Välja gratistema eller köpa ett till woocommerce?

Permalänk
Medlem

Välja gratistema eller köpa ett till woocommerce?

Jag håller på och skapar en butik med woocommerce men är inte speciellt förtjust i utseendet på något av de teman jag har provat. Har sett en del snygga teman som kostar pengar men är lite osäker på om det är värt det. Ett av de jag hittade kostar 44 dollar.

Någon som har nån erfarenhet i frågan, alltså ska man försöka ändra utseendet på gratis teman eller är det lika bra att köpa ett och få det utseende direkt som man är ute efter?

Om man vill ändra i CSS koden, ska man göra det med en plugin eller direkt i källkoden? Något tips på en bra guide för att ändra css koden i woocommerce?

Permalänk
Medlem

370kr är väl ungefär vad genomsnittet tjänar på 2-3 timmars jobb efter skatt. Att skapa något i närheten av ett bra designer tema på 2-3 timmar kan man ju drömma om. Helt klart värt det.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallrot:

Jag håller på och skapar en butik med woocommerce men är inte speciellt förtjust i utseendet på något av de teman jag har provat. Har sett en del snygga teman som kostar pengar men är lite osäker på om det är värt det. Ett av de jag hittade kostar 44 dollar.

Någon som har nån erfarenhet i frågan, alltså ska man försöka ändra utseendet på gratis teman eller är det lika bra att köpa ett och få det utseende direkt som man är ute efter?

Om man vill ändra i CSS koden, ska man göra det med en plugin eller direkt i källkoden? Något tips på en bra guide för att ändra css koden i woocommerce?

44$ är ju svinbilligt! Det är typ 30 minuter av en utvecklares tid. Räkna med att lägga lite egen tid på att lära dig temat men sen är det väl bara att köra på. Kolla också så att temat har stöd för eventuella andra plugins du vill använda, t.ex. formulär osv.

Det bästa sättet att slippa huvudvärk är att skapa ett barntema och skriva sin egen CSS där. Här är en lagom bra guide på hur man kan göra: https://developer.wordpress.org/themes/advanced-topics/child-...

Ändringar du gör i Wordpress "källkod" skrivs nämligen över när du uppdaterar. Detta gäller allt från core till plugins och teman. Ett barntema utökar i princip ett annat tema och fungerar bra när man vill kunna bygga ut lite allt eftersom.

Permalänk
Medlem

Handlar ju om vad du värderar din egna tid till, men att lägga 400 spänn på ett tema är ju ingenting.
Tar vi på byrån fram en layout till en webshop så rör det sig i snitt om runt 20-30 timmar för själva layouten, sen kanske runt 50 timmar för att bygga upp layouten i html/css/js etc.

Visa signatur

...