Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bra butik för ersättningsbatterier, ytterskal, skärmskydd osv

Permalänk
Medlem

Bra butik för ersättningsbatterier, ytterskal, skärmskydd osv

Krascha precis fronten på min gamla I7:a när jag cykla. Det var ändå bra.
Skulle ändå byta batteri och fixa till den inför våren.

När jag surfar runt på svenska återförsäljare får jag känslan av att det är lite lotteri bland äldre telefoners ersättningsbatterier. Batchar, original/fake. Finns en del recensioner såklart men svårt att veta till 100% att man får ett bra batteri.

Har ni några tips på butiker på Ebay, EU, eller svenska butiker jag missat?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Krascha precis fronten på min gamla I7:a när jag cykla. Det var ändå bra.
Skulle ändå byta batteri och fixa till den inför våren.

När jag surfar runt på svenska återförsäljare får jag känslan av att det är lite lotteri bland äldre telefoners ersättningsbatterier. Batchar, original/fake. Finns en del recensioner såklart men svårt att veta till 100% att man får ett bra batteri.

Har ni några tips på butiker på Ebay, EU, eller svenska butiker jag missat?

Det man får kontrollera är att om det är ett orginal batteri från telefon tillverkaren eller inte, detta brukar vissa ÅF lista samt att man kan oftast se det på bilderna då telefon tillverkarens namn & logga oftast syns på någon av dessa.
Ta te.x detta bild där ser man tydligt Microsoft.
En del tillverkare här även att deras logga är mer eller mindre 3d för att det ska gå att kontrollera att det är ett orginal batteri och inte en pirat kopia.

Sen vet jag inte om du känner till My Trendy Phone då du inte har skrivit vilka du har kollat på.

Har själva handlat därifrån några gånger och det har inte varit några pirat produkter de säljer.
Visst en del produkter är säkerligen billigt skit, men överlag så verkar de hålla sig tll produkter av högre kvalitet.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar. Det påminde mig. Jag tar fram förstoringsglaset!
Tänkte att fräscha batterier från fabrik blir liggandes på något lager i 5 år innan de kommer till Sverige...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U