Permalänk
Medlem

Problem att ladda swec

Är det nå fel på tuberna ner hit eller dyker swec och blir fullkomligt oåtkomlig i någon minut, flera gånger per dag? Jag vill säga att det började iom omdesignen för några månader sen, men det är möjligt att jag inbillar mig det och problemet förekommit långt innan dess.

En liten frustration bara, som jag undrar om jag är ensam om att erfara.

Oftast är det specifikt forumet som inte vill. Säg att jag navigerar till swec > klickar på följda trådar > spin spin spin.. slutligen har sidan "laddat klart" med en blank skärm, och FF vill inte ens ladda om med F5 utan jag får klicka på addressfältet och slå på enter för att möjligen få sidan att ladda ordentligt.

🤷‍♂️

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Får du något meddelande inuti FireFox utvecklarkonsol när hemsidan hänger sig och inte vill renderas hos dig?
Du öppnar den genom att trycka på F12 och sedan väljer du "Konsol" som andra flik.

När du säger omdesignen, menar du när vi la till det lite mer gråa bakgrundsfärgen på hemsidan? Och inte när vi gjorde hemsidan responsiv.

/ Johan

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem här också. Är i USA men har funkat bra många år och fz.se som är hostad hos Bahnof fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem

"Kul" att jag inte är helt ensam.

@jreklund: Jag har försökt hålla ett öga på konsollen men ser inget relevant. Jag har även fipplat med mina extensions (uBlock origin, CanvasBlocker, Decentraleyes, ..) men når inget konsekvent resultat.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av anon265228:

Har samma problem här också. Är i USA men har funkat bra många år och fz.se som är hostad hos Bahnof fungerar utan problem.

Både SweClockers och FZ är hostad i samma serverpark hos Bahnhof, så vi kan i varje fall utesluta routingen till och från vår tjänsteleverantör. Får du några felmeddelanden eller upplever du också endast vit sida emellanåt? Använder du också uteslutande FireFox?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jreklund:

Både SweClockers och FZ är hostad i samma serverpark hos Bahnhof, så vi kan i varje fall utesluta routingen till och från vår tjänsteleverantör. Får du några felmeddelanden eller upplever du också endast vit sida emellanåt? Använder du också uteslutande FireFox?

Använder Chrome och för mig så ser jag en anslutning till servern, men inget händer på 10 sekunder+, ibland 30 sekunder+. Ser ut som en TCP anslutning är öppen, eller väntar på att öppna. Kanske kan göra en TCP dump nästa gång och se om anslutningen väntar på SYN-ACK.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Jag har ännu inte hittat något konstigt på serversidan, den ser ut att leverera som den ska (i varje fall inga felmeddelanden).

/ Johan