3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Har stått i kö på det kortet sen 17/9 -20

Permalänk
Medlem

Felgiganten
Hoppas jag har fel.
Han som jag pratade med idag angånde detta evga 3080 bundle sa så fort den var uppe några gånger idag då tog den slut på sekunder. Så jag gissar på de som har bottar köper upp alla...
Å speciell om de köper flera styckna elgiganten måste ta bort en del ifrån deras ordrar

Permalänk
Medlem

Känns ju B om det bara är bottar som köper upp deras "kundklubbs erbjudande" som ska pågå till 16/5.

Släpper dom korten vid någon speciell tidpunkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Känns ju B om det bara är bottar som köper upp deras "kundklubbs erbjudande" som ska pågå till 16/5.

Aa känss ju så när de säger tar slut på sekunder.
Det är inte som proshop där alla vet och redo vid kl 14.

Permalänk
Medlem

Det är så nuförtiden upptaderar sidan ser ett kort trycker på köp men slut redan innan i varje fall på 3080

Permalänk
Medlem

3060 är väl det lättaste att få tag i av alla 3000 korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Felgiganten
Hoppas jag har fel.
Han som jag pratade med idag angånde detta evga 3080 bundle sa så fort den var uppe några gånger idag då tog den slut på sekunder. Så jag gissar på de som har bottar köper upp alla...
Å speciell om de köper flera styckna elgiganten måste ta bort en del ifrån deras ordrar

Men den har inte varit uppe idag. Jag har kollat hela dagen och har även Distill på flera 3080 kort som uppdaterar så fort något ändras. Den sista jag pratade med från kundtjänst sa t.o.m att dom inte kunnat sälja den idag p.g.a att deras sida inte registrerar att 3080 finns i lager. Nu säger ju alla från kundtjänst olika men i och med att ingen här har sett att den varit uppe för försäljning överhuvudtaget så känns det inte som att den sålts för någon borde ju verkligen ha sett den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Felgiganten
Hoppas jag har fel.

Jag har en Distill igång på 12 sekunders mellanrum och har ett script som försöker lägga till kortet i min varukorg var 5:e sekund, känns inte rimligt att båda dom skulle missat alla tillfällen?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Jag har en Distill igång på 12 sekunders mellanrum och har ett script som försöker lägga till kortet i min varukorg var 5:e sekund, känns inte rimligt att båda dom skulle missat alla tillfällen?

Vad för program kör script för att lägga till?

Permalänk
Medlem

Aja Felgiganten i alla fall!
Sov gott grabbar!

Permalänk
Skrivet av bogg:

skulle behöva låna det dära scriptet.... haha

Permalänk
Medlem

kom inte upp nåt på Elgiganten

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Script och script
Ett en enkel HTML-fil med en metarefresh på en iframe som använder add to cart-url:en från en annan produkt där produkt-id är ersatt med rätt för detta kort. Sitter i en tabb på min dator i en webbläsare där jag är inloggad

Verifierat med en annan produkt så jag vet att det lägger till i min varukorg

Så får jag ett meddelande från Distill så bör jag kunna slänga mig på telefonen, in på Elgiganten och slutföra köpet 🤣

Jag funderade på att skriva ett pythonscript som också sms:ar mig när den lyckas men blev smått om tid idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Garantin som tillverkaren ger är knutet till produkten.
Eventuell extra garanti som butiken ger gäller i vissa fall bara för den som köper från butiken.

Det är inte alls säkert tillverkaren accepterar det. Nu tror jag ändå det är lugnt i typ alla fall men man ska ändå vara försiktig som säljare med att lova det.

Skrivet av Lehto:

Varför skulle man inte kunna? Om jag säljer något som är inom garantitiden så lovar jag alltid att hjälpa till med garantin.
Vilket betyder att om köparen får problem med produkten så skapar jag ett garantiärende så han/hon får skicka in sin produkt och nyttja garantin.

Det gör jag med. Jag kan däremot inte lova att garantin är kvar förutom om t.ex. återförsäljaren tillåter det (Komplett är superbra på det). Att vara behjälplig är en grej men att skriva att garanti ingår är missvisande. Det man kan skriva är att det kommer ett kvitto, det finns garanti och att man kan vara behjälplig vid garantiärenden ifall det skulle behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Skrivet av Ravnit:

Skrivet av sebbzor133:

skulle behöva låna det dära scriptet.... haha

Skrivet av bogg:

Script och script
Ett en enkel HTML-fil med en metarefresh på en iframe som använder add to cart-url:en från en annan produkt där produkt-id är ersatt med rätt för detta kort. Sitter i en tabb på min dator i en webbläsare där jag är inloggad

Verifierat med en annan produkt så jag vet att det lägger till i min varukorg

Så får jag ett meddelande från Distill så bör jag kunna slänga mig på telefonen, in på Elgiganten och slutföra köpet 🤣

Jag funderade på att skriva ett pythonscript som också sms:ar mig när den lyckas men blev smått om tid idag

Ni har visst missad att de riktigt HC-miners/scalpers använder speciella script som kringgår butikens webbsida.

https://www.sweclockers.com/nyhet/31374-scalpers-stickar-offe...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ni har visst missad att de riktigt HC-miners/scalpers använder speciella script som kringgår butikens webbsida.

