Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allkufai:

Produkt: Aumdie Webcam
Länk: https://www.amazon.se/Aumdie-HD-webbkamera-kameraskydd-videos...
Kategori: Webbkamera
Pris: 19,99:-

Fick hem idag, testade snabbt och helt klart värt pengarna

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Produkt: Huawei MateBook X Pro 2020 bärbar dator
Länk: Elgiganten
Kategori: Laptop
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5357652
Pris: 9900

Normalt pris: 17000

Skrivet av rizpusher:

Huawei Matebook X Pro 2020 - 7990kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5375657

Den första som någon tipsat om är i7 med 1tb ssd för 10k denna är i5 modellen med 512ssd för 8k, det är de ända som skiljer dem processor och lagring.

https://www.youtube.com/watch?v=f3u_cgJbrSs
Titta ~20-23 min in i videon

Thermal throttling på den här matebooken är riktigt horribel.. Kan vara riktigt intressant att veta.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

https://www.youtube.com/watch?v=f3u_cgJbrSs
Titta ~20-23 min in i videon

Thermal throttling på den här matebooken är riktigt horribel.. Kan vara riktigt intressant att veta.

Han har ju en fungerande modifikation som fixar problemen: https://www.youtube.com/watch?v=c1u5PAUxGhw
Så om du är lika skicklig som honom så kan du få den här datorn acceptabel inom 6 månader !

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Han har ju en fungerande modifikation som fixar problemen: https://www.youtube.com/watch?v=c1u5PAUxGhw
Så om du är lika skicklig som honom så kan du få den här datorn acceptabel inom 6 månader !

Exakt, garanti är bara för fegisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fick hem idag, testade snabbt och helt klart värt pengarna

Mina 12st kom idag med! Tro vad man ska använda dom till ? =D =D =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

No Gap fäste till de dyrare Samsung QLED modellerna

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv-tillbehor/vaggfaste-for-t...

Pris: 645 inkl frakt (normalpris ca 1500)

OBS: Dubbelkolla att din tv stödjer NO-GAP innan ni köper, detta är special för de lite dyrare modellerna t.ex. Q95T, Q90R, Q950R etc
Passar INTE de nya NeoQLED skärmarna.

Tack. Tror denna ska passa min Q950R 65" - Varit ute efter en av dessa.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack. Tror denna ska passa min Q950R 65" - Varit ute efter en av dessa.

Jag var ute efter nåt bra väggfäste, folk är inte speciellt nöjda med no-gap efter vad jag erfar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Mina 12st kom idag med! Tro vad man ska använda dom till ? =D =D =D

3D stream setup?

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Mina 12st kom idag med! Tro vad man ska använda dom till ? =D =D =D

Skrivet av m4gnify:

3D stream setup?

Får skapa någon form av Matrix-inspirerad lösning https://www.youtube.com/watch?v=nBVEnPEuEXU

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Jag var ute efter nåt bra väggfäste, folk är inte speciellt nöjda med no-gap efter vad jag erfar.

Installerade en sådan för två år sedan åt en vän. Kan inte se vad problemet var med denna. Tycker att den funkar väldigt bra och man får verkligen en tv som sitter nära väggen

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DragonScania:

Jag var ute efter nåt bra väggfäste, folk är inte speciellt nöjda med no-gap efter vad jag erfar.

Det verkar variera beroende på modell på teven. En del har fästena lite längre in liksom och då blir det närmare väggen, medan andra har de lite längre ut och då blir det lite längre ut och kanske lite vinkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack. Tror denna ska passa min Q950R 65" - Varit ute efter en av dessa.

passar perfekt, monterade precis upp en q950R fast 55" i veckan.
Tänk dock på att läsa manualen noga, din 65 har lite mer saker som ska på så att den verkligen sitter rakt mot väggen.
Men ta det lugnt och metodiskt bara och ta tid på dig så blir det jäkligt snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Installerade en sådan för två år sedan åt en vän. Kan inte se vad problemet var med denna. Tycker att den funkar väldigt bra och man får verkligen en tv som sitter nära väggen

Tror det beror på att folk inte tar sig tid och läser manualen utan kastar upp den på väggen.
Det är tydligt när man läser vilka problem folk har att dom t.ex. inte monterat magneterna (som ska vara på större tv) eller andra komponenter.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Jag funderar också på att beställa en. Har väntat på en billigt 1440 ips 144hz skärm....

Fick hem den idag, riktigt trevlig än så länge!
Bildmässigt över förväntan!

Tråkigt bara att foten är så otroligt djup så att man inte kan flytta bak skärmen så långt på skrivbordet. Bygger ca 20 cm bakom skärmen.

Menyn är verkligen enkel och avskalas. Inga avancerade inställningar här.

Ett stort pluss var att det låg både DP och HDMI kabel i förpackningen! Inte alltid det slängs med en DP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

No Gap fäste till de dyrare Samsung QLED modellerna

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv-tillbehor/vaggfaste-for-t...

Pris: 645 inkl frakt (normalpris ca 1500)

OBS: Dubbelkolla att din tv stödjer NO-GAP innan ni köper, detta är special för de lite dyrare modellerna t.ex. Q95T, Q90R, Q950R etc
Passar INTE de nya NeoQLED skärmarna.

Tror inte att dessa passar QXXT modellerna, när jag letade väggfäste till min QE65Q90T så verkade denna inte passa utan den passar bara till 2019 modellerna som heter R.
Dubbelkolla noga innan köp.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Fick hem den idag, riktigt trevlig än så länge!
Bildmässigt över förväntan!

Tråkigt bara att foten är så otroligt djup så att man inte kan flytta bak skärmen så långt på skrivbordet. Bygger ca 20 cm bakom skärmen.

Menyn är verkligen enkel och avskalas. Inga avancerade inställningar här.

Ett stort pluss var att det låg både DP och HDMI kabel i förpackningen! Inte alltid det slängs med en DP!

Härligt att du är nöjd.

Det vore kul att se lite bilder på både skärmen och menyn. Produktbilder matchar inte alltid verkligheten fullt ut. Det finns ju relativt lite information om denna skärm rent generellt så det kan säkert vara givande med en ny tråd om den i relevant forumdel, särskilt om den kommer säljas med liknande rabatt längre fram också.

Ja, att få mer än en kabel för att ansluta skärmen till datorn känns lite ovanligt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Härligt att du är nöjd.

Det vore kul att se lite bilder på både skärmen och menyn. Produktbilder matchar inte alltid verkligheten fullt ut. Det finns ju relativt lite information om denna skärm rent generellt så det kan säkert vara givande med en ny tråd om den i relevant forumdel, särskilt om den kommer säljas med liknande rabatt längre fram också.

Ja, att få mer än en kabel för att ansluta skärmen till datorn känns lite ovanligt.

En grej jag upptäckte nu är att den är HDR kompatibel. Vad i hela friden? Det står inget om det i specefikationerna på Shark Gamings hemsida?!

I instruktionsboken står det att den är HDR kompatibel via HDMI 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

En grej jag upptäckte nu är att den är HDR kompatibel. Vad i hela friden? Det står inget om det i specefikationerna på Shark Gamings hemsida?!

I instruktionsboken står det att den är HDR kompatibel via HDMI 2.0.

Den klarar kanske inte standarden för hdr men kompatibel ändå. Utan att klara minimum får de inte säga att de har hdr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Den klarar kanske inte standarden för hdr men kompatibel ändå. Utan att klara minimum får de inte säga att de har hdr.

Ja förstås så är det ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det är precis därför de inte ändrar sig, för att du inte ens orkar klaga och hellre bara åker och hämtar själv.

Sådär. Vi kan ju börja med att säga att UPS inte ens svarade. Paketet fick jag glatt hämta ut själv ändå.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fick hem idag, testade snabbt och helt klart värt pengarna

Nöjd med att det var 640x480 och inte FHD som utlovat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Nöjd med att det var 640x480 och inte FHD som utlovat?

Nvidia brodcast rapporterar den som 1080p@30Hz, skärpan ser typ ut att stämma med det också, är åtminstone betydligt bättre än 480p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Nvidia brodcast rapporterar den som 1080p@30Hz, skärpan ser typ ut att stämma med det också, är åtminstone betydligt bättre än 480p.

Öppnar jag min i vlc så renderar den bilden som 640*480.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Öppnar jag min i vlc så renderar den bilden som 640*480.

Jag har bara testat ett program som heter YouCam än så länge men där är det 1080p

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Öppnar jag min i vlc så renderar den bilden som 640*480.

Min kör 1080p utan problem i VLC med, din dator kanske inte går bra ihop med kameran eller så har de skickat ut olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Öppnar jag min i vlc så renderar den bilden som 640*480.

Testa Kamera-appen i Windows 10 så är det 1080p 30fps

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Tror inte att dessa passar QXXT modellerna, när jag letade väggfäste till min QE65Q90T så verkade denna inte passa utan den passar bara till 2019 modellerna som heter R.
Dubbelkolla noga innan köp.

Den passar q95T men inte Q90T, skillnaden mellan dessa två modeller är just one connect box och stödet för no-gap.
Går man upp på 75" eller större så dubbelkolla så att detta passar, de större tv-storlekarna behöver eventuellt ett grövre fäste och det är en helt annan typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Sådär. Vi kan ju börja med att säga att UPS inte ens svarade. Paketet fick jag glatt hämta ut själv ändå.

Därför man skippar att ringa UPS och ringer Amazons kundtjänst istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack. Tror denna ska passa min Q950R 65" - Varit ute efter en av dessa.

Kör en sådan på min Q90r 65" och det funkar fint här. Det är absolut inte 100% in till väggen men så nära väggen tv kan komma utan att använda Frame modellen.

Köp du kommer bli nöjd. Älskar att man kan tilta den lite i sidled också.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Därför man skippar att ringa UPS och ringer Amazons kundtjänst istället.

Även om det inte har något som helst att göra med Amazon?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99