3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Webhallen kräver att man nåt upp till en viss nivå för att få handla grafikkort från 3000-serien. Så nya kunder kan inte beställa.

Enligt @webhallen här på forumet så stämmer inte det.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Enligt @webhallen här på forumet så stämmer inte det.

Man måste vara Silver eller Guld minst enligt Webhallen.
Detta för att se till att det bara blir en per person per artikelnummer och för att minska risk för scalpers

Permalänk
Medlem

Finner det intressant att 3060Ti och uppåt säljs slut på sekunden dom kommer in i lager (förutom 3090 då) medan vanliga 3060 nästan ligger och skräpar på hyllorna. Är det kortet faktiskt så mycket sämre än Ti i praktiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Finner det intressant att 3060Ti och uppåt säljs slut på sekunden dom kommer in i lager (förutom 3090 då) medan vanliga 3060 nästan ligger och skräpar på hyllorna. Är det kortet faktiskt så mycket sämre än Ti i praktiken?

3060 Ti presterar ca 30% bättre än 3060, så det är ganska stor skillnad ändå. Lika stort hopp från 2060 till 3060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

3060 Ti presterar ca 30% bättre än 3060, så det är ganska stor skillnad ändå. Lika stort hopp från 2060 till 3060.

3060 TI presterar som ett 3070 vid mining också, och saknar spärren som som vanliga 3060 har.
Miners får bättre prestanda, slipper tjorva med beta drivrutiner och moderkort med massa 8x PCI-E 3.0 slots.

Är nog hetaste kortet för mining just nu.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Enligt @webhallen här på forumet så stämmer inte det.

Skrivet av Troberg:

Man måste vara Silver eller Guld minst enligt Webhallen.
Detta för att se till att det bara blir en per person per artikelnummer och för att minska risk för scalpers

Silver Level 5 är det som gäller 🙂

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Silver Level 5 är det som gäller 🙂

Kan vi få en bekräftelse av @Webhallen

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kan vi få en bekräftelse av @Webhallen

Webhallen har bekräftat det här på forumet tidigare

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Kan vi få en bekräftelse av @Webhallen

https://www.sweclockers.com/forum/post/19041064

Permalänk
Medlem

Tack, bäst att även Staffan får reda på vad som gäller då!
@Webhallen

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

När ett 3070 kostar nära 10kkr så är jag inte intresserad längre, inte värt det. Jag får fortsätta med mitt 1060 och köra i 1080p istället. Man får hoppas att det blir en miningkrash när ethereum går över till proof of stake kring årsskiftet (tror jag det var).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillartapas:

När ett 3070 kostar nära 10kkr så är jag inte intresserad längre, inte värt det. Jag får fortsätta med mitt 1060 och köra i 1080p istället. Man får hoppas att det blir en miningkrash när ethereum går över till proof of stake kring årsskiftet (tror jag det var).

Det är så man får se det, crashen kommer förr eller senare och då lär marknaden översvämmas fort. Värt att poängtera är att fler kort än tidigare har producerats så priserna lär dumpas fort när vi väl är där. Har man en gpu är det bara att vänta ut läget

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muSashi:

Tack, bäst att även Staffan får reda på vad som gäller då!
@Webhallen

The Staffan is briefad, haffade honom på lunchen
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

The Staffan is briefad, haffade honom på lunchen
/Patrik

Undrar vilken/vilka levlar som krävs för vilka rtx kort. Tydligen är det olika? Hade även varit koolt ifall ni kunde byta levlarna till level 3 då det är den leveln man kan komma till med world of webhallen episode 1 tror jag.

Permalänk

Kan man lita på databyran.nu?
Har någon köpt därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anki:

"The more you buy, the more you save"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPants:

Kan man lita på databyran.nu?
Har någon köpt därifrån?

Verkar legit, har funnits länge, många bra recensioner på prisjakt samt omsätter ett 20-tal miljoner om året:

https://www.allabolag.se/5566985551/databyran-i-visby-ab

Permalänk
Medlem

Återigen en dag då proshop sida blir långsam precis vid 14 så jag inte hann köpa av dagens tillgängliga 3070. Är det de anställda som gör sidan långsam tills de hunnit köpa ut dem?

Permalänk

Lyckades knipa ett ASUS RTX 3070 rog strix på proshop precis. Leveransdatum 2021-05-07 - 2021-05-12.

Hade det i kundvagnen i typ 5 minuter, försökte gå vidare till kassan men fick ett meddelande om att kortet inte var tillängligt. Men fortsatte uppdatera sidan bara och till slut kunde jag genomföra köpet. Hoppas inte det blir nå liknande som det eventuellt blir på NetOnNet..

Permalänk
Skrivet av zulbat:

Återigen en dag då proshop sida blir långsam precis vid 14 så jag inte hann köpa av dagens tillgängliga 3070. Är det de anställda som gör sidan långsam tills de hunnit köpa ut dem?

Sidan blir långsam av trycket just klockan 14. bara spamma f5 tills du ser köpknappen och hoppas på bästa. Själv hade jag möjligheten att köpa en aorus 3070, men aldrig att jag lägger 11000 för ett 3070. Det är bara galet om något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dotaspelare69:

Sidan blir långsam av trycket just klockan 14. bara spamma f5 tills du ser köpknappen och hoppas på bästa. Själv hade jag möjligheten att köpa en aorus 3070, men aldrig att jag lägger 11000 för ett 3070. Det är bara galet om något.

Har sett köpknappen båda dagarna men när jag går till kundvagnen c.a. 5 minuter senare står det produkten otillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Lyckades knipa ett ASUS RTX 3070 rog strix på proshop precis. Leveransdatum 2021-05-07 - 2021-05-12.

Hade det i kundvagnen i typ 5 minuter, försökte gå vidare till kassan men fick ett meddelande om att kortet inte var tillängligt. Men fortsatte uppdatera sidan bara och till slut kunde jag genomföra köpet. Hoppas inte det blir nå liknande som det eventuellt blir på NetOnNet..

Grattis tack för att du skrev här så jag vet att det finns chans på kommande släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulbat:

Har sett köpknappen båda dagarna men nr jag går till kundvagnen c.a. 5 minuter senare står det produkten otillgänglig.

Det är över tusen personer som försöker köpa samtidigt.

Skrivet av Correborre:

Lyckades knipa ett ASUS RTX 3070 rog strix på proshop precis. Leveransdatum 2021-05-07 - 2021-05-12.

Hade det i kundvagnen i typ 5 minuter, försökte gå vidare till kassan men fick ett meddelande om att kortet inte var tillängligt. Men fortsatte uppdatera sidan bara och till slut kunde jag genomföra köpet. Hoppas inte det blir nå liknande som det eventuellt blir på NetOnNet..

Att lyckas köpa på Proshop är som att se en enhörning.

Permalänk

Ja, vi Nordmenn også Prøver å kjøpe hos Proshop, fikk meg en Rog Strix i dag jeg også

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Det är över tusen personer som försöker köpa samtidigt.

Att lyckas köpa på Proshop är som att se en enhörning.

Ja detta är väl åttonde eller nionde gången jag har ett 3070 på proshop i varukorgen men första gången jag lyckades genomföra köpet. PSU och moderkort dog i min gamla burk för typ 3 månader sedan, tänkte att det nu är läge att uppgradera. Denna gången öppnade jag flera varukorgsfönster och spammade uppdatera på alla, efter cirka 5 minuter försvann "this item is not available" varningstexten och då kunde jag gå vidare till kassan.
Men varit omöjligt att få tag i kort, så hoppas verkligen att ordern blir bekräftad. Än så länge bara beställningsbekräftning och orderstatus - bearbetar, prel lev 2021-05-07 - 2021-05-12. Men kan ju hända att vi är flera som lyckats med samma sak och att det inte finns tillräckligt med kort. Behöver verkligen byta ut mitt skruttiga 1060ti 6gb.

*edit* Ett tips är att fortsätta spamma refresh i webbläsaren även efter 14.00 om man inte lyckats köpa ett kort, de blir hållda i 10 minuter i folks varukorgar innan de åter kommer till försäljning så om någon ångrar sig kan man ha flyt. Sett kort blivit köpbara så sent som 15.30, tror igår det var ffa 3070 och 3090 korten som krävde vattenkylning iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Ja detta är väl åttonde eller nionde gången jag har ett 3070 på proshop i varukorgen men första gången jag lyckades genomföra köpet. PSU och moderkort dog i min gamla burk för typ 3 månader sedan, tänkte att det nu är läge att uppgradera. Denna gången öppnade jag flera varukorgsfönster och spammade uppdatera på alla, efter cirka 5 minuter försvann "this item is not available" varningstexten och då kunde jag gå vidare till kassan.
Men varit omöjligt att få tag i kort, så hoppas verkligen att ordern blir bekräftad. Än så länge bara beställningsbekräftning och orderstatus - bearbetar, prel lev 2021-05-07 - 2021-05-12. Men kan ju hända att vi är flera som lyckats med samma sak och att det inte finns tillräckligt med kort. Behöver verkligen byta ut mitt skruttiga 1060ti 6gb.

På Proshop så reserveras kortet så fort det lagts i din varukorg så har du kommit så långt så bör du vara grön.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

På Proshop så reserveras kortet så fort det lagts i din varukorg så har du kommit så långt så bör du vara grön.

Konstigt, har vid många tillfällen fått varan tillagd till kungkorgen men sedan en text ovanför där det står "artikelnummer are no longer available" eller något sånt och så är det omöjligt att gå till kassan. Då tagit bort kortet för att kunna lägga till något av de andra 3070 korten som blivit tillgängliga samtidigt med krön köpknapp, bara antagit att man inte kan ha ett kort i sin kundkorg redan om man reserverar ett annat?

Hade nog troligtvis haft nått av korten jag haft i kundvagnen tidigare då om jag bara väntat ett par minuter? skjut mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Konstigt, har vid många tillfällen fått varan tillagd till kungkorgen men sedan en text ovanför där det står "artikelnummer are no longer available" eller något sånt och så är det omöjligt att gå till kassan. Då tagit bort kortet för att kunna lägga till något av de andra 3070 korten som blivit tillgängliga samtidigt med krön köpknapp, bara antagit att man inte kan ha ett kort i sin kundkorg redan om man reserverar ett annat?

Hade nog troligtvis haft nått av korten jag haft i kundvagnen tidigare då om jag bara väntat ett par minuter? skjut mig!

Kan tänka mig att sidan strular när alla försöker köpa ett kort då det kraschar så det kanske tar lite tid för sidan att komma ikapp. Men det är bara en gissning.

Inte lätt att veta. Proshop är den enda återförsäljaren som jag känner till som gör på det här viset.

Permalänk
Medlem

Verkar som många fick kort hos Proshop idag. Blev ett MSI Gaming X Trio 3070 för mig.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av T5R:

Verkar som många fick kort hos Proshop idag. Blev ett MSI Gaming X Trio 3070 för mig.

Vad kostade det?