Nä, jag har inte missat det, inte orkat bygga något sådant bara 🤣

Till stor del pga att typ alla utcheckningsmetoder kräver BankID för betalning (och det lär man inte komma runt).
Så då måste jag få ut en notis till min telefon att det är dags att öppna bankid, och så seriös känner jag mig inte i min vilja att få ett kort.

Men också till stor del för att jag inte orkat sitta och dona igenom webbsidan för att se hur den fungerar i botten.

Men det här gav mig en idé faktiskt,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Varför inför inte handlarna en captcha?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jojje2:

Varför inför inte handlarna en captcha?

Det har AMD tex, men det lyckades man passera iaf.

Permalänk
Medlem

man får göra ett liknande rtx pass som man gör med vaccinpass nu typ 😋 eller införa motboken fast för rtx kort igen 😋👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

pratade med elgigantens chatt samtidigt som jag satt i mobilen å prata med deras kundtjänst (om deras bundle deal).
chatten sa att det inte fanns några kort för dom var slutsålda och i mobilen sa dom att det var strul med deras sida så korten inte var upplagda än. 2 olika svar samtidigt.

helt otroligt va dåliga dom är

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

pratade med elgigantens chatt samtidigt som jag satt i mobilen å prata med deras kundtjänst.
chatten sa att det inte fanns några kort för dom var slutsålda och i mobilen sa dom att det var strul med deras sida så korten inte var upplagda än. 2 olika svar samtidigt.

Elgigantens kundtjänst är ett meme. När jag får tråkigt brukade jag slöbrowsa 9gag, nu öppnar jag en chatt med deras kundtjänst istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Elgigantens kundtjänst är ett meme. När jag får tråkigt brukade jag slöbrowsa 9gag, nu öppnar jag en chatt med deras kundtjänst istället

haha 😂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

pratade med elgigantens chatt samtidigt som jag satt i mobilen å prata med deras kundtjänst (om deras bundle deal).

Det låter mer som ett exempel på en person som inte orkar kolla upp det utan ser "slut i lager" på produktsidan och säger bara att produkten inte finns i lager utan att kolla närmare på det medans den andra faktiskt kollar internsystem. Nu har det sistnämnda i alla fall blivit svaret från kundtjänst ett antal gånger så kanske finns det en grad av sanning i det.

Permalänk
Medlem

Och hur ni än vrider och vänder på det så har de inget svar att ge.
Sluta ringa Elgigantens support som något slags mobboffer som måste ta er frustration.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Och hur ni än vrider och vänder på det så har de inget svar att ge.
Sluta ringa Elgigantens support som något slags mobboffer som måste ta er frustration.

Är bla detta kundtjänst (en av deras arbetsuppgifter) finns till för så förstår inte ditt resonemang?
så man ska inte ringa dom med frågor och när man får flera olika svar så man blir ännu mera förvirrad så ska man bara acceptera det?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Är bla detta kundtjänst (en av deras arbetsuppgifter) finns till för så förstår inte ditt resonemang?
så man ska inte ringa dom med frågor och när man får flera olika svar så man blir ännu mera förvirrad så ska man bara acceptera det?

Det lustiga är att EG inte verkar förstå än att de behöver informera deras anställda hur det står till, anställda kan ju inget annat än ge olika svar då det inte fått någon information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Det lustiga är att EG inte verkar förstå än att de behöver informera deras anställda hur det står till, anställda kan ju inget annat än ge olika svar då det inte fått någon information.

håller med, är ju inte den enskilde kundtjänsts personen som gör fel enligt mej utan ledningen, verkar inte finnas riktlinjer eller nån samlad info för alla i kundtjänst om stora saker som tex 3080 situationen. ha en person/några som fixar en sidan med exakt info som alla i kundtjänst lätt kommer åt och kan se aktuell info som är korrekt när det är om större saker som detta eller Xbox/ps5 etc å allt annat som är extremt. skulle vara mindre stressande för kundtjänsten också tror jag.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Satt och skulle vara beredd på det sista 3080 Gaming X trio till kl 14:00 på proshop, men nu försvann den!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

På en välfungerande kundtjänst med bra, motiverade, medarbetare så ser de anställda själva till att skicka ut sådan information till sin grupp. Det är en stor brist jag ser i många kundtjänster.
När jag jobbade åt ett av de större företagen inom nätverksutrustning så hade vi konstant mailkontakt inom gruppen för att informera om nya mjukvaror, eventuella buggar vi behövde hålla koll på, förändringar i RMA-procedurer någon av oss fått nys om o.s.v.

Jag var betatestare åt våra produkter och skickade ut en lista med produkter som kom på marknaden och "kända buggar" som var viktiga att hålla koll på vid släpp och rapportera in snabbt så de fick en indikation på hur många som faktiskt var påverkade.

Såklart ska ledningen också se till att information kommer fram, men inget är så snabbt som effektiv internkommunikation så att inte en sitter på information och inte delar med sig av det.

Detta är såklart en brist ifrån ledningen också som inte stöpt sådana tankar i sina anställda, eller inte lyckats motivera dom nog för att göra så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Satt och skulle vara beredd på det sista 3080 Gaming X trio till kl 14:00 på proshop, men nu försvann den!?

De kom ju ut igår, och försvann rätt fort. Lagerstatusen kan ju ha blivit fel efter det och sedan justerad idag. Inte alls omöjligt då det går så fort att sälja korten.

Visa signatur

Signatur