PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Vann utlottningen på Elgiganten i onsdags, har fått besked om att min leverans är på väg, men det står att den enbart väger 0,6kg och i natt fick jag ett digitalt kvitto med enbart den extra handkontrollen som jag beställde samtidigt. Någon annan som råkat ut för detta? Skickar de två olika paket??

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Ny till tråden, var börjar man ens ställa sig i kö eller leta? Inga stora kedjor verkar ta emot nya bokningar pga fulla kösystem och jag har inte instagram så kan inte delta i nån lottning hos Elgiganten. Ni som fått från CDON, vilken säljare beställde ni från? Enda jag hittar tar 10k för en konsol.

Du behöver inte instagram för lottningen hos Elgiganten. Räcker med du klickar på någon länk i en tråd som denna eller på FZ som någon vänlig själ postar.

Permalänk

Ni som beställt 19/3 vad står det på vikten i postnordappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelus78:

Ni som beställt 19/3 vad står det på vikten i postnordappen?

3.5kilo

Permalänk
Skrivet av Skipjak:

Ska man vara oroad över detta? En ps5 väger mer än 3,5. Vi kanske bara får en som är printad i en 3d-skrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Ska man vara oroad över detta? En ps5 väger mer än 3,5. Vi kanske bara får en som är printad i en 3d-skrivare.

Det är ju bara en uppgift som cdon skrivit in, paketet är ju inte vägt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Ska man vara oroad över detta? En ps5 väger mer än 3,5. Vi kanske bara får en som är printad i en 3d-skrivare.

CDON är en seriös aktör, du behöver inte vara oroad. (Så länge du inte köpt av nån tredjepartare på CDON, typ de som tar 10k för en)

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Landade precis en notis i Postnord appen. Leverans från CDON att vänta imorgon! Tack till det här forumet för all hjälp med att hitta en PS5, hade antagligen fått vänta till i höst utan det.

Permalänk

I cdons websidda står det att den ska leverera av CDON AB för er också? Det e cdon o inte en tredje säljare eller hur?

Permalänk

Beräknad leverans på tisdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

I cdons websidda står det att den ska leverera av CDON AB för er också? Det e cdon o inte en tredje säljare eller hur?

Står samma hos mig. Fick precis via Postnordappen att leverans beräknas på tisdag. Bilen körde precis förbi tpl Ljungby😀

Permalänk
Medlem

Är det bara ni som har beställt den 19e som har fått leveransbesked?

Permalänk
Skrivet av skoldborg:

Landade precis en notis i Postnord appen. Leverans från CDON att vänta imorgon! Tack till det här forumet för all hjälp med att hitta en PS5, hade antagligen fått vänta till i höst utan det.

Samma för mig, så nu blir det bråttom, har ju lovat grabbarna FIFA21 och en extra kontroll när den kommer. Full fart mot Netonnet. 😀

Permalänk
Permalänk

Jag beräknas leverans imorgon. Får se om den kommer fram hel eller överhuvudtaget. Det är trots allt PostNord man har att göra med.

Permalänk
Skrivet av Ninred:

Är det bara ni som har beställt den 19e som har fått leveransbesked?

Vet inte men det känns ju rimligt.

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans imorgon för mig med

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Också beräknad leverans imorn. Den är redan på väg, Hyyype.
Fick status vid kl 13.00 att den är vid TPL Ljungby.

Permalänk
Medlem

Tur att den inte passerar Suezkanalen från Ljungby

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans imon 29e
Beställde på cdon 19
Fan va grymt
PostNord

Permalänk
Medlem

Ni som beställde den 19:e från CDON med qliro faktura. När gjordes kreditupplysning på er? Jag beställde den 25:e på CDON och de gjorde kreditkontroll i fredags vilket jag tänkte var ett gott tecken.

Permalänk
Medlem

Det var ju jävla typiskt. När jag fick beställa från Elgiganten avbeställde jag från cdon. Men de besvärade sig inte med att läsa mitt meddelande om avbeställning utan svarade bara från template med "Vi försöker leverera din PS5a så fort vi kan". Så det ser ut som jag kommer få hem 2 PS5or imorn 🤦

Visa signatur

..

