Permalänk
Medlem

Ny dator startar ej..

Hejhej

Jag köpte en färdigbyggd dator från netonnet, fick hem den idag, startade upp den och använde den i cirka 90 minuter. Plötsligt stängdes datorn av och jag har försökt starta den utan att lyckas.. Det är ingenting som lyser ens, tycks inte få någon ström alls? har testat olika eluttag.. Vad kan problemet vara? Det är som sagt en helt ny dator..

Mvh

Permalänk
Medlem

Kolla så inga kablar siter lösa datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritsu:

Hejhej

Jag köpte en färdigbyggd dator från netonnet, fick hem den idag, startade upp den och använde den i cirka 90 minuter. Plötsligt stängdes datorn av och jag har försökt starta den utan att lyckas.. Det är ingenting som lyser ens, tycks inte få någon ström alls? har testat olika eluttag.. Vad kan problemet vara? Det är som sagt en helt ny dator..

Mvh

Kan vara massa saker men mest troligt nätagg eller moderkortet.. Bara åka och lämna tillbaka den i butiken i morgon och få den lagad innan du gör någon åverkan på den så dom skyller på det och garantin försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kan vara massa saker men mest troligt nätagg eller moderkortet.. Bara åka och lämna tillbaka den i butiken i morgon och få den lagad innan du gör någon åverkan på den så dom skyller på det och garantin försvinner.

ok, det ska jag göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Kolla så inga kablar siter lösa datorn.

Jag kan inte särskilt mycket om datorer, så jag vet inte om jag vågar öppna upp lådan och pilla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritsu:

Jag kan inte särskilt mycket om datorer, så jag vet inte om jag vågar öppna upp lådan och pilla..

Öppna sidopanelen, lyser det några lampor alls på moderkortet eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritsu:

Jag kan inte särskilt mycket om datorer, så jag vet inte om jag vågar öppna upp lådan och pilla..

Åk tillbaka med den till lagerbutiken, öppna ingenting, de löser det åt dig.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat slå av brytaren där bak på nätaggregatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Du har inte råkat slå av brytaren där bak på nätaggregatet?

Jag kollade efter en strömbrytare men konstigt nog hade den inte någon.. Bara för sladden som ska in i eluttaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritsu:

Jag kollade efter en strömbrytare men konstigt nog hade den inte någon.. Bara för sladden som ska in i eluttaget..

Och elsladden sitter ordentligt i? Tryck till!