Permalänk
Medlem

ny dator

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=23621 är väl allt? nån som tycker jag ska ta nåt annat? hur långt når jag med den boxade fläkten?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Den boxade fläkten är helt OK.

Men varför CD-spelare bara? Brännare eller DVD skulle jag rekommendera. Och sen så skulle jag fråga mig själv om det är värt 1000.- för en 2.8Ghz ist för en 2.4Ghz som också klockar bra..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Alltså, det är jag som ska köpa den datorn, men går 2,4GHz:aren att trimma upp till 3,5ghz? (den ska hålla oxo)
Plus att jag har en Pentium 2,26GHz:are nu, vill ha lite bättre.
Och jag har inte mer pengar, så jag kan inte köpa dvd eller cd brännare.
Och så känns det lite onödigt att köpa dvd när man har en till tv:n.

Visa signatur

/ T0rPEd0

Permalänk
Medlem

Vet inte hur bra 2,4:an klockar, men förvänta dig inga underverk med boxad kylning...

Du bränner sanslöst mycket pengar på grafikkortet, men har inte råd att slänga in 200 kr extra och få en brännare?

Moderkortet är jag också skeptisk till, liksom behovet av en fan controller när du har 12 dB-fläktar.

Permalänk
Medlem

jag ska köpa vatten kylning när jag får mer pengar, och då ska jag trimma den.
Sen kanske jag köper en brännare, vill ha lite pengar över denna gång.

Visa signatur

/ T0rPEd0

Permalänk
Medlem

Vill du ha mer pengar över är det ingen bra idé att köpa en CD och sen en brännare, för då lägger du ut mer pengar totalt. Brännare kostar som sagt 500 - det är ingen idé att inte köpa en.

Vattenkylning gör förresten köpet av fläktkontrollant än mer tveksamt.

Permalänk
Medlem

folk kör 2.4 i 3.2 ghz med boxad fläkt

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Åter, köp hellre en brännare än en fan controller. Fläktarna låter redan i 12 dB - vad ska du göra? Dra ned dem till 9 dB?

Permalänk
Medlem

Iofs... Ska tänka lite på det, ska inte köpa datorn riktigt ännu.

Visa signatur

/ T0rPEd0