Battlefield 6 avtäcks redan i juni 2021

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 avtäcks redan i juni 2021

En ordlek på Battlefields Twitter pekar mot att DICE släpper explosiva nyheter redan nästa månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Oavsett tidsepok så skulle största överraskningen vara ett välpolerat spel.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

De har mycket att bevisa och ändra om det ska klia i köpfingrarna på mig. Har inte gillat någon av de senaste Battlefield spelen.
MEN! Det är trots allt Battlefield och grafiken har ju varit underbar varje gång. Blir kul att se oavsett vad de har att komma med denna gången. Speciellt till de nya generationernas konsoller också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Oavsett tidsepok så skulle största överraskningen vara ett välpolerat spel.

Efter fiaskot med Battlefield 5 ("deluxe" edition, alla buggar, de två icke önskade TTK-uppdateringarna precis innan julen 2018 & 2019 m.m.) så blir det definitivt att avvakta i minst ett par månader innan jag kan tänka mig att lägga BF6 på köplistan. Upp till bevis, DICE!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lego Master

Modern shooter i BF3/4-stuk med vapenmoddning och liknande. Rejält förstörbara miljöer. Inget byggande i spel! Vill jag spela Fortnite, så spelar jag Fortnite.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot lanseringen, men hoppas framförallt att jag fått fiber. Inte aktuellt att spela med 4G direkt.

Med två historiska krig bakom så vore det fint med ett nutida igen. Koreakriget känns för smalt, såvida man inte tar upp konflikter under kalla kriget och ger dessa någon form av samband. Lite Vietnam skulle förstås heller inte skada.

Permalänk
Medlem

Kan ändå komma julen 2022

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Lite utav en stretch att soon rimmar med boom, men ok.

Peppad. Hade ju hoppats att "Get ready for our reveal soon™️ 😉" betydde lite tidigare än 2 månader men spelar rätt liten roll... Spelet lär ju inte komma förrens runt jul 2021 ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan ändå komma julen 2022

De har sagt att det ska komma under julhandeln 2021. Länk till det finns i artikeln.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det. Hoppas på en modern skådeplats och miljöförstörelse på en helt ny nivå.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Lite utav en stretch att soon rimmar med boom, men ok.

Peppad. Hade ju hoppats att "Get ready for our reveal soon™️ 😉" betydde lite tidigare än 2 månader men spelar rätt liten roll... Spelet lär ju inte komma förrens runt jul 2021 ändå.

Nee, de menar förhoppningsvis att "soon" rimmar med "June". Boom tolkar jag mer som en mike drop grej. De glömde nog en punkt för att förtydliga det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tja, det kan ju inte bli sämre än Battlefield 5 åtminstone.

Om det utspelar sig i nutid så kan de ju t.o.m. ha kvinnor med robotarmar vid fronten utan att det framstår som att de försöker blidka vissa högljudda politiska grupperingar.

Permalänk
Medlem

Kan de få tillbaka förstörelsen a lá BC2 med all härlig gameplay och feel som i BF3 så är jag 100% on board.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett BF i Vietnam! Ett bra sådant alltså...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Nee, de menar förhoppningsvis att "soon" rimmar med "June". Boom tolkar jag mer som en mike drop grej. De glömde nog en punkt för att förtydliga det.

De skriver "words". Som i flera ord. Plural. Så jag antar att det menar bägge.

Det spelar sjukt liten roll dock. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

Jag vill ha ett BF i Vietnam! Ett bra sådant alltså...

Hade inte tackat nej till det heller.

Vi har dock haft ett spel från första världskriget nu och sen ett från andra världskriget direkt efter...

Hade väldigt gärna sett ett som spel som utspelar sig i nutida (eller nära framtid) först. Efter det får de gärna göra ett vietnam-spel dock.

Lite mätt på historiska battlefield just nu. Även fast vietnamkriget ju är betydligt modernare än ww2.

Permalänk
Avstängd

Battlefield 1803 eller liknande.

