PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Status bytades från "behandlas" tills "postad" på cdons websidda! HYPE HYPE HYPE

Alldeles nyss eller? När beställde du?

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Jo vars, man börjar vänja sig.. dock har jag läst lite internationellt om kommande släpp, ser ut som att Storbritannien får ca 46k-50k nya konslor levererade början av nästa vecka. Ser också ut att komma ett stort lass med konsoler till Amazon.com men till den nordiska marknaden där är det mer osäkert hur många. Men ljusglimtar finns och det är nog en tidsfråga innan vi alla får varsin konslor väldigt snart.

Sen ser man priserna på blocket och tradera börjar gå neråt runt 7.5k får du köpa ett utan större problem men ändå verkar marknaden för scalpers gå neåt vilket är i positiv riktning. Själv kan jag vänta ett par veckor till för några 8k,9k kan dom glömma att få från mig iaf. Hoppas fler ser det på samma sätt.

Håller med till fullo. Jag hade inte gett ens en kronas överpris till en scalper av principskäl. Det är smått tragiskt att det verkar vara så många som har det så knapert ekonomiskt att de tycker det är värt besväret för att tjäna någon tusenlapp på blocket.

Och som ett tips så följ denna sida. Hade jag börjat med det tidigare så hade jag haft en ps5 för länge sedan. Själv hade jag dock turen att jag nästan på sekunden när det släpptes lyckades uppdatera CDON och få in en bokning. Postade sedan direkt här och flera av oss kommer har vår ps5 snart. Grym tråd och grymt gött med alla trevliga och hjälpsamma personer som härjar omkring här. Jag kommer fortsätta att bevaka marknaden även efter och posta om jag hittar några luckor. Det är snart er tur; håll ut. Jag tror det handlar om veckor och inte månader.

Permalänk
Skrivet av Dehlaila:

Alldeles nyss eller? När beställde du?

19 mars

Permalänk
Skrivet av Dehlaila:

Ni som beställde den 19:e från CDON med qliro faktura. När gjordes kreditupplysning på er? Jag beställde den 25:e på CDON och de gjorde kreditkontroll i fredags vilket jag tänkte var ett gott tecken.

Kreditupplysning görs nog per automatik.

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Håller med till fullo. Jag hade inte gett ens en kronas överpris till en scalper av principskäl. Det är smått tragiskt att det verkar vara så många som har det så knapert ekonomiskt att de tycker det är värt besväret för att tjäna någon tusenlapp på blocket.

Och som ett tips så följ denna sida. Hade jag börjat med det tidigare så hade jag haft en ps5 för länge sedan. Själv hade jag dock turen att jag nästan på sekunden när det släpptes lyckades uppdatera CDON och få in en bokning. Postade sedan direkt här och flera av oss kommer har vår ps5 snart. Grym tråd och grymt gött med alla trevliga och hjälpsamma personer som härjar omkring här. Jag kommer fortsätta att bevaka marknaden även efter och posta om jag hittar några luckor. Det är snart er tur; håll ut. Jag tror det handlar om veckor och inte månader.

Väl skrivet! Håller med dig i vartenda ord du skriver. Personligen har jag kört på Xbox i x antal år nu. Tackvare denna sidan fick man ju tag på en inom två veckor. Det var ju bara in att följa så fort jag beslutade för att strunta i series x och köra på PS5 istället. Folket här inne gör verkligen ett grymt jobb! En annan får väl vänta lite längre i och med att jag missade släppet 19:e men fick tag på en 25:e. Men man hoppas inom någon vecka!😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Du behöver inte instagram för lottningen hos Elgiganten. Räcker med du klickar på någon länk i en tråd som denna eller på FZ som någon vänlig själ postar.

Tack, får subscriba och även hålla ögonen öppna på FZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Samma här, nu är man som ett barn inför julafton

Permalänk
Medlem

Beställt på Elgiganten efter senaste lottning och fick leverans bekräftelse inatt och det har anlänt i Malmö så förhoppningsvis så får jag den idag 😁

Permalänk
Inaktiv

Plötsligt händer det! Vaknar upp till meddelandet att paketet från CDON finns på det lokala servicestället. Beställning lagd 19/3. Nu är det nära gott folk!

