Diablo II: Resurrected alpha-testas i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Japan:

Inget ännu! Jag hoppas jag får en kod så jag har något att spela ikväll. Frun har en kompis över på middag så det hade passat ypperligt

Då förtjänar du nyckeln mer än mig haha!
Inget än för mig här heller.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Ingen nyckel här iallafall, vet inte hur länge som skickar ut dock!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ingen nyckel på mail och ingen vinst i FZ:s dragning...

Permalänk
Medlem

Var de någon som lyckades få en nyckel idag?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Nja, det är nog nostalgin som talar nu tror jag.

Även om jag var en aktiv gamer på Diablo tiden så var det ändå inte min speltyp, så känner ingen direkt hype över detta, spelet är nog framtaget för att sälja på Nostalgi till äldre gamers som tror att de kan återuppleva gamla minnen och erfarenheter, samt till zoomers som tror att de kommer få samma upplevelse som folk fick när spelet var nytt och som du säger, episkt (för sin tid).

Båda lägren kommer nog tröttna ganska snabbt då boomer gamers snabbt kommer känna "been here done this" omgående, och zoomers kommer inse att det finns nyare fräshare ARPGs som helt enkelt är bättre och mer värt att lägga ner tiden på.

Ungefär som WoW Classic.

Men jag tror nog att Blizzard iaf tjänar pengar påt.

Jag spelar aktivt diablo 2 flera veckor efter ladder reset. En av de bästa aspekterna är comunityt. Tillsammans med spelet ger det en skön atmosfär. Speciellt när man hittar ett gäng som man kan köra hela vägen till hell med.
Testat många arpgs men aldrig hittat samma comunity eller känsla som lever vidare än idag.
Så alla lever inte på nostalgin, finns många aktiva spelare än idag.
Det jag personligen hoppas på är att dom får bort alla bots och andra hack som gör spelet ospelbart med andra människor då server listan fylls med mängder av bottar.
Tyvärr är det nog många som köper saker från dessa företag och siter som driver dessa bottar.
Måste betyda att det fortfarande är ett spel med liv i, skulle det inte finnas pengar skulle de försvinna snabbt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag spelar aktivt diablo 2 flera veckor efter ladder reset. En av de bästa aspekterna är comunityt. Tillsammans med spelet ger det en skön atmosfär. Speciellt när man hittar ett gäng som man kan köra hela vägen till hell med.
Testat många arpgs men aldrig hittat samma comunity eller känsla som lever vidare än idag.
Så alla lever inte på nostalgin, finns många aktiva spelare än idag.
Det jag personligen hoppas på är att dom får bort alla bots och andra hack som gör spelet ospelbart med andra människor då server listan fylls med mängder av bottar.
Tyvärr är det nog många som köper saker från dessa företag och siter som driver dessa bottar.
Måste betyda att det fortfarande är ett spel med liv i, skulle det inte finnas pengar skulle de försvinna snabbt

Jag brukar också spela på ladder resets. Jag minns en reset runt jul 2018(?) då det inte fanns en enda publik bot. Visst levde spelet som det inte gjort på länge med aktiva spelare men jag hade personligen inte "klarat av" att nöta ihop ett användbart end-game set utan att ha lite resurser att starta med.

Jag hoppas och tror att i och med D2:R och större spelarbas blir prylar lite mindre sällsynta och mer tillgängliga så man faktiskt har möjlighet att farma hell pits och chaos och inte bara göra moat trick på mephisto. Det kommer ändå gå att bygga ekonomi även om saker är mer vanliga, det gäller bara att ha koll på vad som är bra och inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Jag brukar också spela på ladder resets. Jag minns en reset runt jul 2018(?) då det inte fanns en enda publik bot. Visst levde spelet som det inte gjort på länge med aktiva spelare men jag hade personligen inte "klarat av" att nöta ihop ett användbart end-game set utan att ha lite resurser att starta med.

Jag hoppas och tror att i och med D2:R och större spelarbas blir prylar lite mindre sällsynta och mer tillgängliga så man faktiskt har möjlighet att farma hell pits och chaos och inte bara göra moat trick på mephisto. Det kommer ändå gå att bygga ekonomi även om saker är mer vanliga, det gäller bara att ha koll på vad som är bra och inte

Får hoppas på det UTAN bots. Med bots kan man nästan lika gärna spela single player då de games med folk drunknar i bot gamsen och ekonomin blir som den blir.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Jag brukar också spela på ladder resets. Jag minns en reset runt jul 2018(?) då det inte fanns en enda publik bot. Visst levde spelet som det inte gjort på länge med aktiva spelare men jag hade personligen inte "klarat av" att nöta ihop ett användbart end-game set utan att ha lite resurser att starta med.

