Någon som ser fram emot lite boxning

Permalänk
Avstängd

Någon som ser fram emot lite boxning

Har precis suttit och kollat alla gamla Rockyfilmer senaste veckorna och har nu bara den sista kvar, Creed som enligt IMDB ska vara en av de bättre.
Blev efter det sugen på att köra lite boxning så dammade av mitt gamla Fight Night Champion till PS3:an och körde igång en ny gubbe och nu när jag sitter och googlar så ser jag att det är på gång ett nytt boxningsspel som såg helt ok ut. Vad säger ni andra?

Som jag förstår så kommer det släppas som early access närmaste månaderna men räknar man med hösten så kanske man kan bli positivt överraskad.

https://www.esportsboxingclub.com/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det såg välgjort ut. Jag misstänker dock att boxning av alla genre är den genre som först kommer bli dominerat av VR. Det känns som upplevelsen borde blir lite väl frånkopplad med vanliga kontroller? Jämfört med att stå och slå med rörelsekontroller själv tänker jag.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanandersson:

Det såg välgjort ut. Jag misstänker dock att boxning av alla genre är den genre som först kommer bli dominerat av VR. Det känns som upplevelsen borde blir lite väl frånkopplad med vanliga kontroller? Jämfört med att stå och slå med rörelsekontroller själv tänker jag.

Kan absolut vara så, speltypen passar absolut och skuggboxning är väl något alla gjort någon gång.
Kunde inte läsa mig till att idéerna gick åt vr-hållet men kanske ligger det i framtiden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10