Permalänk
Medlem

PS5 SE går att beställa hos Inet.se nu. Lagerstatus fortfarande 0 st med okänt leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Wow det gick fort, ändrades till slutsåld på 2 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Beställt på Elgiganten efter senaste lottning och fick leverans bekräftelse inatt och det har anlänt i Malmö så förhoppningsvis så får jag den idag 😁

samma här! fick precis sms om att bring kommer ikväll innan 22. Man vågar ju knappt tro på det förens den står uppe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stagger:

Wow det gick fort, ändrades till slutsåld på 2 minuter.

Skit med, missade :/ Hoppas på fler tillfällen i veckan!

Permalänk
Medlem

Då plingade det till i appen att en leverans är på väg med "vinsten" från EG's senaste utlottning. Lite guldkant på denna dagen, plus kort arbetsvecka med. Gött gött!

Permalänk

PS5 är nu hemma bois. Vill bara säga tack till er alla för hjälpen. O ni som fortfarande väntar ge inte upp. Bara följa den har tråden varje dag o ni kommer att få chansen att köpa en också. Jag började följa två veckor sen o nu har jag en!

https://youtu.be/LDU_Txk06tM?t=65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förrförra veckan bestämde jag mig för att göra ett ärligt försök i och med EGs utlottning samt MMs försäljning för medlemmar. Nästkommande måndag stod en PS5 SE i hallen Så det är inte omöjligt.

Tack för tipset. Var MMs försäljning en engångsgrej eller återkommande?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Har för mig det hänt två gånger men är osäker. Skulle nog inte förvåna mig om det hände mer än en gång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Tror det kan komma igen men när i tiden är svårare att veta. Jag misstänker att Elgiganten kör utlottning den här veckan. Men det är ren spekulation.

Permalänk

Lyckades lägga en beställning från Inet för nån timma sedan, känns skönt... vaknade på fel sida idag och blev helt till mig när beställningen gick igenom 😂☺️

Permalänk

Yes leveranstiden ändrades så den beräknas komma idag istf i morrn. Håller tummarna att väntan är över. Tack till alla i tråden som har hjälpt till. Hoppas proppen släpper snart så alla får sina PS5.

Tack för mig 😃

Permalänk
Medlem

Säkert 4e gången jag missar ett släpp med 1 minut... Staying strong

Permalänk

Om vi bortser från anledning till varför någon vill ha DE över SE, har det historiskt sett släppts färre DE? Brukar det släppas DE i samband med SE hos de stora butikerna?

Permalänk

Då har även haft hämtat min CDON-leverans. Förvånansvärt dåligt inpackade men den såg åtminstone hel ut. Personen som gjorde designen måste verkligen får smaka på fulkäppen. Påminner ganska mycket om Turning Torso i Malmö förutom att den ser ut att vara snäppet större

Permalänk
Medlem

Ett tips aatt hålla koll på

https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-konsoler/...

De har plockat bort själva infon på sidan, så kanske att något händer..

EDIT: Glöm det nu funkar det igen.

Permalänk
Medlem

Lite positive vibe...
Hoppas iaf det kommer att finnas i lagret efter sommaren, det är jätte tråkigt det tar så jävligt mycket tid att förbeställa en ps5. Fan också

Permalänk
Medlem

Elgiganten bifogar alltså inget kvitto utan man måste be om att få det skickat digitalt till sig via deras kundtjänst som inte har några medarbetare tillgängliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Elgiganten bifogar alltså inget kvitto utan man måste be om att få det skickat digitalt till sig via deras kundtjänst som inte har några medarbetare tillgängliga?

Jag hämtade min PS5 idag. Jag fick kvittot på mail från Elgiganten en timme efter jag hämtat paketet, utan att be om det.

Permalänk

Fick precis ett mail från webhallen att min order var redo att plockas upp, beställde 7/9-20

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Då har även haft hämtat min CDON-leverans. Förvånansvärt dåligt inpackade men den såg åtminstone hel ut. Personen som gjorde designen måste verkligen får smaka på fulkäppen. Påminner ganska mycket om Turning Torso i Malmö förutom att den ser ut att vara snäppet större

Kan få sk*t för detta men jag personligen tycker jag att PS5 är grymt ful till designen När Microsoft släppte Series X tänkte jag.. vad tråkigt. Men ju mer man tittar på den ju mer inser man hur mer rätt i tiden den designen är med sin minimalistiska design. Behöver ju inte vara något flashigt enligt mitt tycke. Tycker PS5 känns lite svårplacerad men det får man ju bara lösa

Permalänk

CDON meddelade just om att de skickar min PS5, beställde i Torsdags.