Permalänk
Medlem

Minecraft dirt-block PC

Tjena Swec!

Lite annorlunda mot vad jag brukar bygga det här, men målgruppen är också lite annan. Det är dags för min mellangrabb att fylla 10 år och med det dags för hans första PC. Vanan trogen från äldsta grabben så ska han få bygga ihop den själv, men den här gången tajmade det sig mycket väl med att MSI var sugna på att göra en casemod och temat passade dem utmärkt! (Så stort tack till MSI som försett mig med moderkort, GPU, chassi och kylare! Jag vill även passa på att tacka min andra sponsor, Cablemod som försett mig med kablar till det här bygget)

Konceptet är ganska enkelt och modden är inte min mest avancerade, målet är att göra ett snyggt dirtblock av MSI Gungnir 100 chassi. Efter en hel del funderingar kring att spraya etc, landade jag istället i en lösning med "stickers".

Tanken är också att försöka få till en vertikal placering av grafikortet, matchande belysning, kablar etc.

Då jag bara precis har fått hem chassit så ska jag gå igenom det en vända innan jag bestämmer mig för om där ska göras ytterligare modifikationer innan grabben får det "färdig-moddade" paketet för att själva bygga ihop det.

Så en stor del av bygg-loggen kommer troligtvis bli med bilder där grabben bygger ihop det, så får vi se om det är något som uppskattas.

Men, först måste vi så klart börja med en "komponent bild" så klart!

Lite close-ups på mobot med så klart!

More to come, så snart jag börjat pilla lite mer med chassit! Sen även så klart när väl grabben börjat bygga i det!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Idag är den stora dagen då familjen ska fira mellangrabbens intåg i #PCMR! Eller tja... De övriga kallar det hans 10-årsdag... Men vad vet väl de egentligen? Pfft!

Preppat och redo!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

spännnde!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Har precis hållt på hela dagen med grabben och byggt. Ska fixa med lite bilder på imgur så jag kan uppdatera här och göra ett litet galleri av grabbens bygge. Han är sjukt nöjd!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow