Diablo II: Resurrected alpha-testas i helgen

Permalänk
Melding Plague

Diablo II: Resurrected alpha-testas i helgen

Den 9 till 12 april får en utvald skara lyckosamma PC-spelare testa de två första akterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Signade för super längesedan och aldrig fått en beta till något spel på bnet, hur vet man om man fått alpha eller inte? Syns det i lounchern på något sätt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Signade för super längesedan och aldrig fått en beta till något spel på bnet, hur vet man om man fått alpha eller inte? Syns det i lounchern på något sätt?

Du borde få ett mejl, sen bör det även finnas under dina spel på bnet på nätet

Permalänk
Medlem

Jag har också anmält mig, man borde få ett mail tycker man.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Fnös åt både remastern av Diablo 2 och Rome Total War först, men nu när jag sett lite av dem är jag sjukt hypad.

Kör en vända D2 med PlugY som uppvärmning. Har precis börjat köra Hell Andariel med min Sorceress.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Tycker det ser jävligt crisp ut iaf!

https://blizzard.gamespress.com/Diablo-II-Resurrected-Press-K...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sjukt hypad, hoppas man får chansen att prova i helgen

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Skäggig legend

Renoveringen av huset har bytt prioritering. Mitt gamingrum föll steg (tack @FortuN) högst upp på listan.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Renoveringen av huset har bytt prioritering. Mitt gamingrum föll högst upp på listan.

"föll", den steg inte då?

Är så sjukt jävla redo för detta. När det väl släpps så ska det spelas, oj oj oj. Känns som spelet är hyfsat klart redan på det man hört och sett. Misstänker det mesta är integreringen med battlenet och nätverksjusteringar för dem.

Permalänk
Medlem

Kommer vara som 2001 igen när man nötte det här dag och natt. Får spara semester till detta tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Minns det som igår när man var med Diablo II betan någon gång runt år 2000. Tror bara att det var Cold Plains och Blood Raven som fanns tillgängligt och de coolaste grabbarna sprang runt med Barbarians med dubbla perfect-gemmade tvåhandsvärd.

Har ingen förhoppning om att komma med i första Alpha-svängen, men nöjer mig med att kolla på MrLlamaSC's stream då han är väldigt kunnig i ämnet.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Fnös åt både remastern av Diablo 2 och Rome Total War först, men nu när jag sett lite av dem är jag sjukt hypad.

Kör en vända D2 med PlugY som uppvärmning. Har precis börjat köra Hell Andariel med min Sorceress.

Började köra för några veckor sen, PlugY. Precis kommit till Hell Act 1 nu med min cold sorc, känner att jag måste få upp min resistance lite, och bättre gear på min merc!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Signade för super längesedan och aldrig fått en beta till något spel på bnet, hur vet man om man fått alpha eller inte? Syns det i lounchern på något sätt?

Garanterat bara streamers och influencers som får tillgång till den (förutom några kanske hardcore kända fans hos Blizzard).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går säkert köpa alpha keys på ebay

Permalänk
Medlem

även om man själv inte får ta del av testet så lär det finnas en drös av videos på tuben där man kan kika och hoppas dom lyckats få till det bra.
Hoppas dom fixar så att det inte är 9999 bot games efter 2 veckor, för det är så nu om man kör på bnet vilket är tråkigt. tror det är den förändring jag hoppas på mest faktiskt. vill man köra bnet idag så är det bara kul i ett par veckor sen drunknar alla spel med människor i av den extrema mängden bot spel.
hoppas dom håller vad dom lovar och inte tar bort tex saker som vissa karaktärer/ncper säger som inte passar in hur det ser ut idag. detta spel var allt annat än rumsrent när det kom.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

lär inte va stor chans o bli vald.. med tanke på hur många som har signat upp sig säkert är det större chans vinna på lotto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hoppas dom håller vad dom lovar och inte tar bort tex saker som vissa karaktärer/ncper säger som inte passar in hur det ser ut idag. detta spel var allt annat än rumsrent när det kom.

Skulle inte märka nån ändring då det var typ 20 år sedan jag spelade igenom questsen, senare genomspelningar skippade jag dialogen. Men kan inte dra mig till minnes att det var så icke rumsrena dialoger? Har du nått exempel?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Har också signat upp mig och hoppas verkligen jag får testa lite. Är sjukt taggad på Resurrected. Känns som att dom verkligen försöker modernisera saker utan att förstöra ursprungliga gameplay-mekaniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Minns det som igår när man var med Diablo II betan någon gång runt år 2000. Tror bara att det var Cold Plains och Blood Raven som fanns tillgängligt och de coolaste grabbarna sprang runt med Barbarians med dubbla perfect-gemmade tvåhandsvärd.

Har ingen förhoppning om att komma med i första Alpha-svängen, men nöjer mig med att kolla på MrLlamaSC's stream då har är väldigt kunnig i ämnet.

Finns det nån annan än Llama som fortfarande aktivt streamar D2?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ser också fram emot Diablo II här. Tycker att den största missen med Diablo III var att loot inte längre var låst till en specifik boss.
Saknar verkligen alla Baal runs man gjorde i D2 för att få en specifik rustning.

I övrigt så har jag fortfarande kul när jag spelar Diablo III på Nintendo Switch, men det känns bitvis mer som ett shoot 'em up än ett Action RPG

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av FortuN:

"föll", den steg inte då?

Är så sjukt jävla redo för detta. När det väl släpps så ska det spelas, oj oj oj. Känns som spelet är hyfsat klart redan på det man hört och sett. Misstänker det mesta är integreringen med battlenet och nätverksjusteringar för dem.

När man är exalterad blir allt fel! Tack för korrigeringen <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothxx:

Skulle inte märka nån ändring då det var typ 20 år sedan jag spelade igenom questsen, senare genomspelningar skippade jag dialogen. Men kan inte dra mig till minnes att det var så icke rumsrena dialoger? Har du nått exempel?

Såg en youtube video där någon gick igenom just det igår men den jag personligen minns bäst är där griez(eller vad han heter) vill "trösta" atma. rätt många pikar och i akt 3 där en av gubbarna vill ge assasin kvinnan en potion mot att vara en "ice cold bitch". även gheed säger att han hellre skulle ha sex med en vårtig prostituerad kvinna än att gå ned i den of evil

hoppas allt detta får vara kvar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Såg en youtube video där någon gick igenom just det igår men den jag personligen minns bäst är där griez(eller vad han heter) vill "trösta" atma. rätt många pikar och i akt 3 där en av gubbarna vill ge assasin kvinnan en potion mot att vara en "ice cold bitch". även gheed säger att han hellre skulle ha sex med en vårtig prostituerad kvinna än att gå ned i den of evil

hoppas allt detta får vara kvar.

Lite nyfiken bara, men varför är det viktigt för dig att det är kvar?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Lite nyfiken bara, men varför är det viktigt för dig att det är kvar?

Det är en del av känslan och det man minns. Ta bort alla svordomar i en film du gillar till exempel, skulle det vara samma sak då?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Garanterat bara streamers och influencers som får tillgång till den (förutom några kanske hardcore kända fans hos Blizzard).

antagligen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Amazonen i artikelbilden ser ut som Bill Nighy (Viktor i underworld-rullarna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det är en del av känslan och det man minns. Ta bort alla svordomar i en film du gillar till exempel, skulle det vara samma sak då?

Detsamma kan sägas om lågupplösta texturer och allt annat som har förbättrats. Att fixa till unkna dialoger är väl inte så dumt? (Om det nu har gjorts dvs)

Jag tycker du gör en höna av en fjäder.

Permalänk
Hedersknyffel

Någon som tar på sig det stora ansvaret och styr upp en Swec-kanal på B.net vid release så vi kan toppa laddern och få riktigt fina Baalruns?
Hoppas även att det blir någon typ av korrigering så att t.ex. Cowruns ger lika xp i paritet med Baalruns - tenderar till att bli riktigt långdraget ganska fort annars!

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad men tyvärr lär Blizzard skita på sina fans och bara ge ut nycklar till svettiga streamers!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Jag tycker du gör en höna av en fjäder.

"Han shot first!"

För oss som körde Diablo och Diablo II när spelen kom, så är det viktigt att känslan behålls. Tyvärr är det många filmer (likt Star Wars - A New Hope ovan) och spel som tappat sin charm och känsla genom diverse remakes.

Själv välkomnar jag bättre texturer, högre upplösning m.m. men vi vill inte hamna i ett läge där man inte ens känner igen karaktärerna. Håller med om att bland annat amazonen ser bedrövlig ut i D2:Resurrected.

Edit:
Här är hur vår kära amazon åldrats genom åren:

Första bilden är Diablo II, mitten är från Heroes of the Storm och sist är Resurrected. Känns mer om att karaktären åldrats minst 20 år.