Razer gör sugrör och fodral med karbinhake

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Sannolikt behövs det lika mycket energi att tillverka denna produkt som en miljon enkla plastsugrör. Och det är inte ens en överdrift.

Målet är bog att minska andelen sugrör som hamnar i naturen och skadar djur, inte materialåtgången i sig. Då borde sugrör förbjudits helt istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Hur många plastsugrör går att tillverka per sådant kit?

Troligen mellan 500 till 5000. Sugrör är väldigt lite material. Testa att väga ett 500 paket med sugrör o det lär ju väga betydande mindre än "fodralet"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Så du lever bara på dricka och ingen mat? Ofta tycker jag om att dricka när jag äter och mycket snabbmat så blir fingrarna lätt feta.

Och hur hade du tänkt att göra rent sugröret?

Fettet kommer nog inte försvinna då heller.

Vad heter det när man är utomhus och ska koka "kokaut", vad heter det när man koka inomhus "kokain".

jag vet inte med den medföljande borsten och yes troligtvis? Funkar ju bra för glas och allt annat så jag förstår inte varför rostfritt i rörform skulle va nån speciell fettmagnet samt är det utsidan du oroar dig över så blir jag snarare orolig för hur du diskar.

Permalänk

Haha, asså vad fan. Vad sägs om att skippa sugröret istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Hur kommer det här bygga på sopbergen om ingen köper produkten ??

Om ingen köper produkten så skrotas den ju. Den kommer ju inte ligga på lagret resten av hela livet? Det är kostsamt för företaget att ha produkter liggandes som inte säljs.

Vad tror du H&M och andra butiker gör när de skiftar "mode" och "säsongskläder"? Först försöker de rea ut allt, men resten bränns upp typ. Eller "skänks" till U-länder. Men de har sopberg av kläder där så det bränns upp i slutändan ändå. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Smidigt verktyg för alla typer och former av Kola

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Livsnjutare 😎

Trodde det var typ ett LifeStraw -liknande initiativ, vilket jag hade köpt en utav direkt!

... men detta känns ju ytterst tveksamt ? :/

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •