.
Kan inte rekommendera Project Cars 3!!!

Permalänk

Stumt car racer på amigan. 😀

Permalänk
Medlem

Street Legal Redline Racing
- nöff said.

Detta spel va före sin tid.
Att köpa en rostig gammal folkvagn Golf 2 och sakta börja byta ut delarna för mer power och ranka sig uppåt i undre street racing-världen va så häftigt.

Mod-communityt blev väldigt stort det med. Slutade med att man kunde slänga in en kompressormatad V8 på 1000hästar i denne lille golfen b.la. 350km/h helt okontrollerbart. Smällde du bilen fick man börja om från början..

Glory days. Actvision var det tror jag som utvecklade spelet.
Finns tydligen på steam:
https://store.steampowered.com/app/497180/Street_Legal_Racing...

Obs utgivningsdatum 2016 stämmer inte!! Vill minnas jag spelade detta spel 2006-2007 typ..

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Hedersmedlem

Need for speed underground 1 och 2 har jag spelat mycket och tyckte båda var riktigt underhållande. Musiken var också riktigt bra.
Går dom att spela idag?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Själv är jag mest glad för realism. Så för egen del gäller Assetto Corsa och iRacing

Men spelet jag haft roligast i är nogfan need for speed underground 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Street Legal Redline Racing
- nöff said.

Detta spel va före sin tid.
Att köpa en rostig gammal folkvagn Golf 2 och sakta börja byta ut delarna för mer power och ranka sig uppåt i undre street racing-världen va så häftigt.

Mod-communityt blev väldigt stort det med. Slutade med att man kunde slänga in en kompressormatad V8 på 1000hästar i denne lille golfen b.la. 350km/h helt okontrollerbart. Smällde du bilen fick man börja om från början..

Glory days. Actvision var det tror jag som utvecklade spelet.
Finns tydligen på steam:
https://store.steampowered.com/app/497180/Street_Legal_Racing...

Obs utgivningsdatum 2016 stämmer inte!! Vill minnas jag spelade detta spel 2006-2007 typ..

Synd att det var så buggigt, i alla fall vad jag minns. Men gillade starkt momenten där man letade delar och satte ihop allt, det fanns så mycket att välja. Körningen var kanske inte lika vass

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Roligaste spelen (om det är samma som bra vet jag inte), samtliga gällande flerspelarläge, eremit-lira bilspel har jag aldrig diggat:
Midtown Madness 2, tjuv och polis-läget
Rollcage
Och så klart Carmageddon 1 & 2.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Need for Speed Most Wanted (2005) och Hotshot Racing. Jag älskar arcade racers. Har aldrig fastnat för simulator racing.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har också för mig att Street Legal var så buggigt att det praktiskt taget var ospelbart. Har försökt kolla upp spelet då och då genom åren för att se om det gjorts några communitypatchar som lagade det men inte hittat något. Finns det?

Permalänk

Några har redan nämnt det men måste slå ytterligare att slag för Richard Burns Rally, speciellt den uppdaterade och moddade RBR Pro.

Richard Burns Rally säljs ju inte längre idag och kan vara jättesvårt att få tag på(Via Steam Community, första alternativet via Google). Men med RBR Pro behöver du bara ladda ner deras klient som moddar och adderar co-drivers, bilar, banor och uppdaterad fysik som gör det till ett av dom bästa rally spelen där ute.

https://www.youtube.com/watch?v=DNwJcKesPhs

Radbrytningar
Permalänk
Medlem

Gran Turismo 2 och 3 till PS2 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Föredetting
Skrivet av indepthis:

Några har redan nämnt det men måste slå ytterligare att slag för Richard Burns Rally, speciellt den uppdaterade och moddade RBR Pro.

Richard Burns Rally säljs ju inte längre idag och kan vara jättesvårt att få tag på(Via Steam Community, första alternativet via Google). Men med RBR Pro behöver du bara ladda ner deras klient som moddar och adderar co-drivers, bilar, banor och uppdaterad fysik som gör det till ett av dom bästa rally spelen där ute.

https://www.youtube.com/watch?v=DNwJcKesPhs

För att inte glömma den här modden:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

GT3 på riktigt med Perel https://youtu.be/WKNxJXFipBg
Perel recension av ACC v1.1 https://youtu.be/DbXgxVO1drA
GT4 körd av Aris i urklipp från livestream https://youtu.be/2q_1lVufzXk
De nya Engelska banorna är suveräna och nästan som gjorda för GT4
Som sagt ACC är bästa simulatorn av banracing

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600