Diablo II: Resurrected alpha-testas i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Detsamma kan sägas om lågupplösta texturer och allt annat som har förbättrats. Att fixa till unkna dialoger är väl inte så dumt? (Om det nu har gjorts dvs)

Jag tycker du gör en höna av en fjäder.

Ja, fast de lågupplösta texturerna kommer ju finnas kvar, och man kommer att kunna växla mellan de grafiska stilarna med ett knapptryck. Jag står på @Aka_The_Barf sidan här, rör inte dialogerna, eller låt mig åtminstone välja för de som gillar den gamla "unkna" dialogen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

"Han shot first!"

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3b/Han_shot_first.gif

För oss som körde Diablo och Diablo II när spelen kom, så är det viktigt att känslan behålls. Tyvärr är det många filmer (likt Star Wars - A New Hope ovan) och spel som tappat sin charm och känsla genom diverse remakes.

Själv välkomnar jag bättre texturer, högre upplösning m.m. men vi vill inte hamna i ett läge där man inte ens känner igen karaktärerna. Håller med om att bland annat amazonen ser bedrövlig ut i D2:Resurrected.

Edit:
Här är hur vår kära amazon åldrats genom åren:

https://i.imgur.com/jVtE6bU.png

Första bilden är Diablo II, mitten är från Heroes of the Storm och sist är Resurrected.

vad menar du? Ser ju ganska realistiskt ut med tanke på att amazonen har åldrats med typ 20 år

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de har en fungerande depth buffer så jag kan smäcka in reshade och typ mxao i det!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Ja, fast de lågupplösta texturerna kommer ju finnas kvar, och man kommer att kunna växla mellan de grafiska stilarna med ett knapptryck. Jag står på @Aka_The_Barf sidan här, rör inte dialogerna, eller låt mig åtminstone välja för de som gillar den gamla "unkna" dialogen.

Ja detaljerna är viktiga, kanske inte alla enskilda men alla tillsammans bidrar till hur tex ett spel eller en film känns och upplevs. Börjar dom pilla där så kanse dom tar bort lite andra saker som är "onödiga".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta lite saltig - men varför är ALLA "free-2-play-weekends", "alpha/betatest-weekends" de helger då jag har mina barn hemma? Varför varför VARFÖR? Samma sak med min arbetsgivare och kickoffer, speciella AW's, firanden av folks födelsedagar ... Finns det någon sida man kan gå in för att se när jag har mina barn och sen välja att lägga speciella events dessa dagar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Lite taggad på detta ändå. Har råkat missa D2 i storts sett helt när det begav sig och började spela igen när D3 kom. Skäms

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Någon som kom in i alphan?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Började köra för några veckor sen, PlugY. Precis kommit till Hell Act 1 nu med min cold sorc, känner att jag måste få upp min resistance lite, och bättre gear på min merc!

Visst är det kul! Aldrig tyckt sorc var rolig innan, men nu gav jag henne en chans. Gör mycket skada men tål ingenting, jag dör konstant. Just nu är jag nöjd att jag inte har minus i resistances i hell...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Visst är det kul! Aldrig tyckt sorc var rolig innan, men nu gav jag henne en chans. Gör mycket skada men tål ingenting, jag dör konstant. Just nu är jag nöjd att jag inte har minus i resistances i hell...

Pumpa på bra gear som fan på mercen så hjälper det rätt mycket, ett bra tips att att fixa runordet Infinity på en poleaxe på din merc fort som fan som sorc, hjälper med manan något otroligt

ska in och farma lite baal nm nu tror jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

"Han shot first!"

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3b/Han_shot_first.gif

För oss som körde Diablo och Diablo II när spelen kom, så är det viktigt att känslan behålls. Tyvärr är det många filmer (likt Star Wars - A New Hope ovan) och spel som tappat sin charm och känsla genom diverse remakes.

Själv välkomnar jag bättre texturer, högre upplösning m.m. men vi vill inte hamna i ett läge där man inte ens känner igen karaktärerna. Håller med om att bland annat amazonen ser bedrövlig ut i D2:Resurrected.

Edit:
Här är hur vår kära amazon åldrats genom åren:

https://i.imgur.com/jVtE6bU.png

Första bilden är Diablo II, mitten är från Heroes of the Storm och sist är Resurrected. Känns mer om att karaktären åldrats minst 20 år.

Ja den nya amazonen är inte bra, men den första bilden är också gräsligt ful och inte värd att efterlikna särskilt noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

"Han shot first!"

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3b/Han_shot_first.gif

För oss som körde Diablo och Diablo II när spelen kom, så är det viktigt att känslan behålls. Tyvärr är det många filmer (likt Star Wars - A New Hope ovan) och spel som tappat sin charm och känsla genom diverse remakes.

Själv välkomnar jag bättre texturer, högre upplösning m.m. men vi vill inte hamna i ett läge där man inte ens känner igen karaktärerna. Håller med om att bland annat amazonen ser bedrövlig ut i D2:Resurrected.

