Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Tack för tipset.

Spanar egentligen mest på 65", och där fick man med den mindre soundbaren (LG SN9YG). Läste en del recensioner och den verkar vara sådär, men förhoppningsvis prisvärd. Jag tänkte inte använda den själv, utan ge bort till föräldrarna (har ett okej 5.1 system hemma redan).

Har kollat på LG:s 65" OLED i typ ett halvår men står i valet och kvalet... Har en fullt fungerande TV på 55", dock från 2010 så även om det var en high-end plasma då är den av förklarliga anledningar inte speciellt vass längre. Läste lite om årets OLED-apparater, men de verkar inte vara någon speciellt stor uppgradering mot förra årets vilket talar för att det mest "ekonomiska" är att byta nu när det ändå är bra pris. Har råd utan problem, men det är fortfarande nästan en månadslön så mycket pengar.

Därav att jag funderade på att ge bort soundbaren till föräldrarna för att lätta på mitt eget samvete hah...

Du kan ju även försöka att sälja soundbaren vilket får ner det totala priset på tv:n.

Jag rekommenderar ett köp av 65” iaf. Det kommer såklart att svida i plånboken i början men jag kan garantera att du kommer känna att det är bland det bästa teknik-köp du gjort på många år.

Blir fortfarande lika golvad över hur bra bild det är. Det är helt sjukt, det är så bra. Verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Moira mATX B450 moderkort, enligt HP själva, finns information om du söker.
Står även att den har plats för 2xSATA och en till NVMe M Key eller om det var en annan Key.
Som sagt står när du tittar på information om moderkortet hos HP.

Det där är dock skumt. Jag pratade med HPs tech support och dom sa att moderkortet hade 4 slots, inte 2 som på den bilden.
Samma med deras dyrare dator som inkluderar 64Gb RAM, men i specsen på det moderkortet sägs det stödja upp till 32Gb bara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av weenan:

Samma här.

En lite heads up - Om ni klickar på "Check order status" i Confirmation mailet så hamnar ni på usa sidan och er order finns inte. Skit inte ner er då utan välj Sverige uppe i högra hörnet och kolla sedan er order igen så borde den dyka upp.

Shipment Confirmation

Dear ***** **********,

Your order is on the way.

Shipment Details

Order #: 0005681692

Order Date: 5 Apr 2021

Shipment Date: 8 Apr 2021

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Även min order från WD blev registrerad hos UPS idag. Var på tiden! NASen väntar ivrigt

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Tänkte höra ifall någon har fått ett email från WD med frakt-id som bekräftar att hårdiskarna har blivit skickad?

Mvh Paw

Skickades idag med UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Skickades idag med UPS.

Till slut så ser det ut som även mina diskar blev skickad med UPS.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Inaktiv

Mina blev skickade med. Det man kan göra är att tanka ned UPSappen så kan man spåra dessa. Förut kunde jag välja att hoppa utkörning och be de lämna hos ombudet istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Index1:

Luktar scam. Jag hade varit försiktig.

Fanns även en 5800X för 4146kr inkl. frakt.
Beställde den mot faktura. Vi får se vad som händer.

Edit: "Hej! Varan är tyvärr slut i lager och endast restnoteringar går att göra just nu. Beklagar."
Som förväntat. Oklart om det är ett misstag eller medvetet lockande med fejkvaror.

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av strutsboll:

Produkt: Lenovo 27" skärm ThinkVision P27h-20
Länk: https://www.komplettforetag.se/product/1155027/bildskarm/bild...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5283964
Pris: 4121kr

OBS! Priset hos Komplett företag, vanliga Komplett kör fortfarande 4790.. https://www.komplett.se/product/1155027/datorutrustning/bilds...

Man måste väl vara företagskund för att kunna handla på "Komplett företag"? Inte ett helt relevant tips för merparten av Swec medlemmar kan jag tycka.

Permalänk
Skrivet av edson:

Man måste väl vara företagskund för att kunna handla på "Komplett företag"? Inte ett helt relevant tips för merparten av Swec medlemmar kan jag tycka.

Tänkte att flera med mig här kör eget eller vill peta på sin arbetsgivare att köpa in ny utrustning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strutsboll:

Tänkte att flera med mig här kör eget eller vill peta på sin arbetsgivare att köpa in ny utrustning.

Den är ändå rätt dyr i mina ögon. Jag köpte in ett antal Lenovo 27'' 1440p skärmar till jobbet för ett par år sedan och de kostade 3000 inklusive moms. Men USB-C med ström är väl rätt dyrt fortfarande helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Luktar scam. Jag hade varit försiktig.

Fanns även en 5800X för 4146kr inkl. frakt.
Beställde den mot faktura. Vi får se vad som händer.

Edit: "Hej! Varan är tyvärr slut i lager och endast restnoteringar går att göra just nu. Beklagar."
Som förväntat. Oklart om det är ett misstag eller medvetet lockande med fejkvaror.

Stod att det bara var en i lagret, så det kan vara därför.

Jag tvekade också före jag la upp den här, men de verkade vara ett riktigt företag med bra recensioner på trustpilot och facebook. Inte för att det betyder att det inte kan vara en skam men det är ganska normalt med att mindre data affärer har en liten webbshop typ.

Redigering: jag gick in dit igen och det stod samma sak, jag ska säga till att den tas bort.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Index1:

Stod att det bara var en i lagret, så det kan vara därför.

Jag tvekade också före jag la upp den här, men de verkade vara ett riktigt företag med bra recensioner på trustpilot och facebook. Inte för att det betyder att det inte kan vara en skam men det är ganska normalt med att mindre data affärer har en liten webbshop typ.

Redigering: jag gick in dit igen och det stod samma sak, jag ska säga till att den tas bort.

Den ändrades till "Slut i lager" efter att jag la beställningen.
Den måste ha dykt upp där igen efter att de strök min order.

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Den ändrades till "Slut i lager" efter att jag la beställningen.
Den måste ha dykt upp där igen efter att de strök min order.

Jag har meddelat moderatorerna om att den borde tas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Logitech G502 Lightspeed trådlös spelmus, Hero 16K-sensor, trådlös laddning, lightsync RGB, svart
312 kr
https://cdon.se/hemelektronik/logit...radlos-laddning-lightsy...

Känns som en bra deal. Jag letar ny mus och har funderat på G502 ett tag, men tyckt att den trådlösa varit för dyr.

Undrar om denna rabatt kommer dras tillbaks? Känns för bra för att vara sann. Den trådade är bra för det priset, den trådlösa lite väl bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Undrar om denna rabatt kommer dras tillbaks? Känns för bra för att vara sann. Den trådade är bra för det priset, den trådlösa lite väl bra.

Vi får se jag har beställt en och håller tummarna i alla fall, men får jag den inte så är det inte hela världen.
Får hoppas att folk inte är giriga och beställer en massa bara för att sälja vidare (om erbjudandet nu stämmer)

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Vi får se jag har beställt en och håller tummarna i alla fall, men får jag den inte så är det inte hela världen.
Får hoppas att folk inte är giriga och beställer en massa bara för att sälja vidare (om erbjudandet nu stämmer)

Beställde 1st.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Om det nu stämmer att vi kommer att få G502 LIGHTSPEED (wireless-versionen) till det priset så är detta faktiskt kanske första gången jag lyckats köpa någonting billigt som saldot inte tagit slut efter 5 min på den här Sweclockers hemsida....

Verkar som det sitter typ 30 000 människor samtidigt som spammar F5 hela tiden här. Hur folk kan vara så snabba förstår jag mig inte på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Om det nu stämmer att vi kommer att få G502 LIGHTSPEED (wireless-versionen) till det priset så är detta faktiskt kanske första gången jag lyckats köpa någonting billigt som saldot inte tagit slut efter 5 min på den här Sweclockers hemsida....

Verkar som det sitter typ 30 000 människor samtidigt som spammar F5 hela tiden här. Hur folk kan vara så snabba förstår jag mig inte på.

Man kan bevaka trådar så man får ett mail "ganska snabbt, typ 3-4 minuter efter någon postat" så är det ingen deal som försvinner på 5 minuter så är det inga problem att hänga med!

Varje gång det plingar till i telefonen får man vara snabb och kolla lite snabbt vad det var.
Man orkar dock inte bevaka för många trådar för då plingar det hela tiden utan man får välja med omsorg.

Dagens fynd är dock rätt given tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Haha samma här, första gången jag hittar ett sånt här fynd också. Annars är det ju alltid andra som postar det och varan tar slut på 5 sekunder.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Verkar som att de har tagit slut. Väldigt bra pris iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

De skulle återkomma ikväll eller imorgon, kan uppdatera er då.

Har du hört något från dom än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Har du hört något från dom än?

Nej. Elgiganten elgigantar sig

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Någon som är ute efter en bra gaming laptop till bra pris?

En Lenovo Legion 5 17" 144hz ips skärm, ryzen 7 5800H, 1tb ssd samt ett RTX 3070 8GB för 15990 på Elgiganten.

Lenovo Legion 5

Vad tror vi om denna? Känns ju ganska grymt med denna specifikation för en laptop. Är man säkrad för den närmaste framtiden på något vis?

Vad hade något liknande kostat på stationära sidan?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Vad tror vi om denna? Känns ju ganska grymt med denna specifikation för en laptop. Är man säkrad för den närmaste framtiden på något vis?

Vad hade något liknande kostat på stationära sidan?

Den ska nog prestera just under stationära 3060 Ti. På cpu-sidan ungefär som 3700x i multithread och mellan 3700X och 5800X i single thread, enligt passmark. Jag köpte Legion 5 Pro och är mycket nöjd med prestandan så här långt. Den här ska ha nästan samma prestanda (115-130 W mot 125-140 på GPUn) på pappret, kanske är kylningen något sämre. Den ser väldigt prisvärd ut nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Den ska nog prestera just under stationära 3060 Ti. På cpu-sidan ungefär som 3700x i multithread och mellan 3700X och 5800X i single thread, enligt passmark. Jag köpte Legion 5 Pro och är mycket nöjd med prestandan så här långt. Den här ska ha nästan samma prestanda (115-130 W mot 125-140 på GPUn) på pappret, kanske är kylningen något sämre. Den ser väldigt prisvärd ut nu!

Tack! Googla lite och hittade denna variant. Ser onekligen grym ut på papper. Lenovo Legion 7 - 16" | Ryzen 9 | 32GB | 1TB | RTX 3080 | 165Hz | QHD.

Läste även att PRO varianten är mycket bättre byggd, kvalitativt då. Bättre skärm också. Undrar om Legion 7 är det.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Neeeej vafan.. jag behövde ju trådlös mus nu när jag skaffat nytt snyggt skrivbord..
får väl vänta på att nåt dyker upp på marknaden då..

Permalänk

Blev en WD WD Elements Desktop 14tb för 2089kr från Western Digital Store. Återstår att se om det blir tull o moms på köpet. Men helt klart prisvärt. Tack för tipsen ovan!

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vengeance:

Blev en WD WD Elements Desktop 14tb för 2089kr från Western Digital Store. Återstår att se om det blir tull o moms på köpet. Men helt klart prisvärt. Tack för tipsen ovan!

Mina skickades från Nederländerna med UPS, så du ska klara dig. Svensk moms har dom ju redan räknat med i priset.

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vengeance:

Oroa dig inte. Momsen är redan dragen. Kika på fakturan, där står det 25% moms. Den var på svenska.