Permalänk
Medlem

Nutid, please!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Inaktiv

Äntligen. Och förhoppningsvis får vi även en riktig shooter, det är torrt nu och har varit länge

Permalänk
Medlem

2143 eller No Dice!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på en liten öppen alpha/beta måhända?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Gallerikonnässör

Hoppas på ett fiktivt 3e världskrig i 70-90-talsskrud. *Fingers crossed*

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

För tidigt. De har nyligen släpps 5an som jag fort tröttnade på.
Jag skulle vilja se krig mycket tidigare än alla andra spel, det går att diskutera hur tidigt och det då blir ett annat spel. Men gevär om de finns ska vara av musköt modellen.

Problemet med uppföljare av samma inlägg är att de i princip bara alltid blir mer blotade. Det är svårt att sälja ett spel som är raka motsatsen att de tar bort en massa. Detta leder till att visst mer bloat och mer inställningar, men de blir inte alltid roligare.

Permalänk
Medlem

Hoppas på modern/ nära framtid! Tycker att de alltid gjort bäst spel i den eran (BF2, BF3 etc).

Permalänk
Skrivet av Daz:

Vågar man hoppas på en liten öppen alpha/beta måhända?

Om man ser på föregåendet titlar kan du räkna med alpha/beta testning från release och ett par månader framåt.

Permalänk
Medlem

Är inte särskilt hajpad tyvärr, men som alltid förhoppningsfull.
Sen BF3 så är det nog tyvärr ingen franchise som lyckats göra mig så besviken med släppen efter som battlefield-serien.

Känns inte alls som en krigssimulator för mig längre (om det någonsin gjort det förvisso), mer som ett arkadspel i regel. Vet inte hur de lyckats men spelformatet har blivit skittråkigt i längden för min del i alla fall. Kanske är det jag som förändrats?
Me-me-men, jag spelar ju fortfarande CS osv ibland så njaee, jag vet inte.. Vissa saker håller längre än andra kanske.

Ironiskt nog gillade jag BF3 (när det kom) trots att det nog var lite där arkadkänslan byggdes fram med bl.a. Metrobanan också. Tror att det var mycket att BF3 var banbrytande på ett tydligare sätt när det kom också.
Sen dess har de slagits om samma målgrupp som gillar CoD och fastnat där. Det är min känsla i alla fall.

Hoppas på något nytt och fräscht eller att de tar ett steg tillbaka på rätt sätt. Om de ökar spelarantalet, hoppas mapsen är GIGANTISKA. Skulle så uppskatta om BF blev lite mer survivalbased. Skulle hellre köra ett format närmare DayZ/PUBG än vad BF är idagsläget alla dagar i veckan. Gärna att de prövar göra ett BF och går all in MMORPG i det hela också, hur det nu skulle gå till. Vore kul att se utfallet. Typ Dayz utan zombies och orienterat utifrån verkliga eller fiktiva krig. Jag vet inte, vore kul med att få det mindre arkadigt och hetsigt.
Typ såna grejer att några behöver åka runt med helikopter bara för att försöka spotta folk i skogar eller liknande, reconmissions, supply osv. Krävs enorma maps för att öka känslan av realism som enligt mig behövs.

Any takers?

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag och polarna hade mycket kul i BF3 och BF4. Tyvärr så sköt Dice sig själv i foten med uppdateringar som gjorde vissa vapen värdelösa och andra överdrivet bra. Och mortar helvetet i BF3 sen patchades det igen.

Försiktigt hoppfull

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hoppas man inte spawnar i fordon som i bf1 och bfv, utan faktiskt behöver springa till ett fordon.
Samt lite fokus på PR poäng för politiker.
Samt att de inte fokuserar på att få till en version till förra generationens konsoler för att inkludera, då kommer det crippla potentialen som finns med grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

För tidigt. De har nyligen släpps 5an som jag fort tröttnade på.

Battlefield 5 släpptes för två och ett halvt år sen, och om du ändå tröttnat på det så är det väl dags att de släpper ett nytt?

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO