Owners Club: Samsung Galaxy Fold 1 och 2

Permalänk
Medlem

Vågade mig på att sätta matt skärmskydd på insidan också!! Fan hatade hur mycket det reflekterade från den stora skärmen men fram för allt alla fingeravtryck och man såg varenda mikrorepa. Det var inte alls svårt och långt ifrån så läskigt som jag trodde. Såklart det mattar ner kvaliten lite på färgerna men jag har inga problem med det. Nu är telefonen matt fram, bak och inne. mums

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vågade mig på att sätta matt skärmskydd på insidan också!! Fan hatade hur mycket det reflekterade från den stora skärmen men fram för allt alla fingeravtryck och man såg varenda mikrorepa. Det var inte alls svårt och långt ifrån så läskigt som jag trodde. Såklart det mattar ner kvaliten lite på färgerna men jag har inga problem med det. Nu är telefonen matt fram, bak och inne. mums

Det låter grymt! Upplever du området där skärmen viker sig på något annat sätt med det matta skärmskyddet? Jag har märkt att det är lite olika hur mycket det märks beroende på vinkel med det blanka skyddet.

Permalänk
Medlem

Det är definitivt skillnad. Såklart det syns men i och med att det är matt nu så träffar inte ljuset skarven och reflekterar den på samma sätt vid normal vinkel. syns gör den om jag vinklar telefonen typ 70-80 grader men vem gör det

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är definitivt skillnad. Såklart det syns men i och med att det är matt nu så träffar inte ljuset skarven och reflekterar den på samma sätt vid normal vinkel. syns gör den om jag vinklar telefonen typ 70-80 grader men vem gör det

Det låter ju mycket positivt! Jag har inte störts av skarven, men jag har märkt att jag i vissa typer av ljus vinklar telefonen på ett annat sätt för att minimera hur den syns. Vilket skärmskydd köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det låter ju mycket positivt! Jag har inte störts av skarven, men jag har märkt att jag i vissa typer av ljus vinklar telefonen på ett annat sätt för att minimera hur den syns. Vilket skärmskydd köpte du?

med tanke på den stora skärmen så hade jag ibland svårt att se bilden om bakgrunden var svart och man stod utomhus en solig dag. såg bara mig själv haha

https://www.ebay.co.uk/itm/254754138928?var=554549213535

tog 3v att få hem, så mycket snabbare än det som står (betalade för den snabbare frakten men ändå snabbare än angiven tid)

ser ut såhär när man installerar. superenkelt https://www.youtube.com/watch?v=f5zQwpc0gHQ