Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

tips på nya spel

har nyligen spelat mig less på assassins creed spelen då jag har spelat igenom 3 på raken, inklusive valhalla, och söker nått nytt nu.

men vill gärna hålla mig till långkörare stuket, samt open world och utforskning, men nått lite annorlunda.

finns det något spel därute som stämmer in på denna beskrivningen:
stor gigantisk värld/världar, fri att utforska. möter nya varelser som man har många val man kan göra med, döda, bli vän med, studera etc. värld eller världar som man kan kolonisera, sköta om, expandera städer på/vid varje planet/ställe. gärna lite RPG med level up och skill points att leka runt med, gärna även skapa verktyg, vapen etc.
behöver inte stämma exakt med beskrivningen, men en långkörare helt enkelt som kan ta månader att klara ut och som håller en på tärna i spänning eller pga att det finns så mycket att göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Du kanske har kört dessa tidigare men
The Witcher 3
Mass effect serien (kommer en remake i mitten av maj)
Fallout 3, New Vegas, 4
Oblivion och Skyrim

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Om du mot all förmodan inte spelat Skyrim så låter det som en bra matchning. Ännu trevligare om du har ett VR-headset.
Zelda breath of the wild kanske passar bra också. Den är lite mer smalspårig än Skyrim, men mycket öppen värld med utforskning.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Du kanske har kört dessa tidigare men
The Witcher 3
Mass effect serien (kommer en remake i mitten av maj)
Fallout 3, New Vegas, 4
Oblivion och Skyrim

håller med om Fallout, tkr New Vegas är bäst.
Du kan hoppa in i det spelet rakt på bara, har för mig att spelen inte har något att göra med dom andra förutom att vissa events nämns.

STALKER: Call of Pripyat

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

tyvärr har jag redan spelat alla nämnda :), dock inte det senaste mass effect spelet då jag skippade det då jag fick höra att spelet inte var värt pengarna, inte ens i närheten utav lika bra som 2:an fick jag höra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn? Är väl inte jättemånga stora val man får göra, men världen är stor och det finns mycket att utforska.

Permalänk
Medlem

WoW samt WoW Classic kanske kan vara något. Classic tar säkert några veckor bara att bli max lvl.

Permalänk
Medlem

Endast PC som gäller eller har du tillgång till Playstation?

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

Endast PC som gäller eller har du tillgång till Playstation?

PC för hela slanten

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

En riktigt Hidden Gem just nu är ett spel som heter A Plague Tale och går att spela med Xbox Game Pass for PC. Det va jäkligt bra.

Permalänk
Medlem

Far Cry 3, 4, 5, New Dawn ..... kanonlir!

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn, som ovan skrev. Ett spel man verkligen kan låta dra ut på tiden då världen och människorna verkligen suger en in.

Finns otroligt mycket in game lore att läsa/lyssna på - och som är skitenkelt att missa - som fleshar ut spelvärlden på ett väldigt bra vis. Rekar det verkligen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn som tidigare nämnt, körde det till PS4 när det kom, har också köpt det till PC när jag gav bort min PS4 Pro, mycket mycket bra spel!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Som @Farnsworth säger, varför inte testa Valheim. Utforska, bygg och utveckla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Witcher 3 samt Horizon zero dawn. Mycket bra spel båda två.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Immortals fenyx rising
Zelda breath of the wild

Om du inte testat dessa, GÖR DET!

Permalänk
Medlem

De här spelen har jag skrivit upp på min att spela-lista, kanske nåt passar:

Cyberpunk 2077
Mass Effect Andromeda
Red Dead Redemption 2
Immortals: Fenyx Rising
Outriders
Death Stranding
Days Gone
Divinity Original Sin 2
Yakuza: Like a Dragon
Horizon Zero Dawn

Om nån har fler tips får ni gärna säga till! Har skrivit upp A Plague Tale Innocence efter tipset i tråden också, tack! Har spelat samtliga Witcher-, Mass Effect- och Dragon Age-spel. Elder Scrolls och Fallout är jag inte så intresserad av.

Permalänk
Medlem

För att lägga till något ingen annan föreslagit hittills: mad max! Det ligger dock mer åt just cause-spelen än assassins creed.

..du har en lista så du klarar dig några timmar dock

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11