3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Trist att man missade 3080 på elgiganten, riktigt bra märke till jäkligt pris i dagens läge.

Har ett Evga 3080 ftw3 ultra redan men hade inte skadat med ett till...

Har väll inte kommit upp än?

Permalänk
Medlem

Herre gud! Är det verkligen folk som köper detta?

https://www.blocket.se/vi/96540099.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Har väll inte kommit upp än?

Ofan, trodde dom hade sålt slut då dom även försvann från sidan.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Ofan, trodde dom hade sålt slut då dom även försvann från sidan.

kom aldrig upp nån knapp än i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Förhoppningsvis inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jävlar... vi har inte sett slutet av det här än

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Man måste ju lägga på någon tusenlapp så köparen kan pruta lite och känna att de gjort en bra affär när de ger 18k för ett 3080

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Man måste ju lägga på någon tusenlapp så köparen kan pruta lite och känna att de gjort en bra affär när de ger 18k för ett 3080

Ja, alltid prutmån på blocket! Vill jag sälja säg en fyrhjuling för minst 45 så lägger jag ut den för 50+, en datorkomponent för 2000kr så 2500 eller så

För alla, precis alla, försöker pruta där

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har fått ett femte svar från Elgiganten nu, dom ska ha 3080 i lager men det är en bugg på hemsidan som gör att man inte kan beställa, tydligen så vill inte hemsidan registrera att dom finns i lager. Dom skulle egentligen sålts nu i eftermiddags men det är svårare att lösa än dom trodde säger dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Har fått ett femte svar från Elgiganten nu, dom ska ha 3080 i lager men det är en bugg på hemsidan som gör att man inte kan beställa, tydligen så vill inte hemsidan registrera att dom finns i lager. Dom skulle egentligen sålts nu i eftermiddags men det är svårare att lösa än dom trodde säger dom.

Hahahaha vad du håller på!
All respekt till dig Rolf! Själv sitter jag och smeker F5 knappen from time to time 😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hehe Elgiganten borde bundla sina 3080-kort med mining PSUs istället för något sunkigt 800 W som ingen kommer använda

EVGAs PSU:er är inte på något vis sunkiga.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hahahaha vad du håller på!
All respekt till dig Rolf! Själv sitter jag och smeker F5 knappen from time to time 😂😂😂

Vill bara att jakten på ett 3080 ska ta slut :|||||||||||||||||||||||||||

Det här är definitivt det "enklaste" sättet att få ett 3080 på. Lyckas man inte knipa ett paket här kan man nästan hälsa hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Jag förstår dig! Lyckan i mina ögon idag när NON lät mig boka en Suprem x och sedan lyckades döda den lilla lycka när dom sa att fler hade lyckats boka den...

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Det här är definitivt det "enklaste" sättet att få ett 3080 på. Lyckas man inte knipa ett paket här kan man nästan hälsa hem.

vi får hoppas något magiskt händer vid 00:00 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag förstår dig broder! Lyckan i mina ögon idag när NON lät mig boka en Suprem x och sedan bajsade på mig när dom sa att fler hade lyckats boka den...

"Den", så det var bara ett kort alltså. Man ska ha så ofattbar tur för att lyckas köpa ett 3080.

Skrivet av sebbzor133:

vi får hoppas något magiskt händer vid 00:00 ?

Kan ju hoppas. Dom sa förmodligen tidigast under morgondagen, men det är ju Elgiganten så vem vet. Personen jag pratade med verkade bra mycket mer kunnig än dom andra jag pratat med i alla fall.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte den när jag söker på elgigantens hemsida.

Permalänk
Medlem

vilka 3xxx förväntas släppas på elgiganten? finns d ngn länksammanställning

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag hittar inte den när jag söker på elgigantens hemsida.

Sök på RTX 3080 och filtrera på datorkomponenter.

Denna kom inte med i mitt filter tidigare, så produkten lades till nyss.

Tro mig, denna kommer strax ut till försäljning.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Sök på RTX 3080 och filtrera på datorkomponenter.

Denna kom inte med i mitt filter tidigare, så produkten lades till nyss.

Tro mig, denna kommer strax ut till försäljning.

Det här kortet hade dom ute som "i lager 20/8" för ett par veckor sedan men sedan försvann den. Sätter vakt på denna också då.

Permalänk
Medlem

Oavsett om man hittar ett kort köper väl alla botar upp allt snabbast går ju snabbare för en bot även om du upodtaderar så är närmast omöjligt att få tag i 3070 eller 3080 förutom på webhallen där de är en viss nivå som gäller

Permalänk
Medlem

Så känns som vi lägger ner tid i onödan nu

Permalänk
Medlem
Permalänk

Börjar bli många flikar nu grabbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foooozty:

Oavsett om man hittar ett kort köper väl alla botar upp allt snabbast går ju snabbare för en bot även om du upodtaderar så är närmast omöjligt att få tag i 3070 eller 3080 förutom på webhallen där de är en viss nivå som gäller

Har gått att köpa 3070 flera gånger och folk har hunnit beställa 3080 utan bottar förut så njae, håller inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Den har dock legat uppe ett par dagar när man söker efter 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Några månader*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Jag har inte hittat den tidigare aja, man får väl försöka 😅
Någon kanske man lyckas köpa.
Jag som verkligen behövde sova ikväll...
Ush! Trött dag på jobbet imorgon med 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Några månader*.

Oj såpass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Oj såpass?

Tror Elgiganten har glömt bort det kortet helt. Dom har inte ens tagit bort texten "FÖRVÄNTAD LEV JAN 2021".