3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

snart får vi gå ut och offra en get till gudarna så att vi får våra grafikkort 😋

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ser helt legit ut i mina ögon, exakt sådär som det ser ut i android-telefoner. Ordernumrets början stämmer också bra överens med vad alla andras ordrar på detta kort borde ha. Då det är löpnummer på dem så skulle de tre först siffrorna inte stämma så långt tillbaka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

Fick mailet kring beställning 16 apr. 2021 18:37

Samma minut för mig, så antar att jag får ett sånt på måndag då 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det är 3 sms från samma dag.

08:25
08:41
12:50

Hade det varit samma dag så hade alla tider också haft ett datum tyvärr. Det hade stått 22a juni framför alla tre tider om de varit från det datumet. Bara SMS från idag står med endast tid (I min telefon iallafall) :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Medlem

Var val inte sa ovantat, trakigt men ovantat. Iom vi i Norge fick sms i lordags om samma kort.

Edit: Saerskilt med tanke pa priset.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Hade det varit samma dag så hade alla tider också haft ett datum tyvärr. Det hade stått 22a juni framför alla tre tider om de varit från det datumet. Bara SMS från idag står med endast tid (I min telefon iallafall) :/

Ser ut att vara en Galaxy och så ser inte sms:en ut, men skitsamma. Har skrivit innan och gör det igen. Oavsett vad supporten säger till var och varannan här på forumet, så går korten från Captech i Mölndal. Får man avisering i Postnord eller Mina Paket appen så är ens kort på väg, eller vad man nu har beställt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ser ut att vara en Galaxy och så ser inte sms:en ut, men skitsamma. Har skrivit innan och gör det igen. Oavsett vad supporten säger till var och varannan här på forumet, så går korten från Captech i Mölndal. Får man avisering i Postnord eller Mina Paket appen så är ens kort på väg, eller vad man nu har beställt.

https://i.imgur.com/P1XRUI3.jpg

Ja jag utgick mest från hur min Oneplus telefon visar SMS konversationerna i "sin" androidversion, så det behöver naturligtvis inte vara så det är. Jag hoppas naturligtvis att det är skitsnack och att jag får ett leveransbesked!

Det ser ju väldigt mycket ut som ett SMS som skickats från en person i en enskild butik och inte ett "officiellt" SMS som ska skickas till x antal hundra pers. Så jag hoppas att du har rätt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ser ut att vara en Galaxy och så ser inte sms:en ut, men skitsamma. Har skrivit innan och gör det igen. Oavsett vad supporten säger till var och varannan här på forumet, så går korten från Captech i Mölndal. Får man avisering i Postnord eller Mina Paket appen så är ens kort på väg, eller vad man nu har beställt.

https://i.imgur.com/P1XRUI3.jpg

Det ser ju lovande ut, vilken tid beställde du? Jag kunde av någon anledning inte välja Postnord utan blev tvungen att ta Bring.. Kan dessvärre inte se nåt paket.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Ja jag utgick mest från hur min Oneplus telefon visar SMS konversationerna i "sin" androidversion, så det behöver naturligtvis inte vara så det är. Jag hoppas naturligtvis att det är skitsnack och att jag får ett leveransbesked!

Det ser ju väldigt mycket ut som ett SMS som skickats från en person i en enskild butik och inte ett "officiellt" SMS som ska skickas till x antal hundra pers. Så jag hoppas att du har rätt!

Hoppas på det bästa för eran skull, för det känns lite som trolleri när folk chattar med supporten och får olika svar hela tiden. Folk kanske skulle ta printscreen och lägga ut i tråden framöver.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Själv väntar man på sitt 3080 suprim från webhallen. Såg att någon hade fått sitt som hade beställt ca 1 timme innan mig, kanske inte är så långt kvar för mig?

Permalänk

inet uppdaterade nyss "I lager 2021-06-30" på ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadrophenia:

inet uppdaterade nyss "I lager 2021-06-30" på ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC.

På 3080 TUF (ej OC) blev det 2021-07-15.
Beställt 2020-09-18.

Ca plats 60-70 i kö.

Permalänk

Kommer returnera https://www.komplett.se/product/1168129 i helgen, vet inte om de har en kö på det kortet längre eller ej. Kanske dyker upp igen

Permalänk
Medlem

Gick och hoppades på att något av mina köp skulle skickas idag men tyvärr...
asus 3080 Strix som köptes av Netonnet i mars men där jag var sekunder för sen på bollen och det blev okänd leveranstid. Senare sålde de några till med förväntat datum 23/4 och jag hoppades att mitt då skulle skickas men inget verkar ha kommit in idag tyvärr.

Samt kortet från elgiganten som många andra beställde men där verkar det vara tji också.... Puuh

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Gick och hoppades på att något av mina köp skulle skickas idag men tyvärr...
asus 3080 Strix som köptes av Netonnet i mars men där jag var sekunder för sen på bollen och det blev okänd leveranstid. Senare sålde de några till med förväntat datum 23/4 och jag hoppades att mitt då skulle skickas men inget verkar ha kommit in idag tyvärr.

Samt kortet från elgiganten som många andra beställde men där verkar det vara tji också.... Puuh

Jag har en beställning på 3080 Strix OC sen den 24e December på netonnet

Permalänk
Medlem

TUF OC köuppdaterades på Inet till 06-30 idag.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Secce:

Jag har en beställning på 3080 Strix OC sen den 24e December på netonnet

Hoppsan.. vanliga eller den vita?
Konstigt att de kom ut som köpbara i mars då, dock med uppskattat lev. Datum i april. Kanske väntar in en större batch

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Jag har en hel hop beställda, jag ska bara ha ett men jag beställde flera för att öka chanserna att någon gång få ett:

Gigabyte eagle oc - NoN - November
Zotac 3080 (kommer inte ihåg exakt vilket): Webhallen december
EVGA XC3 - Inet - Januari
Evga ftw3 - dustin home - februari
PNY XLR8 Gaming Epic-X - dustin home - februari

Sen elgiganten-kortet nu för en vecka sen då...

Har ingen större förhoppning på att få något av dom innan sommaren är slut

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Jag har en hel hop beställda, jag ska bara ha ett men jag beställde flera för att öka chanserna att någon gång få ett:

Gigabyte eagle oc - NoN - November
Zotac 3080 (kommer inte ihåg exakt vilket): Webhallen december
EVGA XC3 - Inet - Januari
Evga ftw3 - dustin home - februari
PNY XLR8 Gaming Epic-X - dustin home - februari

Sen elgiganten-kortet nu för en vecka sen då...

Har ingen större förhoppning på att få något av dom innan sommaren är slut

Wow bra jobbat!
Flera sitter med 1 beställning och trycker men du visste exakt vad som skulle göras!
Har du kanske aktietips eller vet när covid är över? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Hoppsan.. vanliga eller den vita?
Konstigt att de kom ut som köpbara i mars då, dock med uppskattat lev. Datum i april. Kanske väntar in en större batch

Vanliga svarta.

Permalänk
Medlem

Fick precis från Elgiganten support att man nu avbeställt alla kort som ska avbeställas. Har man inte fått mail eller sms så ska beställningen få ligga kvar men leverensen är osäker. Jag är nöjd om jag får ett kort till det priset innan augusti

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ibland:

Fick precis från Elgiganten support att man nu avbeställt alla kort som ska avbeställas. Har man inte fått mail eller sms så ska beställningen få ligga kvar men leverensen är osäker. Jag är nöjd om jag får ett kort till det priset innan augusti

Med så många olika bud som ofta helt motsäger tidigare så vettefan vad man ska tro alltså.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av ibland:

Fick precis från Elgiganten support att man nu avbeställt alla kort som ska avbeställas. Har man inte fått mail eller sms så ska beställningen få ligga kvar men leverensen är osäker. Jag är nöjd om jag får ett kort till det priset innan augusti

Intressent att min inte avbokats då de sa igår att den skulle göra det xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Fick precis från Elgiganten support att man nu avbeställt alla kort som ska avbeställas. Har man inte fått mail eller sms så ska beställningen få ligga kvar men leverensen är osäker. Jag är nöjd om jag får ett kort till det priset innan augusti

Ja får du ditt kort innan augusti är det ju ett megakap! tror dock man ska räkna med kanske runt jul egentligen? med tanke på att de flesta fortf väntar sen oktober, alltså snart 7 månader and still ticking

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Fick precis från Elgiganten support att man nu avbeställt alla kort som ska avbeställas. Har man inte fått mail eller sms så ska beställningen få ligga kvar men leverensen är osäker. Jag är nöjd om jag får ett kort till det priset innan augusti

Jag har inte heller fått något avbokat från Elgiganten. Men kundtjänst ger ju olika bud så lite som du säger, så länge det inte avbokas så finns det ju hopp att det kommer nån gång i framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som fått era beställningar avbokade, hur ser avbokningen ut? Har ordern försvunnit eller ändrats i orderhistoriken?

Permalänk
Medlem

MSI 3080 Ventus beställt 01/05 leveransdatum framflyttat från 05/31 till 08/02.

pust.

Datumformatering
Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk
Medlem

Inet flyttade min beställning på 3080 Aorus Xtreme till 31/8 ifrån 30/4, som flyttades ifrån 30/3.

Känns riktigt uppgivet nu, och sedan elgiganten som man varit uppspelt över hela veckan.
Vilken berg och dalbana

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaxer:

Dagens uppdatering från Inet.

Beställde mitt kort 2020-12-18
ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

18/12 - Beställt!
13/01 - Köplats 561
26/01 - Köplats 532
05/02 - Köplats 516
12/02 - Köplats 494
26/02 - Köplats 476
17/03 - Köplats 464
14/04 - Köplats 411

Dagens uppdatering

23/04 - Köplats 389

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pythonx:

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!
https://i.postimg.cc/NFg32bYN/855-C7-E46-BC09-4-BBB-A45-D-20-C4-B750-B1-C7.jpg

Haha! 🤣🤩

Grym photoshopping! Gratulerar f.ö.!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |