Intel hånar Apple – med skådespelaren från "I'm a Mac"-reklamer

Permalänk
Skrivet av Klumpeduns:

Meh..skådespelare.. klart han tar pengar från den som ger han ett manus att följa.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Intel har verkligen betett sig som skit den senaste tiden......

Men det här är kung!

Apple har dissat pc genom åren med i'm a mac reklamer som har varit sjukt roliga.
Intel går steget längre och 'snor' deras actor och vänder deras egen reklam emot dem.

Kungligt, såhär det borde vara.
Inte uppenbara lögner och fejkade tester.

Tycker metahumorn i detta är det roligaste dock inte till Intels fördel.
- De vill inte snacka verklig prestanda utan hellre "Real comparisons of PC and Mac"
- De är inte ett lifestyle-företag men "snor" / betalar för Justin som inte synts mycket det senaste som var en del i just apples lifestyle-marknadsföring för att han var ball på den tiden.
- Och allvarligt talat, annat än att Justin är en kul snubbe vad har han att komma med i ämnet? Ge mig vilken självskapad musiker (vet ju vilken plattform Conny Väst ex. föredrar om mjukvaran är gratis iaf men det kan en ju inte skryta om i en reklamfilm förstås...) eller youtuber som helst, vad har en skådespelare för trovärdighet i detta ämne annat än att vi vet att han får bra betalt?

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Trodde det skulle vara pinsamt skräp, men skrattade högt åt alla faktiskt, var ju svängigt. Blir sugen på att se Die Hard 4 igen med den skådisen när han är hacker, rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Han gjorde väl inte reklam för Apple för att han gillar apple, och han gör inte reklam för Intel för att han gillar Intel, utan i båda fallen är det för att han fått betalt. Så att grymta om hans lojalitet mot endera företaget är inget annat än patetiskt. Reklamen i sig är inte heller så märklig då företag i kraftigt underläge brukar ha tveksam kvalitet på sin marknadsföring. Vi minns ju Poor Volta och jag tycker det här är en liknande grej. Men reklamen får ändå avses som mycket lyckad då den fått stor spridning. Och det är ju precis det Intel velat uppnå hår.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Han gjorde väl inte reklam för Apple för att han gillar apple, och han gör inte reklam för Intel för att han gillar Intel, utan i båda fallen är det för att han fått betalt. Så att grymta om hans lojalitet mot endera företaget är inget annat än patetiskt. Reklamen i sig är inte heller så märklig då företag i kraftigt underläge brukar ha tveksam kvalitet på sin marknadsföring. Vi minns ju Poor Volta och jag tycker det här är en liknande grej. Men reklamen får ändå avses som mycket lyckad då den fått stor spridning. Och det är ju precis det Intel velat uppnå hår.

Jag skulle ej kalla Intel för underläge. Men Intel har stora problem med deras Evo modeller och det är att motsvarande Apple dator ofta t.o.m. är billigare. Och de får då en rejäl uppförsbacke att försöka övertala vanliga konsumenter att köpa en ultrakompakt bärbar 13" Intel Evo för 15-20 000kr. Utan Apple så anser jag att dessa datorer har det svårt, men det finns alltid en skara konsumenter som vill betala lite extra för en ultrakomptakt. Och från denna skara så väljer nu många Apples.

*edit*
Framtidsmässigt så tror jag 13" kan slå igenom riktigt. Men för att de ska vaar portabla så ska man slippa släpa med sig en skottkärra med extrasaker, som idognlar, idocks osv.
Trådlös bildöverföring bättre än widi, trådlös mus + tangentbord, allt mer plugg än play. Sedan behöver man bara ta med datorn till ett ställe och allt är klart och man kan göra det man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Jag tycker det är kul! Lagom elakt, sen tror jag det finns stöd för flera skärmar på Macbook M1 via nån pryl, inte helt säker dock.

Men touch på laptops kommer jag aldrig att vänja mig med.

Tror faktiskt att det är ganska bra framföra med de som är dator och platta. Men ASUS extra bar under skärmen som i viden. Tror det bara blir svårt att fokusera.
Sen att de marknadsförde det med Windows gå och göm dig 8.0. (ME var värre iofs) Det beslutet hjälpte inte riktigt. Nu kommer jag iofs med en historik av användandet av bong maskiner eller ELO displays eller IBM som kör med IR. (Körde?) Finns för få bra/vettiga alternativ på den marknaden. Lite mer mainstream skulle nog kunna fixa detta.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av peterholm1:

Nja, det sitter Intel i en väldigt stor andel av hp, dell och lenovos utbud. Många miljoner maskiner per år. AMD Ryzen har svårt att ta sig in på företagsmarknaden. Vet inte riktigt varför.

