Permalänk
Inaktiv

Självscanning

Brukar ni självscanna eller betala i kassa? Nu tänker jag på matvarubutiker som coop och Ica. Jag blir alltid lite fundersam över varför man väljer att inte göra det, stå i kö, vänta på att personalen scannar, betala, sen packa kassarna igen.

Känns lite ineffektivt. Hur gör ni? Varför väljer man att inte självscanna?

Permalänk
Medlem

Självscannar alltid. Om jag bara ska ha någon liten grej och vet att butiken även har den varianten där du scannar vid en egen liten kassa i slutet så brukar jag köra på det istället för att hämta ut en handscanner.

Min morbror sa iallafall i början när det kom att han minsan inte skulle göra personalens jobb och därför valde han att köa istället.. jag värderar smidigheten mer än den principen

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Självscannar alltid där det går, förutom hos en specifik ICA Kvantum som hittills krävt fullständig avstämning 9 av 10 besök.
Förutom att slippa köerna så får man även en bra översikt på priset vilket jag själv varderar då det gärna drar iväg annars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ShinyChrome:

Självscannar alltid där det går, förutom hos en specifik ICA Kvantum som hittills krävt fullständig avstämning 9 av 10 besök.
Förutom att slippa köerna så får man även en bra översikt på priset vilket jag själv varderar då det gärna drar iväg annars.

Hade varit intressant hur avstämningar fungerar. Kan det vara någon AI som känner av om man köper något man inte brukar eller är någonstans man inte varit eller kanske står stilla för länge på samma ställe? Jag tror inte jag fått avstämning på över 6 månader, bara en delavstämning där de kollade 2 varor. Men jag handlar å andra sidan alltid på samma 3 icor.

Permalänk
Medlem

Beror på. Är det storhandel så kör jag i vanliga kassan. Samma sak om jag vill ta del av bonuscheckar (för de funkar inte i självscanningskassorna på ICA, såvitt jag vet?).

Annars självscanning.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

Beror på. Är det storhandel så kör jag i vanliga kassan. Samma sak om jag vill ta del av bonuscheckar (för de funkar inte i självscanningskassorna på ICA, såvitt jag vet?).

Annars självscanning.

Jo bonuscheckar dyker upp automatiskt. Det kommer upp vad man har och hur mycket + eventuell storköpsrabatt. Så får man välja om man vill använda den eller spara den.

Är det inte just vid storhandel man sparar mest tid vid självscanning dock?

Permalänk

50/50. Har flera gånger kommit fram och börjat scanna, som för övrigt inte alltid är utan köer, bara för att en bit in bli informerad om att jag har för många varor. ”Går bra den här gången, men tänk på det i fortsättningen”, typ.
Jag har sällan koll på hur många varor jag har i korgen, även om jag vet vad jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Hade varit intressant hur avstämningar fungerar. Kan det vara någon AI som känner av om man köper något man inte brukar eller är någonstans man inte varit eller kanske står stilla för länge på samma ställe? Jag tror inte jag fått avstämning på över 6 månader, bara en delavstämning där de kollade 2 varor. Men jag handlar å andra sidan alltid på samma 3 icor.

Brukar få avstämning om jag scannar och tar bort en massa saker.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bubben141:

50/50. Har flera gånger kommit fram och börjat scanna, som för övrigt inte alltid är utan köer, bara för att en bit in bli informerad om att jag har för många varor. ”Går bra den här gången, men tänk på det i fortsättningen”, typ.
Jag har sällan koll på hur många varor jag har i korgen, även om jag vet vad jag har.

Ja de brukar ju köra på max 10 varor om man inte använder scannern som man går runt med. Om man inte använder en sådan bärbar scanner så förstår jag mer varför man inte scannar, tidsbesparingen och förenklad hantering försvinner då. Det har jag bara kört på om jag ska ha typ 1-2 vara/varor.

Dock har jag nog aldrig varit med om kö på självscanning och då har jag scannat i många år, inte vad jag kan minnas i alla fall. Det är ju så gott som standard med någon form av kö i kassa om man inte kommer in vid en väldigt läglig tidpunkt då.

Permalänk
Medlem

Självscannar alltid förutom på coop om jag ska handla energidryck då dom envisas fortfarande på ålderskontroll där och dom har aldrig personal på plats så får alltid vänta.
Willys och ICA så blir det alltid självscanning.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem

För tydlighetens skull så finns det ju två olika sorters självscanning:

1. Man ska blippa in varorna själv i en självscanningskassa, och därmed packa upp och packa ner allt och så och peta på en skärm.

2. Man har tar en handterminal och scannar varorna allt efter som man lägger dem i kundvagnen. När man är klar så går man till kassan och betalar bara.

Jag väljer alltid handterminal då det går, då det är bästa sättet att slippa köer och trängsel på, och dessutom kan man då packa sina matvaror direkt i kassarna i kundvagnen. Man slipper stressmomentet med att packa sina varor i kassan.

Är det en mindre butik som inte har handterminaler så brukar jag ändå använda självscanningskassan om det finns. Det är få saker som är stressigare än att ha en nästa kund som flåsar en i nacken för att man packar grejer i kassarna för långsamt.

Permalänk
Medlem

Jag självskannar bara när jag inte måste vara medlem, logga in eller liknande. Enbart såna där man har med sig allt till självskanningen och sköter allt där, "anonymt".

Kommer aldrig självskanna där man går runt med en "klump" och blippar saker inne i butiken. Och aldrig självskanna där jag måste regga mig med medlemskonto eller liknande.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Beror på. Är det storhandel så kör jag i vanliga kassan. Samma sak om jag vill ta del av bonuscheckar (för de funkar inte i självscanningskassorna på ICA, såvitt jag vet?).

Annars självscanning.

Storhandel är skönt med självscanning, vagn och egna påsar, bara blippa och packa rätt från början, betala och gå hem.
De har nog nu under senaste året infört alla bra funktioner, som affärsspecifika erbjudanden och dina personliga.
Jag hade någon "Köp 2 Tortillas för 20kr" som vi inte ens visste om och det blev aktiverat automatiskt när vi skulle ha 2 paket, bonuscheckar dyker upp innan du betalar med kortet och du ser giltighetstiden där etc.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Jag självskannar bara när jag inte måste vara medlem, logga in eller liknande. Enbart såna där man har med sig allt till självskanningen och sköter allt där, "anonymt".

Kommer aldrig självskanna där man går runt med en "klump" och blippar saker inne i butiken. Och aldrig självskanna där jag måste regga mig med medlemskonto eller liknande.

Att en del väljer att göra så, så är det. Det som hade varit intressant att veta är varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Att en del väljer att göra så, så är det. Det som hade varit intressant att veta är varför.

För mig handlar det om att jag hört alldeles för många historier om när det blivit fel under egenblippandet i butiken, och den förnedring och anklagelse som de utsatts för vid en "avstämning". Och att jag aldrig kommer att bli "medlem" i nån butik så att de kan spåra allt jag köper och få rätt att skicka adresserad reklam till mig.

Så enbart anonym självskanning i slutet.

Jag väljer den metod som innebär kortast hantering. Om det är tomt i vanliga kassan ställer jag mig där. Men är det nån i kö då går det snabbare med självskanning. Jag är en oerhört snabb shoppare. Normalt är jag inne i butiken och plockar varor i bara 1-3 minuter. Resten av tiden är tiden i kassan. Därför kan tiden att stå i kö förlänga mitt besök i en butik med många hundra procent.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ja, självscanningen var det som fick mig att byta ifrån mitt stamställe till en annan butik. Då man har familj så handlas det regelbundet. Kan säga att jag inte har behövt köa någon gång sedan jag började scanna för över 1 år sedan. Känns nästan fånigt när det står 10 personer i en kassa och trängs medans en annan bara glider förbi, betalar och går ut snabbare än det tar för dom att ens lägga upp varorna på bandet.

Förstår inte varför inte fler självscannar. Man får ju också bättre koll själv på att priser m.m stämmer.

Edit: Handscanner pratar jag om nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag självskannar bara när jag inte måste vara medlem, logga in eller liknande. Enbart såna där man har med sig allt till självskanningen och sköter allt där, "anonymt".

Kommer aldrig självskanna där man går runt med en "klump" och blippar saker inne i butiken. Och aldrig självskanna där jag måste regga mig med medlemskonto eller liknande.

Betalar du alltid kontakt också?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShinyChrome:

Självscannar alltid där det går, förutom hos en specifik ICA Kvantum som hittills krävt fullständig avstämning 9 av 10 besök.
Förutom att slippa köerna så får man även en bra översikt på priset vilket jag själv varderar då det gärna drar iväg annars.

