[riotgames] läcker andras ticket

Permalänk
Avstängd

[riotgames] läcker andras ticket

Tjo,

Jag skapande ett till konto på riotgames då jag inte vill använda min main konto, och när jag skulle göra ett ticket om en bug i valorant, så kom jag över något annans ticket på leagueoflegends, och detta konto skapare jag för några dagar sen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Allvarligt, är min första tanke. Riktigt allvarligt när jag ser att den ticketen förmodligen innehåller både inloggning och personuppgifter. Det lär inte bli roligt för riotgames om de får GDPR-ärenden på sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balconette:

Allvarligt, är min första tanke. Riktigt allvarligt när jag ser att den ticketen förmodligen innehåller både inloggning och personuppgifter. Det lär inte bli roligt för riotgames om de får GDPR-ärenden på sig.

Ja, ticket innehåller username, password, email.

Står även hans ip adress, samt hans andra e-post.

Lite kul ändå att han är Svensk med.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ja, ticket innehåller username, password, email.

Står även hans ip adress, samt hans andra e-post.

Lite kul ändå att han är Svensk med.

Det där är ju riktigt allvarligt och jag skulle nog göra en anmälan egentligen bara för att.
Om det kan hända i deras system så är det ju inte direkt säkert.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Det där är ju riktigt allvarligt och jag skulle nog göra en anmälan egentligen bara för att.
Om det kan hända i deras system så är det ju inte direkt säkert.

Menar du att skapa en ny ticket?

Skulle gissa på att personen har skapat ett nytt konto på grund av att den bliv hackad, och sen så har konto blivit borttaget men data som finns på "support" bliv inte bort tagen, så när jag regga mig så måste vi ha valt samma användarnamn.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Menar du att skapa en ny ticket?

Skulle gissa på att personen har skapat ett nytt konto på grund av att den bliv hackad, och sen så har konto blivit borttaget men data som finns på "support" bliv inte bort tagen, så när jag regga mig så måste vi ha valt samma användarnamn.

Problemet är ju just det, att det är kopplat till ett användarnamn och inte något annat.

Om du vet att någon person har haft ett visst username tidigare så kan du helt enkelt skapa ett konto med detta username och få se all information i deras ticketsystem. Helt bedrövligt konstruerat om nu så är fallet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Problemet är ju just det, att det är kopplat till ett användarnamn och inte något annat.

Om du vet att någon person har haft ett visst username tidigare så kan du helt enkelt skapa ett konto med detta username och få se all information i deras ticketsystem. Helt bedrövligt konstruerat om nu så är fallet.

Ser ingen annan logisk förklaring till detta annans, ska man göra en GDPR så kanske man få veta hur det har gått till?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666