För att de inte kan leverera x antal mängd av processorer, de saknar samarbeten med diverse andra utvecklare. Finns anledningar varför folk ex väljer intel nätverkschip överallt osv.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Moget av Intel... får se hur det blir när datorvärlden snart är full arm i mainstream-marknaden.
Som det ser ut nu med nya M1 chippet från Apple kommer det förmodligen aldrig någonsin sitta en Intel i en mac igen ever...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Moget av Intel... får se hur det blir när datorvärlden snart är full arm i mainstream-marknaden.
Som det ser ut nu med nya M1 chippet från Apple kommer det förmodligen aldrig någonsin sitta en Intel i en mac igen ever...

Nä vore väldigt märkligt av Intel att dissa en av sina kunder i en sådan här reklam om de tänkt fortsätta sälja processorer till Apple.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte all kritik mot reklamfilmerna. Det är ju harmlös humor med glimten i ögat. Knappast som att de bränner några broar, som någon påstod. Om något tror jag att folket på Apple skrockar gott åt Intels tilltag.

Reklamen påminner mig om något om Lidls återkommande kivande med Ica på Instagram. Alltid med glimten i ögat; och alltid med en gilla-markering från Ica-teamet.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

And a dongle! HAHA den träffade rätt.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Nja, det sitter Intel i en väldigt stor andel av hp, dell och lenovos utbud. Många miljoner maskiner per år. AMD Ryzen har svårt att ta sig in på företagsmarknaden. Vet inte riktigt varför.

Vad jag har hört från vissa ÅF så verkar dom inte ha direkt svårt att ta sig in i den bemärkelsen, men att leverantörer har svårare att få fram AMD CPUer än Intel. Vi kollade inom jobbet på att gå över till AMD på våra datorer för vi har på tok för lång leveranstid på våra laptops i dagens läge, minst 3månader då dom är lite special speccade, med AMD skulle det vara längre leveranstid då det tydligen var svårare att få fram CPUer där, så jag tror dom skulle ha lättare att komma in om dom kunde få fram CPUer, men sen vet jag egentligen inte hur bra det stämmer då det kommer ifrån åf.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag hoppas du skojar och inte tror att han bryr sig var hans check kommer ifrån?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Att läsa den här tråden är som om att läsa en tråd på reddit när ett politiskt parti har dragit ett skämt om det andra.

Nu när när gemene man har information nog att förklara universum utan att behöva en magisk ande så måste vi tydligen hitta något annat att lägga vår dyrkan till, om politiskt parti eller företag spelar ingen roll, bara vi får bråka om vem som gör rätt eller fel.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Haha, jag tyckte dom var lite roliga. Det är en reklam, inget värre än så

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

bleh, nu är jag ingen mac användare själv men vet mycket väl hur mycket buggar pc har jämnfört med apple, deras grejer och program bara funkar, medans i windows får man bråka med dubbla kontrolpaneler, massor av crapware bundlade med datorer (vem fan vill ha MCAFFE 2021?). kollar man från en nybörjares perspektiv låter mac mycket mer attraktivt för du vet att grejerna du köper funkar.

har själv en bleeding edge lenovo "evo" laptop och den har problem med windows modern sleep, ibland går det inte väcka datorn, sjukt irriterande, hittade tillslut lösning på problemet och det var att köra ett powershell kommando som stänger av connected standby, så problemet härstammar i att wifi drivrutinen crashar ibland när man väcker dator och det resulterar i att datorn inte vaknar... hur skall en novice datoranvändare komma på detta? kan lova att på mac så funkar sleep felfritt, men pc så är det såklart massa dålig kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Framtidsmässigt så tror jag 13" kan slå igenom riktigt. Men för att de ska vaar portabla så ska man slippa släpa med sig en skottkärra med extrasaker, som idognlar, idocks osv.
Trådlös bildöverföring bättre än widi, trådlös mus + tangentbord, allt mer plugg än play. Sedan behöver man bara ta med datorn till ett ställe och allt är klart och man kan göra det man vill.

Känner att jag redan är i framtiden, men kul att kanske även du är med på banan om några år Det stavas "AirPlay", "HomeKit" och AirDrop".

Är mer beroende av donglar till min Dell XPS 13 än min MacBook Air. Att även slippa släpa med laddare överallt känns som en enorm befrielse.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att Intel är i position att håna nån överhuvudtaget för tillfället...

Permalänk
Inaktiv

Som om Trabant hyrt reklamansiktet för BMW, Mercedes eller Porsche. Tvivlar på att det får några Apple-kunder att dumpa Apple för gamla utdaterade Intel i tider där Apples ARM-kretsar sopar mattan med både AMD och framförallt Intel som dumpats och utklassats av första konsumentversionen i form av just M1.

Tänk om Intel lagt ner lika mycket resurser i R&D som de lägger och kommer behöva lägga ner i PR. Kommande Lakey McLakeface har vi redan sett hur den presterar då processorer "läckt" ut i handeln i förtid.

Permalänk
Medlem

Om det inte varit för alla konstiga/vinklade uttalande från Intel senaste året så hade den här reklamen bara varit klockren, jag tycker åtminstone den är rolig .
Den går säkert hem hos användare som inte är datornördar eller Mac frälsta

Permalänk
Skrivet av walkir:

Känner att jag redan är i framtiden, men kul att kanske även du är med på banan om några år Det stavas "AirPlay", "HomeKit" och AirDrop".

Är mer beroende av donglar till min Dell XPS 13 än min MacBook Air. Att även slippa släpa med laddare överallt känns som en enorm befrielse.

Det är en massa bra tekniker du nämnde. Men inte före standardskärmar ute på arbetsplatser stöder det så har man problem att koppla in sin laptop. I princip alla laptops idag stöder Bluetooth tangentbord, chansen att man får låna en sådan när man besöker en kund är dock i princip obefintlig.
Just batteritid är väldigt viktigt i de ultaportbla, då hela vitsen med att köpa en ultrakompakt om man ändå tvingas släpa på en megastor laddare försvinner. Och det är även smidigt om en och samma laddare passar till allt.
Liksom en laddare för mobilen, surfplatta, laptoppen eller vad man nu har bör man ha i väskan. Vissa vill att samma laddare även ska passa deras borrmaskin, vinkelslip m.m. Jag förstår tankesättet, men det beror på vad man har för jobb och behov.

Permalänk
Medlem

Jag skrattade och gillade reklamen. Även om jag gillar AMD mer

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Inaktiv

Rätt roligt. Jag blir förvånad varje gång jag ser en Mac, trodde de var utdöda. Hade två klasskamrater på en utbildning jag gick som hade MAC..de kunde inte göra egentligen något på kursen förutom att surfa och skriva ordbehandling. De fick släpa syskonens gamla PC till kursen för att kunna köra kursens program etc.

Permalänk
Medlem

Haha fan vad många butthurt Appleanvändare.... It's a joke.. Don't take it too hard....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

bleh, nu är jag ingen mac användare själv men vet mycket väl hur mycket buggar pc har jämnfört med apple, deras grejer och program bara funkar, medans i windows får man bråka med dubbla kontrolpaneler, massor av crapware bundlade med datorer (vem fan vill ha MCAFFE 2021?). kollar man från en nybörjares perspektiv låter mac mycket mer attraktivt för du vet att grejerna du köper funkar.

har själv en bleeding edge lenovo "evo" laptop och den har problem med windows modern sleep, ibland går det inte väcka datorn, sjukt irriterande, hittade tillslut lösning på problemet och det var att köra ett powershell kommando som stänger av connected standby, så problemet härstammar i att wifi drivrutinen crashar ibland när man väcker dator och det resulterar i att datorn inte vaknar... hur skall en novice datoranvändare komma på detta? kan lova att på mac så funkar sleep felfritt, men pc så är det såklart massa dålig kod.

Bara funkar? Vänligen, prova Apple innan du uttalar dig så pass självsäkert. Jag har Apple och PC. Apple är inte fri från buggar. Det är däremot ett mer begränsat OS.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Hahaha, det var ju faktiskt underhållande. Det var ju trots allt ganska snälla pikar.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Fast nu var det ju inte Microsoft reklamfilmerna var ifrån, finns inget som säger att du måste köra Windows med MCAFFE bara för att du har en Intel processor.

Sen vad Lenovo stoppar i för mjukvara i deras datorer har ju inte heller något med Intel att göra.

Vill du inte lösa problemet själv finns det datorer från DELL, System76, TUXEDO och tror även att Lenovo har alternativ utan Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Sen vad Lenovo stoppar i för mjukvara i deras datorer har ju inte heller något med Intel att göra.

ThinkPad datorer kommer (vad jag läst på Reddit) i princip bloatware fritt. En vän köpte också en Lenovo dator (någon Idepad om jag minns rätt) på MM förra året och den visade sig vara "startklar" och inte heller där ingick någon bloatware alls faktiskt. Nu ominstallerade vi Windows där ändå, för vi ville inte ha den startklar utan ville kunna göra startup guiden själv men ändå trevligt o se att Lenovo inte installerat så mycket bloatware

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag gillar dessa, och jag gillade gamla Mac vs PC. Men jag tycker ändå det är lite intressant att Intel som bara gör CPUn gör dessa reklamfilmer. Det är ju inte deras förtjänst att en tillverkare valt att ha roterbar skärm eller dubbla skärmar. Det sitter ju fortfarande intel-cpuer i macar

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Dom var ju roliga ju.
Visst blir väl Applefans lite buttra såklart, när det inte går att blunda för verkligheten haha.