Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av m4gnify:

Varför togs webbkameran för 40kr från Amazon bort från Dagens fynd?

Användaren raderade tipset själv. Kanske tog slut? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Användaren raderade tipset själv. Kanske tog slut? 🤔

Intressant. Nä, dom var inte slut ett bra tag efter inlägget togs bort vad jag såg. Gick in på länken som var citerad i den här tråden efteråt, och då var dom fortfarande tillgängliga

Permalänk
Medlem

Kameran är fortfarande i lager.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

De måste ha ett stort lager på den kameran. Köpte 14 st för övervakning och automatisering av hemmet via Raspberry pies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

De måste ha ett stort lager på den kameran. Köpte 14 st för övervakning och automatisering av hemmet via Raspberry pies.

Eller automatiserat lager som inte hänger med alla beställningar som görs. Vanliga fall brukar liknande felprisade varor ta slut på några tiotals minuter, denna har legat uppe i mer än en dag så kan finnas stor risk att det inte skickas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Den där övervakningskameran / Webcam kom i veckan till mig men Postnord krävde att jag ska betala deklaration och tull-avgift.

Ska jag betala detta till Postnord och sedan meddela säljaren på Amazon eller? Kommer säljaren att betala tillbaka till mig dessa avgift eller måste jag gå direkt till Amazon?

Eller kommer säljaren att personligen betala avgift om jag laddar upp brevet från Postnord till säljaren? Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

Var inne på NoN i Linköping igår. Det står en Medion Erazer på fyndbordet bestyckad med ett RTX3070 för 12990:-. Den verkar inte listad på hemsidan så den kanske står kvar ännu. Den står på ett bord vid datorkomponenterna.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Den där övervakningskameran / Webcam kom i veckan till mig men Postnord krävde att jag ska betala deklaration och tull-avgift.

Ska jag betala detta till Postnord och sedan meddela säljaren på Amazon eller? Kommer säljaren att betala tillbaka till mig dessa avgift eller måste jag gå direkt till Amazon?

Eller kommer säljaren att personligen betala avgift om jag laddar upp brevet från Postnord till säljaren? Hur hade ni gjort?

Fråga säljaren/Amazon hur du ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Eller automatiserat lager som inte hänger med alla beställningar som görs. Vanliga fall brukar liknande felprisade varor ta slut på några tiotals minuter, denna har legat uppe i mer än en dag så kan finnas stor risk att det inte skickas.

Ja, men det som är underligt är att den skickas från Amazon själva. De brukar ha stenkoll på sitt lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Produkt: The Lord of the Rings Trilogy (4K Ultra HD) (9 disc)
Länk: https://cdon.se/film/the-lord-of-the-rings-trilogy-4k-ultra-h...
Kategori: Film
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5635351
Pris: 699kr

För den som vill spara lite till så finns den för 498,06 kr på Amazon.se:

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Ja, men det som är underligt är att den skickas från Amazon själva. De brukar ha stenkoll på sitt lager.

Det kan finnas någon inställning så att säljaren förbundit sig att fylla på lagret eller har en sändning på väg - men de borde ju ändå hålla koll på priset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

För den som vill spara lite till så finns den för 498,06 kr på Amazon.se:

https://i.imgur.com/lpBA4jY.png

Om man bryr sig om språk så verkar svensk undertext inte finnas på sagan om ringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Med tanke på strömförbrukningen hos nya grafikkort (främst Nvidia) skulle jag fundera en extra gång innan köp av något under 750W. Priset ser ju bra ut dock.

Fast alltså.. Allt under 3080 med en ryzen processor så är 600w lugnt. Problemet är när du kör en överclockad intel k modell och överclockar grafikkort.. Då kan det nog dra en hel del. Mitt 3070 drar runt 150w dock har jag under voltat det en del. Normalt sett runt 220 utan under volt.
Köp hellre hög kvalite typ minst gold helst platinum.

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Om man bryr sig om språk så verkar svensk undertext inte finnas på sagan om ringen.

Står ju på baksidan av bluray att det är svensk text.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81prdkAbysL....

https://www.amazon.se/Herr-Ringe-Extended-Trilogie/dp/B08KHWN...

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Å fan, miss av mig. Kollade bara på de språk som Amazon listat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag kör just nu med datorn lite som en stationär till en extern 1440p skärm så har inte testat batteritiden superingående som en 'laptop' ännu men brukar plugga ur den ibland och den räcker bra många timmar av internet/youtube/arbete. Hur många timmar exakt jag får ut har jag inte noterat ännu men det är klart tillräckligt för att jag ska vara nöjd / vad jag behöver. Får lov att återkomma i frågan längre fram.

Var lite orolig över 8GB ram men det var i onödan för det är mer än nog för det jag sysslar med.
Märker ingen skillnad på mina laptops som har 16GB och denna med 8GB för samma typ av användning.

Skrivet av anon5930:

Första ultrabook jag använt. Lite förvånad att marknaden tycker det är acceptabelt att de blir så varma när man använder de. En vanesak kanske?

Kör min med en https://www.ikea.com/se/sv/p/byllan-laptopstoed-ebbarp-svart-... jag köpte till min gamla laptop, gillar kombinationen och att krypa ner i soffan med denna får mig att känna att datorn kan ge det mesta jag vill få ut från soffan. Tycker tangentbordet känns helt okej, och då är föredrar jag normalt mekaniska tangentbord. Touchpaden har fungerat fint, upplever att den är precis där jag vill ha den personligen. Många laptop har det i mitt tycke känts som att den är för oresponsiv eller att den inte sitter riktigt där jag vill lägga tummen.

Ja precis, håller helt med dig med Air M1 där. Blir att invänta 1-2 generationer för mig troligen, men framförallt hur stödet blir för andra OS. Tror, speciellt efter att ha testat denna, att M1 Air skulle sitta som handen i handsken för min del. Men det är det där med mjukvaran, jag är ingen Apple användare, vill heller inte bli. Men datorn de fick fram... sugen är man på att faktiskt bli.

Mitt ex ger väl 4-5 timmar från full laddning skulle jag tro. Har inte mätt. Räcker ett par dagar på en laddning, då det blir kanske 1-1,5 timme per kväll med den i dagsläget. Hade gärna sett runt 10 timmar på en sån här dator, men när min gamla hade problem med att överleva 1 timme ens så är det ändå en förbättring.

Ska leta efter lämplig dockningsstation. Lite för snål för Thunderbolt i dagsläget, så en billigare USB-C driven med främst USB-portar och pass through laddning. Ena porten är tänkt att användas för min ASUS XG17.

Har använt denna laptop i ett par veckor nu, otroligt nöjd! Liten och lätt, rapp och väldigt bra batteritid. Enda minuset är att den blir ju som @anon5930 tidigare skrev lite varm runt armstödet men det stör inte så jättemycket (åtminstone inte lika varm som min gamla X220 blev, kunde nästan steka ägg på denna).

Har köpt följande AUKEY USB-C dockningsstation men får den inte att fungera!
https://www.amazon.de/gp/product/B0841T9KC9/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Lampan på sidan av dockningsstationen lyser inte upp, och Windows verkar inte heller hitta denna. Har testat med en Thinkpad på jobbet och då lyser den upp och alla portar fungerar, så inget fel på själva dockningsstationen. Är det någon inställning i BIOS man måste pilla på eller liknande?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

För den som vill spara lite till så finns den för 498,06 kr på Amazon.se:

https://i.imgur.com/lpBA4jY.png

Berätta gärna om det var tyskt omslag när du fått den!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Fast alltså.. Allt under 3080 med en ryzen processor så är 600w lugnt. Problemet är när du kör en överclockad intel k modell och överclockar grafikkort.. Då kan det nog dra en hel del. Mitt 3070 drar runt 150w dock har jag under voltat det en del. Normalt sett runt 220 utan under volt.
Köp hellre hög kvalite typ minst gold helst platinum.

Samtidigt kan vissa 3080 och 3090 dra över 400W. Överklockade Intel-processorer drar lätt 250W eller mer. Därmed tror jag att 600W riskerar att vara lite på gränsen antingen nu eller i framtiden.

Relativt hög kvalitet tycker jag är ett grundkrav om man vill ha en problemfri upplevelse.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Samtidigt kan vissa 3080 och 3090 dra över 400W. Överklockade Intel-processorer drar lätt 250W eller mer. Därmed tror jag att 600W riskerar att vara lite på gränsen antingen nu eller i framtiden.

Relativt hög kvalitet tycker jag är ett grundkrav om man vill ha en problemfri upplevelse.

Men det var ju precis det jag sa. Om du inte kör 3080-3090 och en clockad intel så är det onödigt. Annars är det i princip ett krav. Men finns ingen anledning att inte gå ryzen med sin överlägsna effektivitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Men det var ju precis det jag sa. Om du inte kör 3080-3090 och en clockad intel så är det onödigt. Annars är det i princip ett krav. Men finns ingen anledning att inte gå ryzen med sin överlägsna effektivitet.

Ett bra nätagg är dock något som man kan återanvända ett antal gånger så länge man inte snålar in för mycket när man köper det. Därmed skulle jag personligen inte satsa på 600W om jag köpte ett nytt nu då prisskillnaden normalt är väldigt liten. Sedan prissänkningen nyligen är Intel ofta den mer prisvärda lösningen för de som enbart spelar, ovanligt nog.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Spännande... Undra om man får behålla sin order eller ej.

Du får gärna diskutera tips i denna tråden, inte den du skrivit i. Det är uppdelat för tydlighet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Erbjudandet på Recturnal försvann fort. Jag var på gång att köpa spelet men då hade det redan gått upp till 749 kr. Det är för mycket för ett AAA-spel i min mening.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Erbjudandet på Recturnal försvann fort. Jag var på gång att köpa spelet men då hade det redan gått upp till 749 kr. Det är för mycket för ett AAA-spel i min mening.

Håller med! Men du har tur, kostar bara 699 på Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Produkt: Western Digital Blue 4TB WD40EZAZ (SMR)
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B087QTVCHH/ref=sr_1_1?dchild=1&...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5373772
Pris: 776,83 kr

OBS! Detta är en SMR-disk.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

OBS! Detta är en SMR-disk.

Ja, det står ju det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jag har gett bort några USB3 kontrollerkort plus nätdel till kompisar. Kan vara ett tips så inte allt hamnar på tippen i onödan.

Permalänk
Avstängd

Hah, "I HAVE THE POWER" heman.gif
, så många externa diskar har jag inte skaffat.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för tipset på spelet Returnal till PS5.

Hann inte köpa på Elgiganten men Powers prisrobot kom ju till undsättning så hann köpa där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vill bara tacka för tipset på spelet Returnal till PS5.

Hann inte köpa på Elgiganten men Powers prisrobot kom ju till undsättning så hann köpa där

Verkar sååå grymt!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Verkar sååå grymt!

Hoppas det kommer till PC!