Jag hoppas och tror att i och med D2:R och större spelarbas blir prylar lite mindre sällsynta och mer tillgängliga så man faktiskt har möjlighet att farma hell pits och chaos och inte bara göra moat trick på mephisto. Det kommer ändå gå att bygga ekonomi även om saker är mer vanliga, det gäller bara att ha koll på vad som är bra och inte

Dum fråga, men vad menar du med ekonomi? Real deal pengar, eller som det var i början med Zod-rune att den kunde man byta mot en miljard prylar?

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Dum fråga, men vad menar du med ekonomi? Real deal pengar, eller som det var i början med Zod-rune att den kunde man byta mot en miljard prylar?

Som trade fungerar i D2 kommer det vara både och. Att helt utan begränsning kunna byta saker mellan konton (vilket är ett av spelets absolut roligaste funktion) kommer det alltid finnas "externa valutor", säkert än mer idag än för 20 år sedan eftersom alla vet om det. Jag tror däremot att det kommer finnas alla möjligheter för den som vill att göra byteshandel i spelet.

MEN, jag är ganska övertygad om att erfarna spelare kommer hålla sig utanför "spelets marknad" så länge dom inte kan lura till sig saker av mindre erfarna spelare. Runes kommer vara hårdvaluta in-game, eftersom det kommer vara väldigt hög efterfrågan men också hög tillgång och i förlägningen är sannolikheten stor att oerfarna spelare kommer tro att en jah, ber eller zod rune kommer vara det mest värdefulla som finns medans de fnyser åt base items till runewords som är "vanliga vita items" men ofta är myyycket mer sällsynta än runorna som sitter i. Det kommer driva bort de erfarna för "noobsen" vet generellt inte vad som är bra och inte och det kommer vara svårt att göra förtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Tackar!

Höll aldrig på med "ekonomi" i D2. Köttade bara på med kompisar och tradeade sinsemellan under alla år.

Minns i början när det skrevs om hur ZOD hade sålts för sjuka pengar, och folk blev som galen att försöka hitta en. SOJ var väl även en ring som gick för en slant i början?

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Tackar!

Höll aldrig på med "ekonomi" i D2. Köttade bara på med kompisar och tradeade sinsemellan under alla år.

Minns i början när det skrevs om hur ZOD hade sålts för sjuka pengar, och folk blev som galen att försöka hitta en. SOJ var väl även en ring som gick för en slant i början?

Ja Zod är ju den runa med lägst drop-rate, men inte den mest efterfrågade. Jag har också ett minne av det men hurvida det är en skröna eller om det stämmer vet jag inte.

SoJ var det man använde som valuta innan 1.09 tror jag då den fortfarande var värdefull och lämplig eftersom den bara tar upp 1 ruta i inventory, lätt att byta många mot något bra item. Men i 1.09 fanns det så mycket dupade sojs att de var i princip värdelösa. Runor blev valuta i 1.10 då de bättre runorden blev tillgängliga och dupade items försvann ur inventoryt när man lämnade game (kallas för nonperm items, typ inte permanenta). Dupade items finns det gott om i Diablo 2 nu också men det finns bara privata metoder för att göda shoppar som säljer för cash.

Jag tror inte duping kommer vara ett stort problem i D2:R med nyare infrastruktur etc men bots kommer det alltid finnas, publika eller privata och om spelarbasen är tillräckligt stor, vilket det verkar som, kommer det inte råda brist på runor. Första månaderna kommer vara tuffa kanske då efterfrågan kommer vara hög men sen blir det billigt.

Tänk dig guld i vanilla kontra classic wow. Jag hade knappt råd att reparera mina karaktärer i vanilla men i classic är det total inflation på guld och säkert över hälften kommer kunna köpa epic flying direkt när dom blir lvl 70 i tbc för allt guld dom har skaffat i classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Borde jobba... men kunde inte släppa detta. Googlade och hittade denna PDF:
https://pdfcoffee.com/qdownload/the-stone-of-jordan-pdf-free....

Vettefan vad det är för tok som skrivit ihop den "boken" 😁

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB