Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Storkund köper Nvidias kryptokort för 260 miljoner kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Historien har en viss förmåga att upprepa sig. Holland 1630, tulpanlökar. "Sist in" loosar allt. Pyramidspel grande. Typ.

Så trångsynt man kan vara. Sitta på ett forum för teknikintresserade och jämföra Bitcoin med en blomma för 400år sedan.. Utbilda dig istället i hur pengar skapas. Fractional-reserve banking är den verkliga pyramiden, den sista personen till bankomaten får inte ut ett skit.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av requiro:

Kör på, du är tidigt in. 👍

Mjä, spekulation suger som livsfilosofi.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Anki:

den sista personen till bankomaten får inte ut ett skit.

Du menar Fiatpengar, det "finurliga" som Nixon gjorde när han skrotade kopplingen till guldet. Vad hjälper det med en skottkärra sedlar när osten kostar 5 liter mjölk. Jepp, jag är en jämra "bromskloss", även på jobbet, så till den milda grad att t.ex. återläsning görs på alla våra kunders SQL cloudbackuper och verifieras med regelbundna intervaller och man vill nu lägga 50% av mig på ett nytt IoT-projekt för en internationell kund med AWS, RESTless API's och Erlang som DevOps - 10 månader innan jag går i pension och precis krånglat mig ur ett treårigt konsultjobb på Sickla Industriväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jepp, jag är en jämra "bromskloss", även på jobbet, så till den milda grad att t.ex. återläsning görs på alla våra kunders SQL cloudbackuper och verifieras med regelbundna intervaller och man vill nu lägga 50% av mig på ett nytt IoT-projekt för en internationell kund med AWS, RESTless API's och Erlang som DevOps - 10 månader innan jag går i pension och precis krånglat mig ur ett treårigt konsultjobb på Sickla Industriväg.

weird flex ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanBe:

Bilderberg gruppen har dig där du ska vara läser jag 😂
Historian upprepar sig alltid, systemet är bra. Men den som äger all växling i valutan och äger den i slutändan är den som äger människorna!

Du får gärna förklara hur du menar.
Själv har jag bara ett fåtal tusen kronor i kryptovalutor mer eller mindre för skojs skull.

Menar du att Bilderberggruppen av någon anledning skulle vilja att vi ska investera i kryptovalutor för att utnyttja oss? Eller vad? Otroligt otydligt vad du menar med din kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Du får gärna förklara hur du menar.
Själv har jag bara ett fåtal tusen kronor i kryptovalutor mer eller mindre för skojs skull.

Menar du att Bilderberggruppen av någon anledning skulle vilja att vi ska investera i kryptovalutor för att utnyttja oss? Eller vad? Otroligt otydligt vad du menar med din kommentar.

Jag misstänker att det kommer en konspiration ala Alex Jones om hur all krypto är skapad av den hemliga eliten för att kontrollera medborgaren.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Jag misstänker att det kommer en konspiration ala Alex Jones om hur all krypto är skapad av den hemliga eliten för att kontrollera medborgaren.

Haha ja, eller inget svar alls