3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Det är fan patetiskt att INTE få köpa ett 3070 för 10500:- på grund av medlemsnivå!
Kommer inte handla något på Webhallen igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Det är fan patetiskt att INTE få köpa ett 3070 för 10500:- på grund av medlemsnivå!
Kommer inte handla något på Webhallen igen...

Hur menar du? Det räcker väl med att du är medlem och inloggad?

Permalänk
Skrivet av xprt:

Hur menar du? Det räcker väl med att du är medlem och inloggad?

Nej man behöver vara någonstans mellan nivå 3-9 för att få köpa RTX-korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sliceoflife:

Är level 3 och fick inte köpa nyss , för låg nivå skräp

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av conna:

Är level 3 och fick inte köpa nyss , för låg nivå skräp

Jag är level 4 fick heller inte köpa

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sliceoflife:

Outch, det var lite väl att ta i kan man tycka med all rätt

Permalänk

Same.. sitter och letar ett 3070 åt en kompis som jobbar (jag pluggar) men fick inte köpa pga att han inte handlat där tidigare.... riktigt ruttet med de ockerpriset på kort.... jag själv är nivå 4 och kunde inte heller köpa..

Permalänk
Skrivet av xprt:

Outch, det var lite väl att ta i kan man tycka med all rätt

Så någonstans mellan nivå 5-9 är det som gäller.

Så man behöver minst ha handlat för cirka 17500:- för att vara kring nivå 5 https://www.webhallen.com/se/info/27-Medlemsinfo. Hoppas det gynnar entusiaster och inte scalpers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sliceoflife:

Så någonstans mellan nivå 5-9 är det som gäller.

Så man behöver minst ha handlat för cirka 17500:- för att vara kring nivå 5 https://www.webhallen.com/se/info/27-Medlemsinfo. Hoppas det gynnar entusiaster och inte scalpers

Ja, jag fortsätter bränna pengar hos Inet istället. Har handlat för många gånger utan att vara inloggad hos Webhallen. Synd man blir straffad för det. Men å andra sidan bra om det sätter käppar i hjulen för scalpers

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Ja, jag fortsätter bränna pengar hos Inet istället. Har handlat för många gånger utan att vara inloggad hos Webhallen. Synd man blir straffad för det. Men å andra sidan bra om det sätter käppar i hjulen för scalpers

Jag kan uppskatta att jag som återkommande kund får någon typ av fördelar från Webhallen. Jag tror dock inte att det är scalpers som straffas eftersom de av förklarliga skäl kommer ha en hög medlemsnivå. Såklart skitsurt när man vill ha ett kort och sen får man inte köpa ens för de ockerpriser som redan råder. Jag tror nästan att det är ett bättre sätt att hålla borta scalpers eftersom det inte blir särskillt mycket pengar kvar att tjäna i mellanskillnad, men å andra sidan blir det ju hur som helst dyrt för den gamern som ska köpa kortet.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av conna:

Varför får man inte mejl från webhallen fast man har dem korten på bevakning?

Det kan vara att

1. Man når ej upp till rätt nivå
2. Man har redan fått mail en gång (man får skriva upp sig för varje gång det har gjorts aktivt att köpa kortet)

Skrivet av JohanFlodqvist:

Fan vad störigt, stod det vilken nivå man behövde vara? Jag är Nivå 12 tror jag och kunde köpa iaf.

Ingen aningen, @Webhallen kanske kan svara på det? Kanske har du inte rätt medlemsnivå som @Sliceoflife ?

Då den delen orders som kommer in inte alltid hinner registreras av vårt system så har vi fått hitta sätt att begränsa tillströmningen av orders för att inte hamna i en sits där vi får fler orders än vad vi har på lager som kan sluta med att vi går back på affären om ännu en prishöjning kommer från ingenstans.
Det vi också hindrar är beteendet där kunder skapar 1 nytt konto per order. (alltså mättar vi marknaden på rätt sätt sakta men säkert)

Vi menar absolut inte att få någon att känna sig mindre värd men i denna position där allt vi har säljer oavsett så känns det ändå att det som är mest rätt att låta de kunder som handlat en del av oss tidigare (silver nivå) ska få en form av fördel.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ja, där tappade Webhallen en kund iallafall.
Kommer aldrig mer handla där.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan vara att

1. Man når ej upp till rätt nivå
2. Man har redan fått mail en gång (man får skriva upp sig för varje gång det har gjorts aktivt att köpa kortet)

Då den delen orders som kommer in inte alltid hinner registreras av vårt system så har vi fått hitta sätt att begränsa tillströmningen av orders för att inte hamna i en sits där vi får fler orders än vad vi har på lager som kan sluta med att vi går back på affären om ännu en prishöjning kommer från ingenstans.
Det vi också hindrar är beteendet där kunder skapar 1 nytt konto per order. (alltså mättar vi marknaden på rätt sätt sakta men säkert)

Vi menar absolut inte att få någon att känna sig mindre värd men i denna position där allt vi har säljer oavsett så känns det ändå att det som är mest rätt att låta de kunder som handlat en del av oss tidigare (silver nivå) ska få en form av fördel.

/Patrik

Sounds fair, och hade inte tänkt på att man kunde skapa fler konton och att ni på så sätt förhindrar scalpers att köpa fler än ett kort av varje modell.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kawkstege:

Om du har handlat en massa hos oss utan konto online så kan vi smälla ihop alla orders kopplade till din mail till ett konto, bara maila in till vår kundtjänst med alla mailadresser du använt + det konto du vill ska gälla!

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av T5R:

Ja, där tappade Webhallen en kund iallafall.
Kommer aldrig mer handla där.

Jag är lvl 4 och de sa i princip f... Y..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Jag är lvl 4 och de sa i princip f... Y..

Precis samma sits här.
Har "bara" handlat för 15000:-
Uppenbarligen ingen prioriterad kund då.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

När vi ändå "har dig på tråden" Patrik.
Nu när det kom upp ett gäng kort från Zotac, får man fråga om ni även fick in andra kort från Zotac än de som kom ut till försäljning?
Tänker mer exakt på Artnr: 331124

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muddiz:

När vi ändå "har dig på tråden" Patrik.
Nu när det kom upp ett gäng kort från Zotac, får man fråga om ni även fick in andra kort från Zotac än de som kom ut till försäljning?
Tänker mer exakt på Artnr: 331124

Sitter inte med dessa längre så har inte "gut feeling" längre, men specifikt den du länkade till har ståt stilla ett tag, den blev också tyvärr grovt överbokad på lanseringsdagen då vårt system inte knep ihop i tid :/ är cirkus 100 bok på det kortet i dagsläget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sitter med level 21 på WH...tycker att det borde ge en slott längst fram i kön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sitter inte med dessa längre så har inte "gut feeling" längre, men specifikt den du länkade till har ståt stilla ett tag, den blev också tyvärr grovt överbokad på lanseringsdagen då vårt system inte knep ihop i tid :/ är cirkus 100 bok på det kortet i dagsläget.

Ah okej! Tack för ditt svar 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag frågade typ i mitten av mars om de korten och då hade ni precis fått in typ 20 kort. Lite synd om Zotac inte skickar fler.
Sitter väl någonstans mitt i kön om det inte kommit in fler.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bra att ni på något vis sållar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Om någon inte orkar vänta på 3060/3070 och vill gå över till AMD så finns det just nu 70 st XFX Radeon RX 6700 XT MERC 319 Black kort på Komplett.
https://www.komplett.se/product/1181660/datorutrustning/dator...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag kan uppskatta att jag som återkommande kund får någon typ av fördelar från Webhallen. Jag tror dock inte att det är scalpers som straffas eftersom de av förklarliga skäl kommer ha en hög medlemsnivå. Såklart skitsurt när man vill ha ett kort och sen får man inte köpa ens för de ockerpriser som redan råder. Jag tror nästan att det är ett bättre sätt att hålla borta scalpers eftersom det inte blir särskillt mycket pengar kvar att tjäna i mellanskillnad, men å andra sidan blir det ju hur som helst dyrt för den gamern som ska köpa kortet.

Scalpers har nog inte supermånga konton som har en hög medlemsnivå, webhallen kör väl dessutom 1 kort ur 3xxx serien per person nu också vilket borde vara rätt lätt att tillämpa på medlemskonton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Scalpers har nog inte supermånga konton som har en hög medlemsnivå, webhallen kör väl dessutom 1 kort ur 3xxx serien per person nu också vilket borde vara rätt lätt att tillämpa på medlemskonton.

Är det bekräftat max 1 från serien av någon?

Blir ju en väldigt konstig hantering. Ska de kontakta alla som ska få leverans av kort X och fråga om de vill ha det kortet, eller vänta på sitt andra beställda kort Y?

För att bara bli avbokad från en order där man stått på kö i flera månader är nog inte uppskattat av någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Är det bekräftat max 1 från serien av någon?

Blir ju en väldigt konstig hantering. Ska de kontakta alla som ska få leverans av kort X och fråga om de vill ha det kortet, eller vänta på sitt andra beställda kort Y?

För att bara bli avbokad från en order där man stått på kö i flera månader är nog inte uppskattat av någon.

Nej någon sådan begränsning verkar inte finnas, isf funkar den inte. Jag tror det är max ett kor per modell.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Kunde vem som helst köpa eller var man tvungen att vara silver 5 på dessa?

Kommentarer här... endast tips i den andra.

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Som svar på frågan. Man verkar behöva vara lvl 5 silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Yes sorry! De tog slut på 2 minuter så vet inte riktigt om just dessa https://www.webhallen.com/se/product/325475-Zotac-Gaming-GeFo... var enbart för dem lvl 5+? Tråkigt då jag har handlat på Webhallen för flera tusen kr tidigare, men inte ca 15000 kr för att komma upp till 17500 xp...

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som är ute efter 5900x + 3070 kort

Satt och kollade kompletts A250 och anpassade den inför köp, lyckades få ihop en dator för 18800:- med ett 3070 rog strix oc och 5900x (tray), allt finns i lager just nu (21/4).
Tycker det är ett riktigt bra pris då man vanligtvis får ge 10000:- för bara grafikkortet och 6090:- för en 5900x.

https://imgur.com/a/hkKR6Db