Edit:
Här är hur vår kära amazon åldrats genom åren:

https://i.imgur.com/jVtE6bU.png

Första bilden är Diablo II, mitten är från Heroes of the Storm och sist är Resurrected. Känns mer om att karaktären åldrats minst 20 år.

Har spelat Diablo serien sedan den kom och Diablo 2 till och från nu i nästan 20 år. Jag skulle inte märka om dialogerna skrevs om lite. Det finns ju andra betydligt viktigare saker dom inte får tumma på. Tycker nog inte ens att amazonens utseende är särskilt viktigt, även om jag kan reta mig på att det är något medvetet man gör för att undvika att få sexist-kortet i ansiktet (som med Overwatch karaktärer).

Det viktiga för mig är gameplay (skills, items, breakpoints, area level/item level, drop rates etc) är detsamma. Färger, ljus och ljud i omgivningen är så klart viktigt också..

Fick jag önska kunde de gärna få basera spelet på patch 1.09d

Permalänk
Medlem

Något måste blivit fel, jag fick ingen alpha. Måste vara någon bugg eller liknande :'(

Permalänk
Medlem

borde snart första streamsen dyka upp, eller imorgon kväll om de är från usa. gäller alpha släppet samma tid i världen eller olika tider?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Streamsen är uppe för länge sen. Började 20 eller 21 redan.

Nycklar som hittils gått ut är till streamers osv. Under morgondagen går det ut till oss vanliga dödliga.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att man får ta del av alphan imorgon Senare i år blir det väl samma som år 2001, dock så har man inte tiden idag att plöja tusentals timmar i d2 som man hade på den tiden. Enligt mig världens bästa spel, och det kommer jag nog alltid att tycka.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

dock så har man inte tiden idag att plöja tusentals timmar i d2 som man hade på den tiden.

Allt handlar om prioriteringar. Lämna allt i ett år eller 2 för att "hitta dig själv" 😉

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Någon som har fått en invite ännu? Sitter och F5:ar min mail med jämna mellanrum och hoppas på jackpot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Någon som har fått en invite ännu? Sitter och F5:ar min mail med jämna mellanrum och hoppas på jackpot

Nej ingen här! Men jag sitter och F5ar jag också

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

diablo 2 ressurected ser episkt ut, roliga är att det ser bättre ut än diablo 4 och path of exile 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

diablo 2 ressurected ser episkt ut, roliga är att det ser bättre ut än diablo 4 och path of exile 2.

Nja, det är nog nostalgin som talar nu tror jag.

Även om jag var en aktiv gamer på Diablo tiden så var det ändå inte min speltyp, så känner ingen direkt hype över detta, spelet är nog framtaget för att sälja på Nostalgi till äldre gamers som tror att de kan återuppleva gamla minnen och erfarenheter, samt till zoomers som tror att de kommer få samma upplevelse som folk fick när spelet var nytt och som du säger, episkt (för sin tid).

Båda lägren kommer nog tröttna ganska snabbt då boomer gamers snabbt kommer känna "been here done this" omgående, och zoomers kommer inse att det finns nyare fräshare ARPGs som helt enkelt är bättre och mer värt att lägga ner tiden på.

Ungefär som WoW Classic.

Men jag tror nog att Blizzard iaf tjänar pengar påt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

diablo 2 ressurected ser episkt ut, roliga är att det ser bättre ut än diablo 4 och path of exile 2.

Ser typ lika ut , men det ser jävligt cleant ut mer atmosfär typ än 4an. DEF bättre än 3an iaf.

D4

D2R

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Någon som har fått en invite ännu? Sitter och F5:ar min mail med jämna mellanrum och hoppas på jackpot

Börjar inte skickas ut förens 16:00 idag.

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-re...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge86:

Börjar inte skickas ut förens 16:00 idag.

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-re...

Japp jag såg de nu! Pacific time

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

7am står det ju, alltså 7 på morgonen?

Såg att streamern Asmongold hade spelat lite och la upp video idag. Men streamers kanske fick tidigare access.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Såg att streamern Asmongold hade spelat lite och la upp video idag. Men streamers kanske fick tidigare access.

Stora streamers fick tillgång igår. Övriga människor får i dag.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ogge86:

Börjar inte skickas ut förens 16:00 idag.

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-re...

aah där ser man! Jag som är lite för taggad och inte läser saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

aah där ser man! Jag som är lite för taggad och inte läser saker

Samma här

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Såg att streamern Asmongold hade spelat lite och la upp video idag. Men streamers kanske fick tidigare access.

Kul bara att asmond får alpha key som aldrig spelat spelet men bra för marknadsföringen.

Permalänk
Medlem

Någon som fått mail än?

Permalänk
Medlem

Inget ännu! Jag hoppas jag får en kod så jag har något att spela ikväll. Frun har en kompis över på middag så det hade passat ypperligt

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600