Har samma problem. Har ett Willys där vi vid storhandling fått köra en full avstämning varje gång. Känns väldigt jobbigt och tyvärr gjort att jag hellre väljer vanlig kassa.

Två av tre gånger var det inget konstigt, men den tredje hade vi scannat fel (det var 3 drickor till ett pris, och vi scannade 3 fanta direkt istället för 3 cola som vi tog längre ner i varuhuset). Det gjorde tydligen att det inte stämde gällande sorten och därav blev det fel. Så lite vårt eget fel såklart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

För mig handlar det om att jag hört alldeles för många historier om när det blivit fel under egenblippandet i butiken, och den förnedring och anklagelse som de utsatts för vid en "avstämning".

Detta stycken var intressant. Det är i det närmaste imponerande hur man kan få en vanlig avstämning till något förnedrande och anklagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Detta stycken var intressant. Det är i det närmaste imponerande hur man kan få en vanlig avstämning till något förnedrande och anklagande.

Det blev ingen vanlig avstämning eftersom det var saker som inte stämde. Så det blev i praktiken anklagelser om försök att fuska. Hela systemet kring det där är så sjukt, och risken faller helt på kunden. Därför kommer jag aldrig använda mig av det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

De låter en ju som sagt inte göra det om man inte vill vara med i deras kundkartläggningssystem och terroriseras av ännu mer "erbjudanden" om att köpa saker man inte behöver. Sedan är det uppebart att vissa butiker har satt i system att försöka jävlas med kunderna lite lagom så att de ska göra det ändå. Detta genom att konstant underbemanna kassorna något så att det ska bli lite lagom störig kö. Särskilt effektivt i butiker där folk ofta handlar mycket på en gång.

Sedan finns det ett rätt uppenbart fel med hur butikerna ofta är upplagda kontra vad man vill ha underst i kassarna. Tar jag en ICA Maxi jag besöker ibland så ska jag t ex tydligen lägga tunga mejeivaror, marmeladburkar och liknande uppepå frukt- och grönsaker samt bröd. Men butikerna är förstås inte upplagda för att det ska vara bra att packa i kassar...

Angående självskanningskassorna för få varor så vet jag inte hur många gånger jag råkat ut för att de går i baklås och så ska man stå som ett tänt ljus och vänta på överheten från personalen. För att inte tala om man inte tänker på att man tagit med sig EN HEL BURK FOLKÖL! Jo, det har hänt och då går den givetvis också i baklås. Än mer irriterande blir det av att man sedan ofta ska stå och fippla med en streckkod på ett kvitto vid en läsare som kan sitta i alla möjliga vinklar och ibland halvt dold i någon stolpe, samtidigt som man ska bära kassen/kassarna för att bli utsläppt ut butiken. Ännu roligare givetvis om man inte tagit en hutlöst beskattad kasse, eftersom man bara ville ha något att äta och dricka och har prylarna löst i händerna.

#earlyonsetgrumpyoldmansyndrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jo bonuscheckar dyker upp automatiskt. Det kommer upp vad man har och hur mycket + eventuell storköpsrabatt. Så får man välja om man vill använda den eller spara den.

Är det inte just vid storhandel man sparar mest tid vid självscanning dock?

Skrivet av Niivpzi:

Storhandel är skönt med självscanning, vagn och egna påsar, bara blippa och packa rätt från början, betala och gå hem.
De har nog nu under senaste året infört alla bra funktioner, som affärsspecifika erbjudanden och dina personliga.
Jag hade någon "Köp 2 Tortillas för 20kr" som vi inte ens visste om och det blev aktiverat automatiskt när vi skulle ha 2 paket, bonuscheckar dyker upp innan du betalar med kortet och du ser giltighetstiden där etc.

Ah, insåg precis att vi pratar om olika typer av självscanning. Jag tänker på de där stationerna där du agerar kassabiträde och blippar varje vara själv innan du betalar och går iväg. Ni pratar om de där små bärbara självscannings-mockafjonkerna som man bär runt på.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

De låter en ju som sagt inte göra det om man inte vill vara med i deras kundkartläggningssystem och terroriseras av ännu mer "erbjudanden" om att köpa saker man inte behöver. Sedan är det uppebart att vissa butiker har satt i system att försöka jävlas med kunderna lite lagom så att de ska göra det ändå. Detta genom att konstant underbemanna kassorna något så att det ska bli lite lagom störig kö. Särskilt effektivt i butiker där folk ofta handlar mycket på en gång.

Japp, så är det t ex på Coop Forum Backaplan här i Gbg. Väldigt tydligt. Där kan det vara 25-30 personer i kö och det går runt personal och lallar med menlöst plock i en hylla alldeles intill, tydligt markerande att de inte tänker öppna en kassa till. Och där har de förstås bara Stasi-versionen av självskanning, där man måste ha med sig en stor klump och blippa med inne i butiken.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

För mig handlar det om att jag hört alldeles för många historier om när det blivit fel under egenblippandet i butiken, och den förnedring och anklagelse som de utsatts för vid en "avstämning". Och att jag aldrig kommer att bli "medlem" i nån butik så att de kan spåra allt jag köper och få rätt att skicka adresserad reklam till mig.

Så enbart anonym självskanning i slutet.

Jag väljer den metod som innebär kortast hantering. Om det är tomt i vanliga kassan ställer jag mig där. Men är det nån i kö då går det snabbare med självskanning. Jag är en oerhört snabb shoppare. Normalt är jag inne i butiken och plockar varor i bara 1-3 minuter. Resten av tiden är tiden i kassan. Därför kan tiden att stå i kö förlänga mitt besök i en butik med många hundra procent.

Det spelar nog stor roll hur man själv som kund möter den som avstämmer.
Jag brukar alltid köra handskanner och en gång när jag skulle betala så märkte jag inte att det inte gick igenom, fick kvitto på att det blev men tänkte inte på vad som stod för just då var det en annan som gick ut innan mig så behövde inte skanna för att öppna. Såg när jag kom hem att jag inte hade betalat. Var bara att gå tillbaka dagen efter, säga hur det var, dom skrattade lite med mig och sa att de hade märkt att något konstigt hänt igår och att det bara var att betala nu så var det lugnt. De tipsade även om att jag säkert skulle få avstämning inom de 3 kommande köpen, vilket stämde.

Förstår dock vad du menar med att slippa reklam och datasamlande. Men som som tur är så sparar jag oftast på att få bra rabatt på de varor jag brukar köpa.

Permalänk
Medlem

Jag körde generellt självscanning fram tills jag fick barn. Efter det så vågar jag inte då barnen kan få för sig att lägga ner allt möjligt i vagnen om man inte har stenkoll.

Sen gillar jag inte riktigt känslan över att behöva ha stenkoll på att man skannat allt. Jag höll på att dö av skämsel när jag missat scanna en liter mjölk någon gång.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Det spelar nog stor roll hur man själv som kund möter den som avstämmer.

Nej. Det handlar om att personalen alltid utgår från att den vars avstämning inte stämmer har försökt stjäla.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Sen gillar jag inte riktigt känslan över att behöva ha stenkoll på att man skannat allt. Jag höll på att dö av skämsel när jag missat scanna en liter mjölk någon gång.

Känner igen det där. Jag själv känner att visst, jag kan göra fel och står för det. Sen glömmer jag det.

Men min sambo höll på att gå igenom jorden 2 gånger om när hon fick reda på att hon hade scannat fel sort på drickan. Men det är faktiskt lite jobbigt att behöva ha stenkoll på allt.

Permalänk
Medlem

Självscannar i stort sett aldrig, ibland tänker jag att jag ska testa och blir alltid, verkligen alltid stoppad för kontroll. Just därför känns det bortkastat.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Nej. Det handlar om att personalen alltid utgår från att den vars avstämning inte stämmer har försökt stjäla.

Det där har inte förankring i verkligheten. Jag har själv åkt dit på att ha missat scanna 2 gånger och allt jag fick var "det är sånt som händer ingen fara". Sen fick jag delavstämning nån extra gång efter det, vilket de såklart skiter i för vem som helst kan få delavstämning som stickprov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det där har inte förankring i verkligheten. Jag har själv åkt dit på att ha missat scanna 2 gånger och allt jag fick var "det är sånt som händer ingen fara". Sen fick jag delavstämning nån extra gång efter det, vilket de såklart skiten i för vem som helst kan få delavstämning som stickprov.

Vi har olika syn i frågan.

Jag har hört lite för många historier som säger motsatsen för att nånsin ens fundera på den typen av självskanning. Har aldrig testat, kommer aldrig att testa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S