Tisdagshäng – It Takes Two med Jonas och Kenneth

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng – It Takes Two med Jonas och Kenneth

Veckans tisdagshäng blir det svenskutvecklade It Takes Two där fokus är helt på co-op-läget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta har jag funderat på att köpa och köra ihop’a med frugan.
Blir att kolla in!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Måste ses. Helt galet så bra spelet ser ut att vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Spelade en timme och känns väldigt lätt än så länge, blir det svårare ju längre man kommer?

Permalänk
Medlem

Jag har sett andra spela det här, finns ett par mörka scener som man kanske inte skulle förvänta sig.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Kört första tre kapitlen med min sambo, och det har varit sjukt roligt. Rolig story och snygga miljöer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZothOmmog:

Jag har sett andra spela det här, finns ett par mörka scener som man kanske inte skulle förvänta sig.

Nu har jag inte spelat Fares "a way out", men Brothers - a tale of two sons (80% rea på steam nu) har väl en del mörker också.
Så kanske inte helt otippat.
Men ja, det antagandet förutsätter att man rotat lite i fares tidigare titlar antar jag ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Spelade en timme och känns väldigt lätt än så länge, blir det svårare ju längre man kommer?

Spelade ut det med min sambo i helgen, spelet är bitvis svårt (om minst en av personerna som spelar har lite dåligt med spelvana) men spelet sänker också svårigheten om man misslyckas med ett moment tillräckligt många gånger i rad.
Jag skulle säga att det ibland sänker svårighetsgraden lite för fort. Men oftast funkar det bra.
Jag reagerade på att det blev löjligt enkelt efter några misslyckade försök på några boss fighter. Men jag tror inte att min sambo ens märkte att det blev lättare.

Enligt mig ett perfekt lir för oss, det känns som ett bra "gateway" spel mot tyngre titlar, som både jag och hon upprikigt uppskattade från start till mål.

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk

Ni som spelar på PC, vad kör ni med för kontroller? En handkontroller och ett tangentbord med mus?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpeparoni:

Ni som spelar på PC, vad kör ni med för kontroller? En handkontroller och ett tangentbord med mus?

Två Xbox handkontroller

Permalänk
Medlem

Jag och sambon spelade igenom A Way Out, och hon uttryckte det som "bästa spelet någonsin". Nu är hon en filthy casual, men det är ett riktigt bra spel ändå! Hoppas fett mycket på detta!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Riktigt kul måste jag säga! Gav mersmak att fortsätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Kört första tre kapitlen med min sambo, och det har varit sjukt roligt. Rolig story och snygga miljöer

Samma här! Har lyckats få min tjej att lira med mig. Hon fick mega-damp på andra bossen och höll på att slänga kontrollen i väggen.

Mycket roligt spel! Bra jobbat Hazelight!

Permalänk
Medlem

Är det split screen by standard eller hur fungerar det?

Läste precis på FZ:

"Perspektiven byts tvärt och kan gå från split-screen, via 2d-plattformande, till ovanifrån-vy, och tillbaka igen. Ofta inom loppet av några sekunder. Du gör rätt i att spänna fast dig."

Blir ett köp.

Permalänk
Medlem

Spelat snart 3 kapitel med dottern på 10 år. Jag har inte haft så roligt med ett co op spel sedan Overcooked.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är väl att så många troligen kommer att missa detta spelet då det krävs 2 personer -_-

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av voffen1:

Det tråkiga är väl att så många troligen kommer att missa detta spelet då det krävs 2 personer -_-

It Takes One hade nog haft ett annorlunda upplägg och story

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Samma här! Har lyckats få min tjej att lira med mig. Hon fick mega-damp på andra bossen och höll på att slänga kontrollen i väggen.

Mycket roligt spel! Bra jobbat Hazelight!

Haha, precis samma sak här. Blev inte bättre när jag påpekade några gånger hur hon skulle göra. "Ett ord till så får du spela själv". Men som sagt, sjukt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Det tråkiga är väl att så många troligen kommer att missa detta spelet då det krävs 2 personer -_-

De roliga är att de fokuserar fullt ut på coop. Jag lirade igenom a way out ihop med en kompis, det var en väldigt uppskattad upplevelse. Det är ju inte direkt överskott på coop spel framförallt inte story drivna coop.

Undra ifall detta också kommer på EAplay/gamepass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De roliga är att de fokuserar fullt ut på coop. Jag lirade igenom a way out ihop med en kompis, det var en väldigt uppskattad upplevelse. Det är ju inte direkt överskott på coop spel framförallt inte story drivna coop.

Undra ifall detta också kommer på EAplay/gamepass?

Det finns på EA Play Pro så det dröjer nog innan det kommer till standardsuben och därmed till Game Pass, men lär med all sannolikhet hamna där till slut.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Haha, precis samma sak här. Blev inte bättre när jag påpekade några gånger hur hon skulle göra. "Ett ord till så får du spela själv". Men som sagt, sjukt roligt!

Haha japp! Exakt samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De roliga är att de fokuserar fullt ut på coop. Jag lirade igenom a way out ihop med en kompis, det var en väldigt uppskattad upplevelse. Det är ju inte direkt överskott på coop spel framförallt inte story drivna coop.

Undra ifall detta också kommer på EAplay/gamepass?

Jag tycker det är en klok prissättning och är som tidigare nämnt väldigt nöjd med detta köpet.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

39€ på Steam ser jag. Någon som vet bättre källa att köpa eller är detta bästa priset?
Är ingen storspelare och de spel jag väl har köpt brukar jag spela några ggr sen aldrig igen. Så försöker inte lägga för mycket per spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

39€ på Steam ser jag. Någon som vet bättre källa att köpa eller är detta bästa priset?
Är ingen storspelare och de spel jag väl har köpt brukar jag spela några ggr sen aldrig igen. Så försöker inte lägga för mycket per spel.

En prenumeration på EA Play Pro inkluderar det men det kostar strax över 100 kr i månaden så om du inte spelar igenom det fort blir det mer och du får inte heller behålla spelet efter du prenumerationen gått ut. Annars verkar det ligga runt 400 kr. 36€ hos GMG. Nån hundring billigare i den mer gråa marknaden av spelnycklar men det är inget man borde stödja.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

En prenumeration på EA Play Pro inkluderar det men det kostar strax över 100 kr i månaden så om du inte spelar igenom det fort blir det mer och du får inte heller behålla spelet efter du prenumerationen gått ut. Annars verkar det ligga runt 400 kr. 36€ hos GMG. Nån hundring billigare i den mer gråa marknaden av spelnycklar men det är inget man borde stödja.

Tack för svar!

Japp får bli steam.. skiljer det bara några kronor blir det inte värt med gråzon kinguin/gmg etc..

Men måste skaffa en till xbox controll också för att lira med tjejen. Har redan min xbox elite och en wireless dongle till PCn. Så man behöver väl slänga på cirkus 500 till på priset för att spela detta med sambon.

Hoppas ni har rätt om att det är "flickvän" spelmaterial
Vi letat spel att spela ihop co-op sen vi lirade igenom baldurs gate 2 för 10 år sedan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Väldigt underhållande spel, lätt värt sina pengar.

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

Måste båda användarna som spelar köpa en kopia var eller är det tillräckligt med ett köp får två spelare?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Aeig:

Måste båda användarna som spelar köpa en kopia var eller är det tillräckligt med ett köp får två spelare?

Mvh

Det räcker att ena spelaren köper spelet. Den andra spelaren laddar ned "demot" och får tillgång till hela spelet när spelaren som har det fullständiga spelet bjuder in till en session.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det räcker att ena spelaren köper spelet. Den andra spelaren laddar ned "demot" och får tillgång till hela spelet när spelaren som har det fullständiga spelet bjuder in till en session.

Tack för kvickt svar!

Det låter bra, fungerar det så på steam också?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Aeig:

Tack för kvickt svar!

Det låter bra, fungerar det så på steam också?

Mvh

Jajemen! Det öppnar dock spelet via Origin, så man slipper tyvärr inte EA:s "förträffliga" mjukvara.