3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Över 15st 3070 Strix OC i lager och dom försvann på mindre än en sekund. Tryckte köp på 2st olika kort men båda var borta. Trevligt med bottar.

Permalänk
Medlem

Jag har en misstanke om deras system bara ger kortet till nästa i kön och att det aldrig egentligen är beställningsbart för nya personer och det är bara för att få kön rätt och går vidare 1400 till nästa. Det bara ser konstigt ut utåt.

Edit: Men tittar man köerna så verkar det snart som att de flesta 3060 köerna är klara så då borde alla kort som kommer in därefter gå att beställa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk

Satt o tryckte F5 på ett 3090 på proshop... 13.59-14.00

fick upp KÖP direkt, Tryckte. "Product 2876764 is no longer available".

Så någon försöker få mig att tro på att någon köpte grafikkortet o checkade ut på 1 sekund?

Känns som de fortf har kösystem kvar och korten bara blir tilldelade. Bättre att bara lista korten som slut isåfall.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Så någon försöker få mig att tro på att någon köpte grafikkortet o checkade ut på 1 sekund?
Känns som de fortf har kösystem kvar och korten bara blir tilldelade.

På Proshop reserveras kortet så fort du tryckt "Köp". Jag har själv lyckats reservera ett 3090 förra veckan som jag valde att inte checka ut med så korten finns definitivt.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

På Proshop reserveras kortet så fort du tryckt "Köp". Jag har själv lyckats reservera ett 3090 förra veckan som jag valde att inte checka ut med så korten finns definitivt.

Jo, hade väl godtagit det normalt sett. Men när alla andra kort också försvann under 1 sekund, så tror jag inte att det är så.

Kanske hade du tur Skulle säga att jag var snabbare än blixten på klicket. hahahhah

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Känns som de fortf har kösystem kvar och korten bara blir tilldelade.

Varför skulle dem lägga ut kort till försäljning som dem fortfarande har kö på?

Det var 2st kort i lager av de specifika kortet och Proshop har kunder ifrån flertalet länder. De flesta kort säljer slut direkt och sen finns det så klart också de som har script som lägger till i kundkorg och checkar ut per automatik. Det blir lite svårt att konkurrera om dessa få kort och jag skulle snarare ha satsat på ett kort med lite större leveranser.

Permalänk
Skrivet av Charon242:

Varför skulle dem lägga ut kort till försäljning som dem fortfarande har kö på?

Det var 2st kort i lager av de specifika kortet och Proshop har kunder ifrån flertalet länder. De flesta kort säljer slut direkt och sen finns det så klart också de som har script som lägger till i kundkorg och checkar ut per automatik. Det blir lite svårt att konkurrera om dessa få kort och jag skulle snarare ha satsat på ett kort med lite större leveranser.

Jo medveten om script och att fler än jag som vill köpa.

Kan ju dock vara deras system som visar korten i lager, när de får leveranser och sedan tilldelas de bara automatiskt 14.

Vad vet jag, jag bara gissar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Känns som de fortf har kösystem kvar och korten bara blir tilldelade. Bättre att bara lista korten som slut isåfall.

Gissar att det var TUF 3090 non-OC som du försökte på? Det man måste komma ihåg att det, till det priset som det listades för (16800kr) med största sannolikhet lockade flera hundra personer till att försöka köpa det. Det stod att det endast var 2 st kort som fanns i lager och om 100+ personer sitter och refreshar vid 14.00 och deras system troligtvis reserverar varan så fort som den lagts i varukorgen så är det inte så konstigt. Handlar ju i det här fallet om ren tur för de som fick refreshen och hann klicka på köp-knappen någon hundradel före dig.

Flera av de andra dyra korten fanns/finns då kvar i lager ett tag efter 14.00 så tror inte alls att de har kö utan att det helt enkelt kommer in alldeles för få kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Jo, hade väl godtagit det normalt sett. Men när alla andra kort också försvann under 1 sekund, så tror jag inte att det är så.

Kanske hade du tur Skulle säga att jag var snabbare än blixten på klicket. hahahhah

Det är uppenbarligen bottar som sveper hela sidan direkt. T.o.m EK-korten försvinner och när jag sett dom komma upp annars så har dom varit relativt svårsålda.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Det är uppenbarligen bottar som sveper hela sidan direkt. T.o.m EK-korten försvinner och när jag sett dom komma upp annars så har dom varit relativt svårsålda.

Ja, är väl tyvärr så. Man får väl se sig i himlen för ett 3090 till det priset

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns säkerligen en del automatik som rullar men även bara grejen att de går ut med tid i förväg när korten släpps gör väl att det sitter tusentals koffein-laddade köpare på helspänn när det är dags.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Gissar att det var TUF 3090 non-OC som du försökte på? Det man måste komma ihåg att det, till det priset som det listades för (16800kr) med största sannolikhet lockade flera hundra personer till att försöka köpa det. Det stod att det endast var 2 st kort som fanns i lager och om 100+ personer sitter och refreshar vid 14.00 och deras system troligtvis reserverar varan så fort som den lagts i varukorgen så är det inte så konstigt. Handlar ju i det här fallet om ren tur för de som fick refreshen och hann klicka på köp-knappen någon hundradel före dig.

Flera av de andra dyra korten fanns/finns då kvar i lager ett tag efter 14.00 så tror inte alls att de har kö utan att det helt enkelt kommer in alldeles för få kort.

Ja, exakt. Jag frågade Proshop om kösystem o släppta kort nyss. Det är tusentals som loggar in vid varje korts släpp, så är som att spela lotto. Man har en chans, men den är minimal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte hur det såg ut med lagerstatusen där men klickade på den samma minut som du postade och då utan saldo.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställde detta nu när det låg uppe: https://www.dustinhome.se/product/5011229846/tuf-rtx3070-8g-g...

Jag fick en orderbekräftelse så jag antar att jag blev tilldelad ett kort?

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Någon annan som beställde detta nu när det låg uppe: https://www.dustinhome.se/product/5011229846/tuf-rtx3070-8g-g...

Jag fick en orderbekräftelse så jag antar att jag blev tilldelad ett kort?

Hahah, varför inte tipsa om det i gruppen ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ok112:

Hahah, varför inte tipsa om det i gruppen ?

Det gjordes i tipstråden. #19039759

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5011220891/geforce-rtx-3060...

Om någon vill betala 7400kr för ett 3060, 2st kvar vad jag kunde se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

https://www.dustinhome.se/product/5011220891/geforce-rtx-3060...

Om någon vill betala 7400kr för ett 3060, 2st kvar vad jag kunde se.

Sjukt pris för ett 3060 men men.. folk köper ju..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det gjordes i tipstråden. #19039759

Missade det!

Permalänk
Medlem

Det känns som en trend från @Webhallen att de släpper upp kort till färsljning mellan 8-8.30, de går ju på max ett par minuter men det är inte första gången som kort råkar komma just den tiden.

Var det nån som lyckades köpa nåt kort?

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Det känns som en trend från @Webhallen att de släpper upp kort till färsljning mellan 8-8.30, de går ju på max ett par minuter men det är inte första gången som kort råkar komma just den tiden.

Jag gick specifikt upp vid 8 idag för att se om jag kunde lyckas knipa ett kort på morgonen när dom verkar släppas och det gjorde jag. Fick tag på ett 3070 TUF från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Jag avstod köp eftersom jag redan har ett 3080. Men jag såg när Asus 3070 TUF kom upp, låg kvar relativt länge

Permalänk

Hade ett men kunde inte ta det då jag inte hade rätt medlemsnivå…Där fick man karman för att man checkat ut som gäst hos dem tidigare:-/

Permalänk
Medlem

Varför får man inte mejl från webhallen fast man har dem korten på bevakning?

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Jag gick specifikt upp vid 8 idag för att se om jag kunde lyckas knipa ett kort på morgonen när dom verkar släppas och det gjorde jag. Fick tag på ett 3070 TUF från Webhallen.

Gött, skönt att det lönade sig!

Skrivet av b-fire:

Jag avstod köp eftersom jag redan har ett 3080. Men jag såg när Asus 3070 TUF kom upp, låg kvar relativt länge

Ja jag tyckte det jag med, låg ju upp i säkert 2-3min och det är ju "länge" i dagsläget för ett 3070 för 8500kr.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sliceoflife:

Hade ett men kunde inte ta det då jag inte hade rätt medlemsnivå…Där fick man karman för att man checkat ut som gäst hos dem tidigare:-/

Fan vad störigt, stod det vilken nivå man behövde vara? Jag är Nivå 12 tror jag och kunde köpa iaf.

Skrivet av conna:

Varför får man inte mejl från webhallen fast man har dem korten på bevakning?

Ingen aningen, @Webhallen kanske kan svara på det? Kanske har du inte rätt medlemsnivå som @Sliceoflife ?

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Ja jag tyckte det jag med, låg ju upp i säkert 2-3min och det är ju "länge" i dagsläget för ett 3070 för 8500kr.

Det var relativt många 3070 TUF-kort dom släppte och dom släpptes samtidigt som 3070 SUPRIM X som försvann på typ 1 minut eller mindre.

Om det krävs en viss medlemsnivå så kanske det svarar på varför det tog längre än 30 sekunder.

Permalänk

Fan vad störigt, stod det vilken nivå man behövde vara? Jag är Nivå 12 tror jag och kunde köpa iaf.

Nej det stod inte. Jag är nivå 3, så någonstans mellan nivå 3-12;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sliceoflife:

Nej det stod inte. Jag är nivå 3, så någonstans mellan nivå 3-12;-)

Jag har nivå 9, så 3-9 då.