Permalänk

Står beräknad levdag 30/3 på mig. Lyxigt för er som beställde samma dag som jag får den en dag tidigare. Haha 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaMp:

Det var ju jävla typiskt. När jag fick beställa från Elgiganten avbeställde jag från cdon. Men de besvärade sig inte med att läsa mitt meddelande om avbeställning utan svarade bara från template med "Vi försöker leverera din PS5a så fort vi kan". Så det ser ut som jag kommer få hem 2 PS5or imorn 🤦

Du har pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaMp:

Det var ju jävla typiskt. När jag fick beställa från Elgiganten avbeställde jag från cdon. Men de besvärade sig inte med att läsa mitt meddelande om avbeställning utan svarade bara från template med "Vi försöker leverera din PS5a så fort vi kan". Så det ser ut som jag kommer få hem 2 PS5or imorn 🤦

Lugn gott folk. Min kompis köper gärna den ena. (Självklart inte den från Elgiganten - det vore ju omoraliskt har vi lärt oss 😏) (Och självklart till inköpspris - allt annat vore ju ännu mer förkastligt! 🤣)

Visa signatur

..

Permalänk
Skrivet av Dehlaila:

Ni som beställde den 19:e från CDON med qliro faktura. När gjordes kreditupplysning på er? Jag beställde den 25:e på CDON och de gjorde kreditkontroll i fredags vilket jag tänkte var ett gott tecken.

Den gjordes direkt efter beställningen typ. Tror inte det har att göra med var i processen din order är. Men tror nog ändå du har goda chanser att få din PS5 snart med tanke på hur fort det gick för beställningarna den 19e. 😊

Permalänk
Medlem

Någon idé om släpp i veckan? Något som har en aning? Läste i tråden att NON brukar släppa runt 12-15 isch ons-torsdagar. Sitter nog med flikarna hos varje återförsäljare 1 gång/h ungefär... denna jakt är tröttsam. 😤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cland:

Någon idé om släpp i veckan? Något som har en aning? Läste i tråden att NON brukar släppa runt 12-15 isch ons-torsdagar. Sitter nog med flikarna hos varje återförsäljare 1 gång/h ungefär... denna jakt är tröttsam. 😤

Jo vars, man börjar vänja sig.. dock har jag läst lite internationellt om kommande släpp, ser ut som att Storbritannien får ca 46k-50k nya konslor levererade början av nästa vecka. Ser också ut att komma ett stort lass med konsoler till Amazon.com men till den nordiska marknaden där är det mer osäkert hur många. Men ljusglimtar finns och det är nog en tidsfråga innan vi alla får varsin konslor väldigt snart.

Sen ser man priserna på blocket och tradera börjar gå neråt runt 7.5k får du köpa ett utan större problem men ändå verkar marknaden för scalpers gå neåt vilket är i positiv riktning. Själv kan jag vänta ett par veckor till för några 8k,9k kan dom glömma att få från mig iaf. Hoppas fler ser det på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Jo vars, man börjar vänja sig.. dock har jag läst lite internationellt om kommande släpp, ser ut som att Storbritannien får ca 46k-50k nya konslor levererade början av nästa vecka. Ser också ut att komma ett stort lass med konsoler till Amazon.com men till den nordiska marknaden där är det mer osäkert hur många. Men ljusglimtar finns och det är nog en tidsfråga innan vi alla får varsin konslor väldigt snart.

Sen ser man priserna på blocket och tradera börjar gå neråt runt 7.5k får du köpa ett utan större problem men ändå verkar marknaden för scalpers gå neåt vilket är i positiv riktning. Själv kan jag vänta ett par veckor till för några 8k,9k kan dom glömma att få från mig iaf. Hoppas fler ser det på samma sätt.

Instämmer till fullo! Några scalperspriser blir det inte. Tokig marknad när det blir så. Men då levereras det iaf. Någon som köpt från utlandet? Fraktkostnaderna måste väl ändå va rätt tunga? Nä, blir till att klicka vidare på de sidor som finns. Den som väntar på något gott osv...

Permalänk

Status bytades från "behandlas" tills "postad" på cdons websidda! HYPE HYPE HYPE